دانلود پاورپوینت روش تحقیق دکتر سید عباس ابراهیمی
دانلود پاورپوینت روش تحقیق دکتر سید عباس ابراهیمی
توضیحات محصول عنوان پاورپوینت درسی ارایه شده توسط دبیران فایل دانلود پاورپوینت روش تحقیق دکتر سید عباس ابراهیمی
فرمت: پاورپوینت ppt قابل ویرایش
تعداد اسلاید: ۳۵۷
اهداف فصل
روش تحقیق در سازمان
۱- انتخاب موضوع تحقیق
۴- بیان گزاره های مسئله (هدف / فرضیه / سوال ها)
۵- مشخص کردن متغیرها و مقیاس سنجش آنها
۶- تعیین ابزار اندازه گیری
۷- مشخص کردن جامعه کورد بررسی، نمونه و حجم نمونه
۸- انتخاب روش تحقیق
۱۰- تنظیم و تلخیص داده ها
۹- گردآوری داده ها
۱۱- تحلیل داده ها و نتیجه گیری
۱۲- تدوین گزارش و اشاعه یافته ها
۲- بیان مسئله
۳- پیشینه تحقیق
مراحل تفضیلی اجرای طرح تحقیق علمی
ارزشیابی مسئله تحقیق
آیا مسئله تحقیق به روز (جدید) است ؟
آیا مسئله تحقیق رابطه بین پدیده ها را مورد بررسی قرار میدهد؟
آیا مسئله تحقیق روشن و صریح بیان شده است ؟
آیا دامنه مسئله تحقیق محدود شده است ؟
آیا برای تحقیق منابع مالی لازم در اختیار است ؟
آیا امکانات پرسنلی، زمانی، تجهیزاتی لازم برای تحقیق وجود دارد؟
آیا محقق اساساً شهامت انجام تحقیق را دارد؟
ویژگیهای موضوع تحقیق
علاقه پژوهشگر: موضوع تحقیق باید مورد علاقه پژوهشگر باشد.
بدیع بودن: نو و تازه باشد و بصورت خلاقانه مطرح شود.
پژوهش پذیر بودن: موضوع پژوهش باید به حل مشکل یا کاهش آن منجر شود.
اهمیت واولویت: انجام دادن پژوهش جدید تا چه اندازه اهمیت دارد.
توانایی پژوهشگر: پژوهشگر در انتخاب موضوع باید توانایی خود را مورد نظر قرار دهد.
منابع مادی: نیروی انسانی، ابزار اندازهگیری، بودجه، تجهیزات و سایر لوازم مادی باید در دسترس پژوهشگر باشد.
منابع اطلاعاتی: در انتخاب موضوع تحقیق باید به منابع اطلاعاتی دسترسی داشت. تا امکان بازنگری پژوهشهای قبلی و بررسی پیشینه تحقیق فراهم شود.
به صرفه بودن: انجام دادن تحقیق پیرامون موضوع مورد نظر باید از جنبههای علمی و نظری مقرون به صرفه باشد.
تشخیص و نامگذاری متغیرها
متغیر مستقل: (Independent variable) یک ویژگی از محیط فیزیکی یا اجتماعی است که بعد از انتخاب، دخالت یا دستکاری شدن توسط محقق مقادیری را می پذیرد تا تاثیرش بر روی متغیر دیگر (متغیر وابسته) مشاهده شود.
متغیر وابسته: (Dependent variable) متغیری است که تغییرات آن تحت تاثیر متغیر مستقل قرار میگیرد.
متغیر تعدیل کننده: (Moderator varable) متغیر کیفی یا کمی است که جهت یا میزان رابطه مین متغیرهای مستقل و وابسته را تحت تاثیر قرار میدهد.
متغیر کنترل: (Control varialbe)زمانی که محقق اثر برخی متغیرها را کنترل نموده و آنها را خنثی کند.
متغیر مداخلهگر: (Intervening Varialbe) متغیری است که محقق برای استنتاج از نحوه تاثیرمتغیر مستقل بر متغیر تابع مورد نظر قرار می دهد.
