no-img
سایت دبیران فایل

دانلود اقدام پژوهی در درس ادبیات - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود اقدام پژوهی در درس ادبیات
zip
خرداد ۵, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود اقدام پژوهی در درس ادبیات


دانلود اقدام پژوهی در درس ادبیات

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود اقدام پژوهی در درس ادبیات

کارورزی شماره ۲

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۱۶

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل اقدام پژوهی در درس ادبیات

توصیف وضع موجود ( شواهد ۱ )

برای مشخص کردن مسأله ی ذکر شده، در اوایل سال تحصیلی ۹۲-۹۱از شاخص های کیفی و کمی جهت گردآوری داده ها استفاده نمودم.

الف- شاخص های کیفی وضع موجود :

با نظر سنجی از دانش آموزان در مورد میزان علاقه ی آن ها نسبت به درس ادبیّات فارسی دریافتم :

۱- نسبت به واژگان و متون ادبی نگرش مثبتی نداشتند.

۲- معنی واژگان را زود فراموش می کردند.

۳-نسبت به یادگیری درک مفاهیم و معانی متون ادبی و اشعار فارسی ضعیف بودند

۴— انگیزه و علاقه ای نسبت به یادگیری واژگان نداشتند .

۵-از اهمّیّت کاربرد ادبیّات فارسی در زندگی روزمره اطّلاع چندانی نداشتند .

۶-نسبت به چگونه مطالعه کردن و یادگیری واژگان ادبیّات فارسی آگاهی نداشتند .

۷-زمان تدریس متون ادبی وتاریخ ادبیات خسته کننده و کسل به نظر می آمد.

۸-اهمیت ندادن به درس ادبیات نسبت به دروس علوم  پایه (ادبیات درس ساده وآسانی تلقی تمام دروس آن هاست).

۹-تاریخ ادبیات  و آثار شاعران را نمی توانستند حفظ کنند.

اهداف پژوهش:

اهداف مهمی که در این پژوهش مد نظر قرار دادم عبارت بود از :

۱-  در دست گرفتن مدیریت رفتار دانش آموزانم  و کنترل کلاس.

۲ -تغییر نگرش دانش آموزانم نسبت به درس ادبیات.

۴-   افزایش تلاش درسی دانش آموزانم .

۵-  تضمین موفقیت صددرصدی دانش آموزانم درآزمون پایان ترم  .

با بررسی نتایج حاصل از آزمون ادبیّات فارسی دی ماه دریافتم :

۱-در قسمت واژ گان و تاریخ ادبیّات ، دانش آموزان نمره کمتری گرفته بودند.

۲-دانش آموزان علاقه ای به پاسخ دادن به قسمت معنی شعر را نداشتند .

 

ب – شاخص وضع موجود های کمی وضع موجود :

برای تعیین از اعداد و ارقام نیز استفاده شد که در این قسمت در قالب شاخص های کمی به شرح زیر ارائه  می گردد:

با استفاده از روش های متمرکز به بررسی نتایج آزمون دی ماه درس ادبیّات فارسی پرداختم .نتایج به دست آمده چنین بود:

جدول شماره ۱:جدول درصد فراوانی نتایج آزمون ادبیّات فارسی آذر ماه در سال تحصیلی ۹۲-۹۱

مؤلفه ها جمع دانش آموزان دانش آموزانی که به کل سوالات پاسخ صحیح دادند عدم کسب نمره بخش واژگان وتاریخ ادبیات عدم کسب نمره در بخش شعر
مطلق ۹ ۱ ۶ ۲
درصد ۱۰۰ ۱/۱۱ ۳/۸۳ ۲/۲۲

تجزیه و تحلیل اطّلاعات

جدول شماره (۱) نشان می دهد فقط ۱نفر از کلّ دانش آموزان کلاس به تمام سؤالات آزمون پاسخ صحیح و کامل داده بودند! تعداد ۶ نفر از کل کلاس هم از قسمت واژگان و تاریخ ادبیّات ، نمره نگرفته بودند و ۲نفر هم از قسمت معنی شعر نمره کسب نکرده بودند.

 

انتخاب راه حل های جدید موقتی و اجرای آن ها 

ا) افزایش روابط دوستانه

دونفر از دانش آموزان کلاس طبع شعرنسبتا خوبی داشتند و من احساس کردم استفاده از این ویژگی آنها هم می تواند جو کلاس را تغییر دهد و هم از نظر عاطفی موجب صمیمیت بین من و دانش آموزانم شود . این صمیمت می توانست جو کلی کلاس را تغییر دهد.شروع کردم به بها دادن به این دو دانش آموز و تعریف از طبع شعر آنها خواستم هرجلسه زیباترین اشعاری را که دوست دارند پای تخته بنویسند و درکلاس در حضور من برای دوستانشان بخوانند .

به نظر می رسید طرح خوبی بود چون با استقبال بچه های کلاس مواجه شد.

۲)قطب بندی تخصصی دانش آموزان

ابتدا عناوین گروه ها را پای تخته نوشتم  و از دانش آموزان خواستم که هرکدام در یک گروه عضو شوند .(عضویت در یک گروه برای هر دانش آموز اجباری بود.)

– گروه آزمون ساز

–  گروه محتوا ساز

-گروه مدرس

-گروه پژوهش

در ابتدا رغبت چندانی  برای عضویت در گروه ها نشان نمی دادند بنابراین نمرات نیم ترم آنها را خواندم.

 اقدام پژوهی رایگان

 

 

فهرست مطالب
چکیده : ۲
بیان مسئله ۴
توصیف وضع موجود ( شواهد ۱ ) ۵
اهداف پژوهش ۵
الف- شاخص های کیفی وضع موجود : ۶
با بررسی نتایج حاصل از آزمون ادبیّات فارسی آذرماه دریافتم : ۹
ب – شاخص های کمی وضع موجود : ۹
جدول شماره ۱:جدول درصد فراوانی نتایج آزمون ادبیّات فارسی آذر ماه در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ ۱۰
تجزیه و تحلیل اطّلاعات ۱۰
انتخاب راه حل های جدید موقتی و اجرای آن ها ۱۰
۱- پرسش و پاسخ گروهی ۱۱
۲- استفاده از رایانه ۱۲
۳- استفاده از تصاویر ۱۲
۴- خواندن مطالبی جذاب برای افزایش آگاهی ۱۳
۵- روش نمایشی ۱۳
۶- دست سازه های دانش آموزان ۱۳
توصیف وضع مطلوب (شواهد ۲ ) ۱۴
الف – شاخص های کیفی وضع مطلوب ۱۴
ب- شاخص های کمی وضع مطلوب ۱۴
جدول شماره ۲ : جدول درصد فراوانی نتایج آزمون ادبیّات فارسی دی ماه در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ ۱۵
گزارش نهایی و نتیجه گیری ۱۶
پیشنهادات ۱۷
منابع و مآخذ ۱۹

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!