no-img
سایت دبیران فایل

دانلود طراحی فعالیت مهارت تفکر - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود طراحی فعالیت مهارت تفکر
zip
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۱
۱۴,۹۰۰ تومان
۱۴,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود طراحی فعالیت مهارت تفکر


دانلود طراحی فعالیت مهارت تفکر کل دانش آموزان کلاس

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود طراحی فعالیت مهارت تفکر کل دانش آموزان کلاس

کارورزی شماره 

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۱۹

کارورزی مربوط به رشته : 

قسمتی از فایل طراحی فعالیت مهارت تفکر کل دانش آموزان کلاس

فهرست طراحی فعالیت مهارت تفکر

فصل اول
چکیده ۴
مقدمه ۴
بیان‌ مسأله ۵
فصل دوم
توصیف مسئله ۸
تعریف تفکر ۹
عوامل موثر در پرورش تفکر ۱۰
پیشینه تحقیق ۱۱
فصل سوم
طراحی فعالیت و ارائه راه‌حل ۱۴
ارزیابی فعالیت اجرا شده ۱۵
جدول مربوط به فعالیت انجام یافته ۱۶
نتیجه‌گیری ۱۷
منابع ۱۸

دانلود طراحی فعالیت مهارت تفکر

چکیده طراحی فعالیت مهارت تفکر

هدف از طراحی فعالیت حاضر پرورش مهارت تفکر در بین دانش‌آموزان کلاس سوم مدرسه “نه دی” می‌باشد. به همین جهت به منظور انجام این عمل هماهنگی‌های لازم با معلم راهنما صورت گرفته و باتوجه به رده سنی آن‌ها و تجربیات قبلی شان  یک موضوع را از  مسائل واقعی زندگی انتخاب کرده و در یکی از جلسات زنگ انشا آن را اجرا نمودم. پس از ارائه سوالات به دانش‌آموزان فرصت کافی برای تفکر و اندیشیدن داده می شد . پس از اجرا و دریافت نظرات معلم راهنمایم و دانش‌آموزان به ارزیابی میزان موثر بودن روش به کار گرفته در کلاس پرداختم.

مقدمه طراحی فعالیت مهارت تفکر

باتوجه به شرایط فعلی جهان و پیشرفت چشمگیر فناوری‌های مختلف، به خصوص فناوری ارتباطات و اطلاعات، ممکن است چنین تصور شود که تعلیم و تربیت صرفاّ می‌بایست به طور خاص بر به کارگیری و تربیت کاربران برای استفاده مناسب از این فناوری ها تمرکز کند. اما صرف در اختیار داشتن و استفاده از این فناوری در دنیای تعلیم و تربیت راهگشای انسان امروز و آینده نخواهد بود. در دنیای امروز موضوع اساسی، تربیت انسان‌هایی است که بتوانند درست فکر کنند. فراگیران برای روبه رو شدن با تحولات شگفت‌انگیز قرن بیست و یکم باید به طور فزاینده‌ای مهارت‌های تفکر را برای تصمیم گیری مناسب و حل مسائل پیچیده جامعه کسب کنند .( بدری، آذربخش، تقی‌زاده،۱۳۹۲)

اصولا در گذشته، شیوه تفکر و استدلال به دلایلی مورد توجه نبوده و بر آموزش آن تأکید نشده است. از دلایلی که مدارس بر تفکر تأکید نداشته‌اند این است که تفکر را یکی از مهارت‌های اساسی، مانند خواندن و نوشتن، به حساب می‌آوردند؛ در حالیکه تفکر، به معنی سازماندهی مجدد ذهنی، اساس هر نوع یادگیری است و رشد و گسترش هر مهارت یا دانش بر آن استوار است.مهارت‌هایی مانندگوش کردن، خواندن، صحبت کردن ، نوشتن یا حساب کردن بر مبنای مهارت‌های شناختی استوار است. یکی دیگر از اشتباهات رایج دیگر درمورد تفکر این است که تفکر را امری طبیعی تلقی کرده‌اند که خود به خود به وجود می‌آید و نیازی به آموزش ندارد، یعنی همانطور که نفس می‌کشد، فکر هم می کند.   (کدیور،۱۳۹۲،ص۱۸)

