no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان
zip
خرداد ۲, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان


دانلود گزارش کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان

کارورزی شماره ۱

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۸۹

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان

راهنمای کد گذاری گزارش کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان

فیزیکی: A

فضای حیاط: A۱         ،     فضای راهرو:A۲             ،      فضای کلاس: A۳

ساختاری: B

عاطفی: C

ارتباط مدیر با کارورز: C۱          ،       ارتباط معاون با معلم: C۲                    ارتباط معلم با کارورز: C۳

ارتباط معلم با دانش آموز: C۴    ،       ارتباط کارورز با دانش آموز: C۵             ارتباط دانش آموز با دانش آموز: C۶

ارتباط معلم با معلم: C۷

آموزشی:D

بیرون از کلاس درس: D۱         ،       داخل کلاس درس: D۲

فهرست مطالب گزارش کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان

پیشگفتار۵
پژوهش روایتی۷
گزارش روایی روز اول ۱۰
گزارش روایی روز دوم۲۶
گزارش روایی روز سوم ۳۹
گزارش روایی روز چهارم۵۲
گزارش روایی روز پنجم۶۴
گزارش های آموزشی ۷۴
گزارش های عاطفی ۸۷
گزارش های فیزیکی ۱۰۲
شناسنامه مدرسه ۱۱۲
گزارش ساختار سازمانی ۱۱۴
منابع ۱۴۵

پیشگفتار گزارش کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان

آموزش اثر بخش نیازمند آن است که معلمان در طول دوره آموزشی در معرض تجربیات متنوع و غنی قرار گرفته و قادر به مطالعه، تصمیم گیری و ارزیابی نتایج تصمیمات در موقعیت های پیچیده آموزشی و تربیتی مبتنی بر یافته های علمی و پژوهشی باشند. برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی و عملی آموزشی_تربیتی و عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دستیابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند. این برنامه در دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر مشاهده تاملی، روایت نگاری و واکاوی تجربیات به عنوان عناصر سازنده/شکل دهنده عمل فکورانه؛ و نیز ابزار های سه گانه اقدام پژوهی، درس پژوهی و پژوهش روایتی به عنوان روش های مورد تاکید در برنامه های تربیت معلم فکور این هدف را دنبال می نماید.

مطالعه مسئله های آموزشی_تربیتی در سطح کلاس درس و مدرسه زمینه ساز عمل مستقل حرفه ای معتبر و کسب تجربیات دست اول است. فرصت های یادگیری تدارک دیده شده از سوی استادان و باز خورد های ارائه شده از سوی آنان باید امکان تلفیق نظر و عمل تربیتی را در موقعیت های واقعی، برای یافتن راه حل های قابل دفاع و پاسخ به مسئله های آموزشی-تربیتی تدارک ببیند. بهره گیری از مبانی نظری، تکنیک ها و فنون در برنامه کارورزی به منظور دستیابی دانشجو به یک نگاه همه جانبه و غنا بخشیدن به تصمیمات اتخاذ شده در ابعاد برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی برای حمایت از یادگیری     دانش آموزان ضروری است. در طول برنامه کارورزی دانشجو فرصت کسب تجربه جهت درک عمل اثر بخش، تامل بر روی آن به منظور پذیرش مسئولیت حرفه ای را کسب               می نماید.

در کارورزی یک دانشجو با کسب مهارت در به کار گیری روش ها و فنون مشاهده تاملی، موقعیت های آموزشی و تربیتی در سطح مدرسه و کلاس درس را مورد مطالعه قرار داده و دریافت های خود را در قالب روایت ها، روز نگاره ها، تجربیات شخصی ارائه می نماید.این یافته ها از موقعیت مدرسه و کلاس درس می تواند همراه با عکس و فیلم یا گزارش های گفت وگو با کادر مدرسه، معلم راهنما و اولیا دانش آموزان تکمیل شود. روایت های دانشجو از موقعیت های مختلف مورد واکاوی قرار گرفته و مسئله های شناسایی شده با شواهد و مستندات علمی گزارش می گردد.

 

 

پژوهش روایتی گزارش کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان

 

پژوهش روایتی راهبردی پژوهشی است که پژوهشکر به کمک آن زندگی افراد را مطالعه می کند و از یک یا چند نفر می خواهد که داستان های زندگی خود را بیان کنند. سپس این اطلاعات توسط پژوهشگر دیدگاه های زندگی شرکت کنندگان روایت، زمانی بازگویی یا بازسازی ‫می شوند. در پایان روایت مورد نظر، پژوهشگر دیدگاه های زندگی          شرکت کننده را با دیدگاه های زندگی خود در قالب روایت جمعی (مشترک) تلفیق      می کند(کلاندینین و کنلی،۲۰۰۰: ۲۳۸).

