no-img
سایت دبیران فایل

سوالات آزمون های پودمان اول و دوم دبیری و تمام دروس فرهنگی مشترک همه رشته ها به همراه پاسخنامه - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

سوالات آزمون های پودمان اول و دوم دبیری و تمام دروس فرهنگی مشترک همه رشته ها به همراه پاسخنامه
zip
مرداد ۹, ۱۴۰۰
۹۹,۹۰۰ تومان
۹۹,۹۰۰ تومان – خرید

سوالات آزمون های پودمان اول و دوم دبیری و تمام دروس فرهنگی مشترک همه رشته ها به همراه پاسخنامه


سوالات آزمون های پودمان اول و دوم دبیری و تمام دروس فرهنگی مشترک همه رشته ها به همراه پاسخنامه

سوالات آزمون های پودمان اول و دوم دبیری و تمام دروس فرهنگی مشترک همه رشته ها به همراه پاسخنامه به شرح زیر می باشد:

سوالات آزمون های پودمان اول و دوم دبیری و تمام دروس فرهنگی مشترک همه رشته ها به همراه پاسخنامه

سوالات آزمون های پودمان اول و دوم دبیری و تمام دروس فرهنگی مشترک همه رشته ها به همراه پاسخنامه

آزمون درس اسناد تحولی و فلسفه تعلیم و تربیت در ج. ا. ا

. کدام مورد از ویژگیهای خاص تربیت رسمی و عمومی نیست؟
الف( ارائه مدرک معتبر
ب( عدالت محوری
ج( تحول آفرینی و هدایت تغییرات
د( ارزش مداری عقلانی
۲ . محل تجربه مراتبی از حیات طیبه، فضای اجتماعی هدفمندی « : کدام گزینه با عبارت زیر در ارتباط است
است که از طریق زنجیرهای از موقعیتها، قرعت حرکت رشد یابنده و تعالی بخش را برای متربیان فراهم
». میسازد
الف( سازمان یادگیرنده
ب( مدرسه یادگیرنده
ج( مدرسه صالح
د( مراجع تربیتی
۳ . کدام بخش از مطالعات نظری سند ملی آموزش و پرورش، الگوی نظری کلان راهنمای عمل در نظام تربیت
رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران است؟
الف( فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران
ب( رهنامه نظام تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران
ج( فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران
د( استخراج دلالتهای مبانی نظری مدون برای سایر عناصر
۴ . با توجه به نتایج مطالعات نظری طرح سند ملی آموزش و پرورش، حاکمیت نگرش حافظه محور بر فرآیند
یاددهی- یادگیری مربوط به کدام مورد است؟
الف( مسائل مهم نظام آموزش و پرورش
ب( مسائل بنیادی نظام فعلی آموزش و پرورش
ج( از اهم مشکلات تلاشهای اصلاحی و تحوالی
د( جزء مسائل اساسی نظام تعلیم و تربیت کشور

آزمون درس طراحی آموزشی

سوالات آزمون های پودمان اول و دوم دبیری و تمام دروس فرهنگی مشترک همه رشته ها به همراه پاسخنامه

۱ . کدام گزینه تعریف درست تری از مفهوم آموزش را ارائه می دهد؟
الف( طرح تععین اهداف کلی، جزئی و آموزشی برای رسیدن به اهداف آموزشی
ب( فعالیت های انجام شده توسط معلم برای یادگیری هرچه بهتر یادگیرندگان
ج( تعامل میان یادگیرنده، مطالب درسی و یاددهنده برای رسیدن به اهداف مشخص
د( هر فعالیت/تدبیر از پیش طراحی شده برای آسان کردن یادگیری برای یادگیرندگان
۲ . ” درس طراحی آموزشی رشته های آموزش متوسطه”- در تعیین هدف های آموزشی، توجه به کدام مورد
الزامی است؟
الف( نیازها و خواسته های والدین
ب( خواست ها و گرایش های سیاسی جامعه
ج( گرایش ها و تمایلات مربیان و متخصصان
د( نیازهای فراگیران و جامعه
۳ . اصول و مفاهیمی که به فراگیران ارائه می شود تا ورود آنان به فعالیت های آموزشی، میسر و رسیدن آنان را
به هدف های اجرایی ممکن سازد، ……………….. نام دارد.
الف( هدف آموزشی
ب( فعالیت آموزشی
ج( برنامه درسی
د( محتوای آموزشی
۴ . کدام عبارت درباره ” تجارب یادگیری” درست است؟
الف( در تجارب یادگیری صرفا معلم نقش فعال را برعهده دارد.
ب( آنچه را معلم و شاگرد توامان انجام می دهند، تجارب یادگیری گویند.
ج( تجارب یادگیری صرفا فعالیت هایی است که فراگیران انجام می دهند.
د( تجارب یادگیری یافته هایی است که فراگیران با خود به کلاس می آورند.
۵ . یک تکنولوژیست آموزشی در ارائه مفهوم ” گشتاور” در درس فیزیک علاوه بر متن، از تصاویر و نمودار نیز
جهت تفهیم بهتر مطالب استفاده می کند، این طرح کدام یک از انواع ارائه ثانویه را به کار برده است؟
الف( شرح و بسط کمکی
ب( شرح و بسط زمینه ای
ج( شرح و بسط شکل ارائه
د( شرح و بسط حافظه ای

