no-img
سایت دبیران فایل

دانلود کار پوشه کارورزی ۴ - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود کار پوشه کارورزی ۴
zip
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۱
۱۴,۹۰۰ تومان
۱۴,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود کار پوشه کارورزی ۴


دانلود کار پوشه کارورزی ۴

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود کار پوشه کارورزی ۴

کارورزی شماره ۱

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۲۸

کارورزی مربوط به رشته : علوم تربیتی (پیش دبستان و دبستان)

قسمتی از فایل کار پوشه کارورزی ۴

مقدمه کار پوشه کارورزی ۴ :

نظریه ی به سازی مدارس ، چندین سال است که توسعه یافته است، اما این ایده که مدرسه ای بسازیم که بتواند یادبگیرد، “مدارس به مثابه سازمان های یادگیرنده”، پس از ترویج نظریه سازمان یادگیرنده توسط پیتر سنگه  مورد توجه قرار گرفته است. او بر این باور است که “مدارس می توانند از نو بازسازی شوند و در فرایندی مداوم ، منظم و خود پایدار به سازی شوند”. به زعم او این مهم نه با دستور یا پیشنهاد، کنترل منابع یا نظارت و ارزشیابی نیروی انسانی، بلکه با “ترویج یادگیری” به معنی گسترش مهارت های بازبینی عملکردها و واکاوی پیش فرض های ذهنی معلمان و مشارکت آنها در تبین آرمان ، کسب آگاهی و توسعه ی صلاحیت های حرفه ای آنها ممکن است.

درس پژوهی مدل ژاپنی تبدیل مدارس به سازمان های یادگیرنده است. در دهه گذشته درس پژوهی نظر پژوهشگران آموزشی و کارگزاران به سازی آموزش و یادگیری در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. . درس پژوهی، پژوهش مشارکتی معلمان در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش معلمان با بهره گیری از حلقه های کیفی پژوهش، آموزش و یادگیری، تلاش می کند معلمان را در فرآیند طرح سؤال، برنامه ریزی، عمل، مشاهده فعال، بازخورد و بازاندیشی، و یادگیری گردهم آورد و به تبادل نظر، تجربه، هم عملی و یادگیری از یک دیگر ترغیب سازد. این الگوی “پژوهش در آموزش و یادگیری” تأثیر زیادی بر پرورش حرفه ای معلمان، بهبود کیفیت تدریس، تداوم تغییر برای به سازی مدرسه، بهبود یادگیری دانش آموزان و جلب مشارکت فعال معلمان در تبین آرمان و برنامه عمل و اداره اثربخش مدرسه برای بازسازی آن به مثابه سازمان یادگیرنده دارد.

درس پژوهی الگوی عملی بازبینی مداوم الگوهای ذهنی و بازاندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی و الگویی موثر برای بهبود مستمر آموزش در مدرسه محسوب می شود. درس پژوهی به مثابه روش نوین پژوهش در عمل  و هسته های کوچک تحول در آموزش، به گسترش پژوهش و تولید دانش حرفه ای در مدرسه کمک می کند. به علاوه بر فرایند یادگیری گروهی و به سازی مستمر (تدوین برنامه، اجرا، بازبینی و بازاندیشی، یادگیری و ترویج یافته ها) مبتنی است و فرصتی برای سهیم شدن کارگزاران آموزشی در تجربه های یکدیگر را فراهم می آورد.این مدل پژوهش درکلاس درس عملاً بر چرخه یادگیری گروهی، کیفی، مشارکتی و مداوم کارگزاران آموزشی شامل مراحل پنجگانه (تبین مساله، طراحی، عمل، بازاندیشی، و یادگیری) استوار است. ابتدا معلمان مسایل آموزشی را بررسی می کنند و سوالات پژوهش در کلاس درس را تبین می کنند. سپس طرحی برای انجام پژوهش مشارکتی خود پیشنهاد می کنند. آنگاه آن را به اجرا می گذارند و در عمل روند اجرا را به دقت مشاهده می کنند، سپس به ارزیابی و بازبینی فرآیندعمل انجام شده می پردازند. در این فرآیند، یادگیری معلمان از یکدیگر به صورت مشارکتی سازماندهی می شود ودر عمل، ظرفیت مدارس برای تولید و به کارگیری دانش حرفه ای در مدرسه و گسترش امکان تغییر خود پایدار و مستمر افزایش می یابد.

