no-img
سایت دبیران فایل

دانلود کارورزی ۴ دانلود کارورزی ۴ سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود کارورزی ۴
zip
خرداد ۱۲, ۱۴۰۱
۰ تومان

دانلود کارورزی ۴


دانلود کارورزی ۴ + دانلود گزارش کارورزی ۴

دانلود گزارش کارورزی ۴ شامل: کارورزی۴ (درس پژوهی) در ترم چهارم کارورزی انتظار می رود دانشجو با تجربیات کسب شده، بتواند در نقش معلم به عنوان برنامه ریزدرسی (مجری فعال) حاضر شده و ضمن تحلیل برنامه درسی تجویزی، واحد یادگیری را برای پاسخ به نیازها/حل مسایل یادگیری دانش آموزان طراحی، تولید، اجرا و نتایج آن را در کسب شایستگی های پیش بینی شده دربرنامه درسی، مورد ارزیابی قرار دهد.

توجه به ویژگی نظام برنامه ریزی درسی در ایران، تطبیق آن با موقعیت های تربیتی/ آموزشی و به منظور حفظ استانداردهای برنامه درسی این فرآیند با استفاده از رویکرد طراحی معکوس  تدوین می شود.

طراحی معکوس مبتنی بر درک اصیل  و استفاده عقلانی و مؤثر از آموخته های نظری و نحوه به کارگیری آن در عرصه عمل است، به گونه ای که دانشجو را به آن سوی آن چه می بینند و استفاده از آموخته ها برای ساخت معنا هدایت کند.

این فرایند با تحلیل برنامه درسی(تحلیل کتاب درسی ) آغاز شده و با تعیین شایستگی های مورد انتظار، ملاک ها و سطوح عملکرد، طراحی تکالیف یادگیری و عملکردی برای هدایت فرآیند یادگیری و کمک به یادگیرندگان در بسط قابلیت ها و ظرفیت های وجودی ادامه می یابد.

تعیین شایستگی ها در آغاز برای روشن شدن تصمیمات معلم برای تعیین مسیری است که یادگیرنده باید طی کند و موجب می شود تا نگاه معلم را همواره بر شایستگی های مورد انتظار برنامه درسی متمرکز نگاه دارد.

محتوادر چارچوب “ایده کلیدی / مفاهیم و مهارت های اساسی ” مطرح می شود و باعث می گردد تا در طراحی واحد یادگیری امکان تلفیق در درون و بیرون از حوزه یادگیری فراهم شود.

کارورزی 4

در چنین شرایطی فرایند یاددهی-یادگیری از محدوده توجه به حافظه و به عبارتی “آموزش برای به خاطر سپردن” کاملاً خارج شده و همواره آموزش بر دستیابی به شایستگی ها متمرکز می ماند.

در طی این مسیر، یادگیرندگان قادر خواهند بود، بین و واقعیت ها و حقایق را به( مسائل کلی ) اطلاعات جدید و دانش و آموخته های پیشین خود ارتباط برقرار کنند، روزمره ای که با آن برخورد می کنند پیوند دهند و آن را در زمینه های جدید به کار گیرند.

از آن جایی که این شیوه از طراحی نیازمند در هم نوردیدن مرزهای دانش و تلفیق موضوعات در برنامه درسی در سطح پایه یا دوره تحصیلی است، لذا اتخاذ تصمیمات باید با مشارکت معلمان در سطح مدرسه صورت بگیرد و در طراحی فرصت های یادگیری از راهبرد های مختلف(راهبرد های مستقیم، غیرمستقیم، تعاملی، رشد فردی) برای طراحی تکالیف یادگیری و عملکردی استفاده شود.

عمل فکورانه در این مرحله ناظر به کاویدن منظم رخداد ها در فرآیند طراحی، تدوین، اجرا و ارزیابی واحد یادگیری، یافتن روابط علت و معلولی میان شیوه کار و کارکردها، نتایج و علل آن در سطح مدرسه به شیوه مشارکتی و در قالب درس پژوهی است.

⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓ لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان لینک های زیر ⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

کارورزی ۴ با تحلیل محتوای برنامه درسی

درکارورزی ۴ با تحلیل محتوای برنامه درسی / کتاب درسی واحد یادگیری برای کسب شایستگی های مورد انتظار در برنامه درسی را با مشارکت معلمان در سطح مدرسه طراحی ، اجرا و تأثیر آن را در بهبود عملکرد دانش آموزان مورد ارزیابی قرار دادیم . برنامه درسی را با مشارکت معلمان در سطح مدرسه طراحی ، اجرا و تأثیر آن را در بهبود عملکرد دانش آموزان مورد اریابی قرار دادیم و با ثبت و واکاوی تجربیات در فرایند درس پژوهی ، یافته های حاصل از عملکرد حرفه ای خود در سطح مدرسه گزارش کردیم برای رسیدن به اهداف مصوب کاروری ۴ با چهار مرحله ی اصلی و هشت مرحله ی فرعی سروکار داشتیم .

مرحله اول : طراحی و تولید ؛

 الف ) تعیین هدف ( تعریف روشن سوال ، مسئله ، نیاز ) با مشارکت معلمان

ب) طراحی واحد یادگیری

مرحله دوم : هدایت فرایند یادگیری ؛

الف ) ارزیابی میزان اثر بخشی واحد یادگیری بر اساس مسئله / نیاز تعریف شده با مشارکت معلمان

ب) اجرای واحد یادگیری با مشارکت معلمان و ثبت آن در فرایند اجرا .

مرحله سوم : تأمل حرفه ای ؛

الف ) تبیین و جلب مشارکت معلمان در فرآیند اجرا ، تأمل و گفتگوی حرفه ای با آنان .

ب) بازبینی و بازاندیشی در مورد تصمیمات اتخاذ شده بر اساس گفتگوهای حرفه ای در فرآیند طراحی تولید و اجرا

مرحله چهارم : گزارش پژوهش روایی ؛

الف ) ثبت و واکاوی تجربیات در طول ترم توسط دانشجو .

ب) تهیه ، تدوین ، اجرا و ارزیابی طرح درس پژوهی و تایید آن توسط استاد راهنما بر مبنای چرخه درس پژوهی

در اجرای مراحل مختلف فرایند کارورزی سعی شد تا مسئله بدفهمی دانش آموزان کلاس پنجم در مبحث اهرم ها با استفاده از فرآیند درس پژوهی مورد بررسی قرار گیرد . که در ابتدا با کمک گروه درس پژوه به بررسی مسئله مورد نظر پرداخته و سپس سوالات پژوهش در کلاس درس را تعیین نموده و پس از تشکیل جلسات متعدد باگروه درس پژوه ، نقشه ذهنی محتوا تهیه گردید و پس از آن طراحی پیشنهادی و رفع اشکالات احتمالی ، آن را به اجرا گذارده و در نهایت به ارزیابی و بازبینی فرایند عمل پرداخته شد . در ارزیابی و نقد ، اشکالات و ایراداتی جزئی از سوی گروه درس پژوه مطرح گردید که با توجه به جزئی بودن ایرادات وارد شده و مهم و حیاتی نبودن آنان و تحقق شایستگی های لازم لزومی به اجرای دوباره طرح دیده نشد .

مفهوم درس پژوهی:

درس پژوهی رویکردی برای توسعه ی دانش حرفه ای معلمان است ، که از درون مدارس ابتدایی ژاپن مطرح و توسعه یافته است. در این رویکرد ، معلمان با حضور در گروه های کوچک با تشریک مساعی و با شرکت در جلسات هم اندیشی پیرامون اهداف و محتوای دروس ، به یک برنامه ی مقدماتی برای تدریس دست می یابند ، سپس با مشاهده ی اجرای برنامه و نقد آن ، فرصتی برای رشد حرفه ای خود مهیا می سازند.

⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓ لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان لینک های زیر ⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

کارورزی 4

لیست دانلود نمونه کارورزی ۴ دانشگاه فرهنگیان

دانلود گزارش کارورزی ۳ و ۴ موضوع مسئله یابی

دانلود مجموعه کارورزی های ۱ تا ۴ رشته علوم تربیتی

دانلود کار پوشه کارورزی ۴

دانلود کارورزی ۴ رشته معارف اسلامی

دانلود گزارش کارورزی ۴

دانلود گزارش کارورزی ۳ و ۴

دانلود گزارش کارورزی ۴ رفع بدفهمی های دانش آموزان

دانلود کارورزی ۳ و۴ فعالیت ها،نقد فیلم،نقد مقاله،روایت نویسی

دانلود کارورزی ۴ با محور درس پژوهی رشته دبیری راهنمایی و مشاوره

دانلود گزارش کارورزی ۴ سری ۱

دانلود کارورزی ۴ درس پژوهی

دانلود کارورزی ۴ با محور درس پژوهی

دانلود کارورزی ۴ رشته تربیت بدنی با محور درس پژوهی

دانلود گزارش کارورزی ۴ (درس پژوهی)

دانلود گزارش کارورزی ۴ درس پژوهی رشته مشاوره

دانلود گزارش کارورزی ۴ درس پژوهی پرورشی

گزارش کارورزی ۴ درس پژوهی دبیری تاریخ

دانلود کارورزی ۴ رشته دبیری الهیات و معارف اسلامی

دانلود کارورزی ۴ درس پژوهی نمونه ۲

دانلود کارورزی ۴ رشته آموزش زبان و ادبیات فارسی

دانلود کارورزی ۴ متوسطه دوم

دانلود گزارش کارورزی ۳و۴ طراحی فعالیت یادگیری پایه ششم ابتدایی

دانلود گزارش کارورزی ۴ طراحی واحد یادگیری در چرخه درس پژوهی

درس پژوهی آب و هوای سالم

دانلود گزارش کارورزی ۴ درس پژوهی و طراحی یادگیری

دانلود گزارش کارورزی ۴ رشته دبیری ریاضی

دانلود طراحی واحد یادگیری کارورزی ۴ ریاضی هشتم فصل احتمال

دانلود پاورپوینت دفاعیه کارورزی ۴ علوم تربیتی

دانلود پاورپوینت طراحی واحد یادگیری علوم پنجم ابتدایی

دانلود کاربرگ ب تکمیل شده درس پژوهی کارورزی ۴

دانلود فرم ب تکمیل شده گزارش جلسات بحث و گفتگو در گروه های درس پژوهی کارورزی ۴

دانلود گزارش کارورزی ۴ دوره متوسطه

دانلود نمونه نقشه ذهنی کارورزی

دانلود واحد یادگیری متوسطه دوم درس ۷ جامعه شناسی

دانلود واحد یادگیری متوسطه دوم درس جلسه ۱ جامعه شناسی

 

 ساختار پیشنهادی برای تنظیم گزارش پایانی کارورزی ۴

۱.    صفحه عنوان با آرم دانشگاه، اسم دانشکده، عنوان : کارورزی ۴ با محور درس‌پژوهی، استاد راهنما، معلم راهنما، دانشجو، سال‌تحصیلی 

۲- صفحه بسم الله الرحمن الرحیم

۳.      صفحه عنوان با آرم دانشگاه، اسم دانشکده، عنوان : کارورزی ۴ با محور درس‌پژوهی، استاد راهنما، معلم راهنما، دانشجو، سال‌تحصیلی

۴.      چکیده

۵.      فهرست مطالب

۶.      مقدمه

.      فصل اول : فرایند درسپژوهی و توسعه حرفهای

۱-   تعیین هدف : در این بخش تعریف روشنی از سؤال/ مسئله / نیاز برای انتخاب واحد یادگیری ارائه می‌دهید. در واقع در این بخش شما به منطق کار خود اشاره می‌کنید و این‌که چرا آموزش این واحد یادگیری دارای اهمیت است. در بیان اهمیت به نیازهای یادگیرنده (دانش‌آموزان کلاس با توجه به بافت و زیست بوم آن‌ها) و نیز نیازهای اجتماعی در سطح ملی و منطقه‌ای اشاره می‌کنید. و در حقیقت شما با بیان منطق واحد یادگیری در نقطه آغاز چرخه درس پژوهی قرار می‌گیرید.