پایه‌های مهارت فکری باید در سال‌های اولیه زندگی تحصیلی شکل بگیرد. انسان‌های متفکر و با سعه صدر در سال‌هایی که هویت آن‌ها شکل می‌گیرد پرورش می یابند، نه زمانی که باورهایشان شکل گرفته است. از ابتدا باید به کودکان آموخت که فکر کنند و به اندیشه دیگران احترام بگذراند. اگر دانش‌آموزان نتوانند، به طور مستقل، از آنچه یاد گرفته‌اند در خارج از کلاس درس استفاده کنند و دانش خود را در آن زمینه گسترش دهند، فقط آموخته‌ اند که از کتاب درسی و معلم اطاعت کنند، نمره بگیرند و صاحب مدرکی تحصیلی شوند که در بسیاری از موارد لزوماّ ارتباط چندانی با اندیشه، علم ، فرهنگ و اخلاق ندارد و با فرهیختگی فرسنگ‌ها فاصله دارد.  (همان)

دوره طلایی برای فرهنگ‌سازی تفکر ، مقطع ابتدایی است. زیرا ویژگی‌های شناختی و عاطفی خاص این دوره ، پرورش تفکر را تسهیل می‌کند. آمادگی ذهنی، انعطاف پذیری،کنجکاوی و پرسشگری از جمله ویژگی‌هایی هستند که این دوره را از نظر پرورش تفکر متمایز می کند. و اگر دانش آموزان در این دوره در محیط های غنی از فرهنگ تفکر رشد یابند، می‌توان به نهادینه شدن گرایش به تفکر و ارتقای نیاز به شناخت در ایشان امیدوارتر بود. (صداقت، محمدی، رحمانی، ۱۳۹۲)

بیان مسئله طراحی فعالیت مهارت تفکر

مساله‌ای که ما با آن روبه رو هستیم این است که بر اساس پژوهش‌های انجام یافته، دانش‌آموزان با ورود به دوره ابتدایی به تدریج پویایی و جستجوگری فکری خود را از دست می‌دهند و به پذیرندگان منفعل اطلاعات تبدیل می‌شوند و این به واسطه نبود فرهنگ تفکر در کلاس درس و وجود الگوی آموزشی انتقال است.  (همان)

دانش‌آموزان هرگز نمی توانند از «تفکربهتری» بررخوردار شوند، مگر آن که در فعالیت‌هایی که سبب پرورش چنین تفکری می‌شود، شرکت داده شوند، مثلا اگر دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری ها شرکت داده نشوند، در زندگی قادر به تصمیم‌گیری معقول و منطقی نخواهند بود. باوجود آنکه اهمیت تفکر منطقی بر کسی پوشیسده نیست اما در مدارس چنین فرصت هایی برای دانش آموزان ایجاد نمی‌کنند. دروس مدرسه‌ای معمولاّ به گونه‌ای ارائه می شوند که هیچ فرصتی برای کار خلاق باقی نمی‌گذارند . باتوجه به وضعیت موجود مدارس چگونه می‌توان از دانش‌آموزان انتظار داشت که صاحب تفکر خلاق شوند؟

(تن ساز،۱۳۷۳)

به دلیل اهمیت پرورش تفکر دانش‌آموزان و اینکه در کلاس کارورزی ام فعالیت خاصی در جهت نظرخواهی از دانش‌آموزان یا تصمیم‌گیری درمورد موضوعی خاص به انها محول نمی‌شد و محدود به پرسش و پاسخ حین تدریس بودند بنابراین تصمیم گرفتم ، فعالیتی به منظور ارتقای قدرت تفکر دانش آموزان کلاس انجام دهم.

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!