no-img
سایت دبیران فایل

جزوه خلاصه مبانی آموزش ریاضی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

جزوه خلاصه مبانی آموزش ریاضی
zip
بهمن ۸, ۱۴۰۲
۵۹,۹۰۰ تومان
۵۹,۹۰۰ تومان – خرید

جزوه خلاصه مبانی آموزش ریاضی


دانلود pdf جزوه یا خلاصه مبانی آموزش ریاضی

فایل جزوه یا خلاصه کتاب مبانی آموزش ریاضی

آموزش مجموعه ها
دسته بندی و مرتب کردن
دسته بندی و مرتب کردن و گروه بندی اشیاء با ویژگی های مشابه در بحث مجموعه بررسی می شود. یک مجموعه گروهی
از اشیاء، نمادها یا افکار با ویژگی های مشترک هستند.
دلیل آنکه بیشتر برنامه های درسی جدید شامل مجموعه هاست:
•اطمینان حاصل شود ، کودکان در فرایند دسته بندی و مرتب کردن توانا شده اند.
•وقتی مجموعه هارا با هم ترکیب می کنیم ) اجتماع و اشتراک (، فرایند تفکر منطقی را نشان می دهیم و امیدواریم که
کودکان بتوانند قدرت استدالل خود را باال ببرند

نمودار ون :

یکی از اولین کسانی که از نمودارهای خط بسته برای توصیف مجموعه ها استفاده کرد جان ون بود به همین دلیل آن را
نمودار ون می نامند.
مجموعه مرجع :
معموال به شکل یک مستطیل به جای دایره نمایش می دهند که دیگر مجموعه ها به صورت زیر مجموعه های آن درداخل
این مستطیل رسم می شود و با اسم s یا x نمایش داده می شود.
در واقع تمام مجموعه ها را می توان در مجموعه مرجع پیدا کرد.
اگر مجموعه ها را دو به دو رسم کنیم سه راه مختلف برای ارتباط مجموعه ها با هم وجود دارد:
.۱هم پوشانی وجود ندارد ، ینی عضو مشترک ندارند.

تقریب

چرا از عددهای تقریبی استفاده می کنیم؟
گاهی الزم است که اعداد را به صورت تقریبی بیان کنیم تا انجام محاسبه روی آن ها ساده تر شود در این صورت مقدار
محاسبه شده با مقدار واقعی برابر نیست ولی به آن نزدیک است.به عنوان مثال اگر وزن امین ۳۵۸/۴۸ کیلو گرم باشد بهتر
است بگوییم وزن او تقریبا ۴۸ کیلوگرم است. یا اگر سن مهدی ۱۴ سال و ۳ ماه و ۱۷ روز است بهتر است بگوییم سن او
تقریبا ۱۴ سال است. پس نتیجه میگیریم که در زندگی روزمره با موضوعاتی سر و کار داریم که از عددهای تقریبی به جای
عددهای واقعی و دقیق استفاده میکنیم.
روشهای تخمین زدن
۱– قطع کردن
-۲ گرد کردن
-۳ اعداد سازگار
-۴ میانگین گیری
بر آوردهای محاسباتی دارای چه خصوصیاتی هستند؟
– به طور ذهنی و بدون استفاده از محاسبات روی کاغذ انجام می شوند
-۲ به سرعت انجام می شوند
-۳ جوابهایی که به دست می آیند برای تصمیم گیری کافی است ، حتی اگر جوابها دقیق نباشند.
چگونه تقریب زدن را به دانش آموزان آموزش دهیم؟
-۱آموزش باید از دادن آگاهی در زمینه تخمین زدن شروع شود به طوری که دانش آموزان بدانند که چه وقت می توانند از
خطا صرف نظر کنند. این موضوع مهم دشوار است. برای دست یابی به این مهم باید:
• فعالیتهایی باید طراحی شود که دانش آموزان در مورد این که کدام پاسخ نزدیک تر است ولی لزوما پاسخ دقیق نیست،
بیندیشند

جزوه خلاصه کتاب ادبیات کودک و نوجوان طاهره جعفر قلیان

در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا:  dabiranfile@

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 



موضوعات :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!