no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کامل کارورزی ۱ - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کامل کارورزی ۱
zip
خرداد ۳, ۱۴۰۱
۱۶,۹۰۰ تومان
۱۶,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کامل کارورزی ۱


دانلود گزارش کامل کارورزی ۱

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کامل کارورزی ۱

کارورزی شماره ۱

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۴۴

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل گزارش کامل کارورزی ۱

فهرست مطالب گزارش کامل کارورزی ۱

عنوان صفحه

گزارش آزاد ۱
گزارش فیزیکی ۳
گزارش (روایتی) از ساختار سازمانی و اداری مدرسه ۶
گزارش اموزشی ۹
گزارش عاطفی ۱۲
پژوهش روایی۱۵
نتیجه گیری۳۷
جمله پایانی۳۷
منابع۳۸
گزارش کارورزی ١

گزارش آموزشی گزارش کامل کارورزی ۱                                                                  

مقدمه:

مشاهده بهترین نوع یادگیری است لذا دانش آموزانی که با هدف یادگیری سرکلاس حاضر میشوند قاعدتا از طریق مشاهده رفتار معلم رفتارهای خود رانهادینه می کنند.در ابتدا سعی میکنیم از خصوصیات،شخصیت وتحصیلات معلم گزارشاتی تهیه کنیم وسپس به چکیده گزارشات آموزشی که در روزهای چهارشنبه در تاریخ ۱۸/۱۰/۹۴ و ۴/۱۰/۹۴ جمع آوری کردم بپردازم.

معلم کاروزمربوطه، سرکار خانم ….. که دارای مدرک لیسانس اموزش ابتدایی و ۸ سال سابقه کاری می‌باشد مسولیت ۲۵ نفرازدانش آموزان کلاس اول را عهده‌دار است.

خانم……خانم خوش قلب ومهربانی است که متناسب باپایه تدریس خود با دانش آموزان بسیار خوش برخورد است واز نکات قابل توجه می‌توان به علاقه وافر دانش آموزان به او یاد کرد.

خانم … درتمام ساعت به موقع سر کلاس حاضر می‌شدند و در تمام جلسات کارورزی یک بارهم شاهد عدم حضور ایشان درمدرسه نبودم درکل فرد قانون مندی هستند از رفتار معلم میتوان دریافت که اوتمام دانش آموزان را دوست دارد و شرایط اجتماعی دانش آموزموجب تبعیض بین آن ها نمی‌شود.

معلم متناسب با پایه تحصیلی برای تدریس دروس مختلف از روش تدریس های متفاوتی استفاده کرده بعضی از آن ها را که مورد توجه قرار گرفته اند سعی کردم درگزارش ذکر کنم. درهنگام تدریس معلم علاوه بر وسایل داخل کلاس مانندتخته سیاه،وسایل صوتی وتصویری مثل ظبط  صوت، تلوزیون و… ازوسایل دانش آموزان که شامل: کاغذرنگی، قیچی، چسب و…که درجعبه ای به عنوان جعبه کار قرار داشتند نیز استفاده می‌کرد.نکته جالب توجه دیگر نیز این بود که معلم از زمان شروع تا پایان کلاس تنها چند دقیقه روی صندلی می‌نشست که این امر خودبه اداره کلاس وافزایش یادگیری کمک می‌کند.

در اغاز هر جلسه معلم پس از ورود به کلاس سلام واحوال پرسی گرمی‌ با بچه ها می‌کند که این امر موجب انرژی دانش آموزان در آغاز کلاس  می‌شود. معلم دانش آموزان را به ۴ گروه همکاری ،نظم ،پاکیزگی و مهربانی تقسیم کرده که درآغاز هرروز یکی از دانش آموزان هریک از گروه هابه نوبت سوره قرآنی که درهفته قبل آموزش داده شده بودرا در جلوی کلاس می‌خوانند و معلم آن ها راه به صوت خواندن قرآن تشویق می‌کرد. پس از خواندن قرآن دانش آموزان روبه قبله شده و برامام حسین واهل بیت ایشان سلام و صلوات می‌فرستند.

یاد دارم درهنگام ورود بنده به کلاس در اولین جلسه معلم کاربلد با گفتن این جمله(که احترام گذاشتن به مهمان واجب است) به دانش آموزان فهماند به من که در حال حاضر مهمان  هستم باید به من احترام بگذارند.

