no-img
سایت دبیران فایل

اقدام پژوهی چگونه توانستم در کودک بازمانده از تحصیل ایجاد انگیزه کنم - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

اقدام پژوهی چگونه توانستم در کودک بازمانده از تحصیل ایجاد انگیزه کنم
zip
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰
۶,۹۰۰ تومان
۶,۹۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم در کودک بازمانده از تحصیل ایجاد انگیزه کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم در کودک بازمانده از تحصیل ایجاد انگیزه کنم کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

اقدام پژوهی چگونه توانستم در کودک بازمانده از تحصیل ایجاد انگیزه کنم کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

اقدام پژوهی چگونه توانستم در کودک بازمانده از تحصیل ایجاد انگیزه کنم

فایل دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم در کودک بازمانده از تحصیل ایجاد انگیزه کنم تمامی نکات مربوط  بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.

دبیران فایل تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.

در این مورد هم اقدام پژوهی بازمانده از تحصیل را تایید.

و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

 

قسمتی از متن دانلود اقدام پژوهی بازمانده از تحصیل  کامل و آماده فایل ورد word قابل ویرایش

فهــــــرست مطالب پژوهش

چکیده  …………………………………………………………………………………………………. ۱

مقدمه …………………………………………………………………………………………………. …۲

تبیین مساله مورد پژوهش ……………………………………………………………………… ۵

توصیف وضع موجود……………………………………………………………………………. ۷

شواهد ۱ ……………………………………………………………………………………………… ۸

گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………………………….. ۹

تجزیه و تحلیل…………………………………………………………………………………….. ۱۰

اجرای راه حل ها ……………………………………………………………………………….. ۱۸

انتخاب بهترین راه حل………………………………………………………………………… ۲۴

نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………. ۳۱

شواهد ۲…………………………………………………………………………………………….. ۳۳

سخن آخر…………………………………………………………………………………………… ۳۶

منابع

برای ایجاد انگیزه روشهای زیر پیشنهاد شده است و من تلاش نمودم به مرور انجام دهم:

  • هدف های آموزشی خود را در آغاز درس به یادگیرندگان بگویید و از آنها بخواهید تا برای خود نیز هدفهای یادگیری انتخاب کنند .
  • در شرایط مقتضی از تشویق های کلامی استفاده کنید .
  • از آزمونها و نمرات به عنوان وسیله ای برای ایجاد انگیزش در یادگیرندگان استفاده کنید

 

  • از خاصیت برانگیزانندگی موضوعهای مختلف استفاده کنید و آموزش خود را با تجارب و موارد جالب همراه سازید .
  • مطالب آموزشی را از ساده به دشوار ارائه دهید .
  • هنگام آموزش مطالب تازه از مثالهای آشنا و هنگام کاربرد مطالب آموخته شده از موقعیت های تازه استفاده کنید .
  • علاوه بر توضیح و تشریح مطالب به طور کلامی ، تا آنجا که ممکن است از روشهای دیگر آموزشی نیز استفاده نمایید و دانش آموزان را به مشارکت در یادگیری تشویق نمایید .
  • از ایجاد رقابت و هم چشمی در میان دانش آموزان جلوگیری نمایید .
  • پیامدهای منفی مشارکت یادگیرندگان در فعالیت یادگیری را کاهش دهید.
  • به دانش آموزان مسائل و تکالیفی دهید که نه خیلی ساده و نه خیلی دشوار باشند.
  • از مشوق های درونی و بیرونی استفاده کنید .
  • تا آنجا که ممکن است مطالب درسی را به صورت معنی دار و در ارتباط با موقعیت های واقعی زندگی ارائه دهید و در حد امکان در انجام فعالیتهای آموزشی به یادگیرندگان آزادی عمل بدهید.

  الگوهای تدریس فردی

این الگوها به دیدگاه فردی  توجه زیادی می کنند و درصدد هستند تا استقلال سازنده را در فرد تشویق نمایند تا افراد به طور فزاینده ای خود آگاه شوند و مسئولیت سرنوشت خودشان را بر عهده بگیرند این الگو بر رشدو شکوفایی افرادی که خودشان را درک می کنند و می توانند مسئولیت آینده شان را بر عهده بگیرند استوار است .

