no-img
سایت دبیران فایل

دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی
zip
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۱
۱۴,۹۰۰ تومان
۱۴,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی


دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود کارورزی ۳ کنش پژوهی

کارورزی شماره ۳

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۱۰۴

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل کارورزی ۳ کنش پژوهی

چکیده کارورزی ۳ کنش پژوهی

مبحث کارورزی به کارگذاشتن آموخته ها،تعمیق تجربه ها و توسعه ی شایستگی های حرفه ای را فراهم می آورد.این فرآیند از مشاهده ی مسائل فیزیکی ،آموزشی ،تربیتی و عاطفی آموزشگاه آغاز و به درسی پژوهشی در سطح مدارس ،کلاس های درس در جهت کسب مهارت های  یادگیری مادام العمر و قرار،گرفتن در چرخه ی حرفه ای ختم شود.

 در کارورزی ۳ که در این ترم اجرا شد دانشجو معلم تلاش می کند  ویژگی های حرفه ای و شخصی خود را واکاوی کند.

گزارش پایانی کارورزی ۳ با عنوان کنش پژوهی توسط اینجانب در سه فصل تدوین شده است که به شرح زیر است:

فصل اول با عنوان گام اول کنش پژوهی شامل خصوصیات کارورز و توصیف و تحلیل موقعیت دبیرستان زهره کاردانپور که در کارورزی ۳،اهداف و ایده ها و فرضیات کارورز و تحلیل وی از فلسفه ی یک معلم و تعاریف مفاهیم کلیدی است.

فصل دوم نیز با عنوان گام دوم کنش پژوهی شامل طرح های آموزشی که در قالب فرم ج مصوب و همچنین گزارشات اجرای آن ها که در قالب روایت بیان شده است، می باشد.

فصل سوم نیز با عنوان گام سوم کنش پژوهی به تحلیل و تفسیر داده ها می پردازد و روایتی از کارورزی۳ و کد گذاری و مضمون یابی و تحلیل و تفسیر داده ها و ارائه ی راه حل ها و راه کار های پیشنهادی بر اساس یافته های حاصل از از کارورزی مطرح می شود.

همچنین در بخش ضمایم گزارش های روزانه ی جلسات کارورزی که در قالب فرم مصوب (الف و ب ) تهیه شده است آمده است.

دانلود کارورزی 3 کنش پژوهی

فهرست مطالب کارورزی ۳ کنش پژوهی

مقدمه ۱
فصل اول: گام اول کنش پژوهی ۶
(۱-۱) ویژگی‌های من ۷
(۲-۱) توصیف و تحلیل موقعی ۸
(۱-۲-۱) اهمیت محیط فیزیکی در آموزش ۱۰
(۲-۲-۱) تاثیر تعامل و ارتباط در آموزش ۱۶
(۳-۱) بیان ایده‌های من ۱۸
(۴-۱) تعیین اهداف/ سؤال‌ها/ فرضیه‌ها ۲۲
(۵-۱) تعاریف مفاهیم کلیدی ۲۳
فصل دوم: گام دوم کنش پژوهی ۲۴
طرح آموزشی ۱ ۲۵
طرح آموزشی ۲ ۲۹
طرح آموزشی ۳ ۳۴
طرح آموزشی ۴ ۳۷
طرح آموزشی ۵ ۴۰
طرح آموزشی ۶ ۴۳
فصل سوم: گام سوم کنش پژوهی ۴۶
(۱-۳) روایت من از کارورزی ۳ ۴۷
(۲-۳) کدگذاری و مفهوم/ مضمون یابی ۵۸
(۳-۳) تحلیل و تفسیر ۶۴
منابع ۶۸
ضمائم ۶۹

 

مقدمه کارورزی ۳ کنش پژوهی

۱- اهمیت کارورزی از نظر شما به عنوان دانشجوی کارورز:

جایگاه حرفه ای معلمی در جوامع مختلف به ویژه کشورهای در حال توسعه از موقعیت اجتماعی مهمی برخوردار است، لذا تربیت و تامین  نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش وظیفه ی سنگین و دارای اهمیت است که در کشور ما این مهم بر عهده ی دانشگاه فرهنگیان است. در علوم مختلف همواره سعی در گره زدن مفاهیم تئوری و عملی و بکار بردن دانش و اطلاعات آموخته شده در عمل جهت تثبیت آنها بوده است. در آموزش دانشجو معلمان در رشته های مختلف این موضوع توسط کارورزی نمود بیرونی می یابد و مفاهیم آموخته شده توسط دانشجو معلمان در طول تحصیل، چه قبل و چه در حین کارورزی، از جمله نظریه های روانشناسی پیاژه، ویگوتسکی، گاردنر تا نظریات کانت، دیویی در اصول و فلسفه ی تعلیم و تربیت در قالب درس هایی همچون روانشناسی عمومی و تربیتی، فلسفه و… همه و همه زمانی مفید خواهند بود که توسط معلم کارورز مورد استفاده قرار گیرند. بدون تردید کارورزی نه وظیفه پیوند میان نظر و عمل دارد بلکه در پرورش هویت حرفه ای دانشجو معلمان نقش اساسی دارد. تعهد، پویایی، پیشرفت و بالندگی باید در طول تحصیل و به ویژه کارورزی حاصل گردد.

۲- تاثیر تکالیف کارورزی ۱،۲ و بویژه ۳ در رشد حرفه ای دانشجو معلم کارورز:

کارورزی یک: عمل مشاهده ی تاملی

عقیده ی من بر این است تشریح و اهداف و تاثیرات کارورزی ۱، که مبتنی بر مشاهده ی تاملی است بدون تعریف دقیق مفاهیم و موضوعات مرتبط به آن ممکن است نتواند این مهم را به خوبی بیان کند. دیدن با مشاهده کردن فرق دارد. مشاهده، بررسی دقیق یک پدیده، شی و … است که منجر به تفکر درباره ی پدیده ها می شود.

به طور کلی تفکر و اندیشه را می توان فرایند ور رفتن با نشانه و رمز هایی دانست که فرد از دنیای خارج در ذهن خود جمع آوری کرده است، زیرا در واقع صرفا به مدد این رمزها و نشانه هاست که فرد قادر می گردد مسائلی را حل نماید و یا این که مسائل جدیدی را در زمینه های مختلف مطرح سازد. ممکن است چنین رمز هایی به صورت کلمات باشند که توجیه کننده مفاهیم هستند و یا به شکل مجموعه تجربیات و تصوراتی که از دنیای خارج دارد (وکیلیان به نقل از شاپوریان،۱۳۷۴،ص ۱۷۲).

بدون تردید هر مجموعه ای برای هدف مشخص و معین، شکل گرفته و فعالیت می کند. آموزش و پرورش هر کشوری نیز بر اساس هدف های معینی حرکت می کند.

منابعی که برای تعیین هدف های آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرند به طور کلی از این قرارند:

  • مطالعه و بررسی نیازهای کودکان و نوجوانان و نیازهای آنان ، نظریات اصحاب علم و نویسندگان کتاب های درسی و سرانجام استفاده از روانشناسی به ویژه روانشناسی یادگیری و پرورشی، فلسفه ی اموزش و پرورش به عنوان دو ملاک و معیار برای انتخاب و تصریح هدف های قابل وصول (تقی پور ظهیر،۱۳۷۶، صص ۱۱۵-۱۱۴).
  • آموزش و پرورش از دیدگاه اسلام فراهم آوردن زمینه ی رشد و تکامل همه جانبه ی انسان (از جنبه های جسمانی، عقلانی، عاطفی و اجتماعی) و هدایت سیر تکاملی او به سوی وجود کامل مطلق «الله» با برنامه ای منظم و سنجیده است. به این اعتبار هدف اموزش و پرورش در اسلام  شناخت خود، جامعه و هستی و از این طریق وجود باری تعالی است. هدف از این شناخت نیز پی بردن و عمل کردن به وظایف و مسئولیت ها در برابر خود و جامعه و خداوند است (همان ، صص۱۲۹-۱۳۰).

