دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : نونهاد گرایی
دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : نونهاد گرایی
دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : نونهاد گرایی با جواب با فرمت pdf
قسمتی از محتوی دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : نونهاد گرایی
۱۲- نظری که میر را از همان ابتدا در تعارض و حتی کشمکش با کارکردگرایی ساختاری قرار داد چه بود؟
او میدید که دانشآموزان و دانشجویان در نظامهای آموزشی مختلف با شاخصهای گوناگون انتخاب و این گزینش در تمام سطوح آموزشی در جریان است و به زندگی تحصیلی متفاوتی منجر میشود. مِیِر با توجه به تأثیر کاملاً متفاوت نظامهای آموزشی به این نتیجه رسید که این شیوه عمل بیش از هر چیز در خدمت مشروعیت دادن به ساختار سُلطه و نابرابری در جامعه قرار دارد. این نظر او را از همان ابتدا در تعارض و حتی کشمکش با کارکردگرایی ساختاری قرار داد که در چهارچوب آن گزینش تحصیلی در خدمت تحقق کارکردهای ضروری برای تمام جامعه تفسیر میشود.
۱۳- مِیِر به این فکر رسید که تشابه در الگوهای سازمانی نهادینه شده را میتوان به سادگی از طریق تشابه ساختاری نشان داد این به چه معناست؟
این به آن معناست که سازمانها در ساختار سازمانی آن طوری هستند که عموماً از آنها انتظار میرود.
۱۴- حرف اصلی در مقاله «سازمانهای نهادینه شده: ساختار رسمی به منزله اسطوره و مراسم» چیست؟
حرف اصلی مقاله این است که مدارس با ساختار و توافق با الگوی سازمانی نهادینه شده کل جامعه میتوانند سهم بسیار مهم در پاسخ به موضوع اصلی نونهادگرایی داشته باشند. موضوع اصلی این است که سازمانها میتوانند در شرایط و محیطهای کاملاً متفاوت شباهت باور نکردنی با یکدیگر داشته باشند. این مقاله ضمن آن که نشان میدهد که افکار مِیِر ریشه در پژوهشهای آموزشی دارد، اساسنامه بنیادی نونهادگرایی تلقی میشود .
۱۵- مِیِر با توجه به مبانی نظری نونهادگرایی ساختگرایانه در تفسیر از جامعه جهانی در صدد رسیدن به چیست؟
مِیِر با توجه به مبانی نظری نونهادگرایی ساختگرایانه در تفسیر از جامعه جهانی در صدد رسیدن به همگرایی و وضعیت مطلوب (احتمالاً امریکایی) نیست، بلکه بیشتر بر ساخت اجتماعی الگوهایی تأکید دارد که نهادها به آنها مشروعیـت میدهند.
۱۶- میر در طرح نظریه جامعه جهانی به چه چیزی می پردازد؟
مِیِر به کمک همکاران و دانشجویان از اواخر دهه ۸۰ نظریه جامعه جهانی را طرح و آن را در کارهای بعدیش تکمیل کرد. او در طرح این نظریه به پرسش پارادایمی خود در باره تشابه ساختارهای سازمانی در شرایط گوناگون توجه داشت و در تحقیقات تجربی به این نکته اشاره میکرد که نظامهای آموزشی حتی زمانی به هم شباهت دارند که از هیچ منطق کارکردی پیروی نکنند و حتی در تعارض با این گونه منطق قرار داشته باشند.
۱۷- نظرات میر در باره نقش دولت ملی در جامعه جهانی را شرح دهید.
نظرات او در باره نقش دولت ملی در جامعه جهانی احتمالاً موجزترین فرمولبندی «نظریه جامعه جهانی» (global polity theory) است. مِیِر در اینجا نظریه «سحرزدایی از دنیا»ی ماکس وبر را به این شکل تکامل داد که ادعا کرد که در جوامع امروزی دولتهای ملی را میتوان به کمک عوامل عقلانی تعریف کرد و این تعریف به کمک عوامل نهادینه شده به عقلانی شدن فزاینده بسیاری از حوزههای زندگی منجر میشود.
۱۸- تفاوت نظر میر با وبر در مورد عقلانی کردن چیست؟
او بر خلاف وبر معتقد نیست که عقلانی کردن – آن طور که وبر تصور میکرد – نتیجه برتری ذاتی شکلهای سازمان عقلانی است، بلکه آن را نتیجه نهادینه شدن این گونه سازمانها میدانست.
۱۹-تاریخنگاران بیشتر منشا ملت را چه می دانند؟
تاریخنگاران اکنون هرچه بیشتر منشا ملت را به عوامل جهانی مانند جنبشهای فراملی در دوران مدرن نسبت میدهند.
برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی بعد از خرید فایل
تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته
بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد
در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود
آیدی پشتیبانی اینستاگرام دبیران فایل: instagram.com/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile
دیدگاه ها