no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش پایانی کارورزی ۲ رشته دبیری علوم اجتماعی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش پایانی کارورزی ۲ رشته دبیری علوم اجتماعی
zip
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۱
۱۴,۹۰۰ تومان
۱۴,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش پایانی کارورزی ۲ رشته دبیری علوم اجتماعی


دانلود گزارش پایانی کارورزی ۲ رشته دبیری علوم اجتماعی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش پایانی کارورزی ۲ رشته دبیری علوم اجتماعی

کارورزی شماره ۲

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۲۲

کارورزی مربوط به رشته : دبیری علوم اجتماعی

قسمتی از فایل گزارش پایانی کارورزی ۲ رشته دبیری علوم اجتماعی

چکیده:

فعالیت های یادگیری فرصت هایی برای تجربیات مستقیم ارزیابی وبازاندیشی درباره ی یادگیری است.

درکارورزی ۲ دانشجویان درمعرض دانش کاربردی که ترکیبی ازانواع مختلف دانش بیانی ،موقعیتی وفراشناختی هست قرارمی گیرند،دانشجویان بایددرفعالیت های یادگیری انتخاب شده درگیرشوندودرصورت لزوم مسائل مختلف اموزشی رااززوایای مختلف بررسی کنند.

بنده برای کارورزی ۲ باتوجه به مشاهداتی که درطول کارورزی درکلاس شاهدان بودم به طراحی اموزشی برای این سه مسئله ومحورزیرپرداختم.

۱-طراحی اموزشی برای یادگیری مشارکتی بااستفاده ازطرح الگوی شبکه ای (بارش مغزی)

۲- طراحی اموزشی یادگیری یک موضوع درسی به صورت تعمقی با استفاده ازشیو های نوین یاددهی یادگیری(وسایل کمک اموزشی،فیلم،عکس و…)

۳- طراحی اموزشی برای یادگیری درس براساس الگوی طرح تدریس اعضای تیم(همکاری تیمی)

مقدمه:

ازان جاکه می توان گفت نیروی انسانی سرمایه ی عظیمی برای پیشرفت علم وفناوری درجهان است،اگثرکشورهاازهمان ابتداکودکان خودراباروش های صحیح تعلیم وتربیت برای اینده اموزش می دهندگه هرگونه سهل انگاری دراین موردنه تنهاباعث می شودکه ان نیروها ی باارزش تباه بشوندبلکه ممکن هست که اموزش های ناصحیح انهارابه عاملی برای شکست ونابودی تبدیل کند.مسئولان کشوری مابه خصوص نهاداموزش وپرورش هم به تبعیت ازانها سعی دارندتااموزش صحیح راازهما ن دوران کودکی به فرزندان این مرزوبوم ارائه دهندتااین که هم برای خودشان هم برای جامعه ودراخربرای کل جهان سودمندباشد،البته دراین مسیرهم کارهای سودمندی صورت گرفته که نتیجه ان هم درجاده هایی که اموزش به خوبی داده شده است نمایان هست،امامتاسفانه دیده می شود که دربعضی موارددربعضی ازنقاط کشوران گونه که بایدبه اموزش دانش اموزان توجه شوددقت صورت نمی گیردوباعث دلزدگی بسیاری ازانها ازدرس مدرسه گشته است که نتایج زیا ن باران اشکاروملموس است که ازجمله این عوامل دلزدگی می توان شیوه های سنتی اموزش های معلمان نظیرسخنرانی ،پرسش وپاسخ ،گاهی اوقات تنبیه،شیوه ی کلاس داری معلم محور،عدم استفاده ازتکنولوژی اموزشی دریادگیری و…رانام بردومابران هستیم که باارائه ی چندطراحی اموزشی برای برطرف کردن پاره ای ازاین موانع ومشکلات بتوانیم قدمی مثبت دراین مسیریادگیری بروزبرداریم.

طراحی اموزشی برای یادگیری درس براساس الگوی طرح تدریس اعضای تیم

بیان مسئله: ازان جایی که دانش اموزان درکلاس درس اغلب مواردفقط نقش شنونده رادارندوکمترمیل وعلاقه ای به انجام تکالیف ویادگیری درس اختصاص می دهندتصمیم گرفتم که بااجرای این طرح درس (همکاری تیمی)سبب ایجادشوروهیجان دربرانگیختن دانش اموزان به انجام فعالیت کلاسی وکندوکاش باشم که بدین ترتیب بادرگیرکردن دانش اموزان دراجرای کارتیمی برای درس علاقه وانگیزه ی انهارابرای یادگیری درس وانجام تکالیف درخانه وامادگی پاسخگویی به سوال وپرسش های معلم پیرامون درس باشند.