تدریس غیر مستقیم

کارل راجرز  

این الگو ایجاد توانایی برای رشد خود را کانون توجه قرار می دهد و به دانش آموزان کمک می کند تا خودشان را بهتر درک نمایند و یاد بگیرند چگونه احساس خود و خودارزشمندی را در خود ایجاد کنند و برای یک زندگی سطح بالا تلاش نمایند .

آموزش خود آگاهی

 فریتز پولز    

اهداف اصلی ، درک خود و توانایی کشف برای افزایش رشد فردی است . حساسیت بین فردی و همدردی زیاد نیز در این الگو مهم هستند .

در کلاس درس

 ویلیام گلاسر

درک خود و مسئولیت نسبت به خود و دیگران را به عنوان دو روی سکه رشد ، افزایش می دهد .

خودشکوفایی        

ابراهام مازلو  

این الگو ، بر رشد درک خود و افزایش استعداد رشد فردی متمرکز می شود ، در روابط میان فردی ، همدلی و مسئولیت نسبت به دیگران هدفهای نهایی هستند .

سیستمهای مفهومی 

دیوید هانت  

انعطاف پذیری و پیچیدگی فردی را در هردو مورد ، هم در تعامل با دیگران و هم در پردازش اطلاعات افزایش می دهد .

 

 

انتخاب راه حل یا راه حل ها

بنابراین با توجه به علل عنوان شده اساسی ترین علت ها برای مشکل به وجود آمده زبان مادری و بیگانگی با زبان رسمی کشور ،همچنین عدم انگیزه برای یادگیری در زینب بود که راه حل هایی به شرح ذیل ارائه گردید :

 

  • ارتباط زینب را با سایر دانش آموزان پایه اول در کلاسهایی نظیر ورزش و هنر بیشتر نمایم و او در این ساعات به کلاس اول برود و با آنها ارتباط برقرار نماید

 

  • انتقال کلاس درس از دفتر مدرسه به یکی از کلاس های درس که خالی می باشد و در آن از تخته سیاه استفاده شده است .

 

  • دادن مسئولیت های کوچک اما مهمی به زینب تا متوجه شود که فردی لازم می باشدو مورد توجه من است .

 

  • استفاده از شیوه های نوین تدریس نظیر روش های یادگیری در حد تسلط

 

  • این اندیشه که من نمی توانم یاد دهم و یا زینب نمی تواند یادبگیرد را از خود دور سازم .

 

  • ایجاد رقابت سالم بین زینب و سایر دانش آموزان از طریق بررسی هر روزه روند پیشرفت زینب و کلاس اولی ها و ابراز امیدواری که ما هم خواهیم رسید

 

  • استفاده مداوم و هر روزه از جدول ترکیب مصوتها و صامتها

 

  • مکالمات ساده و هر روزه با زبان فارسی صورت پذیرد .

 

  • استفاده از مثالهای ملموس و قابل درک و برگرفته از زندگی روزمره زینب برای ایجاد انگیزش بیشتر

 

  • استفاده تقویت کننده های شرطی[۸] ، اجتماعی[۹] و فعالیتی[۱۰]و…

 

  • استفاده از کتابهای داستانی کتابخانه که بیشتر تصویری باشد و زینب بتواند برای تصاویر داستانی طرح نماید .

چکیده

گاهی آمار کودکان بازمانده از تحصیل سه و نیم میلیون نفر ارائه می شود و گاه بیشتر ازاین ،اما می توان آمار ارائه شده از دفتر پژوهشهای مجلس را ملاک قرار داد.  با این وجود  این آمار تا چه اندازه صحیح می باشد و تا چه اندازه در آمار ارائه شده ی کودکانی که جذب بازار کارشده اند و خانواده ها به دلایلی این آمار را ارائه نمی دهند و یا سهم کودکانی که اسیر گروه های بزهکاری و یا تکدی گری شده اند .

این پژوهش درباره دختری به نام زینب است که به دلایلی از تحصیل بازمانده است . از آنجایی که معلمان پایه اول او را مخل کلاس خود می دانستند من خود به شخصه مسئولیت آموزش او را جهت ورود به پایه اول به عهده گرفتم .

در پایان بعد از ۴ ماه توانستم تغییرات شگرفی در این دانش آموز ایجاد کنم که باعث تحسین همکاران شد و اوتوانست با پشتکار خود به پایه اول وارد شود .

راهنمای خرید : برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالا ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!