no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کار کارورزی ۱ علوم تربیتی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کار کارورزی ۱ علوم تربیتی
zip
خرداد ۳, ۱۴۰۱
۱۲,۹۰۰ تومان
۱۲,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کار کارورزی ۱ علوم تربیتی


دانلود گزارش کار کارورزی ۱ علوم تربیتی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کار کارورزی ۱ علوم تربیتی

کارورزی شماره ۱

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۳۹

کارورزی مربوط به رشته : علوم تربیتی

قسمتی از فایل گزارش کار کارورزی ۱ علوم تربیتی

فهرست مطالب کارورزی ۱ علوم تربیتی

صفحه موضوع ردیف
۴ تقدیر و تشکر ۱
۶ پیشگفتار و معرفی درس کارورزی و اهداف آن ۲
۷ تمرین مسئله شناسی ۳
۱۰ تمرین نوشتن روایت ۴
۱۴ گزارش فیزیکی مدرسه ۵
۲۲ گزارش ساختار اداری مدرسه ۶
۲۸ تعاملات عاطفی مدرسه ۷
۳۲ گزارش فرآیند آموزش در کلاس ۸
۳۸ ارائه پیشنهاد ۹
۳۹ منابع و ماخذ ۱۰

کارورزی 1 علوم تربیتی

پیشگفتار و معرفی درس کارورزی و اهداف آن

آموزش اثربخش نیازمند آن است که معلمان در طول دوره آموزشی در معرض تجربیات متنوع و غنی قرار گرفته و قادر به مطالعه، تصمیم گیری و ارزیابی نتایج تصمیمات در موقعیت های پیچیده آموزشی و تربیتی مبتنی بر یافته های علمی و پژوهشی باشند. برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس رافراهم می کند. این برنامه در دانشگاه فرهنگیان، با تأکید بر مشاهده تأملی، روایت نگاری و واکاوی تجربیات به عنوان عناصر سازنده/شکل دهنده عمل فکورانه؛ و نیز ابزارهای سه گانه اقدام پژوهی،درس پژوهی و پژوهش روایتی به عنوان روش های مورد تاکید در برنامه تربیت معلم فکور این هدف را تعقیب می نماید. مطالعه مسئله های آموزشی/تربیتی در سطح کلاس درس و مدرسه زمینه سازعمل مستقل حرفه ای معتبر و کسب تجربیات دست اول است. فرصت های یادگیری تدارک دیده شده از سوی استادان و بازخوردهای ارائه شده از سوی آنان باید امکان تلفیق نظر و عمل تربیتی را در موقعیت های واقعی، برای یافتن راه حلهای قابل دفاع و پاسخ به مسئله های آموزشی/ تربیتی تدارک ببیند. بهره گیری از مبانی نظری/ تکنیک ها و فنون در برنامه کارورزی به منظور دستیابی دانشجوبه یک نگاه همه جانبه و غنا بخشیدن به تصمیمات اتخاذ شده در ابعاد برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی برای حمایت از یادگیری دانش آموزان ضروری است. در طول برنامه کارورزی دانشجو فرصت کسب تجربه برای درک عمل اثربخش، تأمل بر روی آن به منظور پذیرش مسئولیت حرفهای را کسب می نماید.

در کارورزی یک دانشجو با کسب مهارت در به کارگیری روش ها و فنون مشاهده تأملی، موقعیت

های آموزشی و تربیتی در سطح مدرسه و کلاس درس را مورد مطالعه قرار داده و دریافت های خود را در قالب روایت ها، روزنگارها، تجربیات شخصی ارائه می نماید. این یافته ها از موقعیت مدرسه و کلاس درس می تواند همراه با عکس و فیلم/ گزارش گفتگو با کادر مدرسه/ معلم راهنما/ اولیاء/دانش آموزان)با هماهنگی مدرسه( تکمیل شود. روایت های دانشجو از موقعیت های مختلف مورد واکاوی قرار گرفته و مسئله های شناسایی شده با استفاده از شواهد و مستندات علمی گزارش می گردد.