آزمون درس روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در آموزش سوالات آزمون های پودمان اول و دوم دبیری و تمام دروس فرهنگی مشترک همه رشته ها به همراه پاسخنامه

۱ . چرا برخی از دانشآموزان با وجود « وقتی یک روانشناس تربیتی به دنبال پاسخ دادن به این سوال است که
او به کدام هدف روانشناسی درباره رفتار ،» داشتتن هوش طبیعی و آموزش مناسب، در خواندن مشکل دارند
میپردازد؟
الف( توصیف
ب( تبیین
ج( پیشبینی
د( کنترل
۲ . ،» چند درصد از والدین دانشآموزان، آموزشهای مجازی را مفید میدانند « پژوهشگری که میخواهد ببیند
بهتر است از کدام روش پژوهشی زیر استفاده کند؟
الف( مورد پژوهی
ب( بررسی میدانی
ج( روش همبستگی
د( زمینهیابی
۳ . در نظریه اسناد، عامل توانایی چه ابعادی دارد؟
الف( بیرونی – پایدار – غیرقابل کنترل
ب( درونی – ناپایدار – قابل کنترل
ج( درونی – پایدار – قابل کنترل
د( درونی – پایدار – غیرقابل کنترل
۴ . نیست ؟ » پرورش « کدام مورد از اهداف
الف( کسب و درک معارف بشری
ب( کسب دانش و نگرش برای شغلی خاص
ج( رشد همهجانبه شخصیت یادگیرندگان
د( کمک به شکوفا ساختن استعدادهای افراد
۵ . نخستین آزمون هوشی به چه منظوری ساخته شد؟
الف( تشخیص نابهنجاریهای رفتاری دانشآموزان
ب( شناسایی دانشآموزان دارای مشکلات تحصیلی
ج( تعیین میزان هوش بهر دانشآموزان عقبمانده ذهنی
د( کشف دانشآموزان با قریحه و سرآمد
۶ . درمان درماندگی آموختهشده از طریق بازآموزی اسنادی، به چه نحوی صورت میگیرد؟
الف( الزام فرد به تدوین استدلال کافی برای رفتار خود
ب( تغییر نسبت دادن شکست به عدم تلاش به جای عدم توانایی
ج( بالا بردن احساس شایستگی از طریق افزایش عملکرد

آزمون درس سنجش و ارزشیابی در آموزش سوالات آزمون های پودمان اول و دوم دبیری و تمام دروس فرهنگی مشترک همه رشته ها به همراه پاسخنامه

