no-img
سایت دبیران فایل

دانلود گزارش کارورزی ۱ سری ۱ - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود گزارش کارورزی ۱ سری ۱
zip
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۱
۱۶,۹۰۰ تومان
۱۶,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود گزارش کارورزی ۱ سری ۱


دانلود گزارش کارورزی ۱ سری ۱

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود گزارش کارورزی ۱ سری ۱

کارورزی شماره ۱

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۸۹

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل گزارش کارورزی ۱ سری ۱

فهرست گزارش کارورزی ۱ سری ۱

چکیده۴
مقدمه ۵

شب قبل کاروزی۶
خاطره روز اول ۶

گزارش فیزیکی ۷
گزارش عاطفی ۳۳
گزارش آموزشی ۴۳

کد گذاری گزارش آموزشی ۴۹
کد گذاری خاطره روز اول ۶۹
گزارش چارت سازمانی ۸۱

منابع ۸۴

چکیده گزارش کارورزی ۱ سری ۱

کارورزی ۱ بر چهار فعالیت استوار است:

۱)مشاهده تاملی:رسیدن به یک نگاه همه جانبه و کل نگر به طوری که هیچ چیز جزئی را از نظر نیندازد.

۲)موقعیت شناسی:فیزیکی ، عاطفی ، آموزشی و ساختاری

۳)روایت نویسی

۴)روایت پژوهی

گزارش یا روایت:

۱)خاطرات روز اول ۲)گزارش فیزیکی ۳)گزارش ساختار و سازمان مدرسه ۴)گزارش تعاملات عاطفی مدرسه ۵)گزارش از فرایند آموزشی مدرسه ۶)کد گذاری

بازنگری (شش کلاه تفکر دوبنه):

۱)کلاه سفید:خنثی ، واقعیت ، کمیت ، آمار ، آنچه هست و …

۲)کلاه قرمز:احساسات ، شور ، نشاط ، شادابی ، عواطف و …

۳)کلاه زرد:گرایش ، توجه ، مثبت ، توجه به نقاط مثبت و …

۴)کلاه سیاه:توجه به نقاط منفی ، معایب

۵)کلاه سبز:بدیع ، آفرینش ، سازندگی ، ابتکار و …

۶)کلاه آبی:مدیریت ، ارزیابی ،قضاوت، رشد و…

دانلود گزارش کارورزی 1 سری 1

مقدمه گزارش کارورزی ۱ سری ۱

گزارش کارورزی ۱ باهدف مشاهده  تاملی و دقیق موقعیت های فیزیکی ، ساختاری ، روابط عاطفی ، نحوه آموزش در مدرسه ، روش های آموزشی وچارت سازمانی مدرسه صورت می گیرد. برای جمع آوری اطلاعات ،  همچنین تفسیر و تبیین آنها از روش های مشاهده ، مصاحبه و مطالعه منابع علمی  استفاده گردیده است.  در این گزارش اطلاعات جمع آوری شده از موقعیت های فیزیکی ، روابط عاطفی و نحوه آموزش به  صورت منظم و علمی توصیف شده و با استفاده از نظریات دانشمندان و شواهد معتبر مسئله تبیین و بر آن مستندات علمی و پژوهشی ارائه شده است.همچنین برای بازنگری هر یک از گزارش ها از شش کلاه تفکر “دوبنه”استفاده شده است.

گزارش آموزشی

مقدمه

دبیرستان نصیری از مدارسی است که به صورت روزانه اداره می شود.زمان شروع کلاس ها ساعت ۸ صبح و زمان پایان آن ساعت۱۳:۰۰ می باشد. ما به عنوان کارورز همیشه صبح یکشنبه ها در مدرسه حضور می یافتیم.