۳ . تاریخچه و سابقه موضوع (مسأله) تحقیق (پیشینه تحقیق)
در این قسمت از طرح تحقیق محقق با جستجوی جامع در منابع علمی (کتابها, محققات دیگران, اسناد, …) تلاش میکند تا آگاهی بیشتری در رابطه با موضوع و مسأله تحقیق خود بیابد, و از طریق تحقیق خود را در راستای تحقیقات مرتبط قرار دهد بطور کلی می توان کارکردهای پیشینه تحقیق را موارد زیر دانست:
الف) محدود کردن و صورتبندی جدید مسأله تحقیق (اصل تحدید مسأله)
ب) تعیین درجه مهم بودن متغیرها
ج) پیدا کردن روشهای جدید
د) اجتناب از به کار بردن روشهای بی نتیجه
هـ ) ایجاد بینش نسبت به روشهای
و) پرهیز از تکرارهای انجام شده
ز ) آگاهی بر درجه مهم بودن مسأله
فرآیند کلی تهیه پیشینه تحقیق در شکل اسلاید بعد نشان داده شده است:
شرایط انتخاب موضوع علاقه پژوهشگر بدیع بودن پژوهش پذیر بودن
۱بدیع بودن۲پژوهش پذیر بودن۳شرایط انتخاب موضوعاهمیت و اولویت۴توانایی پژوهشگر۵منابع مادی۶منابع اطلاعاتی۷به صرفه بودن۸
شرایط تدوین موضوع تحقیق
موضوع به صورت یک جمله مثبت خبری؛عدم استفاده از کلمات زائدی بدون نقش و باری در تحقیق؛آزمون پذیر مطرح شدن موضوع؛ریشه داشتن در علم مربوطه؛محدود بودن موضوع تحقیق( ماهیتی/زمانی/مکانی/ جامعه آماری)
منابع و مراجع موجود برای انتخاب موضوع تحقیق
منابع و مراجع موجود برای انتخاب موضوع تحقیق۱ . استفاده از تجارب شخصی و فردی محقق؛۲. استنتاج از نظریه ها و فرضیات موجود و مطرح؛۳. استفاده از متون مربوط به موضوع تحقیق؛
دانلود پاورپوینت روش تحقیق دکتر سید عباس ابراهیمی
مسأله تحقیقعبارتست از یک جمله استفهامی که رابطه موجود بین دو یا چند متغیر را مورد بررسی قرار می دهد و پاسخ این پرسش چیزی است که در تحقیق مورد جستجو است.اگر یک مسئله علمی باشد، همواره شامل دو یا چند متغیر خواهد بود.
ویژگیهای مسأله تحقیق بیان کننده یک رابطه بین دو یا چند متغیر؛
صورت سوالی داشتن، به روشنی و بدون ابهام ؛قابل آزمون بودن، با متغیرهایی قابل اندازه گیری؛موضع اخلاقی یا آرمانی نداشتن؛محدود بودن و قابل سنجش دامنه و اثر؛
ارزشیابی مسئله تحقیقآیا مسئله تحقیق به روز (جدید) است ؟آیا مسئله تحقیق رابطه بین پدیده ها را مورد بررسی قرار میدهد؟آیا مسئله تحقیق روشن و صریح بیان شده است ؟آیا دامنه مسئله تحقیق محدود شده است ؟آیا برای تحقیق منابع مالی لازم در اختیار است ؟آیا امکانات پرسنلی، زمانی، تجهیزاتی لازم برای تحقیق وجود دارد؟آیا محقق اساساً شهامت انجام تحقیق را دارد؟
آیا مسئله از اهمیت و ارزش لازم برای مطالعه برخوردار است ؟
آیا مسأله با علائق و تمایلات محقق همخوانی دارد؟آیا انجام تحقیق با توجه به روشهای علمی تحقیق امکانپذیر است؟آیا یافتههای تحقیق نیاز خاصی را برطرف میکند؟آیا موضوع تحقیق مسائل اخلاقی و حیثیتی تولید نمیکند؟آیا اطلاعات لازم برای انجام تحقیق در دسترس هست یا میتوان تولید کرد؟آیا روشها ، وسائل و ابزارهای لازم با روایی) (Validityو پایایی (Reliability)کافی در اختیار محقق هست؟
