جزوه روش یاددهی-یادگیری و ارزشیابی تربیت بدنی
دانلود جزوه روش یاددهی-یادگیری و ارزشیابی تربیت بدنی با فرمت پی دی اف
دانلود جزوه روش یاددهی-یادگیری و ارزشیابی تربیت بدنی به شرح زیر می باشد:
قسمتی از دانلود جزوه جزوه روش یاددهی-یادگیری و ارزشیابی تربیت بدنی
نوع فایل:pdf
تعداد صفحه:۷۶
روش های یاددهی – یادگیری
روش های یاددهی – یادگیری درس تربیت بدنی نیز مانند سایر دروس تحت تاثیر عوامل مختلفی است . برخی از این عوامل با عوامل دروس دیگر مانند اهداف برنامه درسی، جمعیت دانش آموزی وغیره مشترکند.
برخی نیز مانند برتری آموزش های مهارتی وجسمانی بر آموزش نظری ، تفاوت فضای آموزشی و به کارگیری امکانات آموزشی خاص فعالیت های بدنی، مختص درس تربیت بدنی هستند.
به همین دلیل در روشهای یاددهی – یادگیری درس مذکور باید به موارد خاص توجه کرد که عبارتند از:
۱- معلم می تواند از امکانات مختلفی برای تفهیم موضوع آموزش که در تربیت بدنی بیشتر مهارت های حرکتی است ، استفاده کند.
برخی از این راه ها عبارت اند از:
الف- بیان وتوضیح چگونگی اجرای مهارت و نکات عمده ای که باید رعایت شود. در هنگام توضیح ، معلم باید از کلمات ساده وروشن استفاده کند و اطمینان حاصل کند که همه دانش آموزان توضیحات او را درک کرده اند.
ب- نمایش حرکت توسط معلم که می تواند بسیار موثر واقع شود. برای این کار باید خود از آمادگی جسمانی و مهارت کافی برخوردار باشند.
در غیراین صورت معلم می تواند از یکی از دانش آموزان که آمادگی لازم را دارد ، برای نمایش مهارت استفاده کند.
طبقهبندی اهداف تخصصی
طبقهبندی یعنی ردهبندی میان پدیدهها و امور مختلف برحسب روابط طبیعی موجود در بین آن ها می باشد
یکی از معتبرترین طبقهبندیها در تعلیم و تربیت متعلق به دکتر «بلوم» می باشد که به سه دسته تقسیم شده است :
۱ – اهداف شناختی ۲ – حیطه عاطفی ۳ – حیطه روانی ـ حرکتی
هر یک از این سه حیطه یک رابطه نا گسستنی با هم دارند .
حیطه شناختی
منظور از حیطه شناختی «دانش » به مفهوم وسیع کلمه است ، مجموعه اطلاعات، آگاهیها و علوم بشری به صورت عام و به طور خلاصه دانستن ها در مقابل ندانستنها .
حیطه شناختی به شش مهارت تقسیم می شود :
۱ – فنی ( درک ) ۲ – کاربستن ( کاربرد ) ۳ – تجزیه و تحلیل ۴ – ارزشیابی
۵- بازبرخورد ۶ – دانش
· دانش مهم ترین حیطه می باشد .
حیطه عاطفی
دومین طبقه، حوزه عاطفی است. به حوزه رشد و توسعه فردی و اجتماعی معروف است
شامل هدفهایی است که تغییرات حاصل علایق، نگرشها، ارزشها را نیز در بردارد .
طبقات اصلی در حیطه عاطفی شامل دریافت ، پاسخ ، ارزش گذاری ، سازمان دهی ارزش ها و تبلور
ارزش ها می باشد .
حیطه روانی – حرکتی
سومین طبقه حوزه اهداف شامل مهارت های روانی – حرکتی یا حرکات بدنی است .
در حیطه روانی – حرکتی ، رشد و توسعه عصبی – عضلانی در چندین طرح طبقه بندی می شود و
معروف ترین آن طبقه بندی آقای بلوم در سال ۱۹۷۲ بود وی حرکات انسان را به ۶ گروه کلی تقسیم
کرد :
۱ – حرکات بازتابی ۲ – حرکات بنیادی ۳ – حرکات پایه ۴ – توانایی های ادراکی
۵ – توانایی های جسمانی ۶ – حرکات مهارتی
این طبقه بندی شامل :
مشاهده و تقلید اجرا مستقل سرعت و دقت هماهنگی حرکات
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:
راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.
همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:
کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان: https://t.me/dabirfile
کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile
کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile
حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)
برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی
تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته
بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد
در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود
آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile
دیدگاه ها