no-img
سایت دبیران فایل

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : یورگن هابرماس - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : یورگن هابرماس
zip
آبان ۱۹, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : یورگن هابرماس


دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : یورگن هابرماس

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : یورگن هابرماس با جواب با فرمت pdf

قسمتی از محتوی دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : یورگن هابرماس

 

۴.تفکرات هابرماس درباره حوزه مصرف؟

به نظر او در حوزه مصرف نیز در اثر افزایش فاصله‌گیری با «چیزها» و تشویق مداوم مصرف‌کنندگان به تقاضا ارضای نیازها با آن چنان سرعتی انجام می‌شود که اقبال «تماس با تأنی» فرد با شئ از میان می‌رود. موضوع هر دو حوزه اجتماعی، چه در حوزه تولید صنعتی و چه در حوزه مصرف توده‌وار، فرایندی یکسان است که به نظر هابرماس به شکل جدیدی از فقرزدگی (Pauperismus) می‌انجامد که منشا آن را باید در اشاعه اجتماعی عقلانیت ابزاری و این «عنصر فرهنگ غربی» دید که تلاش می‌شود همه چیز در دسترس باشد.

۵.منظور هابرماس از تحول دوم چیست؟

هابرماس عقلانی ‌شدن تحت تأثیر عنصر اجتماعی را تحول دوم می‌داند که تازه شروع شده است. پرسش این است که این تحول باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. هابرماس معتقد است که این ویژگی‌ها به میزان آگاهی ما از خسارت‌های تاکنون وارد شده به مناسبات زندگی اجتماعی بستگی دارد. روند فاصله‌گیری از دنیا اشیا باید تصحیح یا رفع شود. از هم‌اکنون باید در روند سازماندهی تولید و رفتار مصرفی موانع بازتابی تعبیه شود تا نیروهای انعطاف‌پذیر و باز زیست‌جهان فرصت تجدید حیات پیدا کنند.

 

۶.تفاوت نظریه ابتدایی هابرماس و نظریه پخته ترش در همان زمینه چیست؟

تفاوت اصلی نظریه اولیه او با نظریه پخته بعدی‌اش به این پرسش مربوط می‌شود که کدام حوزه اجتماعی بیش از هر حوزه دیگر تحت تأثیر آثار مخرب روند استقلال عقلانی ‌شدن فن‌ورزانه است. هابرماس در آن دوران به این باور رسیده بود که بیش‌ترین تأثیرات منفی عقلانی ‌شدن فن‌ورزانه در وهله نخست در کار صنعتی مشاهده می‌شود. این باور متداول در آن دوران بود و در مقابل نظریه بی‌طرف بودن هنجاری حوزه تولیدی قرار داشت.

۷.هابرماس مفهوم کنش ارتباطی را چگونه توضیح میدهد؟

تلاش کرد «کنش ارتباطی» را شالوده نظریه اجتماعی خود قرار دهد. بازتولید اجتماعی در چارچوب این نظریه از طریق روندهای اجتماعی کنش متقابل تحقق پیدا می‌کند و اساس روندهای کنش متقابل می‌بایست به طور عینی آزادی از سُلطه باشد، چراکه کنش متقابل به رسانه بدون اجبار تفاهم زبانی وابسته است. هابرماس با طرح کنش ارتباطی متکی بر کنش متقابل  قدمی مهم در مسیر روشن کردن مفهوم عقلانی ‌شدن «اجتماعی» برداشت.

۸.درگیری نظری هابرماس با فلسفه انسان شناختی چه عواقبی در پی داشت؟

درگیر نظری او با فلسفه انسان‌شناسی، به‌ویژه با نوشته‌های آرنولد گِهلن، به تجدید نظری منجر شد که براساس آن تصور عقلانیت ابزاری دیگر بیان مصداقی در چارچوب فرهنگی خاص تلقی نمی‌شود، بلکه به منزله موجودی دارای محتوا و شکلی از کنش فهمیده می‌شود که در تمایز با کنش متقابل عمدتاً دارای هدف دستیابی ابزاری به اشیای بی‌جان است. هابرماس طبعتاً با این تغییر تعبیر مقوله‌ای همچنین از آن مدل‌های نقد ابزاری خرد جدا شد که در پیش نویسندگان فلسفی مکتب فرانکفورت تکامل داده بودند.

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی بعد از خرید فایل

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی اینستاگرام دبیران فایل: instagram.com/dabiranfile

آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!