no-img
سایت دبیران فایل

دانلود کارورزی کامل ترم ۶ - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود کارورزی کامل ترم ۶
zip
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱
۱۹,۹۰۰ تومان
۱۹,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود کارورزی کامل ترم ۶


دانلود کارورزی کامل ترم ۶

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود کارورزی کامل ترم ۶

کارورزی شماره ۳

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۱۸۰

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل کارورزی کامل ترم ۶

فهرست کارورزی کامل ترم ۶
مقدمه۶
چکیده ۷
کنش پژوهی۸
من حرفه ای۱۰
جلسات با استاد۱۲
جلسه اول۱۵
جلسه دوم ۲۰
جلسه سوم ۴۰
جلسه چهارم۵۴
جلسه پنجم۷۳
جلسه ششم۹۲
جلسه هفتم۱۰۴
جلسه هشتم۱۱۳
جلسه نهم۱۲۵
طرح درس ها۱۳۴
فرم ج۱۴۹
گزارشات تدریس ۱۵۹
فرم ب ۱۷۳
ضمائم۱۷۶
دفاعیه۱۷۸ منابع۱۸۰

دانلود کارورزی کامل ترم 6

مقدمه کارورزی کامل ترم ۶

آموزش اثربخش نیازمند آن است که معلمان در طول دوره ی آموزشی در معرض تجربیات متنوع و غنی قرار گرفته و قادر به مطالعه ،تصمیم گیری و ارزیابی نتایج تصمیمات در موقعیت های پیچیده آموزشی و تربیتی مبتنی بر یافته های علمی و پژوهشی باشند. برنامه کارورزی فرصت به تجربه گذاشتن آموخته ها و گفتگو برای تعدیل ،تعمیق تجربیات و توسعه ی شایستگی های حرفه ای را فراهم می کند .این فرآیند از مشاهده ی تاملی آغاز و به درس پژوهی در سطح مدرسه و کلاس درس جهت کسب مهارت های یادگیری مادام العمر و قرارگرفتن در چرخه توسعه ی حرفه ای معتبر و مداوم ختم می شود.مطالعه مسئله های آموزشی وتربیتی در سطح کلاس درس و مدرسه زمینه ساز عمل مستقل حرفه ای معتبر و کسب  تجربیات دست اول است.در برنامه کارورزی ۳ دانشجو می تواند با بهره گیری از تجربیاتی که در کارورزی های ۱و۲ کسب کرده و همچنین با بهره گیری از شناختی که از دانش آموزان و نحوه ی تدریس معلم در جلسات کارورزی ۳ پیدا کرده است بتواند با بهره گیری از روش های فعال تدریس  میزان اثربخشی تدریس خود را افزایش دهد و از این طریق میزان یادگیری دانش آموزان را بالا ببرد.

چکیده کارورزی کامل ترم ۶

در فرآیند یاددهی-یادگیری ،عناصر یاددهنده (معلم)، ذیادگیرنده(فراگیران) و محتوای آموزشی تشکیل دهنده مثلث یادگیری هستند . همچنین روش های تدریس ،فنون تدریس و مهارت های آموزشی در یاددهی-یادگیری مثلث دیگری است که روند یادگیری را تکمیل می کند. بنابراین معلم در مدیریت اثربخش کلاس درس نقش بسزایی را برعهده دارد. پس شناخت اهداف آموزشی ،روش ها و فنون تدریس، مهارت های آموزشی، درک ابعاد برنامه ریزی سه گانه ی آموزشی ،کلاسی و درسی ،ارزشیابی عینی و عملی از نتایج و عملکرد های آموزشی خود و دیگران ،چگونگی به کاربستن تجهیزات آموزشی و مانند آن، باعث اثربخشی فرآیند یاددهی-یادگیری پایدار شده و مدیریت اثربخش کلاس درس را نمایان می سازد. در کارورزی ۳نوشتن فرم های روزانه توجه ما را به مسائل آموزشی، نحوه ی تدریس معلم و نحوه ی رفتار و عملکرد دانش آموزان جلب کرده و در طراحی طرح آموزشی ما را یاری می کند و موجب می شود که بتوانیم با به کار گیری روش هایی که انگیزه و رغبت شاگردان را به مطالب درسی بالا می برد و بازده و اثربخشی تدریس را افزایش  می دهد تدریس موفقی راارائه کنیم.