نحوه تدریس معلمان

قبل از تدریس:

وقتی معلم وارد کلاس می شُد بچه ها به احترام معلم می ایستادند و صلوات می فرستادند.معلم وارد کلاس شده و در صندلی مخصوص خود می نشست و با برخی از دانش آموزان سلام و احوالپرسی می کرد.بعد دفترچه حضور و غیاب که در روی میز قرار داشت و توسط نماینده، لیست افراد غایب در آن نوشته شده بود را نگاه می کرد و پای آن امضا می گذاشت. بعد معلم از بچه ها خواست کتابهای قرآنشان را بیرون بیاورند ،وی ابتدا از چند نفری می پرسید بطوری که یکی یکی اسم برخی ازبچه ها  را صدا می زد و از آنها می خواست که روی درس داده شده بخوانند و بعد چند لغت از آن درس را از آنها می پرسید و نمراتی را به ایشان می داد که آن نمرات زیادخوب و مورد قبول نبود .

حین تدریس:

هنگامی که معلم می خواست درس جدیدی را آغاز کند ابتدا  از یکی از دانش آموزان که نسبت به بقیه افراد درسخوان تر بود می گفت که یکبار یا دوبار از روی درس جدید(قرآن)بخواند و سپس از بیشتر بچه هامی خواست که چند آیه از آن درس را  بخوانند و هر کس که خط را گم کرده بود به بالای سرش می رفت و به وی تذکر می داد. بعد از روخوانی قرآن ، تمارینی از آن درس را به کمک دانش آموزان حل می کرد ؛و گاهی اوقات نیز حین تدریس نکته های اخلاقی در مورد قرآن،نماز،والدین و… به آنها می گفت.

بعد از تدریس:

در پایان تدریس،معلم به عنوان تکلیف از دانش آموزان می خواست که درس جدید را برای هفته بعد بخوانند و با آمادگی در کلاس درس حضور یابند و تکالیفی را که مربوط به دانش آموزان بود را به خودشان محول می کردو از آنها میخواست تا آنرا انجام دهند تا هفته بعد به آن ها رسیدگی شود ولی هفته بعد آنها را نمی دید. و چند دقیقه ای مانده بود به زنگ ایشان اسم بچه ها را یکی یکی صدا می زدند و حضور و غیاب می کردند وهنگامی که زنگ پایان کلاس زده می شد با آن ها خداحافظی می کرد و می رفت.

نحوه مدیریت کلاس:

معلم کلاس را به نحو احسن اداره می کرد.کلاس طوری نبود که در آن فقط معلم متکلم وحده باشد و دستور دهد، بلکه خود دانش آموزان نیز در آن مشارکت داشتند. و با توجه به اینکه در کلاس درس،جو صمیمی حاکم بود دانش آموزان نظم و انضباط را رعایت می کردند به طوری در بیشتر اوقات کلاس درس با مشکلی مواجه نمی شد.و اگر هم در کلاس بی نظمی پیش می آمد معلم ابتدا با نگاه های مخصوص هشدار می داد و در صورت تکرار به صورت کلامی به دانش آموز رفتارش را گوشزد می کرد. همچنین ایشان درهنگام تدریس کلیه دقت خودرا به کارمیبرندتا دانش اموزی در کلاس دچار سردرگمی وخواب آلودگی نشود مثلا هرازچندگاهی دست خودرا به روی میزمی زنند تادانش آموزان با تغیرحالت تمرکز خودرابه دست آورند.

نحوه مدیریت زمان در کلاس:

مدت زمان کلاس ها در این مدرسه یک ساعت و نیم است که حدود ۳۰ دقیقه اول را معلم به احوالپرسی و پرسش درس هفته ی بیش می پرداخت،و حدود ۴۰ دقیقه برای  تدریس درس جدید وقت می گذاشت و ۲۰ دقیقه باقی مانده را صرف رفع اشکالات و تعیین تکلیف جلسه بعد و حضور غیاب می کرد.

