no-img
سایت دبیران فایل

سوالات روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در آموزش - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

سوالات روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در آموزش
zip
فروردین ۲۹, ۱۴۰۰
۱۶,۹۰۰ تومان
۱۶,۹۰۰ تومان – خرید

سوالات روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در آموزش


دانلود سوالات و منابع روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در آموزش با فرمت  پی دی اف

سوالات و منابع روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در آموزش به شرح زیر می باشد:

قسمتی از دانلود جزوه خلاصه سوالات و منابع روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در آموزش

محتویات بسته نمونه سوال ضمن خدمت روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در آموزش :

این آزمون در حال آپدیت می باشد.لطفا ایمیل معتبر وارد کنید تا پس آپدیت خدمتتان ارسال گردد

سوالات در حال طراحی می باشد اطلاع رسانی در کانال ضمن خدمت https://t.me/dabirfile            @dabirfile

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان :           https://t.me/dabirfile            @dabirfile

کانال ضمن خدمت در سروش :                 http://Sapp.ir/dabiranfile

اگر فردی پس از مطالعه چند مقاله بتواند مقاله جدیدی را بنویسد ، در کدام طبقه از هدف های شناختی قرار میگیرد ؟
الف ) به کار بستن ب ) تحلیل ج ) ترکیب د ) ارزشیابی
-۴ اگر فردی پس از مطالعه چندین مقاله به آنها نمره دهد ، در کدام طبقه از حوزه عاطفی قرار دارد ؟
الف ) توجه ب ) سازمان دادن ج ) دریافت کردن د ) ارزش گذاری
گویای کدامیک از عبارات زیر است ؟ ، « تغییر نسبتا پایدار در توان رفتاری ، در اثر تجربه همراه با تقویت » -۵ این عبارت
الف ) آموزش ب ) پرورش ج ) یادگیری د ) تدریس
-۶ کدامیک از رویکردهای روانشناسی ، تاکید بر تغییرات قابل مشاهده دارد ؟

برگشت پذیری در کدام مرحله تحول شناختی پیاژه قرار میگیرد :
الف : عملیات عینی
ب: پیش عملیاتی
ج : عملیات انتزاعی
د : حسی و حرکتی
-۹ کدام عقیده درباره معلم در نظام پیاژه صحیح نیست :
الف : تفکر انتقادی را تشویق میکند .
ب: دانش آموزان را برای اهداف خاص مقایسه میکند .
ج : پذیرفتن کورکورانه نظر خود یا حفظ کردن طوطی وار را مردود میداند .
د : به فکر کردن ارج می نهد .
-۸ مرحله باز نمایی تجسمی در مراحل رشد شناختی برونر شبیه کدام مرحله از رشد شناختی پیاژه است ؟
الف : حسی حرکتی
ب : عملیات عینی
ج : پیش عملیاتی
د : انتزاعی

فصل سوم : طبقه بندی هدفهای آموزشی

 هدف کلی
آشنایی با سطوح مختلف یادگیری از راه شناخت حوزه ها و طبقات گوناگون هدفهای آموزشی .
•         هدفهای دقیق یادگیری
از دانشجو انتظار میرود بعد از اتمام این فصل بتواند :
– فایده ی طبقه بندی هدفهای آموزشی را از لحاظ بالا بردن کیفیت هدفهای آموزشی معلم بیان کند .
– حوزه های سه گانه ی یادگیری را به اختصار توضیح دهد و برای هر یک از آنها مثالی بیاورد .
–          طبقات شش گانه ی حوزه ی شناختی را توضیح دهد .
–         –  برای هر یک از طبقات حوزه ی شناختی یک هدف آموزشی رفتاری بنویسد .
–         – هر هدف آموزشی را که در اختیار او گذاشته می شود طبقه بندی کند .
–         – برای یکی از درسهای یک کتاب دوره ی ابتدایی ، هدفهای رفتاری لازم در سطوح مختلف طبقات حوزه ی شناختی بنویسد .
–         عنوانهای طبقات حوزه ی عاطفی و روانی – حرکتی را نام ببر د و این طبقات را به اختصار توضیح دهد .
–         طبقه بندی هدفهای آموزشی معروف به طبقه بندی بلوم

در این طبقه بندی ، هدفهای آموزشی ابتدا به سه حوزه یا حیطه با نامهای زیر تقسیم شده اند : 

۱-    حوزه شناختی
۲-    حوزه عاطفی
۳-    حوزه روانی -حرکتی
و هر حوزه هم شامل تعدادی طبقه است .
•         حوزه ی شناختی
غالب حوزه ی شناختی دانش و معلومات و تواناییها و مهارتهای ذهنی را در بر می گیرد .
مثلا از دانشجوی روانشناسی تربیتی انتظار می رود که در پایان دوره ی آموزشی بتواند :
– اصول و قوانین روانشناسی یادگیری را در طراحی فعالیتهای آموزشی خود مورد استفاده قرار دهد .

خلاصه کتاب روانشناسی تربیتی دکتر سیف,خلاصه کتاب روانشناسی تربیتی حسین زارع,خلاصه کتاب روانشناسی تربیتی اسلاوین,خلاصه کتاب روانشناسی تربیتی پیام نور,خلاصه کتاب روانشناسی تربیتی پروین کدیور,خلاصه کتاب روانشناسی تربیتی سیف,خلاصه کتاب روانشناسی تربیتی یوسف کریمی,خلاصه کتاب روانشناسی تربیتی کدیور

فهرست مطالب :

فصل اول :

مراحل فعالیتهای آموزشی : معرفی الگوی عمومی آموزشی

فصل دوم :

تهیه و تدوین هدفهای آموزشی

فصل سوم :

طبقه بندی هدفهای آموزشی

فصل چهارم :

رفتار ورودی و سنجش آغازین

فصل پنجم :

تعریف و انواع یادگیری

فصل ششم :

یادگیری از راه شرطی شدن

فصل هفتم :

یادگیری شناختی

فصل هشتم :

حافظه و فراموشی

فصل نهم :

یادگیری مفاهیم و اصول

فصل دهم :

حل مسئله و آفرینندگی

فصل یازدهم :

روشهای کلی آموزش

فصل دوازدهم :

آموزش برای یادگیری در حد تسلط

فصل سیزدهم :

آموزش، به کمک روشهای تغییر رفتار

فصل چهاردهم :

ارزشیابی و سنجش عملکرد

قسمتی از متن :

تعریف آموزش :

آموزش به فعالیتهای از پیشطرح ریزی شده ای گفته می شود

که با هدف ایجاد یادگیری در دانش آموزان یا دانشجویان بین معلم و

یکیا چند دانش آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دوجانبه انجام

می شود .

منظور ما از آموزش در این درس آموزش رو در روی کلاسی

است که متداول ترین و مؤثرترین شیوه آموزشی در سراسر جهان است .

مراحل فعالیتهای معلم :

مرحله ۱ : پیش از عمل آموزش

مرحله ۲ : پیش از عمل آموزش و ضمن عمل آموزش

مرحله ۳ : ضمن عمل آموزش

مرحله ۴ : ضمن عمل آموزش و پس از عمل آموزش

فعالیتهای معلم در مرحله ۱:

تعیین هدفهای آموزشی به صورت هدفهای دقیق رفتاری

تعیین ویژگیهای ورودی یادگیرندگان به صورت رفتارهای

ورودی و سنجش آغازین

فعالیتهای معلم در مرحله ۲:

مراجعه به یافته های روانشناسی یادگیری و استفاده از آنها برای

بهبود روشهای آموزش و افزایش سطح و سرعت یادگیری

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!