یادگیری ازطریق همیاری یکی ازبحث های دائمی دراموزش است ،این نوع یادگیری مسئولیت رابردوش دانش اموزان قرارمی دهدوانان رادرفرایندیادگیری درگیرمی کند.

پایه واساس یادگیری ازطریق همیاری تشکیل تیم های یادگیری هست دریک تیم یادگیری همه ی اعضای تیم فکرمی کنندتصمیم می گیرندوکارانجام می دهندومسئولیت ورهبری برعهده ی همه است ان مسئولیت مشترک حمایت واعتماددوجانبه راایجادمی کند،اساس چنین طرح درسی بدین شکل هست که هردانش اموزوظیفه داردبخشی ازدرس که به اوسپرده شده است رابخواندوبه دیگران اموزش دهدزمانی که دانش اموزان می فهمندکه کارایی تیم مستلزم ان هست که هرفردبایدیک بخشی رابیاموزدوبه دیگران نیزتوضیح دهدبرانگیخته می شودکه بامطالعه بخش تعیین شده وامادگی کامل جهت کارتیمی به تیم خودکمک کنددرنتیجه بااین روش تیم می تواندیادگیری اش رابه حداکثربرساند.

گام اول:

درس ۸پایه هفتم دوره ی اول متوسطه.                                                                          هدف:دانش اموزان بایدبتواننددرموردمصرف کالاوخدمات به سه تعریف اصلی وجامع به شرح زیردست یابند     ۱-حقوقی که مصرف کنندگان دارامی باشند۲-وظایف ومسئولیت هایی که مصرف کنندگان درقبال مصرف کالا وخدمات دارند۳-نحوه ی برخوردبامحیط زیست بابرگرداندن ضایعات کالاوخدمات به محیط زیست.

۹نفرازدانش اموزان کلاس راباهماهنگی معلم ومعاون اجرایی برای اجرای طرح درس خودبه نمازخانه مدرسه که مجهزبه امکانات اموزشی بودبردم،ازان جایی که طرح درس مزبوربرپایه همکاری اعضای تیمی ریخته شده اقتضای کارمی طلبیدکه انهارابه سه گروه سه نفره تقسیم کنم که باانجام این تقسیم باتوجه به بررسی های ازقبل صورت گرفته بادیدن وضعیت تحصیلی سال قبل دانش  اموزان که باهماهنگی مدیر مدرسه صورت گرفته بودتعدادی دانش اموزراانتخاب نمودم که کیفیت کارچنان می طلبیدکه انهاراازطیف های نامتناجس زرنگ، متوسط وضعیف انتخاب کنم ،پس ازتشکیل گروه هابه هرفرددرگروه یک شماره ازیک تاسه قرارداردم وهمان طوری که مطالب درس راازقبل به سه بخش مساوی تقسیم کرده بودم به هرشماره درگروه یک بخش رااختصاص دادم،که شماره های یک هرگروه بایدبخش حقوق مصرف کننده رامطالعه کندوشماره های دوهرگروه بخش مربوط به وظایف ومسئولیت های مصرف کننده رامطالعه می کندوهم چنین شماره های سه نیزبایدبه نحوه ی برخوردبامحیط زیست دررابطه با برگرداندن ضایعات کالاهابه ان رابررسی کنند.

 

گام دوم :

