no-img
سایت دبیران فایل

ویژگیها و شاخص های مدارس کارآمد ، اثر بخش و موفق - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

ویژگیها و شاخص های مدارس کارآمد ، اثر بخش و موفق
zip
آبان ۱۱, ۱۴۰۰
۰ تومان
رایگان – خرید

ویژگیها و شاخص های مدارس کارآمد ، اثر بخش و موفق


ویژگیها و شاخص های مدارس کارآمد ، اثر بخش و موفق در دوره ابتدائی و متوسطه:

ویژگیها و شاخص های مدارس کارآمد ، اثر بخش و موفق

ویژگیها و شاخص های مدارس کارآمد ، اثر بخش و موفق به شرح زیرمی باشد:

مدیر مدرسه کارامد دارای برنامه آموزشی و تقو یم اجرایی سالانه فعالیت ها ی پرورشی و …می باشد

عوامل آموزشی مدرسه کارامدبا دانش آموزان دوست و رفیق هستنــــد به نحوی که دانــش آمـــوز زیبا ترین احسا س را دراین محیط دارد

معلمین و همه افرادی که با دانش آموز سر و کار دارند از علاقه و تحصیلات کافی برخوردارند و با مسایل تعلیم و تربیت و روانشناسی آشنایی دارند

کارهای مدرسه خوب تقسیم شده و هریک از افراد نسبت به نقشی که در آن دارند هم توانایی لازم و هم آشنایی کامل دارند

مدیر و دبیرا ن مدرسه خوب با فرایند یاد دهی – یادگیری و روانشناسی تربیتی آشنایی دارند

دانش آموزان در امور مختلف مشارکت دارند و نسبت به آنچه که در آموزشگاه می گذرد احساس مسئولیت می نما یند

تعا مل مناسبی بین عو امل آموزشگاه و دانش آموز ان و اولیا ء برقرار است

شورای دبیران فعال بوده و در این شورا مسائل گذشته و روز و برنامه های آینده به بحث و بررسی گذاشته می شود

در مدرسه خوب فعالیت ها و اقدامات هدفمند است و درتما م فعالیت ها نظم و انضبا ط حاکم است

مدرسه خوب دانش آموز را با مهارتهای زندگی آشنا کرده به نحوی که پس از اتمام هر دوره تحصیلی به راحتی می تواند وارد جامعه شود

فضای آموزشی مدرسه کارامد ( کلاس درس ) متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش آموزان محرک و جذاب باشد  مدرسه کارامد دارای محیطی زیبا و با طرا وت و نشا ط آور است

ویژگیها و شاخص های مدارس کارآمد ، اثر بخش و موفق

درمدرسه کارامد ابعاد کلاسها و صندلیها استاندارد و متناسب با سن دانش آموزان می باشد

فضای فرهنگی ، هنری و فن آوری برای رفع نیازهای علمی و تحقیقی دانش آموزا ن مهیا می باشد

مدرسه کارامد به شکوفایی استعداد و توانایی جسمی دانش آموزا ن اهتمام دارد و در جهت تامین فضا و امکانات ورزشی کوشا می باشد

در و دیوار و حیاط و رنگ مدرسه خوب ، دارای پیام آموزشی و تربیتی هستند

در مدرسه کارامد با تامین سرویس ایاب و ذهاب به سلامت جسمی دانش آموزا ن توجه کافی میشود

مدرسه کارامد به بهداشت روحی دانش آموزان توجه کافی دارد و با ایجاد کتابخانه ، آزمایشگاه ، اتاق خلاقیت و سالن سمعی و بصری در جهت تامین آن می کوشد

محیط آموزشی گویای معماری ایرانی و اسلامی و دارای پیام فرهنگی هنری است

وجود وبلاگی برای مدرسه که پیام های مدرسه خوب ، معلم خوب و والدین خوب را ارائه کند

ویژگیها و شاخص های مدارس کارآمد ، اثر بخش و موفق

LCD نصب تابلوی

وجود لپ تاب و پروژکتور درکلاس های درس

استفاده از اینترتت

همایش مدیران با دعوت از اعضای کمیسیون مدرسه خوب

انتخاب یک یا چند ویژگی به عنوان میثاق منطقه ای

تشکیل تیم مشاوره ای در اداره شهرستان / منطقه برای نیل به مدرسه خوب

همایش اولیا ء و مدرسه

ویژگیها و شاخصهای مدارس کارآمد،اثربخش و موفق در دوره راهنمایی را میتوان درچهار  مقوله  بررسی نمود:

