no-img
سایت دبیران فایل

اقدام پژوهی چـگونه توانستم روابط اجتماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

اقدام پژوهی چـگونه توانستم روابط اجتماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم
zip
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰
۶,۹۰۰ تومان
۶,۹۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چـگونه توانستم روابط اجتماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم


اقدام پژوهی چـگونه توانستم روابط اجتماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

اقدام پژوهی چـگونه توانستم روابط اجتماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

اقدام پژوهی چـگونه توانستم روابط اجتماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم

اقدام پژوهی مدیر مدرسه در مورد تقویت روابط اجتماعی

فایل دانلود اقدام پژوهی چـگونه توانستم روابط اجتماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم تمامی نکات مربوط  بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.

دبیران فایل تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.

در این مورد هم اقدام پژوهی تقویت روابط اجتــماعی در بین دانش آموزان را تایید.

و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

 

قسمتی از متن دانلود اقدام پژوهی تقویت روابط اجتــماعی در بین دانش آموزان  کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

 

چکیده اقدام پژوهی تقویت روابط اجتــماعی در بین دانش آموزان :

امروز، در نقاط مختلف دنیا، افراد زیادی از اختلالات اجتماعی رنج می‌برند و بیماری‌هایی چون افسردگی، اضطراب، پرخاشگری همچون بیماری سرماخوردگی روز به روز شایع‌تر گشته، سلامت اجتماعی افراد را به خطر افکنده است. اختلالات اجتماعی فرصت زندگی مفید و سالم را از افراد گرفته و عملکردهای رفتاری آنان را دگرگون ساخته و زندگی را چون کلافی سردرگم ساخته است و افراد معنی زندگی را به درستی درک نمی‌کنند. ازآنجا که هر معلولی از علتی نشأت می‌گیرد پس عدم سلامت اجتماعی نیز دارای علت یا عللی می‌باشد و از طرفی پیشگیری از بیماری مقدم بر درمان است. نتایج این تحقیق گویای این مطلب است که:

۱-  بین سن دانش‌آموز و پرخاشگری رابطه معنی‌داری وجود دارد.

۲-   بین شغل والدین و پرخاشگری رابطه معنی‌داری وجود ندارد.

۳-  بین تحصیلات والدین و پرخاشگری فرزندان همبستگی معنی‌داری وجود ندارد.

۴- همچنین بین سن والدین و پرخاشگری فرزندان، بین جمعیت خانواده و افسردگی

 فرزندان و بین فقدان والدین و پرخاشگری رابطه معنی‌داری وجود ندارد.

۵- بین موقعیت تحصیلی دانش‌آموز و پرخاشگری رابطه معنی‌داری وجود دارد.

فهرست مطالب اقدام پژوهی تقویت روابط اجتــماعی در بین دانش آموزان

موضوع: ۲
چکیده ۴
توصیف وضع موجود: ۳
یافته های علمی: ۵
عوامل دخیل در شکل گیری ارتباط: ۵
عوامل درونی: ۵
عوامل بیرونی: ۶
موانع ارتباط: ۶
رشد اجتماعی نوجوان: ۷
وی‍‍ژگی های نوجوانی که به قدر کافی از محبت بهره مند بوده است: ۸
ویژگی های نوجوانی که از محبت محروم بوده : ۸
علل عدم تعامل یافتگی نوجوان: ۹
محیط خانه و نقش آن در تعامل پذیری نوجوان: ۹
خلاصه : ۱۲
نتیجه گیری : ۱۳
پیشنهادها : ۱۵
پیشینه: ۱۷
نتیجه گیری: ۱۸
جامعه آماری : ۲۰
منابع: ۲۲

نتیجه گیری اقدام پژوهی تقویت روابط اجتــماعی در بین دانش آموزان :

نتایج ویافته های این تحقیق به شرح ذیل می‌باشد:

۱-بین جنس دانش آموزان و میزان کجرفتاری آن‌ها تفاوت معنی داری وجود دارد بدین معنا که میزان کجرفتاری  دانش آموزان دختر بیشتر از پسران است.   

۲-بین سن دانش آموزان ومیزان کجرفتاری تفاوت معنی داری وجود دارد بدین معنا که بیشترین موارد کجرفتاری مربوط به گروه سنی ۱۳ سال و کمترین کجرفتاری مربوط به گروه سنی ۲۰ سال می‌باشد.

۳-بین روش کلاس داری دبیران با کجرفتاری دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد.

۴-بین طرز برخورد کارکنان مدرسه (گفتاری-رفتاری) و کجرفتاری دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد.

۵-بین فضای فیزیکی آموزشگاه (مساحت کلاس و محوطه آموزشگاه) با فراوانی و نوع کجروی دانش آموزان رابطه   معنی داری وجود دارد.                           

۶-بین سبک مدیریت و نوع کجرفتاری دانش آموزان رابطه معنی داری وجود ندارد. اگرچه تعداد زیادی از دانش آموزان سبک مدیریتی مدرسه را مستبد و خشن ویا توأم با بی تفاوتی دانسته‌اند.