شیوه ارزشیابی:

معلم پس ازچند درس که تدریس می شد یک امتحان مشخص میکرد تادانش آموزانی که نتوانستند درس های گذشته را مطالعه کنند در امتحان مجبور شوند درس بخوانند تانمره قابل قبولی کسب کنند وتاریخ امتحان را دربرگه ای که سمت راست تخته نصب شده بود می نوشت تا زمان مشخص شده برای امتحان با امتحانات دیگر تداخل نداشته باشد ایشان با کارجایی برای بهانه باقی نمی گذاشت.در روزامتحان معلم از بچه ها می خواست که به نماز خانه بروند، در آنجا وی،دانش آموزان را به فاصله نیم متر از هم می نشاند و برگه ها را توزیع می کرد.و در هفته بعد اسم  دانش آموزان را یکی یکی میخواند وبرگه ها را به آنها می دادتااگراشتباهی درجمع نمرات یاتصحیح روی داده بررسی شود،سپس نمرات آنها را در دفتر ثبت می کرد.

بازنگری

کلاه سفید:

در دبیرستان نصیری ۳۵۵ نفر دانش آموز مشغول تحصیل هستند .که هر روز بجز ایام تعطیل در مدرسه حضور می یابند. زمان شروع کلاس ها از ساعت صبح۸ و زمان پایان آن ساعت۱۳:۰۰ می باشد.و امکاناتی که برای امر آموزش بکار می رود عبارت است از وایت برد،ماژیک،تخته پاک کن،پرژکتورسیار،میز و صندلی و…می باشد.

کلاه قرمز:

در مدرسه نصیری مشارکت دانش آموزان و معلم در جهت پیشبرد هدف های آموزشی نوعی آرامش به انسان می بخشد و همکاری آنان با یکدیگر موجب شادابی فرد می شود چرا که سرمایه ی اصلی دانش آموزان درس و تحصیل می باشد.همچنین وقتی برخی از بچه ها از من سولاتی می پرسیدند و من به آنها جواب می دادم خیلی احساس خوشحالی و نشاط می کردم.

کلاه زرد:

وجود امکانات آموزشی در مدرسه مانند:

پروژکتور سیار و لب تاب ، آزمایشگاه و وجود بولتن های آموزشی وتربیتی در مدرسه.

همکاری دانش آموزان با معلمان در جهت بهتر بودن آموزش در مدرسه.

تلاش مدیر و معاون در جهت پیشبرد بهتر آموزش در مدرسه.

دادن هدایایی به دانش آموزان ممتازِ هر ماه و نصب تصاویر آنها بر دیوارسالن آموزش.

دادن هدیه به معلمین ممتاز توسط مدیر.

برگزازی کلاس های تقویتی برای دانش آموزان.

توصیه های مفید و مناسب مشاور در مراسم صبحگاه.

کلاه سبز:

نصب پروژکتور در تمامی کلاس ها برای انجام تدریس.

افزایش تعداد لب تاب.

تاسیس کارگاهِ کار و فناوری برای درس مربوطه.

قرار دادن برنامه گردش علمی برای دانش آموزان.

ارائه درس با استفاده از پاورپوینت،تصاویر،کلیپ و…

بردن دانش اموزان درفضاهایی که متناسب با کلاس باشد مثل نماز خانه یا مسجد؛واین باعث شده که کلاس خشک وبی روح گردد.

معلم بهتر بود که دانش اموزلان را در طول ترم به کنفرانس در کلاس وادار می کرد.

کلاه سیاه:

در مورد اشکالات و معایب امور آموزشی می توان به کمبودپروژکتور و لب تاب،کم بودن اطلاعات بعضی از معلمین،استاندارد نبودن برخی سوالات امتحان،بی توجهی برخی از دانش آموزان به امر تحصیل.

کلاه آبی:

به طور کلی می توان گفت در این دبیرستان امکانات آموزشی در سطح متوسطی قرار دارد ولی همکاری عوامل مدرسه در جهت پیشرفت آموزش در مدرسه به طور مناسب انجام می گیرد.

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!