ویژگیهای موضوع تحقیق
۱. علاقه پژوهشگر: موضوع تحقیق باید مورد علاقه پژوهشگر باشد.۲. بدیع بودن: نو و تازه باشد و بصورت خلاقانه مطرح شود.۳. پژوهش پذیر بودن: موضوع پژوهش باید به حل مشکل یا کاهش آن منجر شود.۴. اهمیت واولویت: انجام دادن پژوهش جدید تا چه اندازه اهمیت دارد.۵. توانایی پژوهشگر: پژوهشگر در انتخاب موضوع باید توانایی خود را مورد نظر قرار دهد.۶. منابع مادی: نیروی انسانی، ابزار اندازهگیری، بودجه، تجهیزات و سایر لوازم مادی باید در دسترس پژوهشگر باشد.۷. منابع اطلاعاتی: در انتخاب موضوع تحقیق باید به منابع اطلاعاتی دسترسی داشت. تا امکان بازنگری پژوهشهای قبلی و بررسی پیشینه تحقیق فراهم شود.۸. به صرفه بودن: انجام دادن تحقیق پیرامون موضوع مورد نظر باید از جنبههای علمی و نظری مقرون به صرفه باشد.
محتوای بیان مسأله مقدمه ویژگی های مسأله ابعاد یا گستردگی مسأله
محیط مسألهعوامل احتمالی بروز مسألهنتایج حل مسألهاهمیت و ضرورت حل مسألهپیامدهای ناشی از عدم حل مسألهچگونگی حل مسألهمحتوایبیان مسأله
ویژگیهای یک بیان مسئله خوب
۱. انتقال اهمیت مسئله۲. تحدید مسئله در یک حوزه تخصصی۳. اطلاعات کلی در باره تحقیقات انجام شده۴. چارچوبی برای ارائه نتایج تحقیق
فعالیت :۱- حداقل ۵ پرسش آغازین در مورد مسائلی که برای شما به عنوان مسئله قلمداد شده و ذهن شما را به خود معطوف داشته است، به ترتیب اولویت طرح نموده و به صورت مکتوب ارائه نمایید.۲- یکی از سؤال ها را به صورت «موضوع تحقیق» در آورده و ارائه کنید۳. برای موضوع انتخاب شده یک بیانیه مساله ارائه کنید.
گزارههای مسئله و نحوه بیان آنها
تعریف و ویژگی:بخشهای اولیه یک مطالعه حاوی یک بیان کلی مسئله، اهمیت مسئله و گزارههای خاص مسئله تحقیق است.ملاک های ارزیابی مسئله و گزارههای تحقیق
اجزاء گزاره مسئله۱ . هدفهای تحقیق: در اجرای پژوهشهای علمی پس از بیان مسئله تحقیق پژوهشگر, قصد خود را به صورت عملیاتی بیان میکند.۲. سئوالهای تحقیق: مسئله تحقیق در مطالعات کیفی و کمی میتواند بصورت سوال بیان شود.۳. فرضیههای تحقیق: حدس بخردانهای در باره رابطه دو یا چند متغیر است.
ردهبندی سئوالات تحقیق
۱. سوالهای توصیفی: در این گونه سوالها معمولاً از کلمات چه میباشد؟ چیست؟و چگونه است؟ استفاده میشود.۲. سوالهای رابطهای: در این گونه سوالها چگونگی رابطه دو یا چند متغیر مورد نظر قرار میگیرد.۳. سوالهای تفاوتی: این سوالها با تفاوت سطوح متغیرها سرو کار دارد.
منطق زیر بنایی فرضیهها
۱. مفاهیم و یا نظریههای مرتبط با مسئله۲. مشاهدههای تجربی ناشی از تحقیقات قبلی
فرضیه تحقیق تعریف: حدس بخردانهای درباره رابطه دو یا چند متغیر است.
منطق زیربنایی فرضیهها: فرضیه را بر دو اساس میتوان تدوین کرد.فرضیه تحقیق و فرض آماری
سازه و متغیر به تعریف یک واژه توسط واژههای دیگر اشاره دارد.