آگاهی کارورز از این مفاهیم و آشنایی با ان ها مشاهده ی او را هدفمندتر می کند.

در طول کارورزی ۱، از روز نخست تا فرجام کار، مشاهده ی  ساده و توصیفی یک کارورزی در اولین روز کارورزی سبب آشنایی کلی از فرایند آموزش رسمی، روابط انسانی شامل روابط بین مدیر و معلمان، روابط معلم و دانش اموزان، روابط عوامل اجرایی با دانش آموزان ،روابط دانش اموزان با یکدیگر و نمونه های عینی از آن ها ،گزارش واقعه نگاری(روش واقعه نگاری یک روش مشاهده ی مستقیم رفتار است و ابزاری است که از طریق آن می توان برخی از رفتارها و اعمال ویژه ی دانش اموزان در ان ثبت می شود تا در هنگام ارزشیابی از انان استفاده شود.این ابزار در هر زمان که معلم احساس کند لازم است رفتار خاصی از دانش اموز در زمینه ی درسی و اجتماعی و…ثبت شود اقدام به استفاده از آن می کند .کل رفتار، صرف نظر از مثبت یا منفی بودن ان ثبت می شود)، بررسی فعالیت های فرهنگی ،میزان مشارکت و استقبال دانش اموزان از فعالیت های فرهنگی و بازخورد های کلامی و غیر کلامی معلمان و دانش آموزان ،همه توسط دانشجوی کارورز مورد مشاهده و تامل و تفکر قرار گرفت و ثبت شد. مجموع این فعالیت ها در مدرسه (به عنوان یکی از عوامل سهیم در تربیت)، مبین بخش از اهداف کلی و جزیی آموزش و پرورش می باشد،که به تبع ان دانشجوی کارورز نیز با بخشی  از فرایند تربیت (به شکل قانونی،سازماندهی شده،با حفظ انعطاف پذیری بر حسب خصوصیات و مقتضیات دانش اموزان )، آشنا می شود.

در واقع کارورزی ۱با تاکید بر مشاهده ی تاملی ،زمینه را برای تفکر دانشجو معلم کارورز در تجربیات خود ، ارزیابی موقعیت های آموزشی و… در جهت تصمیم گیری برای ارتقای هویت حرفه ای خود فراهم می آورد.

البته موقعیت های جدید ،جنبه ها و ویزگی هایی خواهند داشت که منجر به احساس نیاز و ایجاد مسئله شد که در کارورزی ۲، (طراحی فعالیت یادگیری) به ان پرداخته خواهد شد.

کارورزی دو: طراحی فعالیت یادگیری برای حل مساله و رفع نیاز

در کارورزی ۲طراحی فعالیت یادگیری با توجه به سطح شناختی یادگیرندگان ، مسائل موجود و رفع نیاز مد نظر بود.چنانچه در فعالیتی با عنوان در گیر کردن دانش اموزان ، به این نکته پی برده شد که با وجودی که بچه ها امروز بیشتر می بینند،بیشتر می شنوند ، کارهای بیشتری می کنند، بیشتر می پرسند و بیشتر مارا نادیده می گیرند  اما به این معنا نیست که کمتر به ما نیاز دارند بلکه مستلزم بکار گیری روش های  مناسب تدریس برای ایجاد شرایط مطلوب یادگیری از سوی معلم است. معلم با آگاهی از ویژگی های رشد شناختی دانش آموزان و ارائه ی تکالیف در موقعیت های جدید یادگیری مانند پرسیدن یک سوال یا یک موقعیت مبهم و… به شکل دادن دانش فراگیرنده،کمک و به اصطلاح دانش آموزان را درگیر می کند.

همچنین در فعالیت مرور مباحث دانشجوی کارورز به این نکته پی می برد که این فعالیت ها باعث می‌شود دانش آموزان به سطح بالاتری از تفکر  و اهداف شناختی و قدرت تحلیل موضوع برسند و ضمن افزایش روابط درون گروهی و برون گروهی دانش اموزان ،مهارت های تحمل یکدیگر، با هم زیستن، مسئولیت پذیری، احترام و رعایت مقررات را عملا تجربه کنند و در واقع وابستگی گروهی مثبت پیدا می کنند.

