no-img
سایت دبیران فایل

دانلود کارورزی۲ ارائه راهکارهایی جهت افزایش انگیزه دانش اموزان به درس مطالعات اجتماعی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود کارورزی۲ ارائه راهکارهایی جهت افزایش انگیزه دانش اموزان به درس مطالعات اجتماعی
zip
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود کارورزی۲ ارائه راهکارهایی جهت افزایش انگیزه دانش اموزان به درس مطالعات اجتماعی


دانلود کارورزی۲ ارائه راهکارهایی جهت افزایش انگیزه دانش اموزان به درس مطالعات اجتماعی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود کارورزی۲ ارائه راهکارهایی جهت افزایش انگیزه دانش اموزان به درس مطالعات اجتماعی

کارورزی شماره ۲

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۴۹

کارورزی مربوط به رشته : علوم تربیتی

قسمتی از فایل کارورزی۲ ارائه راهکارهایی جهت افزایش انگیزه دانش اموزان به درس مطالعات اجتماعی

کارورزی

چرایی یا فلسفه فن آموزی  حرفهای رساندن معلمان به« خودباوری حرفه ای »است .معنی بخشیدن به«  خود حرفهای »و نیز« خودسازی  حرفهای  »و تفکر درباره این دو ویژگی ،مطلوب کسانی نیست که به  شیوههای سنتی بسنده  میکنند .چون ،جرأت اقدام به تغییر و تجربه کردن تغییر را  نیازمودهاند ،یا به دست  نیاوردهاند .

کارورزی های معلمان را –  اعم از دانشجو معلمان یا معلم  دانشجویان) معلمان شاغل که آموزش هم می بینند( و نیز هر دانشجویی که آماده  فعالیت های حرفه ای خود می شود – می توان به سویی هدایت کرد که از نقش اجرایی تدریس کلامی صرف و انتقال اطلاعات نوشته شده در کتاب های درسی ،که از برجسته ترین ویژگی های  روشهای سنتی هستند ،بیرون آیند و وارد نقش های  حرفهمندانه ای بشوند که بتوانند یادگیرندگان خود را به جای تبدیل کردن به نوار صوتی ،مبدل به انسان هایی سازندکه  زندهاند و  میتوانند اندیشه ورزی را تجربه کنند .

دانلود کارورزی۲ ارائه راهکارهایی جهت افزایش انگیزه دانش اموزان به درس مطالعات اجتماعی

فهرست مطالب کارورزی۲

مقدمه ۷
فصل اول: ۱۰
بیان مساله ۱۰
فصل دوم ۱۴
مبانی نظری ۱۴
فصل سوم ۲۰
جمع اوری اطلاعات ۲۰
۱)مشاهدات ۲۱
۲.مصاحبه ۲۲
۳.مطالعه مراجع معتبر ۲۳
۴.پرسشنامه ۲۵
فصل چهارم ۲۸
توضیح علت ۲۸
فصل پنجم ۳۳
ارائه راهکار ۳۳
فصل ششم ۴۱
نتیجه گیری و پیشنهادات ۴۱
نتیجه گیری ۴۲
پیشنهادات ۴۳
۷. تشویق معلمانی که از وسایل کمک آموزشی استفاده می کنند. ۴۴
فصل هفتم ۴۵
منابع اطلاعاتی ۴۵

مقدمه

چه عاملی دانش‏آموز را وادار به یادگیری می‌کند؟ چرا دانش‏آموزان با توانایی و استعداد یادگیری بسیار شبیه به هم، پیشرفت تحصیلی بسیار متفاوتی دارند؟ چرا بسیاری از دانش‏آموزان با وجود توانایی و ظرفیت یادگیری، ترک تحصیل می‏کنند؟ چرا برخی از معلمان پس از مدتی از حرفه خود احساس نارضایی می‏کنند؟

درباره یادگیری شرایط بسیاری مطرح شده است. برخی از آنها، که بیشتر مورد توجه هستند، عبارتند از: شخصیت و توانایی‏های دانش‏آموز، آمادگی، انگیزه، تجارب گذشته، موقعیت و محیط یادگیری، روش تدریس معلم، رفتارهای آموزگار، تأثیر تمرین و تکرار، خصوصیات تکالیف خاص یادگیری، مشوق‏ها و… انگیزش میان همه عوامل مؤثر بر یادگیری، اهمیت بیشتری دارد تا آنجا که گفته شده است، سه عامل مهم در یادگیری عبارتند از: ۱. انگیزش؛ ۲. انگیزش؛ ۳. انگیزش

انگیزش اسم مصدر«انگیزیدن»بوده و در لغت به معنای «تحریک»،«ترغیب»،«تحریض»و هیجان امده است.واژه انگیزش در انگلیسی از کلمه لاتینmoverگرفته شده است.همانگونه که از معنای رایج ان بر می اید به علت و چرایی رفتار اشاره دارد.(سیف،۱۳۸۳،ص۳۳۶)انگیزش را می توان عامل نیرو دهنده ،هدایت کننده و نگه دارنده رفتار به زبان ساده تعریف کرد .(همان،ص۳۴۹)

انگیزش چیزی است که فرد را به پیش رفتن وا می دارد،در حال پیش رفتن نگه می دارد و تعیین می کند که به کجا باید رفت.(اسلاوین،۱۳۸۵،ص۳۶۰)

روان شناسان انگیزش را عامل درونی می دانند که رفتار فرد را تحریک می کند و در جهت معین سوق می دهد و ان را هماهنگ می سازد.این نکته نیز مورد اتفاق است که انگیزه ،سازه ای است که به طور مستقیم قابل مشاهده و اندازه گیری نیست،ولی وجود ان از رفتار شخص استنباط می شود.

