no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۴ رفع بدفهمی های دانش آموزان - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۴ رفع بدفهمی های دانش آموزان
zip
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۱
۱۶,۹۰۰ تومان
۱۶,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۴ رفع بدفهمی های دانش آموزان


دانلود گزارش کارورزی ۴ رفع بدفهمی های دانش آموزان

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۴ رفع بدفهمی های دانش آموزان

کارورزی شماره ۴

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۱۹

کارورزی مربوط به رشته : علوم تربیتی

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۴ رفع بدفهمی های دانش آموزان

 

هدف کلی: تقویت حافظه شنیداری

 

اهداف جزئی:

۱- دانش آموزان با دقت گوش دهند.

۲- به گفتار معلم توجه داشته باشند.

دانلود گزارش کارورزی 4 رفع بدفهمی های دانش آموزان

بیان مسأله گزارش کارورزی ۴ رفع بدفهمی های دانش آموزان

برخی از غلط های دیکته به حساسیت شنیداری های دانش آموزان مربوط می شوند. یعنی گوش کودک در شنیدن صداها حساس نیست.

برای تقویت حساسیت شنیداری چه فعالیت هایی می توان انجام داد؟

معلم در درس دیکته باید سعی کند به هنگام ادای کلمات برای دیکته نویسی از صدای معمول استفاده کند و هر واژه یا جمله را فقط یک بار بگوید اگر چه ادای کلمات با صدای بلند آن هم با چند بار تکرار و همچنین با تلفظ غلیظ کلمه باعث می شود تا به جای فعال کردن دانش آموزان برای خوب شنیدن معلم فعال کردن دانش آموزان برای خوب شنیدن معلم فعال شود. متأسفانه این شیوه ی نادرست در غالب مدارس هنوز معمول است. درمان اختلالات دیکته نویسی نوشته ی دکتر مصطفی تبریزی، نرگس علیرضا تبریزی، ۱۳۹۴ یکی از روش های پیشنهادی انتشارات فراوان.

حافظه تقریباً در تمام یادگیری ها نقش اساسی ایفا می کند. حافظه به قدرت ذخیره اطلاعاتی مربوط می شود که از طریق حس و ادراک آموخته می شود و نیز به توانایی بازخوانی آن اطلاعات به هنگام نیاز نیز اطلاق می شود. نارسایی در کارکرد آن بسیاری از حیطه های فراگیری را کند می کند. یکی از انواع حافظه ها حافظه ی شنیداری می باشد.

روزهای سه شنبه که من به مدرسه می رم بچه ها درس های دیکته، بخوانیم، ریاضی، علوم و قرآن دارند. همیشه معلم با صدای رسا و بلند و شمرده شمرده به بچه ها دیکته می گویند. تصحیح املا در روز سه شنبه به عهده من است. در هنگام تصحیح املاها متوجه شدم شاید ۱ نفر یا دو نفر دیکته بودن غلط دارند و نمره کامل می گیرند و بقیه ی کلاس بیش از ۳ غلط املایی دارند. تا اینکه در درس اختلالات یادگیری به مبحثی رسیدیم که کلماتی که با صدای بلند و رسا دیکته می گویند این پیام را به آن ها می رسانند که لازم نیست بشنوی من دوباره تکرار می کنم و این دقیقاً کار اشتباهی بود که معلم در کلاس انجام می داد. وقتی در کلاس هستم و معلم با صدای رسا، بلند، شمرده شمرده دیکته می گوید. بچه ها مرتباً می گویند «خانم چی گفتید، من عقب افتادم. میشه یک بار دیگه تکرار کنید و …» بنابراین تصمیم گرفتم حافظه شنیداری بچه ها را از طریق املای یواشکی تقویت کنم.

گام های اجرا گزارش کارورزی ۴ رفع بدفهمی های دانش آموزان

گام اول: توضیح دادن برای بچه ها در مورد املای یواشکی و آماده کردن بچه ها و رفع نگرانی آن ها چون تجربه به چنین  صدایی را نداشته اند.

