no-img
سایت دبیران فایل

اقدام پژوهی بررسی نقش مشارکتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

اقدام پژوهی بررسی نقش مشارکتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی
zip
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰
۶,۹۰۰ تومان
۶,۹۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی بررسی نقش مشارکتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی


اقدام پژوهی بررسی نقش مشارکتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

اقدام پژوهی بررسی نقش مشارکتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

اقدام پژوهی بررسی نقش مشارکتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی

فایل اقدام پژوهی بررسی نقش مشارکتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی تمامی نکات مربوط  بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.

دبیران فایل تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.

در این مورد هم اقدام پژوهی اقدام پژوهی شورای دانش آموزی را تایید.

و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

 

قسمتی از متن دانلود اقدام پژوهی شورای دانش آموزی  کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

قهرست اقدام پژوهی شورای دانش آموزی :

چکیده: ۳
مقدمه: ۴
بیوگرافی: ۵
اهداف پژوهش: ۶
متدولوژی تحقیق: ۶
جامعه، نمونه و روش نمونه گیری ۶
روش تجزیه وتحلیل داده ها: ۷
ضرورت واهمیت شورای دانش آموزی: ۸
بررسی پیشینه ۹
اهداف شورای دانش آموزان در دوره راهنمایی: ۱۲
رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه ۴۱
هدف رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه ۶۱
ویژگی های نظام های آموزشی مبتنی بر رویکرد مدیریت مبتنی برمدرسه ۱۶
کارکردهای عمده شورای دانش آموزی دررویکرد مدیریت مبتنی برمدرسه ۲۱
مسئولیت پذیری اجتماعی ۲۱
مسئولیت های مدنی ۲۱
۲-۱.وضعیت تحصیلی دانش آموزان ۲۲
پیشنهادها ۳۱
منابع: ۳۳

ضرورت واهمیت شورای دانش آموزی:

            یونیسف، مشارکت کودکان در مورد موضوعهای مربوط به آن‌ها از سالهای نخست زندگی رافرصتی می‌داند که آنان را از هرج ومرج طلبی، آسیب پذیری وسلطه پذیری مصون نگه می‌دارد ومی تواند نسلی از جوانان را که راجع به حقوق خود ودیگران احساس احترام و دلمشغولی بیشتری می‌کنند تربیت کند. همچنین یونیسف در گزارش خود می‌افزاید که در راندن کودکان به کنار، خطر سقوط جدی وجود دارد وقتی کودکان راازفرایند تصمیم گیری خارج کنید وفرصت های لازم برای مداخله سازنده آنان را در موضوعات مؤثر بر زندگیشان فراهم نسازید، کودکان فاقد توانایی ومهارتهای حیاتی در رشد ونمو خود در بزرگسالی می‌شوند (کامکار، ۱۳۸۲).

تشکیل شورای دانش آموزی مدارس راهنمایی، بستری مناسب برای پاسخگویی به بخشی از نیازهای دانش آموزان است.

برخی عوامل انگیزشی موجود برای همکاری ومشارکت دانش آموزان در شورای دانش آموزی به شرح زیر است:

۱-  انگیزه کمک به همکلاسی وبرآوردن نیازهای مربوط به خود شکوفایی فرد (باید توجه داشت که فعالیت معلمان ومشاوران مدرسه در روزهای پیش از برگزاری انتخابات شورا در ایجاد چنین نیازی در دانش آموزان تأثیر بسزایی دارد).

۲-  جذابیت‌های موجود در کارهای عملی. بعنوان نمونه، اینکه پسران لباس فرم بپوشند وبا ابزار سروکار داشته باشند از جذابیت بسیار بالایی برای آنان برخوردار است.

۳-  وجود فضایی نو ومتفاوت با محیط زندگی برای دانش آموزان. اینکه دانش آموزان در محیطی جدید وفارغ از بعضی قوانین به فعالیتی سازنده می‌پردازند.

۴-  وجود فضایی صمیمی ونشاط آور در شورای دانش آموزی. محیط فعال وسازنده به دانش آموزان فرصت می‌دهد که در کنار یکدیگر حول محور کار وتلاش، صمیمیت‌ها وروابط

هدف رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه

 اولیاء مدرسه بر اساس ارزیابی می‌توانند اولویت‌ها، هدف‌ها، استانداردها وحتی هدف‌های خرد وکوچک خود را در هر یک از زمینه‌های زیر تعیین نمایند:

– ثبت نام کودکان، مشارکت وحضور مداوم کودکان، ارتباط وتداوم آن در آموزش واتمام دورهٔ آموزش پایه وشرکت در امور مدرسه.

– محیط مدرسه، در جهت دوستانه کردن آن برای کودکان وخوشامدگویی به والدین آن‌ها.

– مقررات انضباطی ووضعیت بهداشتی.

– نیاز خاص گروه‌های محروم، حاشیه نشین وگروه های دور از دسترس در جمعیت دانش آموزی.

چکیده:

 یکی از مهم‌ترین اهداف تعلیم وتربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان یعنی آماده کردن آنان برای شرکت فعال وسازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود وبهره برداری صحیح از آن واحترام به حقوق دیگران وهمکاری با سایر افراد جامعه است، یکی از شیوه‌های گرایش دانش آموزان به فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه‌ها وشوراهای متشکل از همسالان در مدارس است.

در این راستا، مقالهٔ حاضربا بهره گیری از رویکرد کیفی (مصاحبه)، به بررسی نقش مشارکتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی باتاکید بر رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه است.

نمونهٔ معرف، مدارس مقطع راهنمایی واقع در شهرستان ……… از جمله مدرسه تحت مدیریتم می‌باشد. برای تجزیه وتحلیل داده‌ها، ابتدا پاسخ‌های داده شده به هر سؤال جداگانه نوشته شدند. سپس، در زمینه‌های ظاهرشده، هردسته از پاسخ‌ها شناسایی گشتند و پس از جمع بندی، نتایج نشان داد که اجرای معقول طرح شورای دانش آموزی مدارس مقطع راهنمایی نیازمند توجه به نکاتی است که در نتایج تحقیق عنوان گردیده است.

راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالا ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!