۲. طراحی واحد یادگیری:  در این بخش به فرایند طراحی، تدوین، اجرا و ارزشیابی از واحد یادگیری در قالب فرایند درس‌پژوهی و توسعه حرفه‌ای به کمک اعضاء گروه درس‌پژوهی می‌پردازید. با توجه به عناوین طراحی یک واحد یادگیری، این فرایند به تفکیک محورهای ذیل تبیین می‌گردد و شما در ذیل هریک از این محورها فرایند درس‌پژوهی طی شده را توضیح می‌دهید. این‌که گروه چگونه بر تصمیمات شما تأثیرگذار بوده است و شیوه تعامل حرفه‌ای شما در گروه چه فراز و نشیب‌هایی را طی نموده و یادگیری حاصل از این فرایند تأمل گروهی چه بوده است را توضیح می‌دهید.

     ۱-۲- . طراحی نقشه ذهنی

      ۲-۲. استخراج ایده کلیدی

      ۳-۲-  شایستگی مورد انتظار

      ۴-۲. طراحی ملاک‌های شایستگی و سطوح هریک از آن‌ها

      ۵-۲. تعیین تکلیف عملکردی

     ۲- ۶. طرح پرسش اساسی: پرسش اساسی باید یا توجه به ایده کلیدی مطرح شود.

      ۷-۲. طراحی تکالیف یادگیری: شامل برقرای ارتباط، به تجربه گذاشتن، به کار بستن، به اشتراک گذاشتن و انتقال به موقعیت جدید(توجه داشته باشید که انتقال به موقعیت جدید همان تکلیف عملکردی است که ناظر بر ارزشیابی بوده و بعد از اجرای تکالیف یادگیری ارائه می‌شود.)

۳-۶. اجرای واحد یادگیری: بیان روشنی از چگونگی اجرا توسط اعضاء تیم درس پژوه

       ۱-۳-. تولید مواد آموزشی مورد نیاز برای اجرای طرح واحد یادگیری

        ۲-۳-. هدایت فرایند یادگیری

. ارزیابی از شایستگی‌های کسب شده توسط دانش‌آموزان براساس ملاک‌ها و سطوح طراحی شده

         . تأمل و بازنگری

      . طراحی مجدد

      . اجرای مجدد

     . ارزشیابی مجدد

کارورزی 4

      فصل دوم : روایت من از کارورزی ۴

۱. روایت فرایند درسپژوهی و توسعه حرفهای : در بخش فرایند درس‌پژوهی  را که حاصل تعاملات شما با اعضای گروه درس‌پژوهی و هم‌چنین استاد راهنماست، در همه مراحل (طراحی، اجرا، ارزشیابی و تأمل و بازنگری) روایت می‌کنید. توجه داشته باشید که که تحلیل و تفسیر شما باید مستند به نتایج یادگیری دانش‌آموزان و یا مستنداتی ثبت و ضبط شده در فرایند درس‌پژوهی باشد که مستندات می‌تواند در بخش ضمائم بیاید.

 ۲. کدگذاری و استخراج مضامین : در این بخش روایت خود را با محور رشد «من حرفه‌ای» کدگذاری کرده و به مضامینی در این رابطه می‌رسید و  یک نقشه مفهومی که ارتباط بین مضامین استخراج شده وکدهای محوری را با هدف «رشد حرفه ای من» نشان می‌دهد، ارائه می‌کنید.

۳ . تحلیل و تفسیر یافته‌ها : در این بخش شما یافته‌های خود  از فرایند درس‌پژوهی را تحلیل کرده، از توانایی‌های معلمی خود دفاع حرفه‌ای کرده و تصمیمات آینده حرفه‌ای خود را بیان می‌کنید.

۴.      منا بع

۵.      ضمائم

 راهنمای تکمیل کاربرگ‌های ارزیابی پایانی کارورزی۴

مجموعه کاربرگ‌های پیوست در مورد چگونگی ارزیابی دانشجو­معلمان در درس کارورزی۴ به گونه‌ای تنظیم شده است که میزان دستیابی دانشجو به اهداف/ پیامدهای پیش‌بینی شده درسی را مشخص نماید.

