no-img
سایت دبیران فایل

دانلود پاورپوینت روشها و فرایندهای نوین یاددهی - یادگیری - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت روشها و فرایندهای نوین یاددهی –  یادگیری
zip
دی ۱۲, ۱۴۰۱
۱۹,۹۰۰ تومان
۱۹,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود پاورپوینت روشها و فرایندهای نوین یاددهی – یادگیری


دانلود پاورپوینت روشها و فرایندهای نوین یاددهی – یادگیری

توضیحات محصول عنوان دانلود پاورپوینت روشها و فرایندهای نوین یاددهی – یادگیری

فرمت: پاورپوینت ppt  

تعداد اسلاید: ۶۰

روشها و فرایندهای نوین یاددهی –  یادگیری

۱- الگوی تدریس کارایی تیم
۲- اعضای تیم
۳-دریافت مفهوم
۴- تقسیم موضوع
۵- بارش فکری

۶- کاوشگری
۷- طرح های شبکه ای
 ۸-الگوی تدریس پژوهش آموزش

 مراحل روش کارایی تیم

  1. تشکیل تیم : تعداد نفرات تیم بستگی به نظر معلم دارد. بهتر است در مراحل اولیه تعداد نفرات تیم کمتر باشد و به تدریج که دانش آموزان کار با تیم را آموختند، می توان تیم هایی با تعداد بیشتر تشکیل داد. در این روش بهتر است تعداد افراد تیم فرد باشد، زیرا در مراحلی که دانش آموزان نیاز به هم اندیشی دارند، در صورتی که به توافق نرسیدند، بتوانند رأی گیری کنند.

الگوی تدریس دریافت مفهوم

تنیسون و همکارانش (۱۹۸۶) تحقیقات مهمی درباره یادگیری مفاهیم انجام دادند . این محققان دو نوع آموزش را با هم مقایسه کردند در یک نوع آموزش به دانش آموزان ابتدا تعریف مفهوم و سپس نمونه ها و مثال ها ارائه می شود . در نوع دیگر آموزش ابتدا نمونه ها و مثال ها عرضه می شود و سپس آموزش خودشان ویژگی های مفهوم و تعاریف را بدست می آورند . نتایج این تحقیق نشان داده است که روش دوم یعنی وقتی بررسی نمونه ها مقدم بر بحث درباره ی ویژگی ها و تعاریف مربوط به مفهوم مطرح می شود مطالب برای مدت طولانی تری در ذهن دانش آموزان باقی می ماند .

روش تقسیم موضوع

ابتدا محتوا را مشخص می کنیم مثلاً ۵ فصل کتاب درسی . سپس هر فصل را به یک تیم می دهیم تا مطالعه کند . زمان کافی را برای مطالعه دراختیار تیم ها قرار می دهم . مثلا ما ۵ تیم ۵ نفره تشکیل دادیم. پس از اینکه مطمئن شدیم تیم ها اطلاعات کافی را کسب کرده اند از هر تیم می خواهیم یک نفر ثابت در تیم باقی بماند ، بقیه در ۴ تیم دیگر تقسیم شوند یعنی یک تیم ۵ نفره بین ۵ تیم توزیع  شده است . این حالت در کلیه ی تیم ها اتفاق می افتد .

روش بارش یا طوفان فکری brain storming

«اجرای فن و گردهمایی که از طریق آن عدهای میکوشند برای یک مسئله بخصوص با انباشتن تمام افکار و اندیشههایی که همانجا به وسیله اعضا ارائه میگردد، راه حلی بیابند».

در این تعریف چند نکته اساسی وجود دارد :

۱ ـ بارش فکری روش و فنی گروهی است.

۲ ـ تلاش فکری و ذهنی به طور گروهی صورت میگیرد تا راه حلی به دست آید.

۳ ـ راههایی برای حل یک مسئله یاموضوع پیشنهاد میشود.

۴ ـ بارش فکری، نوعی حمله ذهنی به موضوع است که طی آن، شرایطی ایجاد میشود تا شرکت کنندگان، فی البداهه نظر خود را ابراز دارند .

پاورپوینت

الگوی تدریس کاوشگری

کنجکاوی و تلاش فکری از مشخصات فطری کودکان است(هانت ۱۹۸۲)، اما متأسفانه با ورود به مدرسه و پس از چند سال حس کنجکاوی بسیاری از کودکان فروکش می کند . دانش آموزان در منزل ، مدرسه و جامعه (به عنوان عوامل باز دارنده حس کنجکاوی و تفکر) به سرعت می آموزند که از پرسش های خود صرف نظر کنند و در عوض به دنبال سؤال ها و پاسخ هایی باشند که معلمان به آن ها علاقه نشان می دهند (میرز ،۱۹۷۴) ولی باید دانست که کودکان به طور انفعالی کسب دانش نمی کنند بلکه آن ها از طریق فعالیت و کنش متقابل با محیط دست به خلق چیزهایی می زنند که پیاژه آن را ساخت های ذهنی می نامد ، (پیاژه ۱۹۷۶) کودک در تعاملش با محیط دیر یا زود با تناقضات رو به رو می شود ، یعنی با مسائلی برخورد می کند که در ساختار فکری موجودش نمی گنجد این تناقضات باعث ایجاد حالت عدم تعادل در او می شود و این عدم تعادل موجب تفکر و فعالیت او می گردد .