به تعریف یک واژه توسط واژههای دیگر اشاره دارد.تعریف مفهومیبر ویژگیهای قابل مشاهده استوار است.تعریف عملیاتی
انواع تعریف عملیاتی تعریف عملیاتی اندازه پذیر:
عملیاتی که باید انجام پذیرد تا اندازهگیری یک مفهوم یا سازه میسر شود.تعریف عملیاتی آزمایشی:ایجاد شرایط آزمایشی لازم برای بروز پدیده مورد مطالعه
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پپاورپوینت روش تحقیق دکتر سید عباس ابراهیمی توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت روش تحقیق دکتر سید عباس ابراهیمی قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت
منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی
با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش و دانش آموزان عزیز به مطالعه بهترخواهید پرداخت.
این پاورپوینت آموزشی شامل :
دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد
دارای طراحی زیبا و کاربر پسند
انتخاب رنگ مناسب بک گرند ومتن برای بهتر دیده و خوانده شدن متن
استفاده از مارکر ومشخص کردن کلمات ومطالب مهم موضوع
دارای عکس های مرتبط با موضوع
استفاده از تصاویر زیبا برای تاثیر بیشتر
دارای ترنسنشن های متفاوت برای هر اسلاید
طراحی محتوا متناسب با موضوع
دارای صفحه تشکر
قسمتی از اسلایدهای پاورپوینت:
اسلاید:۳
مقدمه و معرفی درس
روش تحقیق
اهداف فصل
۱ . هدفهای تحقیق: در اجرای پژوهشهای علمی پس از بیان مسئله تحقیق پژوهشگر; قصد خود را به صورت عملیاتی بیان میکند.
۲. سئوالهای تحقیق: مسئله تحقیق در مطالعات کیفی و کمی میتواند بصورت سوال بیان شود.
۳. فرضیههای تحقیق: حدس بخردانهای در باره رابطه دو یا چند متغیر است.vمقیاس اسمی: عبارت اسمی یعنی نامگذاری کردن (زن-مرد)vمقیاس رتبهای(ترتیبی): عبارت ترتیبی یعنی ترتیب دادن (طبقات اجتماعی)vمقیاس فاصلهای: مقیاس فاصلهای نه تنها ترتیب اشیاء را نمایان مینماید بلکه فاصله بین آنها را نیز مشخص میکند. (عملکرد در آزمون ریاضی) vمقیاس نسبتی: مقیاس نسبتی دقیقترین مقیاس اندازهگیری است. (قد – سن – وزن)
معرفی برنامه پاورپوینت
برنامه پاورپوینت، مهارت ششم از مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL و یکی از نرم افزارهای بسته نرم افزاری Microsoft Office محصول شرکت بزرگ مایکروسافت است.
همانطور که از اسم مجموعه نرم افزاری Microsoft Office بر می آید این مجموعه یک مجموعه اداری بوده و از همین رو، همانطور که شما میدانید پاورپوینت نیز با توجه به کاربردهای آن در محیط کار یکی از نرم افزارهای با قابلیت اداری است.
مزایای استفاده از پاورپوینت
از مزایای استفاده از پاورپوینت در تدریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:
افزایش تجارب آموزش و یادگیری برای مدرس و یادگیرنده
تشویق و حمایت مدرسان به منظور ارایه درس به روش های حرفه ای و تخصصی
امکان تلفیق چند رسانه ای و ارایه آموزش اثر بخش
قابلیت استفاده مجدد فایل مربوطه برای همه دانشجویان و دانش آموزان
سهولت در امکان ویرایش و بازنگری مطالب آموزشی
کاربرد پاورپوینت در تدریس
به همین دلیل استفاده از روش های نوین تدریس و بهره گیری از امکانات جدید در انجام فعالیت های اجتماعی و آموزشی دانشجویان و دانش آموزان یکی از اولویت ها بخش آموزش و تدریس است.
قابل توجه کسانی که این مجموعه را خریداری و دانلود کرده اند:
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان: https://t.me/dabirfile
کانال سروش:
http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا:
http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
دیدگاه ها