no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۳ رشته آموزش ابتدایی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۳ رشته آموزش ابتدایی
zip
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۱
۱۶,۹۰۰ تومان
۱۶,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۳ رشته آموزش ابتدایی


دانلود گزارش کارورزی ۳ رشته آموزش ابتدایی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۳ رشته آموزش ابتدایی

کارورزی شماره ۳

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۳۸

کارورزی مربوط به رشته : آموزش ابتدایی

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۳ رشته آموزش ابتدایی

بیانیه من

در ابتدا لازم میدانم ویژگی های یک معلم خوب از نظر صاحب نظران تعلیم و تربیت ارائه دهم و بعد از آن ویژگی های خود را بیان کنم.

دانلود گزارش کارورزی 3 رشته آموزش ابتدایی

ویژگی های یک معلم خوب از نظر ابن سینا:

_خردمند باشد؛ یعنی مهمترین خصیصه معلمی که دانایی است را دارا باشد و بر آنچه آموزش میدهد
تسلط علمی داشته باشد و بتواند پاسخگوی سوالات فراگیران باشد.
_ آشنایی با تربیت انسان
باوقار بودن معلم؛ تا نزد فراگیر بزرگ و قابل اعتماد باشد.
_ بامروت باشد؛ فراگیران به دلیل کمتجربگی و کوچک بودن ظرفیت روانی دچار خطاهایی میشوند، معلم باید در مقابل آنان دارای اغماض و گذشت بوده و به جای سختدل یا سنگدل بودن، رحم دل باشد تا اثر تادیبی داشته باشد.
دیندارباشد؛ آنچه که معلم را الگو و سرمشق رفتاری دانش آموزان قرار می دهد، ادب، اخلاق و تقوای اوست.
)ویژگی های معلمان خوب_بانک مقاله(

ویژگی های معلم خوب و موفق از نظر جان دیویی:


جان دیویی از فلاسفه تعلیم و تربیت در قرن اخیر، معتقد است معلم خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:
-معلم خوب باید به تفاوت های فردی شاگردان خود آگاهی داشته باشد.
-معلم خوب باید قدرت هدایت کلاس به سوی هدف های مشخص شده را داشته باشد.
-معلم خوب باید احساسات سلطفه جویانه ی خود را کنترل کند. )خنیفر،حسین(
هرچند یک معلم خوب و موفق در موقعیت ها و محیط های مختلف متفاوت است؛

با این حال معلمان خوب به طور کلی خصوصیات مشترکی دارند.

از قبیل:
علاقه به تدریس، ثبات عاطفی و روانی، ادامه به تحصیل)مطالعات خود را پس از کسب مدرک تحصیلی متوقف نکند( حس مهربانی و همدردی با دانش آموزان، روحیه همکاری، صبرو برداری، رعایت انصاف در ارزشیابی ها، آشنایی با اصول روانشناسی، قدرت بیان، آراستگی ظاهر و… در زمینه اثر بخشی فعالیت های معلم، پژوهش هایی صورت گرفته است که براساس این پژوهشها ویژگی های زیر را فهرست کرده اند:
_استفاده متنوع از مطالب و روش های تدریس
_آموزش همراه با شور و شوق
_رفتار آموزشی مطابق با وظیفه و کا ِرآموزشی
_پرهیز از عیب جویی و انتقادات تند و خشن
_استفاده بیشتر از سبک تدریس غیرمستقیم
_تاکید بیشتر بر محتوای آموزشی)ابراهیم زاده،راضیه(
بنابر آنچه گفته شد میتوان نتیجه گرفت، یک معلم خوب;
رابطه اش با دانش آموزان مثبت است، به احساست دانش آموزان توجه میکند، نظم و کنترل کلاس را دراختیار دارد، محیط مطلوبی برای یادگیری پدید میاورد، از کار با دانش آموزان لذت میبرد، دانش آموزان را به فعالیت های یادگیری میکشاند، خلاق و نوآور است، به اموزش مهارت خواندن تاکیید دارد، دانش آموزان را به داشتن تصویر خوبی از خود هدایت میکند، به طور جدی در فعالیت های رشد حرفه ای خود شرکت میکند، انعطاف پذیر است و به موضوع درس تسلط کافی دارد، ثابت قدم است و عادلانه رفتار میکند