۱ . برای تهیه آزمون پیشرفت تحصیلی، ابتدا – » درس سنجش و ارزیابی در آموزش رشتههای دبیری متوسطه «
باید به تعیین چه نوع اهدافی پرداخت؟
الف( غایی
ب( جامعه
ج( آموزشی
د( عینی
۲ . گزارش پیشرفت تحصیلی چگونه تنظیم میشود؟
الف( ابتدا با رتبهبندی عملکرد فراگیر و سپس با توصیف
ب( صرفا با توصیف عملکرد فراگیر
ج( ابتدا با توصیف عملکرد فراگیر و سپس با رتبهبندی
د( صرفا با رتبهبندی عملکرد فراگیر
۳ . نزدیکترین آزمون عملکردی به عملکرد واقعی در شرایط طبیعی زندگی کدام است؟
الف( آزمون کتبی عملکردی
ب( نمونه کار
ج( آزمون شناسایی
د( آزمون سنجش شخصیت
۴ . کدام عبارت درباره آزمون کتبی عملکردی صحیح است؟
الف( یکی از انواع آزمون عملکردی است.
ب( فقط نوعی آزمون مداد کاغذی است.
ج(آزمودنی گزارشی کتبی از عملکرد خود ارائه میدهد.
د( آزمودنی به صورت ذهنی به موقعیت پاسخ میدهد.
۵ . برای تصحیح سوال تشریحی کدام مورد باید رعایت شود؟
الف( پاسخهای داده شده، برگه به برگه تصحیح شود.
ب( با توجه به میژگیهای خاص هر آزمودنی تصحیح شود.
ج( تمامی پاسخهای یک سوال در یک زمان تصحیح شود.
د( پاسخهای یک برگه در یک زمان تصحیح شود.
۶ . از کدام شاخص برای محاسبه روایی پیشبینی آزمون استفاده میشود؟
الف( میانگین
ب( انحراف معیار
ج( همبستگی
د( مجذور خی )کای دو(

آزمون مفاهیم قرآنی سوالات آزمون های پودمان اول و دوم دبیری و تمام دروس فرهنگی مشترک همه رشته ها به همراه پاسخنامه

١ شروع می شود؟ » فَانْظُر کَیفَ کَانَ عَاقِبهُ المنذرین « . کدام داستان در قرآن با عبارت
الف( مردم قوم عاد
ب( مردم قوم ثمود
ج( مردم قوم لوط
د( مردم قوم نوح
٢ . کدام مردم سرانجام ناقه حضرت صالح )ع( را پی کردند و درخواست عذاب نمودند؟
الف( اصحاب رقیم
ب( مردم قوم ثمود
ج( مردم قوم لوط
د( اصحاب ایکه
٣. چه کسی پس از رحلت پیامبر )ص( قرآن را به ترتیب نزول در یک مصحف جمع آوری کرد؟
الف( امام علی )ع(
ب( فاطمه )س(
ج( امام حسن )ع(
د( امام حسین
۴ . هنگامی که فرشتگان خدا بر ابراهیم )ع( وارد شدند، چه مژده و بشارتی به آن جناب دادند؟
الف( فرزنددار شدن
ب( هلاکت قوم لوط
ج( نجات از آتش

آزمون تربیت هنری  هنرهای تجسمی و زیبا سوالات آزمون های پودمان اول و دوم دبیری و تمام دروس فرهنگی مشترک همه رشته ها به همراه پاسخنامه

١ . یک برگ در فضا و یک گوی در آسمان تداعی چیست؟
الف( جسم
ب( شکل
ج( نقطه
د( حرکت
. ۲ منظور از آثار مادی و ظاهری و اشیاء و آثار تاریخی؟
الف( میراث فرهنگی
ب( میراث معنوی
ج( ملموس
د( ناملموس
٣ . عالم خیال و خیال پردازی از ویژگی های؟
الف( کودکان
ب( هنرمندان
ج( عارفان
د( فیلسوفان
۴ . هنر چیست؟
الف( امری فطری است که تمام موجودات آن را دارند
ب( امری مادی است که به موزون بودن کارها نظر دارد
ج( قصد هنر ایجاد تناسب و توازن است که بیننده را به تحسین وا دارد
د( موضوع و قصد هنر ایجاد جوهره حسن و لطف که همان زیبایی و جمالی است که به کمال نزدیک است

سوالات آزمون فن بیان

١ یعنی ….. ، » چو با مجنون سرگردان نشینی نباید کردنت، جز ذکر لیلی « . بیت
الف( سخنان عاشقانه و احساسی بر زبان بیاور
ب( سخنانت باید مناسب موقعیت و وضعیت مخاطب باشد
ج( تنها با عاشقان و اهل دل سخن بگو
د( سخن باید در حد فهم و شعور مخاطب باشد
٢ . کتابشناسی چیست؟
الف( کتابی که کتاب ها، مقالات و دیگر انواع پژوهش های منتشر شده در یک زمینه خاص را به ما معرفی میکند.
ب( کتابی که ما را با شیوه کار انواع پژوهشهای منتشر شده آشنا میکند
ج( دانشی که ما را با کتاب های مفید و خواندنی آشنا میکند
د( هیچکدام
. ٣ کدام گزینه بر اهمیت نقد منصفانه دیگران بر سخن ما تأکید دارد؟
الف( متکلم را تا کسی عیب نگیرد، سخنش صلاح نپذیرد.
ب( مشو غرّه بر حسن گفتار خویش به تحسین نادان و پندار خوی
ج( هرکه سخن نسنجد، از جوابش برنجد
د( یکی را که عادت بوَد، راستی خطایی رود، درگذارند از ا

