no-img
سایت دبیران فایل

دانلود کارورزی ۴ رشته تربیت بدنی با محور درس پژوهی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود کارورزی ۴ رشته تربیت بدنی با محور درس پژوهی
zip
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱
۱۶,۹۰۰ تومان
۱۶,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود کارورزی ۴ رشته تربیت بدنی با محور درس پژوهی


دانلود کارورزی ۴ رشته تربیت بدنی با محور درس پژوهی

کارورزی دانشگاه فرهنگیان : دانلود کارورزی ۴ رشته تربیت بدنی با محور درس پژوهی

کارورزی شماره ۴

فرمت کارورزی : word  قابل ویرایش

تعداد صفحات کارورزی : ۷۰

کارورزی مربوط به رشته : تربیت بدنی

قسمتی از فایل کارورزی ۴ رشته تربیت بدنی با محور درس پژوهی

بخش اول کارورزی ۴ رشته تربیت بدنی با محور درس پژوهی

 

تعیین هدف

 

تعیین هدف کارورزی ۴ رشته تربیت بدنی با محور درس پژوهی

همانطور که درس های تئوری برای تقویت حافظه و هوش و یادگیری موثر هستند ورزش نیز هم برای ذهن و هم برای جسم مفید است و حتی به آرامش روح و روان نیز کمک می کند به دلیل فواید زیاد این درس است که تربیت بدنی را جایگزین ورزش دانسته اند.براین اساس ورزش یکی از درس های ضروری در مدرسه می باشد که به هیچ عنوان نباید این درس را بی اهمیت دانست و درس های دیگر را جایگزین آن نمود.هدف ما در کلاس تربیت بدنی آموزش بسکتبال بود زیرا در مدرسه ای که بودیم از بین ۳کلاس دو کلاس بسکتبال را می گذراندند و فکر کردیم چه بهتر که درس پژوهی ما مرتبط با درس خودشان باشد تا آن را بهتر بفهمند و جدا از تجربه ای که به دست می آوریم دانش آموزان نیز درس خودشان را بهتر تمرین کرده باشند.در کارورزی ۴ نیمه دوم سال بود و بهتر بود درس های پیچیده تر را انتخاب می کردیم برای تدریس به همین دلیل موضوع تدریس ما پیووت شد درسی که آموختنش برای دانش آموزان پیچیده تر بود و جدا از تکنیک کار که می آموختند به هماهنگی عصب عضلانی و تمرکز آن ها نیز کمک شایانی می کرد.

در طی جلساتی که در مدرسه بودیم به وضوح به چشم می آمد که چقدر کمبود امکانات مدرسه تاثیرگذار است بر کار نکردن دانش آموزان و یادگیری آن ها بسیاری از دانش آموزان این کمبود امکانات را بهانه ای می کردند برای کار نکردن و برای ما خیلی مهم بود که بتوانیم امکاناتی را فراهم سازیم که دانش آموزان با کمترین امکانات نیز بتوانند تمرین کنند.

اجرای واحد یادگیری 

اجرای واحد یادگیری کارورزی ۴ رشته تربیت بدنی با محور درس پژوهی

به دلیل شرایط کرونا و تعطیلی دانشگاه و مدارس قرار شد در خانه اجرا کنیم و فیلم ها را بفرستیم برای دوستان و استاد عزیز.

فرد اجرا کننده باید دانش آموزان را به صورت فرضی در نظر گرفته و به آن ها بازخورد بدهد اینکار این امکان را می دهد که فن برقراری ارتباط فرد نیز تا حدودی سنجیده شود.

به دلیل در اختیار نداشتن کامل تجهیزات در خانه باید افراد با خلاقیت خود و با استفاده از وسایلی که در خانه پیدا می شود وسایل کمک آموزشی را ساخته و آموزشی اجرا شود که قابل استفاده برای همه در خانه باشد.

در اجرا باید بیان مسلط و خوبی داشت و تدریس قابل فهم باشد.

