دانلود گزارش کارورزی ۲ دبیری زبان انگلیسی
دانلود گزارش کارورزی ۲ دبیری زبان انگلیسی
کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۲ دبیری زبان انگلیسی
کارورزی شماره ۱
فرمت کارورزی : word قابل ویرایش
تعداد صفحات کارورزی : ۱۸
کارورزی مربوط به رشته : دبیری زبان انگلیسی
قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۲ دبیری زبان انگلیسی
فهرست مطالب گزارش کارورزی ۲ دبیری زبان انگلیسی
مقدمه ۱
واکاوی مشکلات ومسایل گزارشات کارورزی ۱ به همراه ارایه راه حل ۲
واکاوی مسایل و مشکلات جدید و طراحی فعالیت برای رفع آن مسایل و مشکلات ۷
گزارشی از تدریس معلم راهنما همراه با نکات برجسته و نواقص آن ۸
گزارش از نحوه ی ارزیابی کلاسی ، میان ترم وپایان ترم ۱۰
طرح درس زبان هشتم ۱۲
طرح درس زبان هفتم ۱۴
چکیده کارورزی (۲) ۱۵
( واکاوی مشکلات ومسایل گزارشات کارورزی ۱ به همراه ارایه راه حل )
همانطور که در گزارش کارورزی ۱ قبلا اشاره شده بود دو مشکل اساسی در برخی از دانش آموزان بسیار مشهود بود . یکی از مشکلات کمرویی و خجالتی بودن بعضی از دانش آمزان بود که مانع بسیار بزرگی در برابر آنها در فعالیت های کلاسی قلمداد می شد . به خصوص در درس زبان انگلیسی و بالاخص در شیوه تدریس آقای سلامی و همچنین در شیوه ارزیابی ایشان از دانش آموزان کمرویی و خجالتی بودن دانش آموز و عدم فعالیت دانش آموز در کلاس درس زیان بسیاری به دانش أموز می رساند . دانش آموزی که مستعد و باهوش است ولی به علت کمرویی و خجالتی بودن نمیتواند خود را در کلاس به عرصه ظهور برساند باید مشکل و منشا مشکلش بررسی و حل شود . بسیاری از دانش آموزان مستعد و باهوش در کلاس ها بوده اند که به علت این مشکل استعدادها و توانایی هایشان پنهان مانده است و با گذشت زمان علاقه خود را به درس از دست داده و متاسفانه بعدا جزو دانش آموزان تنبل کلاس قلمدادشده اند درحالی که ما منشا و علت افت تحصیلی آنها را بررسی نکرده ایم . در بخش دوم این فصل به راه حل ها و مسئولیت های معلم و مسئولان مدرسه و والدین در قبال این مشکل دانش آموزان پرداخته خواهد شد .
متاسفانه رفتار گوشه گیری یا انزواطلبی به عنوان یکی از مشکلات عمده در دانش آموزان و نوجوانان محسوب می شود و متأسفانه برای آن که در مدرسه ایجاد دردسر و مشکل نمی کنند دیرشناخته شده و گاه به عنوان فردی مؤدب و بی دردسر از طرف دیگران معرفی می گردند. در نتیجه تشخیص و شناخت آن ها به تأخیر می افتد و زمانی متوجه مشکل می گردند که کار درمان سخت تر و وضعیت شاگرد حادتر شده است.