در فعالیت تقویت /بهبود عملکرد های عاطفی ، دانشجوی کارورز به این نتیجه رسید که بروز رفتار هایی که نظم کلاس را مختل می کند تنها به معلم و کلاس درس مربوط نیست بلکه علل دیگری نظیر عوامل خانوادگی ،آموزشگاهی،اجتماعی وجود دارند که به طور مستقیم و غیر مستقیم زمینه را برای رفتار های مخرب دانش آموزان فراهم می کنند.

دانشجوی کارورز در طراحی فعالیت یادگیری به دانش آموزی برخورد که به دلیل مشکلات خانوادگی (طلاق) نسبت به هم سالان خود از لحاظ روحی و روانی دچار تشویش و دلهره بود و باعث افت درسی وی نسبت به همکلاس هایش شده بود. دانشجوی کارورز با مطالعه به این نکته پی برد که معلم یک مشاور نیز هست و نقش معلم در برنامه ی راهنمایی و مشاوره ی کودک و نوجوانان به صورت های حمایتی، مشاوره ای، ارجاعی و خدماتی است (شفیع ابادی، ۱۳۷۲، صص۴۹-۴۸).

فعاللیت ارزیابی آموخته ها نیز انجام گرفت که هدف و نوع ان برای دانشجوی کارورز مشخص گردید.هدف از ارزشیابی ،تعیین اثر بخشی برنامه ها و آموزش است.به سخن دیگر ،غرض از ارزشیابی نهایی دستیابی به میزان تغییراتی است که در نتیجه آموزش و فعالیت های یادگیری در یادگیرندگان بوجود آمده است.این نوع ارزشیابی غالبا بر اساس انواع سوالات ،عکس العمل دانش آموزان و دانشجویان نسبت به آموزش است.(تقی پور ظهیر،۱۳۶۹،ص۲۰۰)

فعالیت هایی که تحت عنوان کارورزی ۲انجام گرفت باعث شد تا دانشجوی کارورز مبتنی بر نیاز و تکالیف مربوطه برای حل مشکلاتی که می بیند علاوه بر مشاهده به دنبال راه چاره باشد و برای حل ان نیز اقدام کند.

کارورزی سه: تهیه طرح آموزشی و قرار گرفتن در چرخه ی کنش پژوهی بر اساس تجربیات کسب شده

کارورزی ۳مبتنی بر کنش پژوهی است. به همین دلیل دانشجو معلم کارورز ،توانایی های حرفه ای خود را مورد مطالعه قرار می دهد و با دانستن نقاط ضعف و فاصله ی آن از هویت حرفه ای به کمک طراحی های آمووزشی ، جلسات با استاد مربوطه و… به اصلاح آنها می پردازد که در طول کارورزی نیز با قرارگیری در موقعیت تدریس و کنترل کلاس بدون کمک معلم راهنما به تدریج عمل حرفه ای خود را بهبود می بخشد.

ثبت و واکاوی روایت ها، کد گذاری، مضمون یابی و تحلیل و تفسیر آن ها به دانشجو معلم کارورز کمک می کند تا بصیرت بیشتری نسبت به اثر بخشی طرح یادگیری و هدایت این فرایند، درک واقعیت های محیط آموزشی و تاثیران بر عملکرد خود ، ویژگی ها و توان مندی های شخصی و نحوه سازگار نمودن توانایی ها خود با موقعیت های پیچیده و منحصر به فرد اموزش ، معلومات عمومی ،تخصصی و حرفه ای به دست اورد.

در نهایت کنش پژوهی فردی و عمل فکورانه ی دانشجو معلم منجر به بهسازی عمل، درک و فهم و اصلاح عملکرد حرفه ای خود در موقعیتی شد که او در آن دست به عمل زده است.

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!