الگوی تدریس طرح های شبکه ای

هنگام یادگیری، نیمکره چپ مغز بیشترین فعالیت را دارد چرا که دریافت، پردازش و رمزگردانی کلمات بیشتر در این قسمت از مغز انجام می گیرد . اما چنانچه ابزارهای چند حسی چون چارت و نمودار،نقشه، فیلم و… استفاده کنیم قسمت راست مغز بیشتر در جریان یادگیری فعال شده و یادگیری موثرتر و بازدهی بیشتر می شود فعالیت هایی مانند تجسم، تحلیل، شناخت رنگ بیش تر مربوط به نیمکره ی راست مغز می باشند یکی از این ابزارهایی که تهیه آن توسط خود معلم انجام می گیرد و امروزه از آن به عنوان الگوی تدریس یاد می کنند نقشه مفهومی یا طرح های شبکه ای است.

الگوی تدریس پژوهش آموزش

یکی از اندیشه های نوین در زمینه ی موضوع های درسی متعدد ، این است که دانش آموزان می توانند روش پژوهش ویژه ی هر درس را فراگیرند . به دیگر سخن برای هر موضوع درسی روش یا الگوی پژوهشی خاصی وجود دارد .

نظریه پرداز اصلی آموزش شیوه ی پژوهش ریچارد ساچمن است . اندیشمندانی چون ساچمن ، برونر و آزوبل معتقدند که انسان ها به طور طبیعی محقق و پژوهشگرند . برای یادگیری شیوه ی پژوهش ، فراگیران باید مهارت ها و توانمندی هایی را در زمینه ی جست و جوی اطلاعات و آماده سازی اطلاعات به دست آورند و تا حدودی اصول مربوط به منطق و علت و معلول را دریابند. بنا به باور ساچمن، عموم دانش آموزان توانایی آن را دارند که فرایند پژوهش را پیگیری کنند . هم چنین او باور دارد که به صورت مستقیم می توان پژوهش کردن را به کودکان آموخت. هدف نهایی از به کارگیری این روش، پرورش فراگیرانی محقق و متکی به خود است.

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت روشها و فرایندهای نوین یاددهی – یادگیری توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت روشها و فرایندهای نوین یاددهی – یادگیری قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی

با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش و دانش آموزان عزیز به مطالعه بهترخواهید پرداخت.

این پاورپوینت آموزشی شامل :

دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد

دارای طراحی زیبا و کاربر پسند

انتخاب رنگ مناسب بک گرند ومتن برای بهتر دیده و خوانده شدن متن

استفاده از مارکر ومشخص کردن کلمات ومطالب مهم موضوع

دارای عکس های مرتبط با موضوع

استفاده از تصاویر زیبا برای تاثیر بیشتر

دارای ترنسنشن های متفاوت برای هر اسلاید

طراحی محتوا متناسب با موضوع

دارای صفحه تشکر

 

قسمتی از اسلایدهای پاورپوینت:

اسلاید:۳

معرفی برنامه پاورپوینت

برنامه پاورپوینت، مهارت ششم از مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL و یکی از نرم افزارهای بسته نرم افزاری Microsoft Office محصول شرکت بزرگ مایکروسافت است.

همانطور که از اسم مجموعه نرم افزاری Microsoft Office بر می آید این مجموعه یک مجموعه اداری بوده و از همین رو، همانطور که شما میدانید پاورپوینت نیز با توجه به کاربردهای آن در محیط کار یکی از نرم افزارهای با قابلیت اداری است.

مزایای استفاده از پاورپوینت

از مزایای استفاده از پاورپوینت در تدریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش تجارب آموزش و یادگیری برای مدرس و یادگیرنده
تشویق و حمایت مدرسان به منظور ارایه درس به روش های حرفه ای و تخصصی
امکان تلفیق چند رسانه ای و ارایه آموزش اثر بخش
قابلیت استفاده مجدد فایل مربوطه برای همه دانشجویان و دانش آموزان
سهولت در امکان ویرایش و بازنگری مطالب آموزشی

کاربرد پاورپوینت در تدریس

 

به همین دلیل استفاده از روش های نوین تدریس و بهره گیری از امکانات جدید در انجام فعالیت های اجتماعی و آموزشی دانشجویان و دانش آموزان یکی از اولویت ها بخش آموزش و تدریس است.

قابل توجه کسانی که این مجموعه را خریداری و دانلود کرده اند:

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)آموزش دوربین مدار بسته



موضوعات :
برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!