کارورزی 4 رشته تربیت بدنی

تولید مواد آموزشی:

مخروط،توپ بسکتبال،حیاط مدرسه،فیلم کمک آموزشی

به دلیل شرایط کرونا و در خانه ماندن سعی بر آن شد از وسایل کمک آموزشی که در خانه قابل دسترس هستند استفاده شوند:

  • پوسترهای رنگی ،
  • فیلم کمک آموزشی،
  • رخت آویز به عنوان فرد دفاع،
  • موزاییک کف حیاط،
  • لباس های مختلف برای ساخت نردبان چابکی،
  • بطری به عنوان مخروط،
  • سینی بزرگ برای چرخیدن بهتر پا،
  • توپ والیبال به جای توپ بسکتبال.

 

 

هدایت فرایند یادگیری:

در اجرای این واحد یادگیری سعی بر این بود که بیشتر از روش مشارکتی و کارهای گروهی استفاده شود زیرا که این روش دانش آموز را به چالش می کشد و باعث می شود فرایند بهتر در ذهن دانش آموز بنشیند.

استفاده از فیلم و تصاویر نیز به دانش آموز در فهم موضوع بیشتر کمک می کند.

 

بخش چهارم کارورزی ۴ رشته تربیت بدنی با محور درس پژوهی

 

ارزیابی از شایستگی های کسب شده توسط دانش آموزان

 

ارزیابی از شایستگی های کسب شده:

برای ارزیابی از اینکه دانش آموزان تا چه مرحله ای پیشرفت کردند در تمامی مراحل بر کار آن ها نظارت شد و در بازی در زمین به صورت کامل ارزیابی شدند که تا چه اندازه دانش آموزان در تکنیک به تسلط دست یافتند و به راحتی از آن در زمین استفاده می کنند.

خیلی از دانش آموزان در زنگ ورزش این مشکل را دارند که معلم آموزش کافی را به دانش آموزان نمی دهد و بیشتر درگیر تیم مسابقه می شوند به همین دلیل ما سعی کردیم آموزشمان به صورتی برنامه ریزی کنیم که شامل تمامی دانش آموزان از مبتدی تا کسانی که بسکتبال کار کردند شود در این صورت بقیه دانش آموزان نیز فرصت یادگیری و انگیزه ی بازی را داشتند.

در اجرایی که ما داشتیم سعی کردیم آنقدر روان و ساده درس را برایشان توضیح و اجرا کنیم که همه کلاس بفهمند و فرصت اجرا به همه میدادیم دانش آموزان نیز تمایل نشان میدادند به یادگیری جز اندک شماری که بی میل بودند و در مورد آن ها بیشتر به دوستانشان می سپردم که با نظارت خودم با هم تمرین کنند.

در کلاسی که مجازی بود و فیلمی که ضبط شد سعی کردیم خلاقیت به خرج بدهیم تا دانش آموزی اگر فیلم را تماشا کند انگیزه ای برای تحرک داشته باشد.

شایستگی کسب شده به نسبت خوب و قابل قبول بود.

البته برای تسلط کامل هرچیزی به تمرین و تلاش بیشتر نیاز است.

 

 

تامل و بازنگری:

بعد از به اشتراک گذاشتن فیلم ضبط شده بازخوردهایی دریافت کردیم.

نقد همیشه برای بهتر شدن گزینه خوبی است چه بهتر که هم نقد مثبت باشد و هم نقد منفی و فرد نقد شونده هم نباید نسبت به آن ها بی اهمیت باشد.

استاد در بازخورد به فیلم ضبط شده گفتند طرز بیان بسیار خوب بود اما استفاده از وسایل کمک آموزشی و خلاقیت بسیار کم بوده است.

فیلم بیشتر قسمت بالا تنه را نشان می داده است و کمتر روی پایین تنه و پا متمرکز شده است در صورتی که تکنیک مورد نظر بیشتر در قسمت پایین تنه می باشد.

در فیلم ضبط شده کمتر به مجازی بودن پرداخته است و فیلم باید به صورتی باشد که باید برای هرکسی که در خانه است قابل استفاده باشد.