۱-۳- کاربرگ‌های ارزیابی در کارورزی۴

در سنجش و ارزیابی دستاوردهای عملکردی کارورزی۴، از سه کاربرگ به شرح زیر استفاده می‌شود :

کاربرگ شماره (۱)، مربوط به ارزیابی کارورز توسط مدیر مدرسه است . (امتیاز مکتسبه از مدیر مدرسه  حداکثر۱۰ امتیاز)

کاربرگ شماره(۲)، ویژه ارزیابی استادان راهنمای تربیتی و تخصصی بر اساس جلسه دفاع در کارورزی۴ است. این کاربرگ در جلسه دفاع توسط استادان و معلمان­راهنما با توجه به نشانگرها تکمیل می­شود. نتیجه آن عملکرد کارورز را در سه سطح «ناتمام«، «قابل قبول» و «عالی» نشان می­دهد. حداکثر امتیاز کسب شده دانشجو از این بخش، (۹۰ امتیاز) است.

کاربرگ شماره(۳)، ویژه اظهارنظر پایانی دانشجو درباره برایند کارورزی ۴ است و می‌تواند به صورت اختیاری و بدون نام تکمیل شود و هیچ تأثیری در نمره ارزیابی دانشجو ندارد.

۲-۳- امتیازات و امتیازدهی

در صورتی که جمع نمرات کسب شده دانشجو معلم:

۱-   امتیاز (کمتر از ۷۰) وضعیت دانشجو در واحد کارورزی۴ (ناتمام)

۲-   امتیاز (۸۵- ۷۰) وضعیت دانشجو در واحد کارورزی۴ در سطح (قابل قبول)

۳-   امتیاز (۱۰۰- ۸۵) وضعیت دانشجو در واحد کارورزی۴ در سطح (عالی) ارزیابی خواهد شد.

۴-    تصمیم‌گیری در مورد نتایج ارزیابی پایانی کارورزی۴

کمیته دفاع متشکل از اساتید راهنما و معلمان راهنما مسئول بررسی نتایج‌کار و تصمیم‌گیری در خصوص عملکرد دانشجویان است. در صورتی که عملکرد کارورز پس از طی مراحل ذکر شده در سطح قابل قبول (سطح۲- بالای۷۰ امتیاز) قرار نداشته باشد با نظر کمیته کارورزی پردیس/ مرکز یکی از سه تصمیم زیر می‌تواند در مورد او به اجرا گذاشته شود:

۱)   برنامه اختصاصی جبرانی که شامل مطالعه منابع علمی، شرکت در نشست‌ها/ سمینارهای کارورزی، بررسی مجدد گزارش‌ها و تکمیل آن/ تکرار بخشی از برنامه کارورزی است. برنامه جبرانی باید مبتنی بر بازخوردهای ارائه شده در طول دوره کارورزی و متمرکز بر نقاط قوت باشد به گونه‌ای که به دانشجو کمک کند تا ضمن شناسایی نقاط ضعف روش غلبه بر آن را شناسایی نماید. قبل از اخذ تصمیم‌نهایی شنیدن نظرات دانشجو و تنظیم برنامه جبرانی با حضور دانشجو جهت آگاهی از انتظارات کمیته توصیه می‌شود.

۲)   تکرار بخشی از تجربه در سطح واحد آموزشی/ واحد آموزشی جایگزین

۳)   در صورتی که برنامه‌های جبرانی۱ و ۲ بی‌اثر باشد کمیته دفاع می‌تواند نسبت به تکرار واحد کارورزی تصمیم‌گیری نماید.

توجه: این تصمیات باید مبتنی بر مستندات ارائه شده در کارپوشه دانشجو و بازخوردهای داده شده از سوی استاد راهنما در طول نیمسال بوده و رسماً به اطلاع دانشجو خواهد رسید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile

⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓ لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان لینک های زیر ⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی



موضوعات :
برچسب‌ها :

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!