اصطلاح انگیزه اغلی با انگیزش مترادف به کار می رود،با این حال می توان انگیزه را حالت مشخصی که سبب ایجاد رفتاری معین می شود تعریف کرد.به دیگر سخن انگیزه اصطلاحی دقیق تر از انگیزش است.انگیزش عمل کلی مولد رفتار به شمار میرود،اما انگیزه حالت اختصاصی رفتار خاص است.(سیف،۱۳۸۳،ص۳۳۷)

نخستین نکته ای که معلمان باید بدانند این است که انگیزش انسانی یک موضوع بسیار پیچیده است صدها روان شناس زندگی خود را صرف کرده اند تاعلت نحوه رفتار انسان راکشف کنند  کوشش های آنان به موفقیت های زیادی  منجرشده است امروزه مانسبت به چند دهه ی قبل اطلاعات زیادی درباره ی این موضوع داریم اما این موفقیت ها بدین معنا نیست که درک و فهم ماکامل شده است و اکنون می توانیم به این دانش جدید تمام اشکال رفتارها و نگرش های ضد باروری در مدارس کلاسها رامتوقف کنیم اگرموضوع انگیزش انسان اینقدرساده بود معلمان به حل بسیاری از مشکلاتی که با اندک انگیزش دانش آموزان قابل رفع بود فایق می آمدند بنا براین معلمانی که برای افزایش انگیزش تحصیلی دانش اموزان فعالیت می کنند باید بینش و اهدافی متعادل داشته باشئد معلمان  باید علاوه برداشتن اهدافی متعادل برای افزایش انگیزش تحصلی دانش آموزان باید آگاه باشند که مجموعه ی یکسانی از شیوه های علمی که در تمام موفقیت موثر باشند وجود ندارد.

بسیاری از معلمان ویژگی‏های دانش‏آموزان خوب را در خصوصیاتی نظیر سخت‏کوشی، همکاری و علاقه‏مندی می‏دانند و بعضی از آنان این ویژگی‏ها را به داشتن انگیزش دانش‏آموز منحصر می‏کنند. بسیاری از معلمان از دانش‏آموزان سخت‏کوشی صحبت می‏کنند که ترم تحصیلی را آهسته، ولی پیوسته به پایان می‏رسانند.(ال اسپالدینگ،۱۳۷۷،ص۳)

پژوهش‏ها نیز نشان داده است که، انگیزش دانش‏آموزان در یادگیری اهمیت مطلوب‏تری در مقایسه با هوش دارد. همچنین درباره تأثیر انگیزش بر یادگیری، پژوهش‏ها نشان می‏دهد که انگیزش قوی به یادگیری استوار، و انگیزش کم به یادگیری کم می‏انجامد.(سیف،۱۳۸۳،ص۳۴۷) در واقع انگیزش، موتور محرک تلاش و فعالیت برای یادگیری است و میزان یادگیری دانش‏آموزان را به حداکثر می‏رساند.

دانش‏آموز بی‏انگیزه نه تنها رغبتی به درس خواندن و یادگیری نشان نمی‏دهد، بلکه با بی‏تفاوتی و بی‏توجهی خود چه بسا برای کارکردن دانش‏آموزان دیگر در کلاس نیز مزاحمت ایجاد می‏کند. در این مورد، ضرب‌المثلی انگلیسی وجود دارد که می‏گوید: شما می‏توانید اسبی را که تشنه است تا کنار آب بکشانید، اما نمی‏توانید به نوشیدن آب وادارش کنید. مسئله انگیزش در دانش‏آموزان نیز همین گونه

است یعنی ما باید دانش‏آموز را تشنه یادگیری کنیم؛ زیرا با این کار خود او به دنبال یادگیری خواهد رفت.(کریمی،۱۳۸۵،ص۱۶۰)

به این نکته باید توجه داشت که هرچند انگیزه در امر آموزش نقش مهمی دارد، این گونه نیست که بدون انگیزه نتوان در فرد یادگیری ایجاد کرد.(گانیه،۱۳۶۸،ص۴۱۱)

در این زمینه آزوبل می‏نویسد: بین انگیزش و یادگیری رابطه دوسویه است، نه یک سویه؛ لزومی ندارد که فعالیت‏های یادگیری را به تعویق اندازیم تا اینکه علایق و انگیزه‏ها رشد یابند. اغلب بهترین راه برای آموزش به دانش‏آموز بدون انگیزش این است که، حالت انگیزشی او به طور موقت نادیده گرفته شود و تا آنجا که ممکن است، به طور مؤثر به او آموزش داده شود.(همان)

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!