 

کلید واژه ها:کارورزی،مشاهده،وضعیت فیزیکی،ساختار سازمانی،موقعیت عاطفی،موقعیت آموزشی

 

 

بخش اول: تمرین مسئله شناسی

در این قسمت ما امورش و پرورش فنلاند را را با هم بررسی می کنیم .فنلاند یکی از کشور های اسکاندیناوی است که از پیشرو های اموزش و پرورش می باشد و الگویی برای اموزش جهانی است.

ما به یکی از مدارس فنلاند به طور تصادفی سرمیزنیم .در نگاه اول شما احساس می کنید به یک پارک سرزده اید .دختران و پسران با امکانات تفریحی موجود در حال بازی و سرگرمی و شادی هستند .ساختمانی که هیچ شباهتی به یک مدرسه جهان سوم ندارد .

پنجره های دوجداره که به طرف فضای سبز بیرون باز می شود .فضای داخل اتاق دارای نور پردازی بسیار استاندارد و از نور های ملایم بهره کافی برده شده است .کمد های پر از کتاب و وسایل مورد نیاز برای یک زندگی عادی و یک زن که به نظر میرسد مادر یا دایه بچه هاست .

در این مکان اموزشی کودکان به هر چه که رغبت داشته باشند و مورد نیازشان باشد دسترسی دارند ،مثل اب میوه طبیعی یا هر چیز دیگر ..کودکان در طرز پوشش هیچ فرم لباسی خاصی ندارند و در پوشش مختار اند .

فنلاند کوتاه ترین ساعت  اموزش  در مدرسه و بهترین نتیجه گیری و بازخورد در اموزش را در بین کشور های اروپایی را دارد .دانش اموزان در دوره ابتدایی فقط یک معلم دارند ،و این باعث درک کامل معلم از توانایی ها و استعداد های دانش اموز می شود .و کودکان هر روز خود به تنهایی به مدرسه می روند تا از کودکی توانایی محافظت از خود را بیاموزند .

دانش اموزان صبحانه خود را در مدرسه می خورند و خود در محیا کردن صبحانه شرکت می کنند و در انتخاب نوع صبحانه مختار اند .و از این شکل حس اختیار و انتخاب را در کودک پرورش می دهند و  هیچ نظارتی بر عملکرد انها وجود نداردو خود را نگهبان اعمال خود میدانند .

در چیدمان کلاس درس نیز هیچ اصولی حاکم نیست و انها بیشتر به تمایل خود به صورت گروهی بر روی صندلی ها گرد یک میز می نشینند .تعداد دانش اموزان در هر کلاس زیاد نیست .و کمیت پایین دانش اموزان باعث افزایش  کیفیت تدریس شده است و اموزش را این چنین مدرن و موفق کرده است.

معلم در فنلاند دارای جایگاه بالایی است و شرایط معلم شدن بسیار سخت است حداقل مدرک تحصیلی معلم ها کارشناسی ارشد است .روش استفاده شده در کلاس های درس در فنلاند طوری است .که معلم ها در برنامه ریزی درسی مختار اند و کتاب خاصی وجود ندارد و حتی برنامه کلاسی خاصی وجود ندارد و فعالیت های کلاسی بر اساس علاقه دانش است .

هدف اصلی انها برای اموزش تربیت انسان هایی برای زندگی بهتر است .ولی در کشور ما که سدی به نام کنکور وجود دارد ،روش منتسوری قابل اجرا نیست .و این اختیار تام معلم ها باعث می شود که آن ها آموزش خود را با محیط زندگی کودک ،فرهنگ آنها تطبیق دهند.

در فنلاند از یادگیری شهودی استفاده زیادی می شود و این باعث می شود که اعمال ملکه ذهن کودک شوند .آنها به باغ وحش می روند یا شرایطی ایجاد می کنند تا کودک از نزدیک حیوانات را لمس کند.و این خود همان استفاده از روش واحد کار است .بازدید آنها از حیات وحش و باغ های وحش باعث می شود که آنها نسبت به محیط زیست خود احساس مسئولیت کنند و به محیط زیست خود احترام بگذارند .

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!