فهرست گزارش کارورزی ۳ رشته آموزش ابتدایی

تقدیر و تشکر۱
چکیده۲
مقدمه۴
بیانیه من۶
تحلیل موقعیت۱۳
ایده پردازی۲۰
طراحی۲۲
تامل پیش ازعمل(طبق طراحی و تدریس اول)۲۶
تامل حین اجرا(تحلیل بازحورد ها-کدگذاری)۲۷
تحلیل باز خورد های دانش آموزان۲۸
ثبت و واکاوی تجارب۲۹
کسب تجربه و اصلاح بیانیه من و آغاز چرخه کنش پژوهی۳۰
نتیجه گیری۳۲
منابع۳۳

چکیده گزارش کارورزی ۳ رشته آموزش ابتدایی

پیشرفت هر جامعه ای به چگونگی کیفیت آموزش و پرورش آن جامعه بستگی دارد کارورزی برای هر دانشجو معلمی میتواند مثمر ثمر واقع شود و در آینده شغلی او تاثیر گذار باشد.
برای دانشجو معلمان کارورزی بسیار خطیرتر از هر نهاد دیگر میباشد؛ چرا که دانشجو معلمان باید آنقدرخوب برای این شغل آماده شوند که تقریباً هیچ کم و کاستی از حیث مهارت و دانش نداشته باشند. اندکی تعلل در امر کارورزی ممکن است به بهای خسران وقت و هزینه یک نسل تمام شود؛ چرا که چنانچه یک معلم اندکی ستی کند و جایگاه خطیر خود را نداند ممکن است دانش آموز و خصوصاً یک جامعه را تا حدود چندین سال از پیشرفت باز دارد.
به طور کلی اگر دانشجو معلم از همه لحاظ برای شغل آینده آماده نشود موجب ملال و سردرگمی برای خود و دانش آموز می شود و معلم و دانش آموز از کلاس درس لذت نمی برند. به طبع معلمی که از کلاس خود لذت نبرد موفق نخواهد شد. همچنین دانش آموزی که از تحصیل لذت نبرد پیشرفت نخواهد کرد.
اجماع این موارد با هم در سطح وسیع کشوری نقصانی به جامعه وارد خواهد کرد که گاهی اوقات جبران ناپذیر میباشد. بنابراین باید اقدامات لازم را در جهت جلوگیری از زیان وارده انجام دهیم که از قبل آن منفعتی عاید جامعه شود.
در کارورزی ۳برخلاف کارورزی۱و ۲که در آن کارورزان در تدریس نقشی نداشتند یا قسمتی از تدریس را بر عهده داشتند در این ترم کارورزان باید حداقل چهار تدریس مستقل را برعهده داشته باشند تا از طریق آن بتوانند به آموخته های خود و آنچه در طی این چند ترم فرا گرفته اند جامه عمل بپوشانند.
کارورزی ۳در قالب کاربرگی مطرح شد که شامل ۷مرحله بود. در این مراحل دانشجو پس از معرفی خود و تحلیل موقعیت و بیان ایده های معلمی به طراحی تدریس خود و تحلیل تدریسه ای خود میپردازد.
هدف کارورزی ۳تدریس مستقل است یعنی همه تجاربی که از طریق مشاهده و همکاری و همچنین تجاربی که از کارورزی ۱و ۳کسب کرده بودیم را باید مرحله به مرحله به اجرا در بیاوریم تا تدریسی مستقل و موفق داشته باشیم. گمان می رود برای همه دانشجویان اوج کار همین تدریس مستقل باشد. خواه تدریس موفق داشته باشند خواهند نداشته باشند.
همانطور که از موارد بالا برمی آید هدف مهم کارورزی ۳تدریس مستقل دانشجو معلمان بود که برای تحقق این امر مهم عوامل زیادی باید دست به دست هم می دادند که به طور قطع این شرایط را تا حدود زیادی استاد راهنما در دانشگاه و معلم راهنما در دبیرستان و حتی خود دانشجو می بایست فراهم میکردند.
به طورکلی دانشجویان در دوره کارورزی ،۳با مهارت های کلاس داری، روش های تدریس و تدریس مستقل آشنا شدند.

