no-img
دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۴ (درس پژوهی) - دبیران فایل


دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۴ (درس پژوهی)
zip
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۴ (درس پژوهی)


دانلود گزارش کارورزی ۴ (درس پژوهی)

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۴ (درس پژوهی)

کارورزی شماره ۴

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۴۵

کارورزی مربوط به رشته :  

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۴ (درس پژوهی)

فهرست گزارش کارورزی ۴ (درس پژوهی)

چکیده ۵

مقدمه ۶

فصل اول ۱۱

فصل دوم ۳۴

نتیجه گیری ۴۳

منابع ۴۵

دانلود گزارش کارورزی 4 (درس پژوهی)

چکیده گزارش کارورزی ۴ (درس پژوهی)

آموزش و پرورش مهم ترین و مولد ترین بخش هر جامعه ای است ،و معلم مهم ترین نقش را در نظام آموزش و پرورش هر کشوری بازی می کند و آشنایی با نحوه ی تربیت این معلمان می تواند ما را در شناخت هر چه بهتر نظام آموزشی هر کشوری یاری رساند .از آنجا که اگر کسی خودش را نشناسد نمی تواند خدا و جهان را آنگونه که هست بشناسد پس نگارش این پروژه سبب می شود که دانشجو معلم خودش را بهتر شناخته و به ویژگی ها و نقاط ضعف و قوت خود بیشتر پی ببرد .،علاقه و نگرش خود را نسبت به شغل معلمی بشناسد،وبفهمد که برای چه این شغل پر دغدغه را انتخاب کرده است .به آینده ی خویش بیاندیشد و اهداف و ایده های خود را نسبت به آینده ی خویش بداند و با یک رویکرد بهتر نسبت به شغل معلمی وارد نظام آموزشی کشور بشود .معلمی عشق است .معلمی هنر آموختن و یاد دادن است .بزرگترین هنر معلم این است که کنجکاوی دانش آموز را بر انگیزد  .آموختن دانش و مهارت های زندگی به فرزندان این کشور یکی از هنر های معلمی می باشد  .

معلم باید زمان زیادی از وقت خود را با بچه ها گذرانیده،اشتیاق زیادی به آموزش داشته و از مهارتت های ارتباطی خوبی برخوردار باشد ،او باید صبور و خوش اخلاق بوده و روابط خوبی با دانش آموزان  و والدین آن ها برقرار کند.

شغل معلمی یکی از سخت ترین کارها می باشد .معلم با دانش آموزان مختتلف که هر کدام فرهنگ ،رفتار و توان متفاوتی درند سرو کار دارد .بنابر این کار بسیار صعب و مشکلی در پیش دارند .

کلید واژه :

معلمی _ علاقه – آرمان _ چالش _ باور

مقدمه گزارش کارورزی ۴ (درس پژوهی)

ناگفته پیداست که مفاهیم کار و کار آموزی دارای ارزش والایی بوده اند و در طول تاریخ بشری هیچ شخص،مکتب و مسلکی را سراغ نداریم که  کار را حد اقل یکی از عوامل تعالی و تکامل انسان تلقی نکرده باشد .در همین راستا دین مبین اسلام و رهبران بزرگ آن همواره طلایه دار تشویق به کار و عمل بوده اند و همیشه بر این نکته صحه گذارده اند که کار جوهر آدمی است .

پژوهش در آموزش و پرورش، وسیع ترین و حساس ترین حوزه پژوهشی در قلمرو علوم انسانی را دربر می‌گیرد. آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت و الگوی توسعه جامعه در همه ابعاد از نقشی حیاتی و ظریف برخوردار است. علاوه بر این، ماهیت پیچیده فعالیت های یاددهی _ یادگیری، سطح دشواری فعالیت های آموزش و پرورش را به مراتب افزایش می‌دهد. چنین موقعیتی است که نقش سازوکارهای حمایتی از جمله پژوهش را برای توسعه کارکردهای آموزش و پرورش و تضمین فعالیت ها در این نهاد گسترده آشکار می‌سازد. موضوع پژوهش در آموزش و پرورش پارادیم های گوناگونی را دربرمی گیرد. پژوهش معلم محور، از جمله پارادیم های نوین در عرصه پژوهش های آموزشی است که ناظر بر نیازمندی های حرفه ای معلم برای مدیریت تدریس و همچنین راهکاری اساسی برای از میان برداشتن فاصله بین پژوهش و عمل تربیتی است. امروزه، پژوهش عملی و کاربردی در به اجرا درآوردن برنامه‌های درسی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. یکی از دغدغه‌های کارگزاران و سیاست گذاران آموزشی و مجریان برنامه‌های درسی گسترش پژوهش به ویژه پژوهش مشارکتی درون مدرسه و کلاس است.

«درس‌پژوهی» در واقع روش پژوهشی مشارکتی معلمان در کلاس درس است که از آن به عنوان سودمندترین، کاربردی ترین و مؤثرترین برنامه پرورش حرفه‌ای معلمان در مدارس ژاپن یاد شده است. درس پژوهی و فرایند پژوهش مشارکتی شبیه فرایند اقدام پژوهی است. معلمان از این طریق در طراحی، اجرا و ارزیابی فرصت می‌یابند با یکدیگر همکاری، همیاری و مشارکت کنند و مسائل مرتبط با یادگیری برنامه‌های درسی را بکاوند، جوابی بیابند، آن را در عمل به کار بندند و در پایان از عمل آموزشی یکدیگر ارزیابی گروهی داشته باشند. در درس پژوهی و اقدام پژوهی، معلمان به شیوه کار گروهی تمرین می کنند، دیدگاه‌های خود را تبادل می کنند و از یکدیگر می آموزند.