به دلیل پایین آوردن حجم فیلم ها کاملا فیلم بی کیفیت شده بود به صورتی که چهره به سختی پیدا بود.

تمامی نواقص را سعی کردیم با مشورت در گروه حل کنیم و دوباره فرد دیگری از گروه طرح درس را اجرا کند.

 

طراحی مجدد:

در طراحی مجدد طرح درس سعی کردیم بیشتر از وسایل کمک آموزشی و خلاقیت استفاده کنیم.

از عکس های پیووت و فیلم کمک آموزشی استفاده کردیم و آموزش را به کمک فیلم و عکس تدریس کردیم برای تفهیم بهتر موضوع.

با استفاده از لباس های مختلفی مانند شلوار و تاپ و شال و …. نردبان چابکی درست کردیم زیرا نردبان چابکی وسیله ای هست که کاربرد های فراوانی دارد و به راحتی هم در خانه می توان از آن استفاده کرد برای بهبود سرعت و چابکی و … و حتی بازی های متنوع و جذاب.

بعضی از قسمت های فیلم را در اتاق ضبط کردیم برای کسانی که حیاط ندارند و از آنجایی که روی فرش به دلیل اصطکاک کفش و فرش نمی شود به خوبی پیووت اجرا کرد از سینی بزرگ استفاده کردیم برای اجرای پیووت.

به جای مخروط از بطری هایی استفاده کردیم.

در تمرینی که به مدافع نیاز بود از رخت آویز استفاده کردیم وسیله ای که تقریبا در خانه همه یافت می شود.

برای اینکه تمرین شود پای ثابت پیووت حرکت نکند از موزاییک داخل حیاط استفاده کردیم و همچنین آموزش داده شد که می توان از رنگ یا وسایل دیگری نیز استفاده کرد.

 

اجرای مجدد:

در اجرای دوم دوستم خانم مهسا ابراهیمی اجرا کرد و از تدریسش فیلم گرفت و از وسایل کمک آموزشی بیشتر و خلاقیت بیشتری استفاده کرد.

بعد از اجرای دوستم دوباره نواقص کار را روی کاغذی نوشتیم و برای آن راه حل هایی برنامه ریزی کردیم و دوباره اجرا کردم.

 

ارزشیابی مجدد:

اجرای بسیار بهتری نسبت به اجرای اول بود از نظر استفاده از وسایل کمک آموزشی و گرفتن فیلم از پایین تنه اما به دلیل اینکه گوشی با حجم بالای فیلم ها هنگ می کرد متاسفانه برای کیفیت فیلم نتوانستیم کاری کنیم.

 

فصل دوم کارورزی ۴ رشته تربیت بدنی با محور درس پژوهی

 

روایت من از کارورزی۴

 

روایت فرایند درس پژوهی و توسعه حرفه ای:

 

در ابتدا لازم است توضیحاتی در خصوص درس پژوهی ارائه دهم:

درس پژوهی به طور کلی به معنی پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس می باشد.گروهی از معلمان موضوع خاصی از برنامه درسی را انتخاب می کنند و آن را به عنوان واحد کار، طراحی و اجرا و ارزیابی می کنند و از محصول آن در تدریس بهتر استفاده می کنند.یکی از اعضای گروه برنامه را اجرا و دیگران در جهت رسیدن به الگوی مشترک آن را نقد و اصلاح می کنند.

کارورزی ۴ مبتنی بر طراحی واحد یادگیری از طریق فرایند درس پژوهی بود.این کارورزی به صورت گروهی انجام شد لذا پس از برگزاری جلسات توجیهی در خصوص این کارورزی با صلاح دید استاد مربوطه به گروه هایی متفاوت از کارورزی۳ تقسیم شدیم.گروه هایی ۴نفره شدیم و گروه هایی ۳ نفره.گروه ما ۴نفر تقسیم بندی شدیم متشکل از خودم و دوستانم فرشته بهمنی و مهسا ابراهیمی و سوینج سلیمان زاده.به دلیل عوض شدن گروه ها مدارس نیز تغییر یافتند.