۱-مدیریت     ۲-کادر اجرایی مدرسه  ۳- کادر اموزشی مدرسه   ۴-اولیائ دانش آموزان

۱-مدیریت :

در وحله اول باید نحوه انتخاب مدیران مدارس تغییر کند چرا که روش فعلی ناکارامدی خودش را بوضوح نشان داده و لزوم تغییر در معیارهای انتخاب مدیران مدارس اجتناب ناپذیر است. به نظر اینجانب میتوان در کنار بعضی معیارهای مشخص و مورد نظر سازمان از معیارهای زیر نیز بهره گرفت. مثلاً داشتن مدرک مدیریت آموزشی- داشتن سابقه معاونت حداقل به مدت ۵سال- داشتن روابط عمومی بالا- توانایی برقراری ارتباط سالم و سازنده با کادر اجرایی و آموزشی و اولیائ مدرسه- توانایی برقراری عدالت در بین کارکنان مدرسه – ایجاد فضای پرنشاط وسالم ورقابتی در بین همکاران ودانش آموزان- داشتن خلاقیت و توانایی ارائه راهکار برای حل مشکلات مدرسه- داشتن روحیه همکاری و مشورت گرفتن از همکاران و… ….

۲-کادر اجرایی مدرسه( اعم از معاونین آموزشی و پرورشی ) :

کادر اجرایی مدرسه که در حقیقت رابط بین معلمان و مدیریت و اولیائ میباشند باید همان معیارهای مدیریت را که در بالا ذکر شد داشته باشند ودر کنار آن باید یار ویاور مدیر و معتمدین معلمان باشند ودر جهت اجرای تصمیمات اتخاذ شده در جلسات شورای دبیران ویا در جلسات شورای مدرسه کارآمدی خودشان را نشان دهندو معاونین پرورشی واقعا باید تحولی درفعالیتهایشان داشته باشند و درمعرفی  مناسبتها و ایام خاص  فعالیتهای خود را به صورت فعال و کارآمد نشان دهند. 

۳-کادر آموزشی مدرسه :

معلمان در وهله اول خود باید به فکر تغییر باشندو در نحوه تدریس خود تجدید نظر کنند و خود را با روشهای تدریس فعال آشنا کنند. خوشبختانه بیشتر معلمان خواهان تغییر در روش تدریس میباشند اما چطور به این امکان دست یابند متاسفانه سردرگم هستند. به نظر اینجانب آموزش مستمر معلمان به صورت یک برنامه چند ساله به صورت اجباری و البته با در نظر گرفتن امتیازات خاص میتواند راهگشا باشد البته باید در نظر گرفت کسانی که در این کلاسها تدریس میکنند به صورت تخصصی باشد مثلا یک استاد خاص روش تدریس فعال ریاضی دوره راهنمای باشد نه اینکه یک استاد روش تدریس را برای همه رشته ها در نظر بگیرند چون آن وقت کارایی لازم را نخواهد داشت. ودر ادامه میتوان به ارائه مدارک صلاحیت تدریس اقدام کرد.

۴-اولیای مدرسه :

از طرف دیگر والدین دانش آموزان به صورت  مستمرباید تحت آموزش باشند و در این راستا از مربیان تربیتی و مشاوران میتوان به صورت فعال استفاده کرد.

ویژگی های یک مدرسه موفق                                     

در طول تاریخ آموزش و پرورش ، برنامه ریزان مدرسه ها و مربیان در جست و جوی شاخص ها با استانداردهای مدرسه کیفی بوده اند

به دیگر سخن ، تاسیس و آماده سازی مدرسه های موفق یا استاندارد ، دغدغه همیشگی ، همه نظام های آموزشی بوده است از این روست که تاکنون الگوها و تلاش های گوناگونی برای نشان دادن مدرسه استاندارد عرضه شده است

در این مقاله ابتدا در مقدمه ای ضرورت طراحی مدرسه های موفق ، کیفی یا استاندارد مطرح خواهد  شد سپس الگویی از مدرسه های استاندارد و موفق ارائه شده و شاخص های مهم موجود در زمینه این مدرسه ها مورد بحث قرار خواهد گرفت در پایان نیز ، راهکارهایی در ابعاد گوناگون با توجه به شرایط وکارکردهای آموزش و پرورش و مدرسه های کشورمان ارائه خواهدشد