کنش پژوهی

معلم ستون جامعه است . بگونه ای که هم میتواند جامعه را تخریب کند و هم میتواند آن را بازسازی کند . به طور کلی برای معلمان دو نقش یا دو وظیفه منظور گردیده است. نخستین وظیفه آنان مسئولیتی است که در برابر فرهنگ جامعه خود بر عهده گرفته اند و دیگر ،وظیفه ای که در قبال شاگردان پذیرفته اند. این دو وظیفه اغلب هم زمان با یکدیگر انجام می گیرد. معلم حرفه ای کسی است که دانش و تجربه ی کافی دارد و روش تدریس نیز می داند؛ یعنی اینکه می داند چه روش ها و فنونی را در کجا و چگونه به کار گیرد تا کلاس کارآمد و اثربخشی داشته باشد. معلمانی که هر سه ویژگی  دانش ،تجربه و روش را توأمان دارا باشند ،معلم حرفه ای قلمداد می شوند.

جان دیویی،از فلاسفه ی تعلیم و تربیت ،معتقد است معلم خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

۱-معلم خوب باید به تفاوت های فردی شاگردان خود،آگاهی داشته باشد.

۲-معلم خوب باید قدرت هدایت کلاس به سوی هدف های مشخص شده را داشته باشد .

۳-معلم خوب باید احساسات سلطه جویانه خود را کنترل کند.

شغل معلمی یکی از صعب ترین و در عین حال مقدس ترین شغلهاست. معلم با دانش آموزانی که هر کدام از یک خانواده و قومیتی با فرهنگها، رفتارها، استعدادها و توان یادگیری متفاوت اند  سر و کار دارد .معلم در کنار کار تدریس باید کارهای متختلف زیادی را نیز انجام دهد نظیر مدیریت جو کلاس و زمان ،مطالعه ،ثبت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و…

کار معلم فقط داشتن یک شغل نیست زیرا او با روح، فکر و ذهن انسان­ها در ارتباط است. معلم باید مسایل و مشکلات مالی، خانوادگی، عاطفی و … خود را کاملا کنار گذاشته و با ظاهر و روحیه­ای مناسب وارد کلاس درس شود. او نباید اجازه دهد این موارد روی کیفیت کار او در کلاس تاثیر منفی بگذارد.

یک ویژگی مهم و بنیادی معلم، به روز بودن و کسب توانایی در زمینه استفاده از تکنولوژی ها و ابزار های آموزشی است. معلم باید با آخرین متدهای آموزشی و تربیتی آشنا بوده و در حد توان، آنها را بکار گیرد و تاکید زیادی بر کاربردی بودن آموزش خود داشته باشد.

تحلیل و تفسیر جلسه ۴:

روش های نوین تدریس:

روش تدریس نیز عبارت از راه منظم ،با قاعده و منطقی برای ارائه درس می باشد . تقسیم بندی روش تدریس :
۱ ـ روشهای تاریخی ۲ ـ روشهای نوین
« صفوی ، ص ۲۳۹، ۱۳۷۰)
پرورش یا تربیت «جریانی است منظم و مستمر که هدف آن هدایت رشد جسمانی ، شناختی ، اخلاقی و اجتماعی یا به طور کلی رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان در جهت کسب و درک معارف بشری و هنجارهای مورد پذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعداد آنان است » (سیف ،۱۳۷۹ ، ۲۸ ) . بر اساس چنین تعریفی پرورش یک نظام است ، نظامی که کارکرد اساسی اش شکوفا کردن استعداد و تربیت شهروندانی است که هنجارهای مورد پذیرش جامعه راکسب کنند و متعهد به ارزشهای آن باشند . حتی بسیاری از صاحب نظران تربیتی کارکردی فراتر از کارکرد ذکر شده برای پرورش قائلند و معتقدند که القای ارزشها و سنتها و اخلاقیات پذیرفته شده جامعه به افراد یکی از قدیمی ترین دیدگاه پرورشی است ، به جای چنین کارکردی ،نظام تربیتی باید رشد مهارتهای شناختی از قبیل تفکر انتقادی ، تحلیل ارزشها و مهارتهای گروهی را در کانون کارکردهای خود قرار دهد تا زمینه ی مردم سالاری در جامعه فراهم شود . (میلر ،۱۹۸۳) گروهی دیگر نیز بر این باورند که نظام تربیتی باید عامل تغییر و تحول اجتماعی باشد . (فریره ، ۱۹۷۲ )
مفهوم آموزش برخلاف پرورش یک نظام نیست ، بلکه آموزش فعالیتی است هدفدار واز پیش طراحی شده ،که هدفش فراهم کردن فرصتها و موقعیت هایی است امر یادگیری را در درون یک نظام پرورشی تسهیل کند و سرعت بخشد .بنابراین آموزش وسیله ای است برای پرورش ، نه خود پرورش .آموزش یک فعالیت مشخص و دقیق طراحی شده است ؛پس هدفهای آن دقیق تر و مشخصتر و زودرستر از هدفهای پرورشی است .آموزش ممکن است با حضور معلم ویا بدون حضور معلم از طریق فیلم ،رادیو ،تلویزیون و سایر رسانه ها صورت گیرد . مفهوم تدریس به آن قسمت از فعالیت های آموزشی که با حضور معلم در کلاس درس اتفاق می افتد اطلاق می شود . تدریس بخشی از آموزش است و همچون آموزش یک سلسله فعالیت های منظم ، هدفدار واز پیش تعیین شده را در بر می گیرد و هدفش ایجاد شرایط مطلوب یادگیری از سوی معلم است . به آن قسمت از فعالیت های آموزشی که به وسیله ی رسانه ها و بدون حضور و تعامل معلم با دانش آموزان صورت می گیرد به هیچ وجه تدریس گفته نمی شود. بنابر این آموزش معنایی عامتر از تدریس دارد . به عبارت دیگر می توان گفت هر تدریسی آموزش است ،ولی هر آموزشی ممکن است تدریس نباشد .

