no-img
سایت دبیران فایل

جزوه مقدمه ای بر نظریه های یادگیری دکتر سیف - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

جزوه مقدمه ای بر نظریه های یادگیری دکتر سیف
zip
دی ۲۱, ۱۴۰۲
۲۹,۹۰۰ تومان
۲۹,۹۰۰ تومان – خرید

جزوه مقدمه ای بر نظریه های یادگیری دکتر سیف


جزوه مقدمه ای بر نظریه های یادگیری دکتر سیف فرمت pdf تعداد صفحات ۵۳

دانلود PDF جزوه مقدمه ای بر نظریه های یادگیری دکتر سیف

خلاصه کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری دکتر سیف

دانلود خلاصه کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری السون و هرگنهان pdf (دکتر علی اکبر سیف)

قسمتی از خلاصه کتاب

ارزشیابی از نظر بندورا

پیش از انتشار کتاب با نفوذ بندورا با نام بنیاد های اجتماعی اندیشه و عمل، باور و هیلگارد رویکرد او را به عنوان بهترین خالصه ترکیبی از خدمات نظریه جدید یادگیری به مسائل عملی … به عنوان یک چهارچوب برای جایگزین کردن نظریه های پردازش اطالعات مربوط به درک زبانی، حافظه، تخیل و حل مسئله مورد شناسایی قرار دادند.

خدمتها آزمایشهای بندورا مبنی بر اینکه ما از مشاهده دیگران می آموزیم و اینکه این نوع یادگیری هم از راه تقلید و هم بدون آن رخ میدهد و اینکه یادگیری مشاهده هم با تقویت صورت میپذیرد وهم بدون تقویت یک خدمت بزرگ به نظریه یادگیری بوده و خدمت بزرگ دیگر بندورا کنش متقابل سه جانبه او در اندیشه تعیین گری یا جبر متقابل است.

انتقادها :

فیلیپس و ارتون اصل تعیین گری متقابل بندورا را مورد انتقاد قرار دادند آنها گفتند که تعامل نظام دار چیز تازهای نیست و همین طور اگر گفته شود که رفتار سبب ایجاد تغییر در شخص میشود، در حالی که شخص موجب تغییر در رفتار میشود و الی آخر هرگز معلوم نخواهد شد که نهایتاا چه چیزی علت چه چیز دیگری است.

انتقاد دوم

اینکه از نظریه بندورا به عمل آمده مربوط به طبقه ”خیلی زیاد از چیزهای خیلی خوب است” در حالی که اکثریت نظریه های یادگیری و شناخت در ۳۰ سال اخیر کوشیدند تا از لحاظ گستره محدود و از جهت فرمول بندی دقیق باشند، نظریه بندورا بیشتر به نظریه های کالن اسکینر و تولمن شبیه است.

نظریه های یادگیری

کامل ترین و با کیفیت ترین جزوه حال حاضر مقدمه ای بر نظریه های یادگیری تالیف بی.آر. هرگنهان، متیو اولسون ترجمه دکتر علی اکبر سیف

قسمتی از خلاصه کتاب

تبیین های اولیه از یادگیری

مشاهده ای ثرندایک و واتسون:

ثرندایک اولین کسی بود که سعی کرد یادگیری مشاهده ای را به طور آزمایشی مطالعه کند.

آزمایش های متعددی انجام داد مثال یک گربه که قبال یاد گرفته بود چگونه خود را آزاد کند در جعبه معما و گربه دوم که باید این گربه را مشاهده کند تا پاسخ را یاد بگیرد در قفس مجاور آن قرار دارد اما وقتی گربه دوم را در جعبه معما قرار داد پاسخ گریز را انجام نداد.

الزم بود که این گربه مانند گربه اول مراحل کوشش و خطا را انجام دهد تا یاد بگیرد.

واتسون

هم این کار را با میمون ها انجام داد ولی هردو به این نتیجه رسیدند که یادگیری از راه تجربه مستقیم انجام می شود نه تجربه غیر مستقیم یا تجربه جانشینی. به عبارتی یادگیری در نتیجه تعامل شخص یادگیرنده با محیط انجام می شود نه بر اثرمشاهده تعامل کس دیگری با محیط خودش.

رفتار تقلیدی را به سه تا نوع تقسیم بندی کردند:

رفتار یکسان :

دو نفر یا بیشتر به یک موقعیت به طور یکسان پاسخ دهند.)خنده به یک نمایش

( رفتار نسخه برداری) کپی کردن :

هدایت رفتار یک شخص توسط شخص دیگر مثل هدایت دانش آموز در رسم یک شکل توسط معلم و بازخورد دادن به آن. در این رفتار پاسخ نهایی )کپی شده( تقویت میشود

رفتار جورشده وابسته :

در آن مشاهده گر برای تکرار کورکورانه اعمال یک الگو تقویت می شود مثا ال کسی که به یک کشوربییگانه می رود برای جلوگیری از مشکالت احتمالی به رفتار دیگران نگاه میکنند و همانگونه پاسخ میدهد حتی اگر منطق این رف تار برایش روشن نباشد

مقدمه ای بر نظریه های یادگیری

دانلود رایگان خلاصه کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری

قسمتی از خلاصه کتاب

هوش :

از نظر پیاژه هوش به موجود زنده فرصت می دهد تا با مح یط خود به طور موثر برخورد کند.

و یک عمل هوشمندانه عملی است که موجود زنده را برا ی رسیدن به شرا یط بهی نه برا ی بقا کمک میکند .

و موجود زنده دائما ییر هستند، تعامل *هوشمندانه * ب ی ن ا ین دو نیز باید ا از آنجا که مح یط در حال تغ تغ مرتبا ییر کند.

ا بنابرا ین برا ی پ یاژه، هوش یک صفت پو یاست، ز یرا آنچه به عنوان ی ک عمل هوشمندانه در دسترس قرار دارد و همراه با رشد زیست شناخت ی موجود زنده و همراه با کسب تجربه توسط او تغ ییر م ی کند

. طبق نظر پ یاژه، هوش جزو جدایی ناپذ یر هر موجود زنده است، ز یرا همه موجودات زنده شرایطی را که به بقا ی آن ها کمک می کنند م ی جویند .

غالبا نظریه پ یاژه را *شناخت* *ژنتیکی * لقب داده اند، زیرا تالش می کند تا تحول توانا یی های ا هوشمندانه را ریشه یابی کند.

 

دانلود خلاصه کتاب نظریه های یادگیری دکتر سیف

فصل اول: یادگیری چیست؟

فصل دوم: روش های مطالعه و یادگیری

فصل سوم: نخستین اندیشه های مربوط به یادگیری

فصل چهارم: ادوارد لی ثراندیک

فصل پنجم: اسکینر

فصل ششم: کلارک نئونارد هال

فصل هفتم: ایوان پترویچ پاولف

فصل هشتم : ادوین ری گاتری

فصل نهم: ویلیام کی استیس

فصل دهم: نظریه گشتالت

فصل یازدهم :نظریه پیاژه

فصل دوازدهم: ادوارد چپس تولمن

فصل سیزدهم: آلبرت بندورا

فصل چهاردهم: دونالد نورمن

فصل پانزدهم: دونالد اولدینگ هب

فصل شانزدهم: کاربرد های آموزشی

فصل هفدهم: سخن آخر

در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا:  dabiranfile@

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 



موضوعات :
برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!