دراین مرحله شماره های هرگروه باشماره های مشابه خوددرگروهای دیگردریک مکان جمع می شوندبدین صورت شماره های یک دریک مکان وسایرشماره هاهم به همین منوال دورهم جمع می شوندکه تشکیل گروه جدیدی می دهندکه ان راگروه همگن به خاطرشماره های همسان وگروه اول انها راکه شماره هامتفاوت بودگروه ناهمگن می نامیم.سبب این تقسیم مجددبدبن قراراست که دانش اموزانی که بخش های یکسانی دارندبتوانندباهم روی بخش های مشخص شده ی خودهم فکری وهمکاری کنندواندوخته ی خودرانسبت به بخش  خودافزایش دهندهم چنین انها بایددرانتهای کارفعالیت های مربوط به بخش خودراباهمکاری هم حل کنند،امامطالبی که افرادبایددرگروه همگن خودبیاموزندبدین شرح هست گروه تشکیل شده ازشماره های ۱بایددرموردقوانین ومقرارتی برای حفظ حقوق مصرف کننده تشکیل شده هست ابیاموزندومثال بزند،انها بایدبفهمندکه برچسب مشخصات کالا وخدمات که ازجمله حقوق مصرف کننده می باشدچیست وهم چنین بایددرموردعلامت استانداردکه برروی برخی کالا وخدمات درج شده است هدف ازان چیست.اماگروه همگن متشکل ازشماره های ۲بایدچنین مطالبی رابیاموزندانهابایدبتوانندمسئولیت هایی که مصرف کنندگان دارندرانام ببرند،انهابایدبتوانندمصرف گرایی راتوضیح دهندوهم چنین ایات وروایاتی درباره ی نحوه ی مصرف رامثال بزنند.وهم چنین گروه متشکل ازشماره های۳ بایدبتواننددرباره ی نحوه ی بازگرداندن کالا وخدمات به محیط زیست باهم بحث وهمفکری کنند،انها بایدنحوه ی فراوری مجدد ضایعات ناشی ازکالاهای  مصرف شده رایادبگیردواین که به محیط زیست نبایدضربه بزنند.

گام سوم:

دراین مرحله باردیگرشماره هابه گروه سابق خودیاگروه ناهمگن(به لحاظ شماره ها)برمی گردد تامطالبی راکه هرفرددربخش خاص خوددرگروه همگن باشماره های مشابه خودباهمکاری وهمفکری یادگرفته رابه دوستان خود منتقل کند ومحدوده هایی راکه جزومحدوده ی یادگیری انها نیست ازسایر هم تیمی های خودیاد     بگیرند،بدین ترتیب هرفردباید بخش مربوط به خودرابه هم تیمی های خودتدریس کندوسایرین بایدیادداشت برداری وخلاصه نویسی کنندودرمواردی که پرسش دارندازکسی که تدریس می کند بپرسند،اعضای هرگروه به طورکامل بربخش خودتسلط داشته باشندتابتوانندان راتدریس کنندواین ویزگی رابایددرگروه همگن خودکه باهمگروهی های خودکارکرده اندبه خوبی فراگرفته باشندوبتوانندمثال بزنند.

گام چهارم:دراین مرحله نسبت به اموخته های دانش اموزان درتیم خودیک ازمون ۱۰سوالی رابرگزارکردم که بارم ان ده نمره بودکه متشکل ازنه نمره ازکتاب ویک نمره دیگربرای نظم وانظباط موجوددرگروهادرنظر گرفته شده بود،که نه نمره موجودبه صورت طراحی شده بودکه ازهربخش سه سوال طراحی شده بود.

پس ازبرگزاری امتحان برای ارزشیابی امتحان برگه های هرگروه به همرا ه کلیدپاسخ انهارابه گروه مقابل دادم تانمره گذاری سریعترصورت گبردسپس برگه های هرگروه رابه خودشان برگرداندم وازانه خواستم که نمره های فردی هرنفرراجداونمره ی همه ی افرادگروه رو جداگانه جمع کنند ونمره ی کلی خودرااعلام کنند،که دراین جاهدف ماتعیین نمره ی گروهی می باشدکه این نمره نشان دهنده ی میزان پیشرفت ویادگیری گروهی انهامی باشدواین که ایاهمکاری گروهی انهادریادگیری گروهی موثربوده است یانه .

گام پنجم:

دراین مرحله باتوجه به ان  که دانش اموزان کتاب راباهم کارکرده بودندونسبت به کلیات ان اشنایی داشتند  پاوری راازقبل خودم تهیه نمودم وبرروی پرده نمازخانه به اجراگذاشتم وهم چنین ازهرگروه یک نفررا که نسبت به بقیه تسلط بیشتری بردرس داشت راگفتم تاان رابه صورت کنفرانس توضیح دهدوبخش هایی راکه ضعف داشتند ویانیازبه توضیح بیشتری داشت وبامثال های اضافه برای تفهیم بهترکاربه دانش اموزان توضیح می دادم ونسبت به هرقسمتی که سوال داشتندپاسخ می دادم که برخی ازتوضیحات اضافه بنده درموردموارد زیربود،نحوه ی مبادله کالاوخدمات درگذشته به وسیله کالاهای دیگربوده زیراهنوزپول به وجود نیامده بودوچنین مبادله ای راکالاهای واسطه ای می گفتندواین که روال ان چگونه بوده است ،توضیحاتی درمورد مصرف گرایی واین که سبب شده تولیدات ایرانی فروش کمتری نسبت به رقبای خارجی خودداشته باشندواین که چگونه می توان ازبرخی ضایعات به جامانده ازکالاها می توان دربه کارگیری وسایل دیگراستفاده کردو… وهم چنین درپایان فعالیت های کتاب راکه انش اموزان درکارگروهی همگن خودانجام داده بودندرابا همدیگربررسی کردیم.