آزمون مخاطرات محیطی هلال احمر

. ۱ کدام یک جزء هفت اصل نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نمی باشد؟
الف( انسانیت
ب( تسکین آلام بشری
ج( خدمت داوطلبانه
د( جهانشمولی
. ۲ کدام یک جزء مکان های کم خطر در پناه گیری می باشد؟
الف( دیوار خارجی
ب( دیوار داخلی
ج( کنار پنجره ها
د( راه پله
. ٣ هدف از انجام کمکهای اولیه چیست ؟
الف( حفظ حیات و جان بیمار
ب( کم کردن درد و رنج و کمک به بهبود حال بیمار
ج( جلوگیری از پیشرفت ضایعات
د( همه موارد
۴ . تعداد تنفس در یک فرد بالغ حدودا چند بار در دقیقه است؟
الف( ۸ تا ٢٠
ب( ١٢ تا ٢٠
ج(

آزمون گام دوم انقلاب دادرس 

. ۱ با توجه به متن بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب اسلامی باید با چه پدیده تاریخی مقایسه گردد؟
الف( انقلاب اکتبر روسیه
ب( رنسانس
ج( انقلاب کبیر فرانسه
د( همه موارد
. ۲ کدام گزینه در زمره اجزای اساسی بیانیه گام دوم انقلاب نمی باشد؟
الف( تبیین مقیاس انقلاب اسلامی
ب( تحلیل محتوایی انقلاب اسلامی
ج( چهل سال پیش رو و برنامه آینده
د( ارزیابی چهل سال گذشته
. ٣ مهمترین و کامل ترین هدف انقلاب اسلامی در مسیر پیش رو چه می باشد؟
الف( دستیابی به یک نظام انقلابی و اسلامی پیشرفت
ب( دستیابی به تمدن اسلامی
ج( تمدن سازی و حرکت به سمت دوران ظهور وجود مقدس حضرت ولی عصر)عج
د( همه موارد
. ۴ هم اکنون آخرین عرصه

آزمون برنامه ریزی فرهنگی

١ . ……………….. در کتاب اصول جامعه شناسی خود از فرهنگ به عنوان محیط فوق هیجانی انسان یاد می کرد و
در صدد جدا ساختن فرهنگ از عوامل جسمانی و طبیعی بود.
الف( اجزای فرهنگی
ب( ویژگی فرهنگی
ج( عنصر فرهنگی
د( گزینه ب و ج
. ۲ در بخش فعالیت های فرهنگی بین المللی ، محققان روی چه مسائلی تمرکز داشته اند؟
الف( مسائل فرهنگی
ب( بخش های سیاسی و فرهنگی
ج( نگاه تلفیقی
د( همه موارد
. ٣ علوم اجتماعی یا علوم انسانی
الف( علوم ماده ی بی جان است
ب( علوم ماده جاندار مانند فیزیولوژی
ج( قوانین حرکات بخشی از ماده جاندار که انسان نام دارد و همواره به صورت اجتماعی زیست می کند می جری
د( همه موارد

آزمون تاب آوری اجتماعی

. ۱ تاب آوری اجتماعی در کدام مرحله از بحران های اجتماعی موضوعیت دارد؟
الف( قبل از بحران
ب( حین بحران
ج( پس از بحران
د( هر سه مورد
. ۲ کدامیک از اصل های اساسی مفهوم تاب آوری بر این نکته تاکید دارد که انسان ها قادر باشند دانش و تجارب
خود را با هم ترکیب کنند تا با تغییرات جهانی زیست محیطی و اجتماعی انطباق پیدا کنند؟
الف( پایداری
ب( تحول پذیری
ج( سازگاری
د( هیچکدام
٣ . شناخته شده ترین عاملی که با تاب آوری اجتماعی رابطه معکوس دارد کدام است؟
الف( آسیب پذیری فرد
ب( آسیپ پذیری فرهنگی
ج( آسیب پذیری خانواده
د( آسیب پذیری اجتماعی

