no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۳ سری ۲ - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۳ سری ۲
zip
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱
۱۶,۹۰۰ تومان
۱۶,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۳ سری ۲


دانلود گزارش کارورزی ۳ سری ۲

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۳ سری ۲

کارورزی شماره ۳

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۳۲

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۳ سری ۲

فهرست گزارش کارورزی ۳

مقدمه ۱
ویژگیهای من ۱
گزارش فیزیکی ۲
گزارش عاطفی ۷
اهداف کارورزی ۹
گزارش روزانه ۱ ۱۶
گزارش روزانه ۲ ۲۱
گزارش روزانه۳ ۲۴
گزارش روزانه ۴ ۲۷

مقدمه گزارش کارورزی ۳

در تعریف آموزش و پرورش باید واژه های آموزش و نیز پرورش را بصورت جداگانه مورد بررسی قرار داد لذا صاحب نظران «آموزش» را کوششی از جانب معلم می دانند که جهت انتقال مطلبی خاص به دانش آموزان صورت می گیرد و «پرورش» شکوفا نمودن استعدادهای بالقوه فرد بدون توجه به عوامل طبیعی و اجتماعی هر یک از این اصطلاحات جزء تربیت محسوب می شوند پس «تربیت» را می توان اداره و هدایت جریان ارتقایی و رشد بشر به منظور جهت دادنش به سوی کمال بی نهایت دانست که اهداف و غایت هایی را دنبال می کند.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با هدف بهبود در شیوه های آموزش و پرورش تدوین شد لذا در اولین فرصت برای تربیت نیروی انسانی ماهر و حرفه ای دانشگاه فرهنگیان تاسیس و از سال ۹۱ رسما کار خور را شروع کرد.

دانشگاه فرهنگیان علاوه بر سرفصلهای مصوب خودش دوره های کارورزی را جزء واحدهای اختصاصی برای دانشجویان خود در نظر گرفته و به این ترتیب دانشگاه از ابتدای ترم چهارم دانشجویان را برای آماده کردن هر چه بیشتر روانه این دوره ها می کند.

کارورزی فرصتی را بوجود می آورد تا دانشجو معلم با فرصت ها و موانع موجود در مدارس آشنا شده و خود را برای مواجهه با آنها آماده نماید و تمرین معلمی نماید.

با عنایات خداوند متعال امید است در راستای اعتلای هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت کشورم گام و موثری برداشته و سبب پیشرفت و توسعه روز افزون آن شوم.

دانلود گزارش کارورزی 3 سری 2

گزارش عاطفی

مقدمه

جلسه آخر کارورزی که به مدرسه رفتم و سعی کردم مواردی را که باید در این گزارش ذکر کنم مورد مشاهده قرار دهم از جمله : روابط بین کارکنان مدرسه، نحوه تنبیه و تشویق، فعالیت های پرورشی و … که به تفضیل در این گزارش به تبیین انها پرداخته ام.

۱ – روابط بین کارکنان

بررسی روابط متقابل مدیر با معلمان

رابطه بین مدیر و معلمان در این مدرسه بسیار احترام انگیز است به طوری که آقای مدیر به هنگام ورود  معلمان به دفتر از جا برمی خیزد و به آنها خوش آمد می گوید. همچنین در زنگ های تفریح که معلمان، معاونین ومدیر گرد هم می ایند در خصوص مسائل مختلف با هم به بحث و گفتگو می نشینند و مشاهده میشود که گاهی نیز با هم شوخی و مزاحی مختصر نیز دارند. البته این رابطه صمیمی و متقابل بین مدیر و معلمان باعث نمی شود که خط مشی ها و قوانین زیرپا گذاشته شوند و گاها مشاهده می شود که مدیر با جدیت تمام با مسائلی همچون دیر امدن معلمین به مدرسه و کلاس و همچنین تکثیر بیش از حد کاغذ و مسائلی دیگر از این قبیل تذکراتی میدهد و برخورد میکند.

بررسی روابط متقابل مدیر با سایر کارکنان

کارکنان دیگری به همراه مدیر، معاونان و معلمان در آموزشگاه پیام انقلاب وجود دارد از جمله یک سرایدار و یک مسوول خدمات نام برد.رابطه افراد نام برده شده نیز با مدیر خوب و افراد احترام متقابلی به یکدیگر می‌گذارند و به نظر من این احترام ها خوب و مورد پسند است و اگر آقای قایمی خواسته ای داشتند به آنها می گوید و آنها هم بی چون و چرا انجام می دهند. درست است که این دو سمت در مدرسه جایگاه پایین تری دارند اما این موضوع تا کنون باعث نشده است که مدیر به انها به چشم دیگری نگاه کند یا خدایی نکرده به انها توهین کند و در حق انها اجحافی نماید.

بررسی روابط متقابل مدیر با دانش آموزان:

مدیر مدرسه بر خلاف معاونین که تقریبا با دانش اموزان رفتار زیاد آزادی دارند با جدیت بیشتری با آنها برخورد می‌کنند و به نظم انها توجه زیادی می‌کند و دانش آموزان نیز طبق پیش بینی به مدیر علاقه کمتری نسبت به معاونین نشان می‌دهند.