بیان و ضرورت و اهمیت موضوع از طریق درس پژوهی :

انسان موجودی اجتماعی است ؛و لازمه ی زندگی اجتماعی یاد دادن و یادگیری ، فهماندن و فهمیدن ، تعلیم و تربیت است .برای یادگیری و تعلیم هر علم و فنی و به عبارت کلی تر برای رسیدن به هر هدفی قواعد و فنونی لازم است . علوم هم مانند هر علم و فنی برای آموزش ( یاد دادن و یادگرفتن ) به روش های خاصی نیاز دارد همچنان که تدریس به مهارت های ویژه ای نیاز دارد ، بعضی می پندارند برای تدریس نیازی به بررسی و شیوه های گوناگون نیست و صرف دانستن یک علم برای آموزش آن کفایت می کند .سوالی که در این جا مطرح می شود ؛این مهم است که آیا دانستن یک موضوع تنها شرط لازم برای فهماندن آن است ؟ آیا همه کسانی که گواهینامه ی رانندگی دارند ، می توانند معلم رانندگی باشند ؟ آیا کسی که زندگی می­کنند، معنی و مفهوم حیات را می دانند ، برای تدریس علوم نیازی به آموزش ندارد ؟

همچنان که در آموزش درس علوم باید به سبک های شناختی دانش آموزان توجه نمود و به تبع آن از روش های متنوع ( دست ورزی ، تصویری و کلامی )  و قابل فهم و در عین حال جذاب برای دانش آموزان استفاده کرد . در تدریس به مهارت هایی چون مدیریت زمان ، بهره گیری از الگو های تخصص تدریس و … نیاز است در هر کلاسی معلم می بایست به عنوان راهنما و مشاور دانش آموزان را در رسیدن به هدف و از ایشان در جریان یاد دهی یادگیری سایر دانش آموزان یاری خواهد . بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهش گران تعلیم و تربیت در رابطه با مشکلات آموزشی کلاس های درس می توان به عواملی چون :کمبود وقت ، شلوغ بودن کلاس ها ، دوزبانه بودن دانش آموزان ، کمبود وسایل آموزشی ، عدم آشنایی با نحوه ی تدوین طرح درس ، عدم آگاهی معلمان از روش های تدریس فعال ، عدم آگاهی معلم از شیوه ی صحیح اداره ی کلاس و کمبو فضای آموزشی اشاره نمود . با این وجود به جرات می توان گفت کمبود وقت و شلوغ بودن کلاس ها مهم ترین مشکلات کلاس های درسی می باشد .

تشریح ویژگی های و شرایط خاص مسئله :

دانلود کار پوشه کارورزی 4

تعلیم و تربیت دانش آموزان رسالتی خطیر و بزرگ است که نظام آموزشی کشور  آن را بر عهده دارد . در این میان معلمان نقش اساسی را در تعلیم و تربیت دانش آموزان بر عهده دارند و باید متناسب با نیاز های دانش آموزان اقدام به طراحی آموزشی و          درس پژوهی برای دانش آموزان نمایند و درس علوم یکی از مهم ترین جلوه های آموزش به حساب می آید . درس پنجم علوم ششم راجب زمین پویا است در این درس دانش آموزان می آموزند که زمین لرزه یکی از پدیده های طبیعی است که باعث ایجاد خسارت های مالی و جانی در سطح زمین می شود وقوع زمین لرزه باعث آزاد شدن انرژی درونی زمین می شود بعد از آموختن این مفهوم دانش آموزان با ساختمان کوه آتشفشان آشنا می شوند و فرق آتش فشان های فعال را با آتشفشان های غیر فعال می فهمند. آموختن این درس برای دانش آموزان بسیار مهم است چرا که ممکن است محل زندگی دانش آموزان دچار زمین لرزه یا فوران کوه آتشفشان شود و دانش آموزان باید بدانند که در هنگام وقوع چنین بلا های طبیعی باید چه کاری انجام دهد تا جان خودشان و اطرافیانشان را نجات دهند .

 

فهرست مطالب کار پوشه کارورزی ۴ :

مقدمه ۵
طرح یادگیری شماره ی ۱ ۷
طرح یادگیری شماره ی ۲ ۹
طرح یادگیری شماره ی ۳ ۱۲
طرح یادگیری شماره ی ۴ ۱۴
طرح یادگیری شماره ی ۵ ۱۶
شرح روایت کارورزی ۴ ۱۸
گزارش موقعیت فیزیکی مدرسه ۱۸
گزارش ساختار و سازمان مدرسه ۱۹
گزارش موقعیت عاطفی و روانی ۲۰
زمانبندی جلسات کارورزی ۲۲
وظایف و نحوه ی کار ۲۳
منابع

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!