آزمون اخلاق حرفه ای و نقش تربیتی معلم

١ . سنجش رفتارهای اخلاقی به چیست؟
الف( رعایت قوانین
ب( رعایت هنجارها
ج( رعایت منافع دیگران
د( رعایت حقوق دیگران
٢ . امانت داری در حرفه به چه معناست؟
الف( بازگردااندن امانت
ب( عدم تصرف
ج( تصرف بهینه
د( دخل و تصرف
٣ . درباره فرد قاطع چه گزینه ای درست نیست؟
الف( صادق
ب( صریح
ج( بدون احترام فرد مقابل
د( حفظ اصلاح طرف مقابل
۴ . کدام گزینه از ویژگی مدرسه اخلاقی نیست؟
الف( مسئولیت پذیری
ب( قانون پذیری
ج( آراستگی مدرسه
د( رقابت گریزی

آزمون بررسی کتب ۱ و ۲ دوره متوسطه

١. کدام مورد از عوامل تاثیرگذار در یادگیری متن است؟
الف( ویژگی روانشناختی یادگیرنده
ب( پیوستگی معنایی
ج( راهبردهای فراشناخت
د( راهبردهای تلفیقی
٢ . کدام مورد از الگو یا روش های پرورش معنی در متن محسوب نمی شود؟
الف( استدلال
ب( مقایسه
ج (توصیف
د (سازمان دهی محتوا
٣ . فرض کنید در کتاب فیزیک برای مفهوم چگالی )جرم-حجمی( تصویری از دو مایع جیوه و آب را در بطری
نشان دهند. این روش چه نوع تعریفی از مفهوم مورد نظر را نشان می دهد؟
الف( تعریف دقیق و واضح
ب( کاربرد مفهوم
ج( تعریف با واژه ها
د( حد و مرزها

آزمون کلیات روش ها و فنون تدریس + مبانی آموزش در دبیری

کدام یک از موارد زیر به ترتیب جریان انتخاب و تنظیم هدف های آموزشی است؟
الف( دیدگاه های متخصصان، نیاز جامعه، نیاز فراگیر، فلسفه ی اموزش و پرورش، روانشناسی تربیتی
ب( نیاز فراگیر، نیاز جامعه، دیدگاههای متخصصان، روانشناسی تربیتی، فلسفه ی اموزش و پرورش
ج( روانشناسی تربیتی، فلسفه ی اموزش و پرورش، نیاز جامعه، دیدگاههای متخصصان، نیاز فراگیر
د( فلسفه ی اموزش و پرورش ،نیاز فراگیر، دیدگاههای متخصصان، روانشناسی تربیتی، نیاز جامعه
۱ . بهترین راهنمای نگارش اهداف جزعی ……….. هستند.
الف( اهداف رفتاری
ب( موضوع درس
ج( عناوین فرعی و مرتب شده
د( هدف کلی درس
۲ . کدام یک از موارد زیر از محاسن روش یادسپاری نیست؟
الف( اتقویت خلاقیت، حل مساله و پژوهش
ب( قابلیت اجرای فردی و گروهی
ج( پایهای برای ارتباط و تفکر
د( تقویت خود اتکایی و استقلال در یادگیری
۳ . کدام یک از موارد زیر از جمله ویژگی های اهداف مفید و قابل وصول نیست؟
الف( دانش اموز محوری
ب( توصیف وضعیت موجود
ج( صریح بودن
د( قابل مشاهده بودن

سایر محتوی فایل سوالات و منابع  دوره مهارت آموزی ماده ۲۸

آموزش و طراحی واحد یادگیری فارسی

آموزش و طراحی واحد یادگیری علوم تجربی

آموزش و طراحی واحد یادگیری مطالعات اجتماعی

ارزشیابی توصیفی

اسناد تحولی و فلسفه تعلیم و تربیت

 آشنایی با تاب آوری اجتماعی

آشنایی با هنرهای تجسمی

آشنایی با بیانیه گام دوم

اخلاق حرفه ای

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

رای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!