گام دوم: گفتن دیکته با صدای آرام در حالتی که ماسکی روی دهان خود دارید (به دلیل اینکه بچه ها از طریق لب خوانی کلمات را حدس نزنند).

 

مواد و وسایل آموزشی: کتاب بخوانیم – ماسک دهان

 

موقعیت اجرا: کلاس درس

 

اجرای فعالیت گزارش کارورزی ۴ رفع بدفهمی های دانش آموزان

بعد از اینکه در مورد املای یواشکی برای بچه ها توضیح دادم و صدای کوتاه را با صدای یواش تکرار کردم و به آن ها نشان دادم که املای یواشکی چگونه است و منظور از املای یواشکی چیشت و بعد از آن ها پرسیدم آماده اند، همگی جواب دادند: بله

شروع به دیگته گفتن کردم با صدای آهسته!

همیشه در هنگام املا گفتن کلاس شلوغ بود. بچه ها حرف می زدند از دیکته عقب می افتادند و نظم کلاس به هم ریخته بود. حتی بچه ها هنگام املا گفتن در کلاس راه می رفتند. اما هنگامی که املای یواشکی را اجرا کردم سکوت دلنشینی کلاس را فراگرفته بود. بچه ها با دقت به جمله هایی که من می گفتم گوش می دادند. پس از تصحیح املای بچه ها متوجه شدم ۹۵ % کلاس نمره کامل گرفته اند! بنابراین متوجه شدم که مشکل را درست تشخیص دادم و در اجرای فعالیتم موفق بوده ام.

 

بازخورد

در تمام گام ها تمرکز و حواس دانش آموزان به سخنان من بود. در حین دیکته گفتن هم متوجه شدم بچه ها مانند جلسه های قبل از دیکته عقب نمی افتند و من هم به هدف خود رسیده ام.

 

سنجش آموخته ها

که هم زمان با اجرای فعالیت و دیکته گرفتن از بچه ها انجام شد و متوجه شدم ۹۵% کلاس نمره کامل گرفته اند.

فهرست مطالب گزارش کارورزی ۴ رفع بدفهمی های دانش آموزان:

فعالیت ۱ : ۱
رفع بدفهمی های دانش آموزان ۱
هدف کلی: تقویت حافظه شنیداری ۲
اهداف جزئی: ۲
بیان مسأله ۲
گام های اجرا ۲
اجرای فعالیت ۳
بازخورد ۳
سنجش آموخته ها ۳
بازاندیشی ۳
منابع: ۳
فعالیت ۲ : ۴
درگیر کردن دانش آموزان ۴
هدف کلی: درگیر کردن دانش آموزان ۵
اهداف رفتاری: ۵
بیان مساله ۵
گام ها اجرا ۶
اجرای فعالیت ۶
بازخورد: ۷
سنجش آموخته ها: ۷
پیشنهاد: ۷
فعالیت ۳ : ۸
مرور مبحث ۸
هدف کلی: مرور مبحث درس ساعت ۹
اهداف رفتاری: ۹
بیان مساله ۹
گام های اجرا ۹
اجرای فعالیت: ۹
بازخورد: ۱۰
سنجش آموخته ها ۱۰
باز اندیشی ۱۰
پیوست: ۱۱
فعالیت ۴ : ۱۲
پرورش مهارت های تفکر ۱۲
هدف کلی: خلاقیت در هنر ۱۳
هدف رفتاری: ۱۳
بیان مساله ۱۳
گام های اجرا: ۱۴
اجرای فعالیت: ۱۴
بازخورد: ۱۴
باز اندیشی: ۱۴
منابع: ۱۴
پیوست: ۱۵
پیوست: ۱۶
راهنمای ارزیابی پایانی کارروزی ۱۷

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!