شیــــــوه سخنــــــرانی

معلم به طور شفاهی اطلاعات و مفاهیم را , در عرض مدتی که ممکن است از چند دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر طول بکشد, در کلاس ارائه می دهد. در سخنرانی می توان معلم را با عنوان پیام دهنده و دانش آموز را به عنوان پیام گیرنده تصور کرد. از این نظر سخنرانی شیوه ای است یک سویه, برای انتقال اطلاعات, که معمولاً فراگیر در آن نقش غیر فعالی دارد. محتوای سخنرانی را معلم قبل از ورود به کلاس تعیین می کند.

شیوه بازگویـــی

بازگویی شیوه ای است که معلم بکار می برد تا فراگیر را در بیاد سپردن اشعار, قواعد, فرمولها, تعاریف و اصطلاحات تشویق کند. در بازگویی معمولاً معلم از دانش آموز انتظار دارد که موضوع بیاد سپرده را کلمه به کلمه بیان کند. شیوه بازگویی مطالب, با آنکه اغلب در کلاسها مورد استفاده قرار می گیرد, ولی متاسفانه ضرورتاً دلالت بر تحقق یادگیری نمی کند. کاربرد این شیوه تنها نشان می دهد که دانش آموز مطالب مورد نظر را بیاد سپرده است. گاهی هدف معلم اساساً این است که دانش آموز موضوعی را بخاطر بسپارد تا برای درک مفهوم خاصی از آن را بکار برد, در این روش صورت بکار گرفتن این شیوه ممکن است مفید باشد.

شیـــــوه پــــرسش و پاســـــخ

شیوه پرسش و پاسخ شیوه ای است که معلم به وسیله آن فراگیر را به تفکر در باره مفهومی جدید یا بیان مطالبی فرا گرفته شده تشویق می کند. معلم, وقتی که می خواهد مفهوم دقیقی را در کلاس مطرح نماید یا توجه فراگیران را به موضوعی جلب کند شیوه پرسش و پاسخ را به کار می برد و نیز بدین وسیله فراگیر را تشویق می کند تا اطلاع خود را درباره موضوعی بیان کند ممکن است برای مرور کردن مطالبی که قبلاً تدریس شده اند مفید باشد, یا وسیله خوبی برای ارزشیابی میزان درک فراگیر از مفهوم مورد نظر باشد.

شیــــوه گـــــردش علمـــــی

گردش علمی به دانش آموزان امکان می دهد که از طریق مشاهده طبیعت, وقایع, فعالیت ها, اشیاء و مردم تجزیه علمی بدست آورد. در گردش علمی دانش آموزان با مشاهده واقعیتها می توانند مفاهیمی را که در در کلاس مورد بحث قرار می گیرد, بهتر در ذهن خود بپرورانند و معلم می تواند با استفاده از این شیوه کنجکاوی فراگیران را درباره موضوعی خاص بر انگیزد. در بعضی موارد, می توان از گردش علمی برای جمع آوری اطلاعات لازم برای انجام گرفتن آزمایش, یا یک پروژه, بهره گرفت. مثلاً اگر هدف درس( شناختن کانیهای دارای ارزش اقتصادی ) باشد می توان دانش آموزان را به چند معدن برد تا کانیهای مختلف را جمع آوری کنند و آنها را در کلاس, بعد از آزمایشهای لازم, بشناسند.

 

نظر خود:

استفاده از روش های مختلف و جداب برای تدریس می تواند دانش آموزان را در امر یادگیری فعال و با انگیزه سازد و حتی از اینکه دانش آموزان اصل یادگیری را بخواهند در خانه با خواندن های مکرر انجام دهند ،می توان در کلاس درس با روش های جداب یادگیری را برذای آنها تسهیل کنیم.

 

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!