برای این که مشکل کمرویی و خجالتی بودن دانش آموزان تشخیص داده شود و بررسی شود باید تعریفی از کمرویی و همچنین تعریفی از نشانه های آن داشته باشیم با تحقیقاتی که بنده در مورد ایبن مشکل و نشانه های آن در منابع مختلف نمودم به نتایج زیر در مورد کمرویی و نشانه های ان رسیدم که منابع تحقیق در پایان گزارش و در کتابنامه گزارش آمده است :
کمرویی توجهی غیر عادی و مضطربانه به خویشتن در موقعیتی اجتماعی است که در نتیجه آن فرد دچار نوعی تنش روانی-عضلانی شده، شرایط عاطفی و شناختیاش متأثر میشود و زمینه بروز رفتارهای خام و ناسنجیده و واکنشهای نامناسب در وی فراهم میشود. به دیگر سخن، پدیده کمرویی به مشکلی روانی- اجتماعی و آزار دهنده شخصی مربوط میشود که همواره به صورت یک ناتوانی یا معلولیت اجتماعی ظاهر میگردد. به کلام ساده، کمرویی یعنی «خودتوجهی» فوقالعاده و ترس از مواجهه با دیگران زیرا کمرویی نوعی ترس یا اضطراب اجتماعی است که در آن فرد از مواجه شدن با افراد ناآشنا و ارتباطات اجتماعی گریز دارد. فرد کمرو از روبهرو شدن با افراد جدید نگران میباشد و این کار برایش دشوار است. کمرویی وارد شدن به اماکن جدید را برای فرد سخت میکند. کمرویی مخفی شدن از انظار و احساس عجز در عین توانمندی را سبب میشود. کمرویی افراد همیشه در برابر انسانها ظاهر میشود، نه در برابر حیوانات و اشیا و موقعیتهای طبیعی و جغرافیایی. بسیاری از محققان و متخصصان، ریشه اصلی کمرویی را در ترس یا
بخش دوم – طراحی فعالیت و راه حل های مشکلات کارورزی ۱
مشکل اول : کم رویی و خجالتی بودن دانش آموزان
۱) سعی کنیم علت اصلی کمرویی و کناره گیری دانش آموز را پیدا کنیم. از یادداشت های روزانه، نمایش، ایفای نقش، جملات ناتمام یا فنون مشاوره استفاده کنیم تا دانش آموز را بهتر بشناسیم.
۲) برای جلب اعتماد دانش آموز و ایجاد یک ارتباط خوب تلاش کنیم.
۳) از دانش آموزخجالتی بخواهیم که به دانش آموز دیگر، در نقش یک معلم کمک کند.
۴) دانش آموز کمرو و گوشه گیر را در فعالیت های گروهی کوچک یا در فعالیت های دانش آموزان دیگری که با آن ها دوست است درگیر سازیم. یک دانش آموز خجالتی بیشتر دوست دارد در گروه های کوچک صحبت کند. او را برای انجام کارهای خاص با دانش آموزان دیگر همراه کنیم.
۵) به دانش آموز کمرو و گوشه گیر مسئولیت های مختلفی واگذار کنیم. مانند انتقال پیام ها، کمک به مسوولان مدرسه، کمک به دفتردار مدرسه، تدارک وسایل آزمایشگاه زبان و … از واگذاری کارهای سخت به دانش آموز و همچنین کارهای اجرایی و نمایشی مانند صحبت کردن در مقابل کلاس که او را دستپاچه می کند خودداری کنیم.
۶) از کارهایی که دانش آموز خجالتی دوست دارد و قادر به انجام آن است از قبیل شرکت کردن در گروه دوستان فهرستی تهیه کنیم و به دانش آموز فرصت دهیم تا یکی از این کارها را انتخاب کند و برای رسیدن به هدف شایستگی خود را نشان دهد. از رفتارهای تمرینی استفاده کنیم.
۷) با صحبت کردن در مورد کمرویی و گوشه گیری دانش آموزان آن ها را ناراحت نکنیم. همچنین از صداکردن و دعوت آن ها برای اجرای فعالیت های خاص در مقابل دیگران بدون هماهنگی قبلی اجتناب کنیم. یک روش مناسب برای تشویق دانش آموز که بنده به عنوان طرح یک فعالیت آن را مطرح می نمایم طرح تمرین و پرسش و پاسخ با دانش آموز است. در این روش دانش آموز و معلم قبلاً سوال و جواب را تمرین کرده اند سپس زمانی که معلم دانش آموز را پای تخته فرا می خواند، دانش آموز احساس می کند که این فعالیت (پرسش و پاسخ) راحت و آسان است و اعتماد به نفس پیدا می کند.
زیمباردو (۱۹۷۷) پنج مرحله را برای تغییر رفتار دانش آموز گوشه گیر پیشنهاد می کند؛ درک خود، فهم دلایل گوشه گیری، عزت نفس، گسترش فعالیت های اجتماعی و کمک به دیگر افراد کمرو (برای غلبه بر کمرویی خود و دیگران).(۲) مرکز یادگیری سایت تبیان
ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی
برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.
اهمیت و ضرورت کارورزی
نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود
کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :
الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.
ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.
پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.
ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.
ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند
لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان
لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۱
لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳
قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
راهنمای دانلود:
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان: https://t.me/dabirfile
کانال سروش:
http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا:
http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی
تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته
بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد
در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود
آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile
دیدگاه ها