no-img
سایت دبیران فایل

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : اگوست کنت - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : اگوست کنت
zip
آبان ۱۸, ۱۴۰۱
۱۲,۹۰۰ تومان
۱۲,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : اگوست کنت


دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : اگوست کنت

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : اگوست کنت با جواب با فرمت pdf

قسمتی از محتوی دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : اگوست کنت

دیدگاه کنت در خصوص درگیریهای داخلی در انقلاب ها چگونه بود؟

کنت فکر می کرد در گیری در انقلاب ها و جنگ های داخلی چیزی جز هدر دادن نیرو و قانون اساسی نیز که از دل اینگونه مناقشات در آید چیزی جز مزخرفات سر هم بندی شده حقوقدانان نیست .

دیدگاه کنت در خصوص جامعه چگونه بود؟

کنت می گفت جامعه از دیدگاه هستی شناختی واقعیتی کلی و فرافردی است او معتقد بود که این روح کلی در قرون وسطی در اروپا در قالب کلیسای کاتولیک تجسم پیدا می کرد ، بنابراین کلیسای کاتولیک در قرون وسطی کارکرد نظم دهنده به جامعه داشت ، لیکن در عصر خود او دیگر چنین کارکردی ندارد. به گمان او کوشش برای بازسازی دوباره کلیسا عملی نابخردانه است و باید دنبال دلیلی عملی تر بود که او این رسالت را به دوش دین انسانیت برآمده از بطن علم جامعه شناسی می گذاشت.

قانون مراحل سه گانه از دیدگاه کنت چیست ؟

روح انسان بر اساس قانون مراحل سه گانه در تلاش خود برای فهم ونظم پدیده های عالم سه مرحله یا دوره را تجربه کرده است . دوره اول مرحله ربانی یا تخیلی که ویژگی این دوره آن است که پدیده ها و دگرگونی ها به موجود انسان نسبت داده می شود. دوره دوم مرحله متافیزیکی ، که انسان تأثیرات را ناشی از موجودات انتزاعی می داند که به گمان او در پشت پدیده ها در حال تأثیر گذاری هستند، موجوداتی مانند طبیعت یا زندگی ، بنابراین در این مرحله انسان گونه انگاری کنار گذاشته می شود. دوره سوم ، مرحله اثباتی است در این مرحله روح انسان پدیده ها را فقط با معیار واقعیت آن ها می شناسد و به آنها با توجه به شباهت و ترتیب آنها نظم می دهد . در این مرحله انسان صرفاً در جستجوی قواعد و قوانین حاکم بر پدیده ها است و در پی دلایل علی این قواعد و قوانین نیست.

قانون طبقه بندی علوم از دیدگاه کنت چیست؟

او معتقد بود که ریاضیات علم بنیادی و الگویی برای علوم اثباتی است . منطق اصولاً علم نیست ، چون چیزی جز عقل سلیم انسانی نیست و فقط می توان از آن در روش های هر یک از علوم منفرد استفاده کرد. روان شناسی نیز علم نیست چون شرط آن درون نگری است که به گمان او روشی کاملا غیر علمی است به نظر او ازروش های «علوم ذهنی» نمی توان در علم استفاده کرد.

ترتیب مرحله ای علوم از دیدگاه کنت چگونه است؟

نجوم به ریاضیات وابسته است ، بخاطر اینکه ریاضیات برای توضیح پدیده های نجومی استفاده می شود.نجوم از تمام علوم دیگر مستقل است ، در حالی که تمام پدیده های زمینی به جایگاه زمین در منظومه شمسی ، یعنی به نجوم وابسته هستند. پدیده های فیزیکی از نجوم پیچیده تر هستند . نجوم از فیزیک دقیق تر است ، اما فیزیک از راه آزمایش به روش هایی دسترسی دارد که در نجوم نمی توان از این روش ها بهره گیری کرد.شیمی به ویژگی فیزیکی جسم مشروط است ، اما این . فیزیکی نسیت که تعیین کننده خصیصه های شیمیایی جسم است. در واقع این شیمی بود که هنر طبقه بندی را رد اختیار علوم دیگر گذاشت.

تفاوت فیزیک ارگانیک با فیزیک غیر ارگانیک از دیدگاه کنت چیست ؟

عناصر و اجزاء در فیزیک غیر ارگانیگ بهتر از کل شناخته می شوند ، در حالی که در فیزیک ارگانیک قضیه برعکس هست. عضو و یا کارکرد آن را در فیزیک ارگانیک نمی توان بدون در نظر داشتن کل موجود زنده توضیح داد.

نظریه ایستایی اجتماعی از دیدگاه کنت چیست؟

ایستایی اجتماعی شروطی را در جامعه بررسی می کند که در زمان تغییر نمی کنند و تضمینی برای وفاق و دوام جامعه هستند . ایستایی اجتماعی با مقایسه و از طریق تحلیل تشریحی آن ارگان هایی را بررسی می کند که افراد ، خانواده ها و نهادهای منفرد دیگر در بطن آن ها به یک موجود کل واحد و جمع تبدیل می شوند.

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی بعد از خرید فایل

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی اینستاگرام دبیران فایل: instagram.com/dabiranfile

آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!