no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۲ تمرین دبیری طراحی فعالیت ها - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۲ تمرین دبیری طراحی فعالیت ها
zip
اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۱
۱۴,۹۰۰ تومان
۱۴,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۲ تمرین دبیری طراحی فعالیت ها


دانلود گزارش کارورزی ۲ تمرین دبیری طراحی فعالیت ها

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۲ تمرین دبیری طراحی فعالیت ها

کارورزی شماره ۲

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۴۵

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۲ تمرین دبیری طراحی فعالیت ها

پیشگفتار گزارش کارورزی ۲ تمرین دبیری طراحی فعالیت ها

دانلود گزارش کارورزی 2 تمرین دبیری طراحی فعالیت ها

کسی که می خواهد شغل معلمی را انتخاب نماید باید مراحل مختلفی را بگذراند. مراحلی که بصورت پله ای هستند و یک به یک باید گذرانده شود و رفتن به پله ای جدید مستلزم گذراندن پله قبلی است.

ورود افراد به دانشگاه فرهنگیان به منزله پایان راه و معلم شدن نیست ، بلکه شروع راهی بلند ودشوار است که هر کس توان رسیدن به پایان راه را ندارد. همانطور که گفتم معلم شدن مراحلی دارد که یکی از این مراحل اجرای برنامه کارورزی ست.

گذراندن بسیاری از واحدها در دانشگاه تجربه اندکی نصیب دانشجو میشود و این اجرای تمرین معلمی است که بصورت عملی راه معلم شدن را نشان می دهد و اگر بخوبی اجرا شود از دانشجو، معلمی زبده خواهد ساخت. به امید آنکه که همه دانشجویان گرامی از واحدهای عملی کارورزی حداکثر استفاده را ببرند و بتوانند نقش معلمی را در آینده بخوبی ایفا کنند.

فهرست گزارش کارورزی ۲ تمرین دبیری طراحی فعالیت ها

مقدمه………………………..۲
فصل اول : درگیر نمودن دانش¬آموزان
الف) گام¬های اجرایی ۳
ب) ارزیابی گام¬ها ۴
ج) مواد/ منابع آموزشی ۵
د) بازاندیشی با طرح سوالات و بحث و گفت¬وگو (بین دانش¬آموز و کاروز) ۵
روایت (۱) ۶

فصل دوم : مرور مباحث
الف) گام¬های اجرایی ۸
ب) ارزیابی گام¬ها ۱۰
ج) منابع یا مواد آموزشی ۱۰
د) بازاندیشی با طرح سوالات و بحث و گفت¬وگو دانش¬آموز و کارورز ۱۱
ه) نمونه¬هایی برای مرور مباحث ۱۱
روایت (۲) ۱۱

فصل سوم : سنجش آموخته¬ها
الف) گام¬های اجرایی ۱۳
ب) ارزیابی گام¬ها ۱۴
ج) مواد/منابع آموزشی مورد نیاز با توجه به موضوع ۱۴
د) بازاندیشی با طرح سوالات و بحث و گفتگو بین دانشجوی کارورزی و معلم راهنما ۱۴
روایت (۳) ۱۵

فصل چهارم : یادگیری مشارکتی
الف) گام¬های اجرایی ۱۷
ب) ارزیابی گام¬ها ۱۸
ج) مواد/ منابع آموزشی مورد نیاز با توجه به موضوع ۲۰
د) بازاندیشی با طرح سوالات و بحث و گفتگو بین کارورز و معلم راهنما ۲۰
روایت (۴) ۲۰

فصل پنجم : طراحی تکلیف برای یکی از موضوعات درسی
الف) گام¬های اجرایی ۲۲
ب) ارزیابی گام¬ها ۲۳
د) نمونه¬هایی برای تکلیف یادگیری ۲۵
روایت (۵) ۲۵

فصل ششم : تعریف عملکردهای عاطفی ( بی¬نظمی، عدم رعایت قوانین)
الف)گام¬های اجرایی ۲۷
ب) ارزیابی گام¬ها ۲۹
ج) مواد و منابع مورد نیاز با توجه به موضوع درس ۳۰
روایت (۶) ۳۰
نتیجه گیری………………………………………………………………………۳۱

