no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۲ - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۲
zip
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۱
۱۴,۹۰۰ تومان
۱۴,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۲


دانلود گزارش کارورزی ۲

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۲

کارورزی شماره ۲

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۱۹

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۲

مقدمه گزارش کارورزی ۲

درس کاروزی یکی از درس های بسیار موثر دانشجو معلمان است که دانشجو معلمان موظف اند در مدارس حضور یابند این درس در چهار ترم اراعه میشود که در ترم اول دانشجو به ساختار ظاهری مدرسه و در ترم بعد به مشاهده تاملی و موردپژوهی توجه می شود و در این ترم دانشجو موظف است که یک درس انتخاب کند و تدریس آزمایشی در کلاس درس داشته باشد .

اهداف کارورزی

۱.کسب تجارب از معلمان معاونین و معلمین
۲.آشنایی دانشجو با جو کلاس
۳.آشنایی دانشجو با نحوی برخورد صحیح با دانش آموزان
۴.کسب تجربه ی تدریس
۵.مشاهده تاملی
۶.شناخت روحیات دانش آموزی

چرا پایه اول را انتخاب کردم؟

به دلیل شور و شوق بسیار بالایی که در این پایه است و یک معلم خوب باید آشنایی کامل با نحوه برخورد با همچین دانش آموزانی که تازه پا به مدرسه گذاشته اند را داشته باشد.و از طرفی خواهان تجربه کارورزی در این پایه بودم چرا که ثانیه به ثانیه کلاس درس برایم درس هست و برای روزی که معلم کلاس اول می شوم از این تجریات استفاده کنم .از نظرمن معلم کلاس اول باید یه روانشناس خیلی خوب باشد چرا که هر نوع حرکتی از بچه هایی که تازه وارد چنین جایی شده اند سر میزند و کسی که آنها را هدایت میکند و جهت میدهد کسی جز معلمشان نیست. همچنین یک معلم خوب اول ابتدایی باید قدرت خلاقیت بسیار بالایی داشته باشد که با کمترین امکانات بیشترین استفاده را ببرد. از طرفی کسی که معلم ابتدایی میشود باید طبع کودکانه بسیار قوی ای داشته باشد و چهرهای شاداب و برخوردی مهربانه داشته باشد که دانش آموزان را به طرف خودش بکشد و به آنان انگیزه درس خواندن بدهد. از سوی دیگر معلم اول ابتدایی معلمی است که نقش بسیار مهمی ایفا میکند و برای تمامی بچه ها پایه اول پایه ای حیاتی است چرا که خشت اول هست (خشت اول گر نهد معمار کج    تا سریا رود دیوار کج).

دانلود گزارش کارورزی 2

چرا درس بخوانیم را انتخاب کردم؟

درس بخوانیم درس بسیار شیرینی است و از آنجا که دانش آموزان با حرف جدیدی آشنا میشوند بسیار علاقه نشان می دهند و یاد دادن حروف الفبا به دانش آموزان باعث حس شادابی به معلم هست چرا که خواندن و نوشتن را به عده ای ازافراد یاد داده اند که آنان روزی با این مهارت به جایگاهی میرسند که مدیون معلم کلاس اولشان بوده اند.

و از طرفی چون با خودم فکر میکردم قدرت تحلیلی بیشتری بر این درس دارم و ایمان داشتم که میتوانم به نحو احسن برای بچه ها بیان کنم این درس را انتخاب کرد.

 

ویژگیهای دانش آموزان در این سن (بر اساس دیدگاه پیاژه)

 

– مرحله عملیات عینی : 

 

این دوره از ۷ تا ۱۱ سالگی طول می کشد و همزمان با دوره دبستانی است.
کودک به دستکاری نشانه ها و علائم مختلف می پردازد و قادر به استنتاج عینی و منطقی می شود. عملیات عینی را می توان به منزله قواعدی دانست که بر تفکر کودک حاکم است. در دوره قبل او یاد گرفته بود که واقعیات را به کمک علائم توصیف کند, ولی اکنون آنها را دستکاری می کند و به این طریق وضعیت پدیده های گوناگون را تبیین کرده و از وقایع پیرامون خود نتیجه گیری هایی می کند. به کمک علائم می تواند امور مختلف را طبقه بندی و ردیف سازی کند. خواندن را یاد بگیرد و حساب کند و بنویسد. او اکنون قادر به نگهداری ذهنی است. ( تغییر ناپذیری محتوا علیرغم تغییر شکل ) . خود مرکز بینی کودک نسبت به مرحله قبل کمتر شده , اما هنوز به درستی نمی تواند واقعیت را از تفکر خویش درباره آن , جدا بداند. یعنی تفکر او هنوز یک جریان مستقل که جدا از ارتباط مستقیم با واقعیت های محسوس باشد, نیست. در این مرحله برای اولین بار قادر به مرور جریان فکری خود می شود. در تفکیک واقعیات و فرضیات ناتوان است و همین باعث ایجاد انواع تفکرات فلسفی اسرار آمیز در آنها می شود. ( در جنگل های دوردست گنج های مخفی وجود دارد و راز هایی هست که نشان دهنده راه های رسیدن به گنج هاست. )

مفهوم نگهداری ذهنی : 

اگر ظاهر اشیای خارجی ( از جهات مختلف ) تغییر کند, وضع آنها در ذهن کودک ثابت می ماند و او چنین تشخیص می دهد که این اشیای به ظاهر تغییر کرده, همان اشیای سابق هستند و فرقی نکرده اند . نگهداری و تثبیت ذهنی , تابع مساله مهم بازگشت پذیری است. به این معنی که در هر عملی امکان بازگشت به نقطه شروع وجود دارد .

استدلال هایی که کودک در زمینه نگهداری کودک به کار می برد, بر سه قسمند: 

۱- استدلال به صورت اینهمانی :
یعنی یک چیز , همان است که بود. خمیر لوله شده , همان خمیر گلوله ای است.
۲- استدلال به صورت عمل عکس:
کودک می توان شیئی که حالتش عوض شده است را به همان حالت اول باز گرداند.
۳- استدلال به صورت جبرانی :
مثلا کودک این دو خط را برابر تشخیص می دهد و می گوید که بلندی یک طرف خط , کوتاهی طرف دیگر ان را جبران می کند.

فهرست گزارش کارورزی ۲

مقدمه و اهداف ۳
چرا پایه اول را انتخاب کردم۴
چرا درس بخوانیم را انتخاب کردم۴
ویژگی دانش آموزان در این سن(پیاژه)۵
طرح درس روزانه۶
خلاصه ای از پنج جلسه۷
مراحل اجرای تدریس (ایجاد انگیزه)۸
ارزشیابی تشخیصی۱۰
اراعه درس ۱۱
روش پرسش و پاسخ۱۲
روش اکتشافی ۱۳
مرحله چهارم اهدا جوایز ۱۴
تقویت کننده ها۱۴
نقاط ضعف ،نقاط قوت ۱۳
نتیجه گیری۱۵
منابع ۱۵

 

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!