پیشنهاد ارزشیابی تقویت مدیریت کلاس و ارتباط با دانش آموز
پیشنهاد ارزشیابی تقویت مدیریت کلاس و ارتباط با دانش آموز
پیشنهاد ارزشیابی تقویت مدیریت کلاس و ارتباط با دانش آموز
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل
قسمتی از فایل پیشنهاد ارزشیابی تقویت مدیریت کلاس و ارتباط با دانش آموز
نام فایل:پیشنهاد ارزشیابی جهت تقویت مدیریت کلاس و ارتباط با دانش آموز
چکیده:پیشنهاد ارزشیابی تقویت مدیریت کلاس و ارتباط با دانش آموز
کلاس درس به عنوان یک گروه یا نظام اجتماعی دارای همه ویژگی های سیستم های اجتماعی است که مورد توجه صاحب نظران علوم رفتاری قرار دارد .
مدیریت کلاس بر عهده معلم است که قبل از آموزش یا هر گونه اقدام تربیتی باید کلاس درس را جهت تحقق اهداف ، مدیریت نماید .
مدیریت کلاس چون سایر مدیریت ها مستلزم کارکردهایی چون طراحی و سازماندهی ، هماهنگی، کنترل و نظارت و ارزشیابی است.
که بدلیل در هم تنیدگی، این کارکردها از یکدیگر تفکیک پذیر نیستند .
امروزه ، از مهم ترین چالش های یک معلم در کلاس ، ارتباط مؤثر و صحیح با فراگیران است.
از طرف دیگر ارتباط معنا دار ، کلید اجرای موفقیت آمیز بسیاری از شیوه های مدیریت در کلاس می باشد .
ارتباط عامل اصلی یادگیری است که شاخص های متعددی را در بر میگیرد .
اهمیت ارتباط در کلاس درس آنقدر زیاد است که بعضی از صاحبنظران معتقدند ارتباط و اداره و کنترل یک کلاس درس لازم و ملزوم یکدیگرند .
در برقراری ارتباط با دانش آموزان در کلاس ، معلم با موانع و عوامل زیادی روبروست . که آگاهی و تسلط معلم بر این موارد و مهارت های ارتباطی در جهت تحقق اهداف آموزشی امری اجتناب نا پذیر است .
محققان با مراجعه به منابع معتبر ، تحقیقات و پژوهش های انجام شده ، مراجع اطلاعاتی داخلی و خارجی در حوزه مدیریت آموزشی ، روان شناسی اجتماعی و جامعه شناسی در صدد پاسخگویی به پرسش های زیر می باشند :
الف ) منظور از ” مدیریت کلاس ” و ” ارتباط با دانش آموز ” چیست ؟
ب ) عوامل و موانع برقراری ارتباط با دانش آموز در مدیریت های آموزشی کلاس کدام است ؟
ج ) کارکردهای اساسی ” شیوه های مدیریت کلاس ” در زمینه ارتباط با دانش آموز چیست ؟
د ) معلم به عنوان مدیر کلاس جهت توسعه ارتباط با دانش آموز چه وظایفی بر عهده دارد ؟
پیشنهاد ارزشیابی تقویت مدیریت کلاس و ارتباط با دانش آموز
پیشنهاد ارزشیابی تقویت مدیریت کلاس و ارتباط با دانش آموزپیشنهاد ارزشیابی تقویت مدیریت کلاس و ارتباط با دانش آموز
دیدگاه ها