سوالات روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در آموزش
دانلود سوالات و منابع روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در آموزش با فرمت پی دی اف
سوالات و منابع روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در آموزش به شرح زیر می باشد:
قسمتی از دانلود جزوه خلاصه سوالات و منابع روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در آموزش
محتویات بسته نمونه سوال ضمن خدمت روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در آموزش :
این آزمون در حال آپدیت می باشد.لطفا ایمیل معتبر وارد کنید تا پس آپدیت خدمتتان ارسال گردد
سوالات در حال طراحی می باشد اطلاع رسانی در کانال ضمن خدمت https://t.me/dabirfile @dabirfile
کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان : https://t.me/dabirfile @dabirfile
کانال ضمن خدمت در سروش : http://Sapp.ir/dabiranfile
اگر فردی پس از مطالعه چند مقاله بتواند مقاله جدیدی را بنویسد ، در کدام طبقه از هدف های شناختی قرار میگیرد ؟
الف ) به کار بستن ب ) تحلیل ج ) ترکیب د ) ارزشیابی
-۴ اگر فردی پس از مطالعه چندین مقاله به آنها نمره دهد ، در کدام طبقه از حوزه عاطفی قرار دارد ؟
الف ) توجه ب ) سازمان دادن ج ) دریافت کردن د ) ارزش گذاری
گویای کدامیک از عبارات زیر است ؟ ، « تغییر نسبتا پایدار در توان رفتاری ، در اثر تجربه همراه با تقویت » -۵ این عبارت
الف ) آموزش ب ) پرورش ج ) یادگیری د ) تدریس
-۶ کدامیک از رویکردهای روانشناسی ، تاکید بر تغییرات قابل مشاهده دارد ؟
برگشت پذیری در کدام مرحله تحول شناختی پیاژه قرار میگیرد :
الف : عملیات عینی
ب: پیش عملیاتی
ج : عملیات انتزاعی
د : حسی و حرکتی
-۹ کدام عقیده درباره معلم در نظام پیاژه صحیح نیست :
الف : تفکر انتقادی را تشویق میکند .
ب: دانش آموزان را برای اهداف خاص مقایسه میکند .
ج : پذیرفتن کورکورانه نظر خود یا حفظ کردن طوطی وار را مردود میداند .
د : به فکر کردن ارج می نهد .
-۸ مرحله باز نمایی تجسمی در مراحل رشد شناختی برونر شبیه کدام مرحله از رشد شناختی پیاژه است ؟
الف : حسی حرکتی
ب : عملیات عینی
ج : پیش عملیاتی
د : انتزاعی
فصل سوم : طبقه بندی هدفهای آموزشی
هدف کلی
آشنایی با سطوح مختلف یادگیری از راه شناخت حوزه ها و طبقات گوناگون هدفهای آموزشی .
• هدفهای دقیق یادگیری
از دانشجو انتظار میرود بعد از اتمام این فصل بتواند :
– فایده ی طبقه بندی هدفهای آموزشی را از لحاظ بالا بردن کیفیت هدفهای آموزشی معلم بیان کند .
– حوزه های سه گانه ی یادگیری را به اختصار توضیح دهد و برای هر یک از آنها مثالی بیاورد .
– طبقات شش گانه ی حوزه ی شناختی را توضیح دهد .
– – برای هر یک از طبقات حوزه ی شناختی یک هدف آموزشی رفتاری بنویسد .
– – هر هدف آموزشی را که در اختیار او گذاشته می شود طبقه بندی کند .
– – برای یکی از درسهای یک کتاب دوره ی ابتدایی ، هدفهای رفتاری لازم در سطوح مختلف طبقات حوزه ی شناختی بنویسد .
– عنوانهای طبقات حوزه ی عاطفی و روانی – حرکتی را نام ببر د و این طبقات را به اختصار توضیح دهد .
– طبقه بندی هدفهای آموزشی معروف به طبقه بندی بلوم
در این طبقه بندی ، هدفهای آموزشی ابتدا به سه حوزه یا حیطه با نامهای زیر تقسیم شده اند :
۱- حوزه شناختی
۲- حوزه عاطفی
۳- حوزه روانی -حرکتی
و هر حوزه هم شامل تعدادی طبقه است .
• حوزه ی شناختی
غالب حوزه ی شناختی دانش و معلومات و تواناییها و مهارتهای ذهنی را در بر می گیرد .
مثلا از دانشجوی روانشناسی تربیتی انتظار می رود که در پایان دوره ی آموزشی بتواند :
– اصول و قوانین روانشناسی یادگیری را در طراحی فعالیتهای آموزشی خود مورد استفاده قرار دهد .
فهرست مطالب :
فصل اول :
مراحل فعالیتهای آموزشی : معرفی الگوی عمومی آموزشی
فصل دوم :
تهیه و تدوین هدفهای آموزشی
فصل سوم :
طبقه بندی هدفهای آموزشی
فصل چهارم :
رفتار ورودی و سنجش آغازین
فصل پنجم :
تعریف و انواع یادگیری
فصل ششم :
یادگیری از راه شرطی شدن
فصل هفتم :
یادگیری شناختی
فصل هشتم :
حافظه و فراموشی
فصل نهم :
یادگیری مفاهیم و اصول
فصل دهم :
حل مسئله و آفرینندگی
فصل یازدهم :
روشهای کلی آموزش
فصل دوازدهم :
آموزش برای یادگیری در حد تسلط
فصل سیزدهم :
آموزش، به کمک روشهای تغییر رفتار
فصل چهاردهم :
ارزشیابی و سنجش عملکرد
قسمتی از متن :
تعریف آموزش :
آموزش به فعالیتهای از پیشطرح ریزی شده ای گفته می شود
که با هدف ایجاد یادگیری در دانش آموزان یا دانشجویان بین معلم و
یکیا چند دانش آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دوجانبه انجام
می شود .
منظور ما از آموزش در این درس آموزش رو در روی کلاسی
است که متداول ترین و مؤثرترین شیوه آموزشی در سراسر جهان است .
مراحل فعالیتهای معلم :
مرحله ۱ : پیش از عمل آموزش
مرحله ۲ : پیش از عمل آموزش و ضمن عمل آموزش
مرحله ۳ : ضمن عمل آموزش
مرحله ۴ : ضمن عمل آموزش و پس از عمل آموزش
فعالیتهای معلم در مرحله ۱:
تعیین هدفهای آموزشی به صورت هدفهای دقیق رفتاری
تعیین ویژگیهای ورودی یادگیرندگان به صورت رفتارهای
ورودی و سنجش آغازین
فعالیتهای معلم در مرحله ۲:
مراجعه به یافته های روانشناسی یادگیری و استفاده از آنها برای
بهبود روشهای آموزش و افزایش سطح و سرعت یادگیری
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان: https://t.me/dabirfile
کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی
تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته
بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد
در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود
آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile
دیدگاه ها