 

 

نمونه هایی از تدریس معلم :

درهنگام تدریس وآموزش اعداد تک رقمی۱تا۵ در درس ریاضی معلم از روشی در علم ریاضی که به آن تناظر یک به یک می‌گویند استفاده کرد.در این روش ابتدا معلم یک نی در دست گرفت واز دانش آموزان خواست تابه تعداد نی هایی که در دست او هست نی بردارند و این کارراتا در دست گرفتن ۵ نی ادامه داد و از این روش به آموزش اعداد ۱ تا ۵ پرداخت. درحین درس معلم با تشویق دانش آموزان که ساکت نشسته اند سعی در آرام کردن کردن دانش آموزان شلوغ دارد یا وقتی دانش آموزی به نام حسین دچار حواس پرتی شده است معلم باگفتن:(آفرین حسین خیلی خوب داره گوش میده)توجه اورا به کلاس جلب می‌کرد.معلم درهنگام تدریس با چرخیدن در کلاس وسوال پرسیدن از همه‌ی دانش آموزان آن ها رادر امر آموزش درگیر می‌کرد.درهنگام تدریس حرف«م» در درس فارسی ابتدا از دانش آموزان کلماتی که با حرف«م»شروع می‌شوند خواست وآنها کلماتی مانند«مسواک،معلم،مدرسه و…»رابه زبان آوردند وهنگامی که آن ها کلماتی اشتباه میگفتند معلم با مهربانی اشتباهایشان را تصحیح می‌کرد.همچنین معلم باصدا زدن دانش آموزانی که اسم آنها با «م» شروع می‌شد به تصدیق یادگیری می‌پرداخت واز آن ها خواست درخانه وسایلی که با«م»شروع میشوند را به ذهن بسپارند وفردا برای معلم بگویند.

معلم هنگام دریافت نقاشی در درس هنر از بچه ها می‌خواهد  که در صف بایستندبه این صورت به رعایت نظم تاکید می‌کند. معلم  به دانش آموزانی که دفتر خود را رها کرده تذکر می‌دهند درصورت تمام نکردن سرمشق های خود زنگ تفریح باید در کلاس بمانند وآن ها را تکمیل کند.معلم نقاشی های دانش آموزان راکه در خانه کشیده اند در برد کلاس نصب می‌کندکه این کار موجب انگیزه واعتماد به نفس دانش آموز می‌شود.

وقتی یکی از والدین به کلاس آمد واز مشکلات فرزندش پرسید معلم به او گفت فرزندش باید همراه نوشتن املا کلمات خود را با خود زمزه کند تا مشکلات املا او برطرف شود.

معلم در آموزش کلمه «بود» ابتدا یکی از دانش آموزان راجلو کلاس آورد واز او پرسید که دیروز تو کجا بودی؟وپس از چند بار سوال وجواب وتاکید روی کلمه بود از دانش آموزان خواست تا به وسیله کارت های حروفی که دارند کلمه«بود»را بسازند معلم عروسک پارچه ای دارد که هنگام آموزش حروف آن را دست خود می‌کند و از زبان عروسک به آموزش حروف می‌پردازدکه در این رابطه شور وهیجان دانش آموزان واقعاً دیدنیست. همچنین ایشان برای یادگیری بهتر بچه ها از حروف الفبا یک قطار الفبا را تهییه و ان را بر روی دیوار کلاس نصب کرده بودند و هر هفته با توجه به حرف جدیدی که اموزش می دادند این جدول را نیز به کمک دانش اموزان تکمیل می کردند.

در زنگ نقاشی معلم از دانش آموزان خواست هرکس تصویر مادرش را بکشدکه به نظر من این فعالیت موجب افزایش خلاقیت دانش آموزان می‌شود که این ابتکارمعلم ستودنی است.

درمواردی که دانش آموز صدای نابه هنجار ازخود تولید می‌کند معلم چند ثانیه نگاه رااز او بر نمی‌دارد تا متوجه عملش شود.

در جایی دیگر معلم به دانش آموزی که بدون اجازه ازجای خود بلند می‌شود اجازه صحبت نمی‌دهد تا او را به نوعی تنبیه کند.ونکته ای دیگر که درپایه دوم به آن برخوردم ولازم میدانم که ذکر کنم این استکه معلم پس از تصحیح املا دانش آموزان از آن ها می‌خواهد که باغلط های املایی درخانه جمله بسازند.

 

مسئله یابی

 

نکته قابل توجه دیگری که لازم میدانم در گزارش اموزشی خود ذکر کنم در خصوص ارزشیابی توصیفی است. همانطور که می دانید در چند سال اخیر شیوه ارزشیابی توصیفی وارد سیستم اموزشی کشور ما شده است و قاعدتا کلاس های درس را تحت شعاع خود قرار داده است .