مقدمه گزارش کارورزی ۳ رشته آموزش ابتدایی

دوره کارورزی امکان و فرصتی برای آشنایی دانشجویان با محیط کار محسوب میشود که نه تنها باعث افزایش قابلیت های آنان برای اشتغال در آینده می شود بلکه به کارورزان قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف رایج شده می دهد تا بتوانند بهتر به علاقمندی ها و گرایش های خود در زمینه های مختلف پی برند و نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی کنند. در واقع کارورزی یک تجربه دست اول و عملی است که به دانشجویان اجازه می دهد بهترین نتیجه گیری ها را درباره ارتباط احتمالی خود و یک زمینه شغلی انجام دهند. از همه مهم تر کارورزی می تواند به دانشجویان مهارت های شغلی مهمی را همانند برقراری ارتباط، تعهد کاری، وقت شناسی، حل مسئله، کارگروهی، خود مدیریتی، برنامه ریزی، سازماندهی و آشنایی با فناوری را بیاموزد که امروز برای شاغل شدن بسیار واجب و ضروری هستند.
کارورزی تمرین مهارت های عملی و اجرایی، برای برای تربیت معلم نو و احیا شده است. کارورزی قادر است شخصیت حرفه ای معلم را شکل دهد، بپروراند، مهارت های آن را تا مرز حرفه مندی پیش برد، توانمندی های فردی معلمان را بارور سازد، قوام دهد، دوام بخشد و تا آنجا پیش رود که بتوانند در سخت ترین شرایط کاری، ثمر بخش ترین راهکارهای ممکن را بجویند و به کارگیرند.
تربیت حرفه ای معلمان از شناخت خود حرفه و مخاطبان آغاز میشود، به شیوه انتقال مطالب و برقراری ارتباط با دانش آموزان راه می یابد و تا خودآموزی،خود ناظری، خود ابزاری، جستجوگری، بیش خواهی و ده ها موضوع اساسی دیگر که حرفه معلمی را تصویر می کنند کشانده می شود. برای دست یافتن به چنین آمادگی هایی پس از دستیابی به اصول آموزشی و کسب مفاهیم نظری، کارورزی و درگیری عملی با جریان آموزش از اهمیت ویژهای برخوردار است.
بنابرای شکل دهی شخصیت حرفه ای در گروه ایجاد مهارت در عمل است. در معلمی یادگیری مهارت های حرفه ای ارزش بالاتری نسبت به میزان دانش و اطلاعات معلم دارد. بر این اساس همانند دیگر شغل ها مانند پزشکی، مهندسی و سایر شغل هایی که به خلاقیت و هنرمندی های حرفه ای اهمیت میدهد کارورزی حائز اهمیت است.
مدت زیادی از زمانی که تصور میشد معلمی ذاتی است گذشته است امروز همه میدانند که مهارت های معلمی اکتسابی است امروزه معلمی را که مهارت های تدریس را تمرین نکرده و از تجربه های عملی محروم مانده را معلم بدون صلاحیت میخوانند بنابراین به طور کلی درس کارورزی در تربیت معلم جایگاه رفیعی دارد این نقطه عطف برنامه تربیت معلم است. حوزه تربیت نیازمند کار در محیط های علمی وعملی در میدان اجرا هستند که همان مدرسه است.
دانشگاه فرهنگیان با در نظر گرفتن رویکرد تربیت معلم فکور و کسب شایستگی های اساسی برای حرفه معلمی به بازنگری برنامه های درسی تربیت معلم پرداخته است. واحدهای درسی کارورزی در برنامه درسی تربیت معلم نقش کانونی دارد چرا که این مهم، در اسناد قانونی مورد تاکید ویژه قرار گرفته است ومیتواند زمینهای را فراهم کند تا دانشجومعلم با موقعیت های واقعی در مدرسه روبرو شود و به پیوند نظریه و عمل در امر آموزش دست یابد.
اگر کارورزی را فرایند سازمانیافته و متعهدانه بدانیم که نیازمند بهره گیری از یافته های علمی شهودی وخلاقیت در موقعیت های بی بدیل و منحصر به فرد است در آن صورت برنامه کارورزی به جای تمرکزانحصاری بر آموزش متون، نیازمند آن است که دانشجو معلم فعالانه با موقعیت های واقعی در سطح کلاس درس رو به رو شود و به آنان کمک کند تا با به کارگیری روش های استدلالی منطقی به بررسی موقعیت های یادگیری پرداخته و با آگاهی انتقادی نسبت به تجربیات اندوخته شده به آفرینش الگوها وطرحواره های ذهنی بپردازد که به آنها در اتخاذ تصمیمات اثربخش و ارزیابی نتایج حاصل از تصمیمات،جهت برنامه ریزی کمک کند.
تدریس وابسته به موقعیت است و با ویژگی های شخصی معلم و آنچه او در یک مکان و زمان خاص انجام می دهد مرتبط است. ازاینرو فرصت های یادگیری تدارک دیده شده در کارورزی ۳به دنبال آن است تا دانشجو معلم را در معرض دانش کاربردی که ترکیبی از انواع مختلف دانش) بیانی، رویه ای، موقعیت فراشناختی( است داده باشد و به آنها کمک کند تا به موقعیت های تربیتی بپردازند.

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!