درس پژوهی الگوی ژاپنی پرورش حرفه ای معلمان در مدرسه است و در عمل به گسترش فرهنگ یادگیری در مدرسه یاری می رساند، و محیطی را فراهم می سازد تا معلمان از یکدیگر بیاموزند، دانش حرفه ای خود را ارتقا دهند ، به بازبینی و بازاندیشی در رفتار آموزشی و تربیتی خود بپردازند و بیش از پیش به نیازها و نحوه تعامل با دانش آموزان توجه کنند. روش درس پژوهی که از مفروضات رویکرد معلم پژوهنده  بهره می‌گیرد، نقش معلم را به عنوان کارگزاری فکور در فرایند تدریس و تولید دانش بومی برجسته می‌سازد. در این رویکرد معلمان با بهره گیری از خرد جمعی، موانع پیش روی تدریس و یادگیری را مورد تحلیل قرارداده، راه هایی را برای مواجه با آنها شناسایی و مورد استفاده قرار می‌دهند.

در درس‌پژوهی بیش از اینکه معلمان مبانی نظری آموزش و یادگیری را بیاموزند، مهارت های علمی و کاربردی مربوط به فرایند یاددهی  _یادگیری )آموزش(، ارزیابی روش‌های تدریس، خودارزیابی و فعالیت‌های آموزشی را  می‌آموزند. معلمان مباحث گروهی موضوع مورد پژوهش را انتخاب و به صورت مشارکتی و در گروه، طرح پژوهش مربوط به آن را تهیه می‌کنند درس پژوهی مثل اقدام پژوهی به شیوه مشارکتی، به ارزیابی دقیق فعالیت های آموزشی انجام شده در ارتباط با موضوع موردنظر می‌پردازد. در این شیوه، دانش آموزان در پژوهش سهیم اند و در واقع در حین عمل پژوهش می‌کنند.

درس پژوهی بیشتر بر مسائل آموزشی مرتبط با اجرای برنامه‌های درسی و جنبه های جزئی و کاربردی مرتبط با یاددهی یادگیری تمرکز دارد.  از آ نجا که معلمان مجریان اصلی برنامه های درسی و هدایتگر فرایند یادگیری‌اند، برای کسب موفقیت در ایفای نقش خویش به توسعه دانش و مهارت های حرفه ای نیاز دارند. این مقاله با معرفی روش درس پژوهی زمینه های رشد و بالندگی معلمان را در اجرای مسئولیت آموزشی خود فراهم می‌کند.

کارورزی ۴ به عنوان آخرین مرحله  تربیت حرفه ای دانشجو معلمان در دوره تحصیل و آموزش در دانشگاه فرهنگیان می‌باشد و تکمیل کننده سه دوره کارورزی است که دانشجویان برای رسیدن به «منِ حرفه ای» گذرانده‌اند.

کارورزی ۴ از آن جهت تکمیل کننده سه کارورزی پیش است که علاوه برمرور تمام کارهایی که در آن دوران انجام شد به آموزش مهم ترین عنصر یعنی مشارکت و همفکری در کارها می پردازد. هیچ کس خود به تنهایی بدون استفاده از نظرات دیگران، همفکری وهم نشینی با صاحبان علم و نظر نمی تواند به درجه‌ای از کمال برسد و از تفکری جاری برخوردار باشد.

با توجه به کارورزی۴ و توضیحاتی که استاد راهنما در مورد دستورالعمل‌های موجود برای انجام این دوره بیان نمودند ما هم طبق گفته‌های ایشان به تشکیل تیم پژوهشی خود پرداختیم و کار خود را با مطالعه بر روی موضوع درس های ادبیات فارسی دوره ی متوسطه ی دوم انجام می دهیم .

درس پژوهی حاضر با توجه به موضوع ذکر شده و با استفاده از تحقیق و پژوهش از کتاب ، مقالات و همچنین استفاده از نظرات اساتید و معلمان مجرب نگاشته شده است.

اهداف کارورزی (۴)درس پژوهی :

 

_ایجاد زمینه برای اشتراک دانش و تجربه دانشجو معلمان در مدرسه .

 

_ارتقا انگیزه دانشجو معلمان در مطالعه منابع تخصصی برای توسعه و پرورش دانش و صلاحیت حرفه ای .

 

_تسهیل شرایط شکل گیری سازمان یادگیرنده با گسترش فرهنگ یادگیری در مدارس .

 

-برقرای ارتباط مستقیم صاحب نظران و سیاست گزاران با دانشجو معلمان .

 

_آگاهی از میزان تحقق اهداف آموزشی در کلاس درس و انتقال نتایج آن در برنامه ریزی درسی .

 

_اصلاح و بهسازی مستمر آموزش در بلند مدت با تمرکز و توجه به فرایند و تبیین نتایج یادگیری دانش آموزان.

 

در این کارورزی تلاش بر این بود که دانشجو معلمان شیوه درس پژوهی را طراحی و اجرا کنند ….

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!