no-img
سایت دبیران فایل

پاورپوینت ارزشیابی توصیفی چه چیزی نیست چه چیزی هست - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

پاورپوینت ارزشیابی توصیفی چه چیزی نیست چه چیزی هست
zip
آبان ۲۰, ۱۴۰۲
۲۹,۹۰۰ تومان
۲۹,۹۰۰ تومان – خرید

پاورپوینت ارزشیابی توصیفی چه چیزی نیست چه چیزی هست


دانلود پاورپوینت ارزشیابی توصیفی چه چیزی نیست چه چیزی هست با فرمت ppt

نام محصول با عنوان دانلود فایل پاورپوینت ارزشیابی توصیفی چه چیزی نیست چه چیزی هست

توضیحات  تکمیلی محصول عنوان دانلود پاورپوینت ارزشیابی توصیفی چه چیزی نیست چه چیزی هست

فرمت: پاورپوینت ارزشیابی توصیفی ppt  

تعداد اسلاید پاورپوینت ارزشیابی توصیفی : ۲۷

۲ـ تعریف اجرایی

۱-۲ ارزشیابی توصیفی به معنای ارزشیابی بدون نمره است.

این افراد گمان می‌کنند که با حذف عدد (نمره) ارزشیابی تحصیلی از حالت کمی در آمده و خود به‌خود کیفی می‌شود. به عبارت دیگر، ارزشیابی توصیفی کیفی است زیرا در آن عدد وجود ندارد.

اصولاً عدد در سنجش آموزشی کارکردهای متفاوتی دارد. اولین و مهم‌ترین کارکرد عدد، اندازه‌گیری‌یا کمی‌سازی صفات و‌یا توانایی های (پیشرفت‌یادگیری) دانش‌آموزان است

اگر در ارزشیابی‌یا سنجش پیشرفت تحصیلی عدد (نمره) فقط در نقش اندازه‌گیری ظاهر شود، نه تنها عینیت اطلاعات را تضمین می‌کند بلکه هیچ‌گونه اضطراب امتحان و نیز کاهش اعتماد بنفسی را در دانش‌آموزان ایجاد نخواهد کرد.

 

مشکل زمانی است که از عدد به عنوان وسیله‌ای برای ارایه‌ی بازخورد استفاده می‌شود.

وقتی از نمره‌ یا عدد به عنوان بازخورد تحصیلی استفاده شود، این عمل نه تنها اضطراب امتحان را در دانش‌آموزان افزایش می‌دهد بلکه به دلیل نارسا بودن ماهیت بازخورد عددی که در آن هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد نحوه‌یادگیری به دانش‌آموز ارایه نمی‌شود، سطح کیفی‌یادگیری از «درک کردن عمیق‌اطلاعات» به پایین‌ترین سطح‌ یعنی «حفظ طوطی‌وار اطلاعات» تنزل پیدا می‌کند

۲  ارزشیابی توصیفی به معنای ارتقای خودبخودی است.

  • در برخی از کشورهای پیشرفته و‌یا در حال توسعه که ارتقای خود به خود تحصیلی در نظام آموزشی آن‌ها رواج دارد، این‌گونه اصلاحات به تدریج در جریان ‌یک دوره‌ی تقریباً ۱۵ ساله در تمام عناصر نظام آموزشی ایجاد شده است
  • معلمان طوری متخصص و علمی تربیت می‌شوند که از ‌یک سو می‌توانند براساس شواهد کیفی ـ عینی شخصا نسبت به ارتقای دانش‌آموزان اقدام کنند، از سوی دیگر قادر هستند دانش‌آموزان با ضعف تحصیلی در‌یک واحد درسی را که به پایه‌های بالاتر ارتقا‌یافته‌اند به‌طور همزمان تحت پوشش آموزش‌های جبرانی قرار دهند

۳-۲  ارزشیابی توصیفی به معنای فقط تهیه و اجرای ابزارهای پیچیده‌ای چون پوشه‌ی کار است.

–گروهی دیگر ارزشیابی توصیفی را با ابزارهای سنجش به کار رفته در آن تعریف می‌کنند. برای مثال می‌گویند در ارزشیابی توصیفی معلمان از ابزارهای پیچیده‌ای چون آزمون‌های عملکردی و پوشه کار برای سنجش‌یادگیری دانش‌آموزان استفاده می‌کنند

آنان استدلال می‌کنند چون هدف این ابزارها سنجش کیفیت‌یادگیری است بنابر این استفاده‌ی متنوع و مکرر از این ابزارها به معنای کیفی شدن ارزشیابی‌یا سنجش پیشرفت تحصیلی است

در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا: 



موضوعات :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!