فعالیت خواسته شده برای هفته بعد:۱-ازدانش اموزان خواستم تعدادی ازکالاهای مصرف شده ی خودراکه دارای برچسب مصرف هستند باخودبه کلاس بیاورند۲-کالاهایی که دارای مهراستانداردهستند با خودبه کلاس بیاورند۳-باضایعات  به دست امده ازبرخی کالاهای خشک مثل کاغذباطله،قوطی ها نوشیدنی و…یک کاردستی یاوسیله ای که قابل استفاده باشدرابسازندوباخود به کلاس بیاورند.

گام ششم:

تببین مسئله:انجام این طرح درس دارای محاسن ومعایبی بودازجمله این که سبب همکاری وصمیمیت بین گروه های دانش اموزی شده بوددرواقع انهابایدازهمین محیطهای مدرسه نحوه ی همکاری وهمزیستی مسالمت امیزرادرکنارهم یادبگیرند تابتوانندان رادرجامعه هم اجرایی کنندنه این که شاهدان باشیم حتی درمجلس شورای اسلامی که بایداوج این همکاری های جمعی برای رفع مشکلات باشدگاهی اوقات شاهددرگیری لفظی وفیزیکی هستیم که عامل ان همین عدم کارکردن انهادرمدارس و..می باشد،اجرای این طرح درس برای کلاسهای کم جمعیت قابل اجرامی باشدزیراکنترل عوامل متغیردیگرنظیر بی نظمی،برگزاری ازمون و…بیشترمی باشدامادرکلاس های پرجمعیت انجام ان به دلیل وقت زیادی که درزمان وانجام هماهنگی ها وتفهیم انها صورت می گیرد کمترقابل اجرامی باشد.

نتیجه گیری:

تدریس(جریان دائمی تصمیمات حرفه ای هست که بریادگیری اثرمی گذاردتصمیماتی که قبل،هنگام وبعدازتعامل بادانش اموزان صورت می گیرد)که پشتیبان درست بودن این تصمیمات تجربیات موثرودانش معلمان دردوره تحصیل می باشد.

دوره های کارورزی۳و۴بستری برای خودارزیابی دانش معلمان بوده تابتوانندازان چه درکلاس های خوددردانشگاه به صورت تئوری اموخته بودندومشاهدات خوددرکارورزی ۱و۲رابه صورت عملی به اجرادربیاورندتاتجربه ای برای دوران تدریسشان به عنوان معلم درکلاس درس باشدکه این دوره ازکارورزی باعث شدتامهارت دانشجومعلمان باانجام انواع فعالیت های یادگیری توسط خوددانشجومعلمان وتعامل بیشتربادانش اموزان تقویت شود.

بنده نیزباانجام فعالیت هایی درزمینه های مختلف یادگیری وتعامل بادانش اموزان وباراهنمایی استادگرامی جناب اقای دکترنودهی ومعلم راهنمای محترم جناب اقای قدیری توانستم تجربیات ارزشمندی راکسب کنم که ان شاالله درااینده شغلی ام به عنوان معلم درکلاس درس اثرگذارباشم.

 

خداونداتوتوانایی لازم رابرای انجام این وظیفه ی مهم برمن ارزانی دارتالایق امانتداری ازسرمایه های این خاک پاک باشم.

 

 

 

منابع وماخذ:

سیف،علی اکبر(۱۳۹۲).روان شناسی پرورشی نوین،روان شناسی یادگیری دانش اموزان .تهران،انتشارات دوران

 

سیف،علی اکبر(۱۳۹۲).سنجش واندازه گیری

 

شارع پور،محمود(۱۳۸۷).جامعه شناسی اموزش وپرورش

 

شعبانی،حسن(۱۳۲۳).مهارت های اموزشی

دانلود گزارش پایانی کارورزی 2 رشته دبیری علوم اجتماعی

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!