no-img
سایت دبیران فایل

پاورپوینت علوم ششم شگفتی های برگ - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

پاورپوینت علوم ششم شگفتی های برگ
zip
تیر ۲۵, ۱۳۹۷
۱۲,۹۰۰ تومان
۱۲,۹۰۰ تومان – خرید

پاورپوینت علوم ششم شگفتی های برگ


پاورپوینت علوم ششم شگفتی های برگ

توجه: این پاورپوینت علوم ششم شگفتی های برگ  قابل ویرایش می باشد و می توانید تغییر در آنها ایجاد و یا نام خود را به عنوان تهیه کننده در آن ثبت کنید.

این پاورپوینت آموزشی و جذاب و قابل ویرایش در۹اسلاید تهیه و تنظیم شده است.

 با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی کرده ایم یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد. بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانشجویان  با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

برخی ویژگی های این پاورپوینت:
*طراحی عالی و حرفه ای
*حجم بالای اطلاعات
*بسیار مناسب برای آموزش و ارائه
*رنگ بندی عالی
*استفاده از تصاویر آموزشی مرتبط و عالی در پاورپوینت

پاورپوینت

پاورپوینت علوم ششم شگفتی های برگ

اسلاید۸

فتوسنتز در سلولهای سبز غذاساز برگ انجام می شود . وجود رنگدانه های سبز که سبزینه ( کلروفیل ) نام دارند سبب سبزی رنگ برگهاست . این رنگدانه ها نقش مهمی در فتوسنتز دارند . سلولهای سبز ٬ آب و دی اکسید کربن موجود در پهنک را جذب می کنند . سپس انرژی نور خورشید سبب تجزیه مولکولهای آب به هیدروژن و اکسیژن می شود از ترکیب هیدروژن با دی اکسید کربن ترکیبات ساده قندی بوجود می آید انرژی لازم برای فعالیت گیاه از سوختن این ترکیبات قندی در سلول حاصل می شود . بخش دیگرازقندها از راه تغییرات شیمایی به انواع پروتئین ٬ چربی و نشاسته تبدیل می شوند . اکسیژنی که در اثر تجزیه مولکولهای آب آزاد می شود از راه روزنه ها وارد هوای اطراف برگ می شود .

اسلاید۹

 

برگ کارخانه غذا سازی گیاه استبرگ گیاهان بیشترین مقدار سبزینه یا کلروفیل را دارا هستند.برگ گیاهان با عمل فتوسنتز غذاسازی می کند.اگر به مقطع عرضی یک برگ توجه کنید از بالا به پایین بخش های زیر را می توانید مشاهده کنیدروپوست بالاییسلول های سبزینه دار شامل سلولهای نرده ای دراز و باریک و سلول های حفره ای رگ برگ ها (آوندهای چوبی و آبکشیروزنه سوراخ هایی برای تبادل گاز هاعمل غذاسازی (فتوسنتز) هنگامی اتفاق می افتد که نور خورشید به برگ گیاهان می تابد .گیاه با جذب انرژی نورانی خورشید و انجام واکنش های پیچیده شیمیایی در برگ مواد غذایی می سازند و اکسیژن آزاد می کنددر برگ گیاه سبزینه دار دانه های سبز رنگی به نام کلروپلاست وجود دارد. در درون کلروپلاست ملکول شیمیایی کلروفیل وجود دارد که وظیفه آن غذاسازی است

 

همچنین برای دریافت اخبار فرهنگیان، فایل های آموزشی رایگان، آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام:   https://t.me/dabirfile

پیج اینستاگرام : /instagram.com/dabiranfile

در صورت عدم دانلود یا مشکل در تمام پیام رسان ها  به آی دی  dabiranfile ما در ارتباط باشید:

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا:  dabiranfile@

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 



موضوعات :

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!