بررسی روابط متقابل دانش اموزان با یکدیگر:

دانش اموزان این مدرسه طبیعتا مانند دیگر مدارس با هم روابط دوستانه و صمیمی ای دارند و این رابطه در دانش اموزان هم کلاسی و هم پایه بیشتر به چشم می خورد به طوری که مشاهده می شود دانش اموزانی که روی یک نیمکت می نشینند در امور درسی به یکدیگر کمک می کنند، وسایل اموزشی خود را در اختیار دوست خود قرار میدهند، در زنگ های تفریح با هم صبحانه میخورند، با هم بازی می کنندو بررسی روابط متقابل معلمان با یکدیگر

در بین معلمان این مدرسه نیز رابطه مطلوبی را می‌توان مشاهده کرد. از این رابطه ها رابطه ی احترام انگیزی که معلمین تمام پایه ها به هم می‌گذارند را می‌توان نام برد. همچنین معلمها در ساعت تفریح که در دفتر نشسته اند درباره ی اخبار روز و رویداد ها ی کشور و حتی اتفاقات جالبی که در کلاس درشان افتاده صحبت میکنند

بررسی روابط متقابل کارکنان مدرسه با خانواده ها

در این مدرسه رابطه بین اولیا دانش اموزان و عوامل مدرسه در حد مطلوبی است اما به نظر من از مدارس دیگر کمتر است شاید علت ان نیز پایین بودن سطح علمی اولیا و سطح شغلی انهاست که باعث می شود انها کمتر به امور درسی و مدرسه فرزند خود حساسیت به خرج دهند. البته ناگفته نماند که بعضی والین نیز هستند که به جد پیگر امور درسی فرزند خود می باشند و این موضوع باعث می شود که بیشتر به مدرسه سربزنند و به دنبال ان روابط بیشتری با کارکنان مدرسه داشته باشند از جمله شرکت در جلسات انجمن اولیا و مربیان، دادن پیشنهادات و انتقادات، شرکت در جشن ها و مراسمات، کمک به معلمان در تهییه مواد کمک اموزشی و کمک در جهت بهبود بخشیدن مدرسه در همه جهات.

بررسی روابط متقابل معلم با دانش آموز

در این مدرسه به ویژه پایه هفتم ، رابطه ی معلم با دانش آموز از راه های مختلفی انجام می شود از جمله سلام و احوال پرسی در اغاز کلاس، پرسش های کلاسی، اموزشی که می دهد، بحث و گفتگو های کلاسی،تشویق و تنبیهات که از سوی معلم بر دانش اموزان اعمال می شود و…. دانش آموزان نیز در ارائه تکالیف ، هنگام پاسخ دادن به سوالات معلم و همچنین از طریق سوالاتی که از معلم خود می پرسند روابط مطلوبی با او ایشان برقرار می کنند. گاهی این روابط از حد مدرسه نیز فراتر می رود مثلا هنگامی که دانش اموز معلم خود را در بیرون از مدرسه می بیند به گرمی از او استقبال می کند. به طور کلی دانش اموزان برای معلمان خود احترام بسیاری قائلند و این موضوع باعث می شود بین انها روابط صمیمی و احترام انگیزی وجود داشته باشد.

 

اهداف کارورزی

  • کم کردن فاصله ی بین دروس نظری که دانشجو در دانشکده می گذراند با دنیای واقعی مدیریت در آموزش و پرورش
  • ایجاد توانایی و مهارت در دانشجو برای بکاربردن اطلاعاتی که در طول تحصیل دانشگاهی کسب کرده است.
  • توجه و مشاهده های جنبه های انسانی و ارتباطی-رفتاری کارکنان مدرسه با نظر به آموخته های روانشناسی و فرهنگ سازمان و نیز روابط انسانی

اقدامات عملی من در راه نیل به اهداف

گروه بندی دانش آموزان و تشویق آنها به انجام کار گروهی و مشورت با یکدیگر در این کارها

تقویت خداشناسی دانش آموزان با استفاده از دروسی که در دانشگاه به طور تخصصی خواندیم.

تشویق دانش آموزان به شرکت در مراسمات مذهبی و به خصوص نماز جماعت

ترقیب جهت احترام دانش آموزان به والدین، بزرگترها و احترام متقابل دانش آموزان به یکدیگر

تدریس مؤثر و مفید، طوری که دانش آموزان بتوانند مفاهیم آموخته شده را در زندگی واقعی نیز بکار ببرند.

برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان

استفاده از وسایل کمک آموزشی مانند عکس و..

در ساعات تفریح به معاون مدرسه در کنترل شاگردان در حیاط مدرسه کمک می کردم و به افرادی که اعمال خطرناک انجام می دادم تذکر دوستانه می دادم و آنها را به دوستی با یکدیگر ترغیب می نمودم.

سوالات و فرضیه های من:

آیا پیشبرد آموزش بدون پیش بینی اهداف آموزشی ممکن است؟

چرا مطالعه عملکرد خود در پیشرفت فعالیت های آموزشی موثر است؟

چگونه می توان از نظرات صاحب نظران در بهبود عملکرد خود استفاده کرد؟

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!