no-img
سایت دبیران فایل

دانلود اقدام پژوهی راهکارهایی برای بهبود نارسا نویسی دانش آموز پایه دوم دبستان - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود اقدام پژوهی راهکارهایی برای بهبود نارسا نویسی  دانش آموز پایه دوم دبستان
zip
تیر ۱۶, ۱۴۰۲
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود اقدام پژوهی راهکارهایی برای بهبود نارسا نویسی دانش آموز پایه دوم دبستان


دانلود اقدام پژوهی راهکارهایی برای بهبود نارسا نویسی دانش آموز پایه دوم دبستان کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

دانلود اقدام پژوهی راهکارهایی برای بهبود نارسا نویسی دانش آموز پایه دوم دبستان کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

 

اقدام پژوهی چگراهکارهایی برای بهبود نارسا نویسی دانش آموز پایه دوم دبستان تمامی نکات مربوط  بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.

دبیران فایل تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.

در این مورد هم اقدام پژوهی درباره بهبود نارسا نویسی را تایید.

و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

 

قسمتی از متن دانلود اقدام پژوهی درباره معضل بهبود نارسا نویسی  کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

شواهد و اطلاعات۱: اقدام پژوهی

 جمع آوری اطلاعات اقدام پژوهی

 

۱-مصاحبه:

مصاحبه با دانش آموز:

مصاحبه با احمدرضا که خیلی کم حرف و به شدت بازیگوش است بسیار سخت میتوان به  مشکلاتش پی برد ولی با کمی میدان دادن به او فهمیدم که مشکل ذهنی ندارد واحتمالا مربوط به نحوه‌ی ارتباط و رفتار اطرافیان با احمد رضا است.

 

مصاحبه با والدین:

در مصاحبه با والدین احمد رضا والدین او نیز این نکته را بیان کردند که در منزل با زبان و لهجه محلی صحبت میکنند و بخاطر مشغله کاری و نداشتن سواد آنچنانی زیاد با احمد رضا درس هایش را کار نمی‌کنند.و همین باعث میشود احمدرضا نیز به درس و تکالیف زیاد اهمیت ندهد.

 

۲-مشاهده:

دانش آموز(احمدرضا) در هنگام نوشتن املا یا اصلا چیزی نمی نویسد یا از روی دوستان بغل دستی خود کپی میکند که در این صورت هم برخی کلمات را به صورت ناقص مینویسد و تکالیف مدرسه را که باید در خانه به عنوان مشق انجام دهد اصلا انجام نمی‌دهد و بیشتر به بازیگوشی می پردازد.

 

۳-مطالعه:

از طریق مطالعه در سایت های آموزشی و علمی که نارسا نویسی را تشریح کرده اند و استفاده از کتاب درمان اختلال نارسا نویسی دکتر تبریزی اطلاعاتی درمورد این موضوع کسب کردم.

 

 

پرسشنامه اقدام پژوهی

۱)آیا شما درمورد نارسا نویسی اطلاعاتی دارید؟

الف)بله              ب)خیر

۲)شما بعداز نوشتن مشق و املا احساس خستگی میکنید؟

الف)بله             ب)خیر

۳)آیا بعداز استفاده از مداد انگشتان دست شما احساس درد میکنند؟

الف)بله            ب)خیر

۴)تابحال معلم شما گفته است که کند می‌نویسی یا اشتباه می‌نویسی ؟

الف)بله           ب)خیر

۵)شما از مداد نامناسب و کم رنگ  استفاده میکنید؟

الف)خیر          ب)بله

۶)شما در زمان نوشتن املا مداد را به نحوه‌ی صحیح میگیرد؟

الف)بله           ب)خیر

۷)آیا چشمان شما ضعیف است و این هم یکی از عوامل اشتباه نوشتن است؟

خیر چشمانم ضعیف نیست و در دید مشکلی ندارم

۸)آیا از نظر شنوایی مشکل دارد؟

بله ،هنکامی که املا میگویم باید چند بار بیشتر برای احمد رضا تکرار کنم ولی هنگامی که نزدیک به میز خود قرار میدهم احمد رضا را مشکل حل میشود.

برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش الگوی شش پرسش استفاده میکنیم

