no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ترم دو سنجش آموخته های قرآن - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ترم دو سنجش آموخته های قرآن
zip
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۱
۱۶,۹۰۰ تومان
۱۶,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ترم دو سنجش آموخته های قرآن


دانلود گزارش کارورزی ترم دو سنجش آموخته های قرآن

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ترم دو سنجش آموخته های قرآن

کارورزی شماره ترم ۲

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۸

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ترم دو سنجش آموخته های قرآن

سنجش آموخته های قرآن

مراحل طراحی فعالیت یادگیری برای تعیین هدف:سنجش آموخته های قران نهم
مراحل /    گام‌های اجرایی موقعیت یادگیری برای درگیری شناختی:
گام‌های اجرایی ارزیابی گام‌ها:
۱-   گام اول تعیین هدف:

ترجمه کلمات قرآنی ، ترجمه یک سوره کوچک، ترجمه آیات و عبارت قرآنی در کتاب ، مورد امتحان قرار بگیرد

 ۱-کلیه ی موارد مورد سنجش قرار گرفت
۲-   گام دوم –تعیین سطح دانش آموزان

طی صحبت با معلم راهنما سطح تحصیلی دانش آموزان مشخص شد

۲- با اینکه سطح مناسب دانش آموزان بود ولی نتایج قابل قبول نبود
۳-   گام سوم

شیوه جمع آوری اطلاعات به صورت سوال از کتاب درسی و یک سوال از خارج کتاب

۳- سوالات مناسب سطح بود
۴-   گام چهارم میزان دستیابی به هدف

اکثر بچه ها نمره قابل قبولی را نداشتند و اکثرا نمرات آنها زیر ۱۰ بود

۴- فقط یک نفر ۱۹ و یک نفر ۱۸ و حدود ۵ نفر نمره ای میان ۱۰ تا ۱۸ داشتند.
۵-    گام پنجم برنامه ای را برای آنها ریختم که برای خواندن درس قرآن بود ۵-  قرار شد تا دانش آموزان طبق برنامه عمل کنند تا نتایج بهتری حاصل شود
مواد و منابع آموزشی

متن یا موضوع مورد نظر برای سنجش خودکار.برگه های امتحانی .کتاب درسی

باز اندیشی:

قرار شد که هفته بعد در روز سه شنبه معلم یک امتحان دیگراز آنها بگیرد تا نتایج برنامه ای که برای آنها نوشتم مشخص شود.

 

به دلیل کارامد نبودن این روش، نیازی به اجرای مجدد آن بود.

دانلود گزارش کارورزی ترم دو سنجش آموخته های قرآن

کتبی قرآن

در روز ۱۷/۱/۹۵ با معلم راهنما آقای ملا معصومی صحبت شد وقرار شد که ۲۴/۱/۹۵ یک امتحلن میانترم از پایه نهم بگیرم. بدین صورت که ترجمه کلمات قرآنی ، ترجمه یک سوره کوچک، ترجمه آیات و عبارت قرآنی در کتاب ، مورد امتحان قرار بگیرد. با راهنمایی معلم مبنی بر چگونگی طرح سوالات در بارم بندی ، من سوالاتی را از کتاب پایه هفتم در حد کلاس طراحی کردم و به تعداد دانش اموزان کپی شد. در صبح روز ۲۴/۱/۹۵ موقعی که وارد کلاس شدم، یک سری توضیحاتی را در رابطه با امتحان از تعداد و نوع سوالات و نوع بارم بندی و… به دانش آموزان دادم و از انها خواستم تا ۱۵ دقیقه مطالعه کنند. بعد از ۱۵ دقیقه از بچه ها خواستم که به نمازخانه بروند تا امتحان را برگزار کنم. در نمازخانه بچه ها در ۵ردیف نشستند و امتحان شروع شد. زمان امتحان ۷۰ دقیقه بود. دونفر از دانش آموزان در پایین نمازخانه می خواستند که تقلبی کنند که فهمیدم و جای آنها را عوض کردم.سه نفر هم کتاب قران زیر دستشان بود که به آنها تذکر دادم که زیردستیشان را عوض کنند. معلو مبود که سولات مناسب سطح کلاس بود چون در دقیقه ۴۵ چند نفری برگه خود را تمام کرده بودند که البته از شاگردان ممتاز بودند. در پایان ساعت امتحان برگه ها جمع کردم. تعداد را بررسی کردم که تعداد درست بود وهمه دانش آموزان در امتحان شرکت کرده بودند و همه برگه هایشان را تحویل داده بودند. وقتی که مشغول تصحیح برگه ها بودم متوجه شدم که اکثر بچه ها نمره قابل قبولی را نداشتند و اکثرا نمرات آنها زیر ۱۰ بود و فقط یک نفر ۱۹ و یک نفر ۱۸ و حدود ۵ نفر نمره ای میان ۱۰ تا ۱۸ داشتند. این نتیجه اصلا خوب نبود. مخصوصا وقتی با معلم راهنما مطرح کردم و او سوالات را بررسی کرد گفت که سطح سوالات خیلی خوب است. بعد از توزیع برگه ها در هفته بعد ، جواب سوالات را گفتم و از آنها خواستم در برگه های خود بنویسندو برای اینکه نتایج بیشتری حاصل شود، من برنامه ای را برای آنها ریختم که برای خواندن درس قرآن بود، قرار شد که هفته بعد در روز سه شنبه معلم یک امتحان دیگراز آنها بگیرد تا نتایج برنامه ای که برای آنها نوشتم مشخص شود.