مقدمه گزارش کارورزی ۲ تمرین دبیری طراحی فعالیت ها

الهی از پیش خطر واز پس راهم نیست دستم گیر که جز فضل تو پناهم نیست.
کارورزی شاه بیت وگوهر تربیت معلم است و بخش عمده برند تربیت معلم ، مربوط به کارورزی می باشد. ( دکتر مهر محمدی)
کارورزی تمهیداتی رسمی در جهت ایجاد فرصت هایی برای دانشجویان برای مطالعه و تجربه علایق شغلی خارج از محیط دانشگاه در قالب یک برنامه علمی و تحت نظر یک گروه دانشگاهی
است .نوعی فرایند تبادل نظریه و عمل یا علم و عمل است که امکان کاربرد اموخته های نظری را در محیطی واقعی فراهم می اورد.
در این ارتباط دانشجویان تجربیات ارزشمندی از محیط کار وموقعیت شغلی اینده خود به دست می اورند واستعداد و توانایی خود را مورد سنجش قرار می دهند.
فعالیت های یادگیری فرصت هایی برای کسب تجربیات مستقیم ، ارزیابی و باز اندیشی درباره یادگیری است.
انواع فعالیت های یادگیری که می توان به ان اشاره کرد عبارتند از : درگیری تحصیلی ،مرور مباحث ،سنجش اموخته ، یادگیری مشارکتی ، رفع عقب ماندگی تحصیلی و…. انچه مهم است این است که دانشجویان در فعالیت های یادگیری انتخاب شده درگیر شوند و در صورت لزوم
مسائل مختلف اموزشی را از ابعاد مختلف و زوایای گوناگون ببینند و در تمرین معلمی ملزم شوند برای انجام هر فعالیت یادگیری ، به تدوین برنامه ، مشخص کردن نحوه اجرای ان و نیز ارزیابی ان فعالیت بپردازند .
وبا باز اندیشی درباره فعالیت یادگیری علت موفقیت و یا عدم موفقیت خود را بیابند و در صورت نیاز مجددا به تدوین ، اجرا و ارزیابی برنامه بپردازند.

در فصل پایانی گزارشم،ماحصل تمام فعالیت ها وتلاش های ترم گذشته تاکنون رابه صورت خلاصه بیان خواهم کرد:

ما به منظور پیاده کردن فعالیت های یادگیری معرفی شده ، هفت مورد از آنان را

انتخاب و به صورت فردی و گروهی بر روی دانش آمتوزان اعمال کردیم . هر یک از این فعالیت ها به صورت جداگانه مارا با هریک از این مهارت ها و

فعالیت هایی که باید در کلاس اجرا کنیم آشنا کرد . از جمله :

چگونه دانش آموز را باتوجه به تجارب و مطالبی که در گذشته آموخته و هم

اکنون در موقعیت فعلی با آن روبه روست ، درگیر کنیم .

به فراگیران خود آموزش دهیم تا هنگام مطالعه ی دروس ،چگونه مطالب مهم و

امتحانی را از آنان استخراج کرده و در کنار آن از مهارت حاشیه نویسی و

خالصه نویسی استفاده کنند .

به فراگیران خود آموزش دهیم تا چگونه به صورت گروهی ، فعالیتی را با

همکاری یکدیگر انجام دهند .

چگونه فراگیری را که به دلایلی ، مدت زمانی نتوانسته است به مدرسته بیاید و

از همکلاسی هایش عقب افتاده ، به سایر کالس برسانیم .

 

نتیجه گیری و پیشنهادات:

چگونه قدرت تصمیم گیری و تفکر خالاقانه ی فراگیران را تقویت کنیم ، آن

هارا در بحث های کلاسی شرکت دهیم و در موضوع ،درگیرشان کنیم .

چگونه با دانش آموزی که در عملکرد عاطفی اش اختلال ایجاد شده ، رفتار

کنیم و این اختلال او را بهبود بخشیم.

پیشنهادات :

میتوان قسمتی از زمان کلاس های درسی را به بحث وگفت وگو درباره

موضوعات موردعلاقه دانش آموزان یا سوالات آنها اختصاص داد،تا از

این طریق اطلاعات ومفاهیم مد نظر مان را درباره مسائل مختلف اجتماعی

ودینی به دانش آموزان انتقال دهیم.یعنی هر چند ظاهر فعالیت یک امر

تفریحی بنظر می رسد اما در واقع انتقال اندیشه وطرز فکر درست به انها

است.

انجام اقداماتی که به تغییر محیط فیزیکی کلاس کمک می کنند.محیط

فیزیکی وطرز چینش صندلی های کالس را میتوان تابع محتوای درستی

قرارداد.مشکلی که در اجرای بعضی از فعالیت ها داشتم این بود که چینش

سنتی کلاس مانع انجام فعالیت ها به شکل گروهی به صورت مطلوب میشد.

با توجه به اینکه یکی از اهداف گزارشاتم ارتقا مهارت تفکر دانش آموزان

بود،برای وصول به این امر سوق دادن دانش آموزان به سمت مطالعه کتاب

مفید بنظر می رسد.در این راستا شروع کلاس با مطالعه یک بند ازیک کتاب

توسط معلم یا معرفی آن به دانش آموزان،می تواند موثر واقع شود.

در ارزیابی آموخته های دانش آموزان،صرفا محدود به چند روش معمول

که سالهاست استفاده میشود نباشیم. امروزه روش های جدیدی

برای ارزیابی آموخته ها ارائه شده که بکارگیری انها میتواند

ابعاد جدیدی ازتوانایی یا مهارتهای دانش آموزان را بسنجد.روشهایی که

توانایی های چندجانبه فرد را می سنجند مانند امالی تصویری یا آزمون هایی

که ترکیبی ازفعالیتهای مختلف مالنند گوش گردن ،درک مطلب

و..هستند،بسیار مفید بنظرمی رسند.

تمام فعالیت ها و یافتن مشکلاتت دانش آموزان و تلاش برای حل این

مشکالت همه برای خدمت به خلق و ساختن ایرانی آباد و سرزمینی با

افتخارات بسیار است.

و این کارورزی برای ما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گامی محکم برای

خوب معلم شدن و خوب اندیشیدن در مسیر رشد و شکوفایی میباشد.

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!