۷-بین وجود همسالان وهمکلاسان (تشویق دوستان فرد به انجام اعمال خلاف) و کجرفتاری دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد.

نتیجه گیری اقدام پژوهی تقویت روابط اجتــماعی در بین دانش آموزان :

۸-بین ویژگی‌های فردی و خانوادگی دانش آموزان شامل: سن، سطح تحصیل والدین، تعداد فرزندان و درآمد ماهیانه خانواده با کسب مهارت‌های زندگی رابطه معنی داری وجود دارد.

۹-بین چندمین فرزند خانواده بودن و معدل سال گذشته با کسب مهارت‌های زندگی دانش آموزان رابطه معنی داری وجود ندارد.

۱۰-بین محتوای کتب دینی، علوم اجتماعی، دروس تخصصی و کسب مهارت‌های زندگی رابطه معنی داری وجود دارد.

۱۱-بین مدیریت، معاونت، دبیران، مربیان تربیتی و مشاوران آموزشگاه با کسب مهارت‌های زندگی رابطه معنی داری وجود دارد.

۱۲-بین فضای محل تحصیل دانش آموزان با کسب مهارت‌های زندگی رابطه معنی داری وجود دارد.

۱۳-بین مشارکت دانش آموزان در تشکل‌های دانش آموزی و کسب مهارت‌های زندگی رابطه معنی داری وجود دارد.

۱۴-بین نقش اولیای مدرسه و خانواده در زمینه ایجاد شرایط لازم با کسب مهارت‌های زندگی رابطه معنی داری وجود دارد.

۱۵-بین میزان نقش تجربیات دانش آموزی با کسب مهارت‌های زندگی رابطه معنی داری وجود دارد.

۱۶-بین میزان موفقیت آموزش و پرورش در ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی و کسب این مهارت‌ها رابطه معنی داری وجود دارد.

۱۷-بین جنسیت و مهارت‌های اجتماعی، تفکر انتقادی، همدلی و مهارت زندگی تفاوت معنی داری وجود دارد.

پیشنهادها اقدام پژوهی تقویت روابط اجتــماعی در بین دانش آموزان ::

باتوجه به یافته‌ها ونتایج تحقیق پیشنهادهایی به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

۱-آموزش روان شناسی اجتماعی مسائل جنسی با رعایت همه مصالح و جوانب شرعی.

۲-برپایی جلسات و همایش‌های علمی با هدف افزایش سطح دانش و مهارت ارتباط انسانی.

۳-تدریس به شیوه دانش آموز محوری و دادن مسؤولیت به دانش آموزان.

۴-توجه به شیوه‌های انسانی واخلاقی و صمیمانه همراه با احترام متقابل کلاس داری.

۵-ایجاد تناسب بین حجم کتب درسی با ساعات تدریس.

۶-حذف پنجره‌های باز کلاسی.

۷-عدم تهدید به کسر نمره انضباطی و درسی توسط عوامل آموزشی.

۸-آشناسازی دانش اموزان با شیوه‌های انتخاب رشته.

۹-کاهش تراکم کلاس و مدرسه.

۱۰-استفاده از مشاوران ومددکاران اجتماعی در مدارس.

۱۱-ممانعت از اخراج دانش آموزان از مدرسه.

۱۲-توجه به عزت نفس دانش آموزان دوره متوسطه

۱۳-پرهیز از اعمال روش‌های آمرانه وتنبیهی بویژه تنبیه بدنی.

۱۴-توجه به تفاوت‌های فردی دانش آموزان.

۱۵-استفاده از صندلی‌های دسته دار و عدم استفاده از نیمکت‌ها به صورت اشتراکی.

۱۶-ارجاع به موقع دانش آموز کجرو به هسته‌ها یا مراکز مشاوره.

۱۷- رازداری و عدم اشاعه مشکل دانش آموزان در بین سایرین.

۱۸-استفاده از ابزار نظارت وکنترل به منظور جلوگیری از ورود فیلم‌ها وعکس های مبتذل به محیط مدرسه.

۱۹-نظارت بر بخش‌های مختلف مدرسه وپرهیز از تجسس‌های پلیس گونه.

۲۰- تأسیس مدارس ویژه دانش آموزان کج رفتار.

۲۱-تشکیل دایره حقوقی وابسته به آموزش وپرورش ویژه حمایت از دانش آموزان بزهکار.

۲۲-پرهیز از بکارگیری سبک‌های مدیریت مستبدانه و ممانعت از دخالت افراد غیر کارشناس در برخورد با دانش آموزان کجرفتار.

۲۳-ایجاد هماهنگی بین نهاد خانواده ومدرسه و وسایل ارتباط جمعی.

۲۴-بررسی و شناسایی نقش عوامل درون سازمانی در کسب مهارت‌های زندگی

راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالا ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!