کلاس کارورزی بنده نیز از این قاعده مستثنا نبوده و گاهی بنده مشاهده میکردم که بیشتر وقت کلاس و درس در همین خصوص صرف می شد مثل تکمیل پوشه کار برای هر دانش اموز که کاری بس دشوار و وقتگیر می باشد و همین امر باعث اتلاف وقت و گاهی نا رضایتی معلمین عزیز می شود.

به همین سبب بنده این مسئله را به عنوان موضوع پژوهش روایی خود انتخاب کردم و در پایان به تفصیل به شرح و بسط این مسئله پرداخته ام.

 

 

گزارش عاطفی

مقدمه

در تاریخ ۲/۱۰/۱۳۹۴ به قصد تهیه گزارش عاطفی به مدرسه شهدای خیر اباد رفتم و سعی کردم مواردی را که باید در این گزارش ذکر کنم مورد مشاهده قرار دهم از جمله : روابط بین کارکنان مدرسه، نحوه تنبیه و تشویق، فعالیت های پرورشی و … که به تفضیل در این گزارش به تبیین انها پرداخته ام.

۱- روابط بین کارکنان

بررسی روابط متقابل مدیر با معلمان

رابطه بین مدیر و معلمان در این مدرسه بسیار احترام انگیز است به طوری که آقای مدیر به هنگام ورود  معلمان به دفتر از جا برمی خیزد و به آنها خوش آمد می گوید. همچنین در زنگ های تفریح که معلمان، معاونین ومدیر گرد هم می ایند در خصوص مسائل مختلف با هم به بحث و گفتگو می نشینند و مشاهده میشود که گاهی نیز با هم شوخی و مزاحی مختصر نیز دارند. البته این رابطه صمیمی و متقابل بین مدیر و معلمان باعث نمی شود که خط مشی ها و قوانین زیرپا گذاشته شوند و گاها مشاهده می شود که مدیر با جدیت تمام با مسائلی همچون دیر امدن معلمین به مدرسه و کلاس و همچنین تکثیر بیش از حد کاغذ و مسائلی دیگر از این قبیل تذکراتی میدهد و برخورد میکند.

بررسی روابط متقابل مدیر با سایر کارکنان

کارکنان دیگری به همراه مدیر، معاونان و معلمان در آموزشگاه شهدای خیرآباد وجود دارد از جمله یک سرایدار و یک مسوول خدمات نام برد.رابطه افراد نام برده شده نیز با مدیر خوب و افراد احترام متقابلی به یکدیگر می‌گذارند و به نظر من این احترام ها خوب و مورد پسند است و اگر آقای د…. خواسته ای داشتند به آنها می گوید و آنها هم بی چون و چرا انجام می دهند. درست است که این دو سمت در مدرسه جایگاه پایین تری دارند اما این موضوع تا کنون باعث نشده است که مدیر به انها به چشم دیگری نگاه کند یا خدایی نکرده به انها توهین کند و در حق انها اجحافی نماید.

بررسی روابط متقابل مدیر با دانش آموزان:

مدیر مدرسه بر خلاف معاونین که تقریبا با دانش اموزان رفتار زیاد آزادی دارند با جدیت بیشتری با آنها برخورد می‌کنند و به نظم انها توجه زیادی می‌کند و دانش آموزان نیز طبق پیش بینی به مدیر علاقه کمتری نسبت به معاونین نشان می‌دهند.

بررسی روابط متقابل دانش اموزان با یکدیگر:

دانش اموزان این مدرسه طبیعتا مانند دیگر مدارس با هم روابط دوستانه و صمیمی ای دارند و این رابطه در دانش اموزان هم کلاسی و هم پایه بیشتر به چشم می خورد به طوری که مشاهده می شود دانش اموزانی که روی یک نیمکت می نشینند در امور درسی به یکدیگر کمک می کنند، وسایل اموزشی خود را در اختیار دوست خود قرار میدهند، در زنگ های تفریح با هم صبحانه میخورند، با هم بازی می کنندو …معلمان نیز برای اینکه این روابط فقط بین دانش اموزان هم نیمکت نباشد هر هفته جای انها را عوض میکند تا این روابط بین همه دانش اموزان شکل بگیرد و می‌توان گفت این تدبیر موجب شده تا روابط متقابل مطلوبی بین دانش اموزان هم پایه ایجاد شود. و اما تنش هایی نیز در روابط متقابل بین دانش اموزان هم پایه که اینجا پایه اول مد نظر می‌باشد، مشاهده می شود که این تنش ها در روابط بیشتر جنبه ابتدایی خود را دنبال می‌کند و درگیری ها کمتر از یک دقیقه به طول می انجامد و  نتیجه ان فراموش کردن سریع این درگیری ها می‌باشد.

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!