کرسول معتقد است اصطلاح روایی از فعل «روایت کردن » یا « بیان کردن با جزئیات »می آید. در طرح پژوهش روایی محققان زندگی افراد را شرح می دهند، داستان هایی را در مورد زندگی مردم جمع آوری و بیان می کنند و روایت های تجربیات فردی را    می نویسند. روایت، به عنوان گونه متفاوت تحقیق کیفی، به طور خاص بر مطالعه فرد خاص، جمع آوری داده ها از طریق جمع آوری داستان، گزارش تجربیات فردی و شرح هدف آن تجربیات برای فرد توجه دارد.

هم چنان که از نام آن پیداست، روایت و داستان گویی مهم ترین مشخصه ی این روش پژوهشی است. روایت و داستان با همه ی ویژگی های خاصی که دارد بحث توالی بین رخداد ها، بحث زمان بندی، آغاز و میانه و پایان داشتن و… حائز اهمیت است. زمان کاربرد پژوهش روایی هنگامی است که افراد اشتیاق بیان داستان هایشان را داشته باشند و دیگران بخواهند داستان های آنان را گوش دهند. برای آموزگاران در جستجوی تجربیات شخصی در شرایط مدرسه واقعی، پژوهش روایی بینش های عملی و خاص را ارائه          می دهد. با اجرای مطالعات روایی، محققان تضمین همه جانبه ای را با شرکت کنندگان تشکیل می دهند. ممکن است این تضمین به کاهش درک حفظ شده از سوی پزشکان در زمینه ای کمک کند که پژوهش از عمل متفاوت است و کاربرد مستقیم اندکی دارد. به علاوه برای شرکت کنندگان در مطالعه، ممکن است مشارکت در روایت آن ها در آنان این احساس را ایجاد کند که روایت های آنان اهمیت دارد و این که آن روایت ها شنیده شده اند. هنگامی که روایتی را بیان می کنند، به آن ها کمک می کنند تا موضوعاتی را درک کنند که به پردازش نیاز دارند. بیان روایت بخشی از زندگی طبیعی است و افراد همگی روایت هایی در مورد بیان تجربیات خود به دیگران دارند. در این شیوه         پژوهش روایی گونه روزانه و عادی داده ها را که افراد با آن آشنا هستند، جلب می کند.

همچنین زمانی از پژوهش روایی استفاده می شود که داستان های بیان شده،گاه شماری حوادث را دنبال می کنند. پژوهش روایی گونه ادبی تحقیق کیفی با روابط قوی ادبیات است، و شیوه ای کیفی را فراهم می آورد که در آن می توان به گونه ای قانع کننده و ادبی نوشت. این پژوهش به تصویر ریز تحلیل روایات فردی به جای تصویر گسترده تر اصول فرهنگی مانند قوم نگاری با نظریه های انتزاعی مانند پژوهش نظریه زمینه ای توجه دارد.(کرسول،۲۰۱۲)

انواع پژوهش روایی از دیدگاه کرسول عبارت است از:۱-زندگی نامه شخصی                   ۲-زندگی نامه ۳-گزارشات شخصی ۴-روایات فردی ۵-مصاحبه های روایی مدارک شخصی ۶-مدارک شرح حال ۷-روایات زندگی نامه و حوادث زندگی ۸-شرح حال شفاهی ۹-سرگذشت قومی ۱۰-زندگی نامه قومی قوم نگاری شخصی ۱۱-قوم شناسی ۱۲-قوم نگاری های فرد محور ۱۳-خاطره های همگانی ۱۴-مدارک آمریکای لاتین   ۱۵-خاطرات لهستانی.

 

گزارش کارورزی 1 دانشگاه فرهنگیان

گزارش روایی روز اول گزارش کارورزی ۱ دانشگاه فرهنگیان

صبح روز یکشنبه ۱۸/۷/۹۵ یکی از دوستانم که برای کارورزی با هم باید به یک مدرسه می رفتیم ساعت ۶:۱۵ دقیقه مرا برای خواندن نماز بیدار کردند ولی شب گذشته به دلیل استرس و نگرانی و بیشتر ذوق و شوق برای کارورزی درست نخوابیده بودم، بنابراین وقتی دوستم مرا صدا زد با اولین صدا زدن او به سرعت از خواب بیدار شدم و بعد از خواندن نماز و آرامش قلبی شروع به حاضر شدن کردم. چون من فرزند آخر خانواده هستم و به دلیل نداشتن اطلاعات و آگاهی نزدیک از بچه های دبستانی و شیوه های مختلف یادگیری و سرگرمی ها و بازی های کودکانه آن ها، روز اول کارورزی حسی فوق العاده را در من ایجاد کرده بود، حسی توام با شیرینی و نگرانی، ولی بیشتر شیرین و جذاب بود.

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!