no-img
سایت دبیران فایل

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : جیمز کلمن - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : جیمز کلمن
zip
آبان ۱۸, ۱۴۰۱
۱۲,۹۰۰ تومان
۱۲,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : جیمز کلمن


دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : جیمز کلمن

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : جیمز کلمن با جواب با فرمت pdf

قسمتی از محتوی دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : جیمز کلمن

 

۱۳-                         کلمن در مراحل مختلف پژوهشی اش در مطالعه خرده فرهنگ جوانان چه استنتاج هایی داشت؟ استنتاج نظری موقت کلمن این بود که خانواده ها برخلاف افراد همسن تاثیر اندکی بر کودکان و نوجوانان در مدارس دارند که بعدها در جریان بررسی تنوع نهادی میان مدارس مشخص شد جنبه های مشترک آنها بیشتر از تفاوت های آنان با یکدیگر است. یکی دیگر از نتایج این پژوهش وجود نظام پایگاهی غیررسمی در دو سطح مدارس یا در مدارس مختلف و دلایلی بود که باعث شکل گیری این نظام های پایگاهی می شوند.

۱۴-                         گزارش موسوم به “گزارش کلمن” در خصوص چه موضوعی است؟ در اثر تثبیت جایگاه کلمن در پژوهش تجربی حوزه آموزش و پرورش، دولت امریکا بزرگترین طرح پژوهشی درباره نابرابری در نظام آموزشی را به وی پیشنهاد داد که پس از اجرای این طرح توسط کلمن با عنوان “برابری در فرصتهای آموزشی” بنام نویسنده اصلی آن به گزارش کلمن مشهور شد.

۱۵-                         استنتاج های کلمن در گزارش نهایی برابری در فرصتهای آموزشی چه بود؟ ۱) در زمان انجام این مطالعه بیشتر مدارس آمریکا با شاخصهای نژادی از یکدیگر جدا می شدند اگرچه در تاسیسات مدارس در مناطق مختلف تفاوتهایی وجود داشت اما این تفاوت ها کمتر بر تفاوت کارایی درسی دانش آموزان تاثیر گذار بود لذا تفاوت در کارایی سفیدپوستان و ساهپوستان ارتباط مستقیم با تاسیسات مدارس نداشت ۲) تفاوت کارایی به دو دسته عوامل ارتباط داشت که شامل عوامل زمانی و مکانی می گردید عامل زمانی به قبل از ورود فرد به مدرسه بر می گردد مثلاً خانواده و عامل مکانی به محیط اجتماعی ارتباط دارد ۳) منابع اضافی مدارس تاثیری بر رفع تقاوت کارایی دانش آموزان نداشت ۴) عامل تاثیرگذار در نابرابری کارایی زمینه های قومی و وضعیت اجتماعی- اقتصادی خانواده هاست.

۱۶- آیا پژوهش “برابری در فرصتهای آموزشی” کلمن دارای اشتباه بود؟ خیر،‌در تحلیل های ثانوی، نتایج اولیه تایید شد و تنها یکی از موارد عمده گزارش او حاصل اشتباه آماری ارزیابی گردید

۱۷-                         نتیجه عملی گزارش کلمن چه بود؟ اجرای سیاست رفع جداسازی مدارس و اتوبوسی کردن حمل و نقل دانش آموزان با هدف گسترش مدارس مختلط از نژادها و اقوام گوناگون و انتقال دانش آموزان به مدارس دورتر از نقاط مسکونی آنها برای افزایش کارایی سیاهپوستان

۱۸-                         اجرای سیاست اتوبوسی کردن چه نتایجی در بر داشت؟ بسیاری از والدین سفید پوست از محله هایی با مدارس مختلط نقل مکان کردند تا تدابیر رفع جداسازی شامل فرزندان آنها نشود بنابراین سیاسی فوق باعث تقویت روند جداسازی نژادی گردید.

۱۹-                         نتیجه مطالعات طولی کلمن درباره موفقیت تحصیلی در مدارس عمومی و کاتولیکی چه بود؟ دبیرستانهای کاتولیکی خصوصی در مقایسه با مدارس عمومی در رسیدن به اهداف خود موفق تر بودند و به لحاظ رفتاری نیز دانش آموزان این مدارس کمتر مرتکب رفتار خلاف و ترک تحصیل می شدند 

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی بعد از خرید فایل

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی اینستاگرام دبیران فایل: instagram.com/dabiranfile

آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!