no-img
سایت دبیران فایل

پاورپوینت بازخورد توصیفی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

پاورپوینت بازخورد توصیفی
zip
آبان ۲۰, ۱۴۰۲
۳۹,۹۰۰ تومان
۳۹,۹۰۰ تومان – خرید

پاورپوینت بازخورد توصیفی


دانلود پاورپوینت بازخورد توصیفی با فرمت ppt بازخورد ( چیست ؟ چرا ؟ چه وقت؟ چگونه ؟)

نام محصول با عنوان دانلود فایل پاورپوینت بازخورد توصیفی

توضیحات  تکمیلی محصول عنوان دانلود پاورپوینت بازخورد توصیفی

فرمت:پاورپوینت بازخورد توصیفی ppt  

تعداد اسلاید پاورپوینت بازخورد توصیفی : ۵۱

 بازخورد(feedback )

—بازخورد یعنی ،پس خوراند ،  باز فرست و نوعی برگشت پیام ارتباطی است . که درآن، گیرنده به طور عامدانه یا غیر عامدانه به پیام فرستنده واکنش نشان می دهد.

—بازخورد آموزشی: فرآیندی است که معلم یادگیرنده را از چگونگی یادگیری خود آگاه ساخته و او را در اصلاح رفتارش کمک می کند.

—بنابراین بازخورد عبارت است از انعکاس،ارائه ، عکس العمل یا نظر و واکنش معلم نسبت به وضعیت یادگیری دانش آموز که به شکل کتبی و شفاهی (کلامی ) در فرایند یاددهی و یادگیری استفاده می شود .


نکاتی پیرامون بازخورد

۱-ادبیات بازخورد ازلحاظ شفافیت ،خاص بودن وآهنگ صدا بسیار حائزاهمیت است.

۲-زمان مناسب برای ارائه بازخورد(زمانی که ذهن هنوز درگیرفعالیت است)

۳- ارائه سریع بازخورد

۴-بازخورد به شکلی باشد که دانش آموزمطلب دریافت شده را بادانش فعلی خودمرتبط سازد تاخودقادرباشد گام بعدی یادگیری را بردارد.(تفاوت عمده این شیوه با روشهای سنتی)

۵-آموزگار بایستی بااهداف عام وخاص دروس،مراحل تحقق آن و ویژگیهای تک تک دانش آموزان آشنا باشد.

۶- بازخورد نه کم،نه زیاد فقط درحد لازم
۷-به پرسشهایی که صرفا حافظه ای است بازخورد فوری و مناسب بدهید.
۸- به بدفهمی های دانش آموز پاسخ فوری و مناسب داده شود.
۹-درمورد هرتکلیف فقط به دو یا سه نکته بازخورد داده شود.
۱۰-بازخورد برهدف اصلی تاکیدکند.
۱۱-بازخورد به قوتها هم دست کم به اندازه ضعف ها توجه کند.
۱۲-بهترین بازخورد ازطریق تعامل رودررو با دانش آموز حاصل می شود.
۱۳-اگرمی خواهید دانش آموز درباره موارد بازخورد تامل وتفکر کند،بازخوردهای کتبی دهید.

۱۴-به دانش آموزانی که درخواندن ودرک مطلب ضعیف هستند بازخورد شفاهی دهید.
۱۵-اگرحجم بازخورد زیاد است آن را به طورشفاهی ارائه دهید.چون دانش آموز حوصله مطالعه مطالب زیاد را ندارد.
۱۶-ارائه بازخورد به فعالیت های عملی را با اجرای نمایش و یا مشابه سازی انجام دهید.
۱۷-با برقراری ارتباط با دانش آموزخاص درمورد عملکرد او توضیح دهید سعی شود بازخورد در حضور جمع نباشد.
۱۸-بااستفاده از ادبیات اثربخش دربازخوردها درمخاطب احساس خوبی ایجاد کنید.

بازخورد به نتیجه کار

در بازخورد نوع دوم

معلم به فرایند انجام تکلیف می پردازد ودر مورد عمق وکیفیت کار اطلاعاتی می دهد.وی برای دادن این اطلاعات،معمولا“ یک معیار را بر می گزیندو براساس آن فرایند کاررا قضاوت می کند.
این بازخورد درمورد شیوه انجام دادن تکلیف به دانش آموز اطلاعاتی می دهد و در مورد روشهای دیگر انجام دادن آن کارنیزاطلاعاتی در اختیار او قرار می دهد.

بازخورد نوع سوم :

وقتی هدف بازخورد افزایش توان خودکار بودن دانش آموزاست. این بازخورد باید در مرحله اول،اعتماد به نفس مخاطب راتقویت کند تا موثر باشد.دانش آموزانی که خودکار نیستند،یعنی مهارت خودتنظیمی ندارند،به شدت به معلم وابسته اند و به همین دلیل هرکاری انجام می دهند منتظرند ببینند معلم چه نظری دارد.
دانش آموزان خودکار،اعتماد به نفس دارند وبیشتر مایلند تلاش خود راصرف بازخورد گرفتن ازمعلم وجمع آوری اطلاعاتی کنند که احتمالا“کارشان را بهتر می کند وخود تصمیم می گیرند که آن اطلاعات ارزش تلاش و وقت صرف کردن دارد یانه.

در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا: 



موضوعات :
برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!