ما معرفی نامه گرفتیم برای مدرسه دکتر حسابی واقع در منطقه ۵ تهران.

صبح ساعت۷ونیم در مدرسه حاضر شدیم و به دلیل مساعد نبودن هوا در کلاس ماندیم و با دانش آموز و معلم عزیز خانم الهاکی بیشتر آشنا شدیم و روند کارورزی ۴ را با ایشان در میان گذاشتیم.خانم الهاکی به ما این فرصت را دادند که خودمان موضوعی را انتخاب کنیم و روند تدریسمان را بر آن محور برنامه ریزی کنیم.پس از مشورت هایی که در گروه صورت گرفت تصمیم گرفتیم بسکتبال را انتخاب کنیم زیرا دانش آموزان خودشان تمایل بیشتری به بسکتبال داشتند و در مدرسه هایی که رفته بودیم مشاهده کرده بودیم که به بسکتبال کمتر پرداخته می شود و از بسکتبال تکنیک های شوت سه گام و شوت ثابت و پیووت را برای آموزش انتخاب کردیم که برای تدریس نهایی من و مهسا ابراهیمی پیووت را انتخاب کردیم.

ما در قدم نخست برای انجام پژوهش مطالعاتی در کتاب بسکتبال استاد نامنی انجام دادیم و بر اساس نظرات اعضای گروه محتوای پژوهش ما به ۴شاخه تقسیم شدند:

  • آشنایی با توپ بسکتبال
  • آشنایی با دریبل
  • افزایش هماهنگی عصب و عضلانی
  • افزایش چابکی
  • افزایش تعادل

متاسفانه به دلیل بیماری کرونا و محدودیت های اعمال شده فرصت حضور در مدرسه و جلسات حضوری با اعضای گروه را نداشتیم پس گروه ها به فضای مجازی منتقل شد و کارها را در آن جا دنبال کردیم.

بر اساس مشورت های در گروه به انتخاب ایده کلیدی و طراحی نقشه ذهنی پرداختیم و برای طراحی نقشه ذهنی در گروه نظرات به اشتراک گذاشته شد و برای هر موضوع تدریس یک نقشه ذهنی طراحی شد.

تدریس هارا به صورت گرفتن فیلم در خانه به اجرا در آوردیم.

اولین اجرا با من بود در حیاط گوشی را در زاویه مناسبی گذاشتم و سعی کردم همانند مدرسه وبا دادن بازخورد به دانش آموزان اجرایم را به پایان برسانم.در طول تدریس ابتدا به صورت فرضی کفش و لباس دانش آموزان را چک کردم در ادامه  با حرکات کششی و سپس حرکات جنبشی و حرکات با توپ به تدریج ضربان قلب را بالا بردم و به منظور مرور مطالب گذشته از دانش آموزان خواستم دو به دو یار شوند و یکی در نقش مدافع و دیگری در نقش مهاجم و مدافع سعی کند توپ را از مهاجم بگیرد به این دلیل برای مرور مطالب گذشته این تمرین را انتخاب کردیم تا پیش زمینه ای باشد برای تدریس پیووت.سپس با روش تدریس مشارکتی تکنیک پیووت را آموزش دادم به صورتی که در ابتدا فیلمی برای دانش آموزان به نمایش گذاشتم و سپس از سوالاتی که از دانش آموزان پرسیدم به آموزش کامل پیووت رسیدم .

تمرینات را از ساده به پیچیده سازماندهی کردم تمرینات به شرح ذیل بودند:

  • دانش آموز بدون توپ ۱۸۰ درجه بچرخد در صورتی که یک پای آن ثابت باشد.
  • مانند تمرین قبل اما با چرخش ۳۶۰ درجه
  • دانش آموز با توپ بچرخد اما در این مرحله توضیحاتی در مورد اجرای درست پیووت به دانش آموز داده نشده است و دانش آموز با تمرین خودش به راه حلی دست می یابد.
  • به صورت کامل چگونگی حرکت دست و پا و با توپ به دانش آموز آموزش داده می شود و از دانش آموز می خواهم بدون توپ سایه پیووت را اجرا کند.
  • دانش آموز تکنیک کامل را اجرا کند.
  • دانش آموز تا نیمه زمین دریبل زده و در نیمه چرخش انجام داده و بعد با دریبل برود به انتهای زمین و به همین صورت برگردد.
  • دانش آموزان دو به دو یار می شوند و نفر اول به نفر دوم پاس می دهد و نفر دوم بعد از دریافت توپ با اجرای یک پیووت توپ را نفر اول پاس می دهد.(پاس ها یک بار به صورت زمینی و یکبار به صورت سینه به سینه)
  • یارهای دو نفره رو به رو هم می ایستند یک کار به صورت ثابت فقط به عنوان مدافع می ایستد و یار دیگر پیووت می زند.

از آنجایی که روش تدریس من مشارکتی بود و دانش آموزان نیز باید در فرایند تدریس مشارکت می کردند از آن ها خواستم به صورت گروهی تمریناتی را برای پیووت ارائه بدهند.

سپس برای تمرین بیشتر از دانش آموزان خواستم در گروه های ۳نفره تقسیم شوند و با تیم های ۳نفره بازی کنند و توجه ویژه ای به اجرای پیووت داشته باشند.

در ادامه از دانش آموزان خواستم بسکتبال بازی کنند و از پیووت در بازی استفاده کنند برای فرار از دفاع و رساندن خود به سبد تیم مقابل،در ادامه با حرکات کششی ضربان قلب را پایین آوردم و بعد از جمع کردن وسایل کلاس را به پایان رساندم.بعد از اولین اجرا طی مشورت هایی با استاد محترم و اعضای گروه نواقص برطرف شد و عضوی دیگر دوباره اجرا کرد.

تمامی مراحل درس پژوهی زیر نظر استاد محترم سرکار خانم هنزایی زاده صورت گرفت.

ضرورت کارورزی دانشگاه فرهنگیان و اهداف کارورزی

برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و   عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند.

اهمیت و ضرورت کارورزی

به منظور دستیابی به معلمانی کارآمد و ماهر که بتوانند نیازها و اهداف آموزش و پرورش را برآورده سازند.
برنامه هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو – معلمان امروز که به نوعی معلمان آینده می باشند، طراحی شده است.
اهمیت وضرورت اجرای برنامه کارورزی برای کسب صلاحیتهای حرفه ای معلمان تا آن اندازه مهم است.
که به عقیده بسیاری از افراد، بدون گذراندن واحدهای مربوط به کارورزی،

نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه تدریس در مدارس داده شود

کارورزی در حین تحصیل در دانشگاه موجب می شود که :

 الف) اطلاعات نظری دانشجو- معلمان به عمل در می آید ودو عامل موثر در تدریس، یعنی علم وعمل باهم توام می شود.

ب) دانشجو – معلمان از فرایند تئوری و نظری یاددهی و یادگیری خارج و با محیط واقعی وفرایند حقیقی یاددهی ویادگیری آشنا می شوند.

پ) به طور ملموس و واقعی مشکلات تدریس را حس می کنند و در مدرسه یا دانشکده با مدرسان در میان می گذارند واز راهنمایی های علمی وعملی آنان بهره مند می شوند.

ت) با تمرین معلمی اعتماد به نفس لازم را کسب کرده تا حدودی خود می توانند بدون اضطراب در مدارس، به تدریس شوند.

ث) با قوانین ومقررات آموزشی در مدرسه و کلاس وتا حدودی با وظایف کارکنان آشنا می شوند

لیست دانلود نمونه کارورزی دانشگاه فرهنگیان

لینک ⇐    دانلود نمونه کارورزی ۱

دانلود نمونه کارورزی ۲

لینک ⇐ دانلود نمونه کارورزی ۳

دانلود نمونه کارورزی ۴

نمونه پروژه کارنمای معلمی

قابل توجه کسانی که سوالات ضمن خدمت  پدافند زیستی را خریداری و دانلود کرده اند:

 

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

 راهنمای دانلود:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید از طریق زیر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!