چگونه نارسا نویسی به وجود می اید؟
کج نویسی بیش ازحد-راست نویسی بیش ازحد-پرفشار نوشتن-کم رنگ نویسی بیش از حد-زاویه دار نویسی بیش ازحد-نامرتب نویسی بیش از حد-فاصله گذاری بیش از حد
چگونه میتوان از به وجود آمدن آن جلوگیری کرد؟
رعایت فاصله بازو با بدن-سفت نگرفتن بیش از حد شست(ملایم گرفتن و راحت گرفتن مداد با شست)-رعایت فاصله انگشتان از سر قلم-لستفاده از قلم مناسب( نه زیاد قطور و نه زیاد ظریف)-داشتن آزادی حرکت-هدایت قلم با انگشتان سبابه و شست- تنظیم جهت کاغذ
چگونه میتوان آن را درمان کرد؟
روان نویسی در اختیار دانش آموز قرار دهید تا خطوطی به دلخواه رسم کند-یک وایت برد کوچک و قابل حمل و نقل در اختیار کودک قرار دهید تا به دلخواه روی آن نقاشی کند یا خطوط رسم نماید-کاغذ یا دفتری که در آن می نویسد تقریبا راست باشد یعنی لبه کاغذ با لبه‌ی پایین میز تحریر زاویه ای در حدود ۱۵درجه داشته باشد. چگونه؟
چه کسانی دچار نارسا نویسی می شوند؟
کسانی که درمهارت های پایه ای مانند چرخاندن،فشاردادن،گرفتن و امثال آنها مشکل دارند.
کسانی که مهارتها و هماهنگی های حرکتی و حرکتهای ظریف،کع برای نوشتن ضروری هستند را ندارند.
کسانی که از میز و صندلی و مداد نامناسب استفاده میکنند
چه کسانی می‌توانند افراد دارای نارسا نویسی(قرینه نویسی و وارونه نویسی)را شناسایی و به درمان آنها بپردازند؟
معلمان به خصوص معلمانی که در حوزه سنجش دانش آموزان فعالیت میکنند می‌توانند این دانش آموزان را شناسایی کرده و یا خود به درمان آنها (درموارد خفیف)بپردازند و یا آنها را به پزشک مربوط ارجاع دهند.(مثل بینایی سنج-شنوایی سنج)
این پژوهش روی چه کسی انجام شده است؟
احمد رضا دانش آموز کلاس دوم چه کسی؟
چه پیشنهاداتی برای پیشگیری وجود دارد؟
حمل یک استکان دراز اب،به شکلی که هنگام راه رفتن آب آن نریزد-حمل یک زنگوله با راه رفتن آرام و سریع به نحوی که به صدا درآید-پیچاندن نخ دور قرقره
چه چیزی باعث بی انگیزه شدن احمد رضا شده بود؟
بی توجهی خانواده-اعتماد به نفس پایین برای درست نوشتن-عدم تمرین با دانش آموز در فضای خارج از مدرسه-تحقیر و سرزنش دوستان چه چیزی؟
چه موقع متوجه این ناهنجاری شدم؟
در زمان تحصیل در دانشگاه و گذراندن واحد کارورزی و مشاهده‌ی دانش آموزان وارونه نویس و قرینه نویس در مدرسه
چه موقع تصمیم به نوشتن این پژوهش گرفتم؟
با دیدن احمد رضا دانش آموز کلاس دوم تصمیم گرفتم به درمان آن با انجام حرکات اصلاحی بپردازم
در دوران کرونا و قبل از آن در بعضی مواقع شاهد نارسا نویسی دانش آموزان اطراف خود در فامیل بودم چه موقع؟
محل زندگی دانش آموز کجاست؟
استان خراسان شمالی-شهرستان اسفراین-شهر صفی آباد-روستای الست علیا
مدرسه‌ ی دانش آموز کجاست؟
استان خراسان شمالی-شهرستان اسفراین-شهر صفی آباد-روستای الست علیا
کجا با احمد رضا آشنا شدم؟
در کلاس کارورزی کجا؟

انتخاب راه حل های جدید به صورت موقت

۱-روان نویسی در اختیار دانش آموز قرار دهید تا خطوطی به دلخواه رسم کند.
۲-یک ‌وایت برد کوچک و قابل حمل و نقل در اختیار کودک قرار دهید تا به دلخواه روی آن نقاشی کند یا خطوطی رسم نماید .
۳-گچ نرم و مناسب در اختیار دانش آموز قرار دهید تا به دلخواه روی تخته سیاه خط بکشد و نقاشی کند .
۴-دانش آموز باید روی صندلی کاملا راحت بنشیند و ارتفاع میز تحریر باید با صندلی و با قد کودک تناسب داشته باشد به گونه ای که بتواند هردو ساعد خود را به راحتی روی میز قرار دهد.
۵-کاغذ یا دفتری که در آن می نویسد تقریبا راست باشد بدین معنی که لبه کاغذ با لبه‌ی پایین میز تحریر ،زاویه ای در حدود ۱۵درجع داشته باشد.
۶-دانش آموز باید مداد وشتهین انگشت شصت وانگشت اشاره قرار دهد و از بالای قسمت تراشیده شده گرفته شود.
۷-برای انگشتان و عضلات کوچک و بزرگ دست،که ضعیف یا کوچک هستند از مداد های باریکتر استفاده شود.

عنوان مطالب اقدام پژوهی

عنوان مطالب اقدام پژوهی
چکیده………………………………………………………………………………..ب
تقدیم ‌به…………………………………………………………………………….. ب
تشکروقدردانی……………………………………………………………………….ب
فهرست ………………………………………………………………………………۱
فصل اول(طراحی و برنامه ریزی)…………………………………………………..۲
مقدمه…………………………………………………………………………………۳
اهداف پژوهش……………………………………………………………………….۳
آماده سازی…………………………………………………………………………..۳
توصیف وضعیت موجود……………………………………………………………..۴
پیشینه پژوهش………………………………………………………………………..۵
گردآوری اطلاعات و شواهد (۱)…………………………………………………….۶
تجزیه وتحلیل وتفسیر داده ها…………………………………………………………۸
انتخاب راه حل های موقتی…………………………………………………………..۹
فصل دوم(اقدام)……………………………………………….‌‌……………………۱۰
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن………………………………………………….۱۱
اجرای راه حل های انتخابی…………………………………………………………۱۲
فصل سوم(مشاهده)…………………………………………………………………۱۳
شواهد(۲)…………………………………..‌………………………………………۱۴
نتیجه گیری کلی…………………………………………………………………….۱۵
فصل چهارم(ارزیابی و اعتبار بخشی)………………………………………………۱۶
ارزیابی و اعتباربخشی……………………………………………………………..۱۷
منابع………………………………………………………………………………..۱۷
پیوست……………………………………………………………………………..۱۸ 

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

راهنمای خرید اقدام پژوهی :

راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالا ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile

در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا:  dabiranfile@



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!