طراحی فعالیت یادگیری برای مرور مباحث درس عربی پایه نهم

مراحل طراحی فعالیت یادگیری برای مرور مباحث

تعیین هدف: در این فعالیت، موقعی که کتاب تمام شده بود و همچنین امتحان میانترم هم از دانش آموزان گرفته شده بود و چند جلسه باقی مانده بود به پایان سال تحصیلی و شروع امتحانات خرداد ماه در پرسشی از دانش آموزان متوجه شدم که آنها دروس پایانی کتاب را به خوبی یاد نگرفته اند و در میانترم هم گرفته شده بود اکثر دانش آموزان نمره خوبی را کسب نکرده بودند برای همین پس از صحبت با استاد راهنمای خودم قرار شد تا هفته ی آینده سه درس آخر عربی را برای دانش آموزان مرور کنم .

مراحل /    گام‌های اجرایی موقعیت یادگیری برای درگیری شناختی:
گام‌های اجرایی ارزیابی گام‌ها:
۱- شروع کردم به توضیح دادن برای دانش آموزان اعم از هدف مرور و اهمیت این دروس در امتحان و از آنها خواستم که خیلی خوب به توضیحات گوش کنند تا بهتر و بیشتر یادبگیرند .

 

 توجه دانش آموزان به درس خیلی خوب بود
۲-گام دوم (تعیین نکات مهم و غیر مهم توسط دانش آموزان)

در ابتدا از دانش آموزان خواستم تا دروس مورد نظر یک بار در نزد خود بخوانند و با توجه به توضیحاتی که قبلا معلم داده و اطلاعاتی که خودشان دارند، قسمت هایی از درس که به نظرشان مهم تر از بقیه است و دارای پیامی است را مشخص نمایند و یک بار دیگر به صورت فردی آن را مورد مطالعه قرار بدهند.

 

۲- آیا  نکات مهم از غیر مهم  تشخیص داده شده است؟
۳-    گام سوم (علامت گذاری یا خط کشی زیر نکات مهم)

در این مرحله از دانش آموزان خواستم تا افعال را مشخص کنند و در برگه ای جدا گانه بنویسند.

۳- آیا از خط کشیدن، علامت‌گذاری،   حاشیه‌نویسی و.. استفاده شده است؟
۴-    گام چهارم (حاشیه نویسی)

از دانش آموزان خواستم تا موضوعات مهمی را که مشخص نموده اند را دوباره مورد بازخوانی و بررسی قرار بدهند. دانش آموزان میتوانند با توجه با اطلاعاتی که از قبل دارند به بسط و گسترش موضوع مورد نظر بپردازند و یا در صورتی که از نظرشان متن و یا موضوع دارای مشکلی است، آنرا مورد بحث قرار دهند

۴- چگونه و چرا از راهبرد حاشیه‌نویسی   استفاده کرده است؟
۵-    گام پنجم (خلاصه نویسی)

از دانش آموزان خواستم تا نکاتی که بازگو میکنم و بر روی وایت برد مینویسم را به صورت خلاصه بنویسند

۵- چگونه و چرا از راهبرد خلاصه‌نویسی   استفاده کرده است؟
۶-    گام ششم (بسط و گسترش)

گاهی اوقات مطالب مطرح شده در کتاب از پیچیدگی بالایی برخوردار است که میتوان از دانش آموزان خواست تا با بررسی مطالب و تفکر در آنها، به بسط و گسترش مفاهیم مطرح شده بپردازند و به نوعی مطلب کلی را به چندین زیر مطلب و موضوعات کوچکتر تقسیم کرد. بدین صورت که کلمات مشکل و جملات مشکل را با آوردن مثال هایی برای دانش آموزان بازگو میکردم

۶- چگونه و چرا از راهبرد بسط و   گسترش استفاده کرده است؟

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!