.اگر بخواهیم در نظام آموزشی کشورمان مصداقی از آموزش و پرورش بهینه ، هدف دار و مطلوب را در حکم آموزشگاه های گواه نشان دهیم با مشکل مواجه خواهیم شد اگر کسی از متولیان تعلیم و تربیت کشور ، اعم از صاحب نظران دانشگاهی و مجریان ، بخواهد آن حرف و حدیثی را که از تکنولوژی آموزشی ، راهبردهای یاددهی -یادگیری ، نظام ارزشیابی هدفمند و بهینه اجرای طراحی آموزشی و دیدگاه های متفاوت درباره روان شناسی یادگیری ، برنامه ریزی درسی و ده ها مقوله دیگر در سمینارها ، جلسات و نشست های متعدد بیان می کنند به عینه و در واقعیت عملی مدارس ، نمایان سازد واقعا حرف زیادی برای گفتن خواهند داشت اگر یک مدیر علاقمند یک معلم دلسوز ، یک پژوهشگر تعلیم و تربیت و در یک کلام یک انسان فرهیخته یا حتی ولی یک دانش- آموز ، از دست اندرکاران تعلیم  و تربیت کشور بخواهد آموزشگاه فاصله ، استاندارد و آرمانی و یا حتی مدرسه ای را که در راه فاصله شدن و حرکت به سوی آرمان گرایی در تعلیم و تربیت گام برداشته است به او معرفی کنند به طور قطع آنان برای تحقق این امر با مشکل زیادی مواجه خواهد شد با آن که در حال حاضر برخی نشان می دهند ولی این موفقیت ها موردی و در یک زمینه یا زمینه های خاص است نه بصورت جامع و نظام گرا ، مثلا اگر مدرسه ای در

امور آموزشی به قبولی صد در صد نایل می شود با کمال تاسف مشاهده می کنیم که در این قبولی مطلوب توجه به مسائل پرورشی و تقویت بعد معنوی و اخلاقی فراگیرندگان به فراموشی سپرده شده است یا اگر در مدرسه ای نظام و انضباط خاصی در امور اداری مشاهده می شود خبری از آموزش با کیفیت نمی بینیم و حتی اکثریت قریب به اتفاق معلمان آن مدرسه از الگوی جدید یادگیری بی خبرند به عبارت دیگر شاید هم اکنون به ندرت بتوانیم یک آموزشگاه استاندارد و آرمانی در نظام آموزشی کشورمان معرفی کنیم که با تمام مولفه های علوم تربیتی درآن به درستی رعایت نشده باشد

استاندارد عبارت است از مجموعه ای از معیارهای مورد توافق و عینی که بر اساس آن می توان درباره شاخص ها داوری کرد . مانند استاندارد قضاوت درباره پیشرفت تحصیلی دانش آموز

ابعاد چهارگانه ای که می تواند در بخش های مختلف در مدرسه های کیفی و استاندارد مورد توجه قرار بگیرد عبارتند از:

بعد از تکنولوژی آموزشی در بحث از تکنولوژی آموزشی با توجه به توسعه و گستره قابل عنایت این مقوله از علوم تربیتی ، توجه به این مولفه ها مورد تاکید است

تجهیز مدارس از بعد سخت افزاری و نرم افزاری (راه اندازی آموزشگاه ها کارگاه های مجهز در حد کتابهای  تجهیز مدرسه به نقشه ها کره ها – مدل ها و وسایل گوناگون درسی ،

تجهیز مدارس از بعد کتابخانه دانش آموزی کارآمد ، به روز ، فعال و مرتبط با موارد آموزشی و درسی

 استفاده از الگوهای متنوع یاددهی – یادگیری در امر آموزش دانش آموزان و آشنایی با فنون گوناگون روان شناسی یادگیری به وسیله معلمان

 آموزش معلمان در مناسبت های گوناگون به صورت بازدیدهای علمی – آموزشی ، آموزش در شورای معلمان ،اطلاعات دیواری ، بروشور ، کارگاه های آموزشی درون مدرسه ای تولید و بهره برداری از بسته های آموزشی هر یک از مواد درسی در حد گسترده و وسیع در درون مدرسه توجه ویژه به فناوری اطلاعات به عنوان چتر تمامی مباحث تکنولوژی آموزشی

در بعد نظام اداری مدرسه ، انتظار می رود مسئولان یک مدرسه استاندارد موارد زیر را مد نظر داشته باشند:

 استفاده از روش های جدید مدیریت ، از جمله مدیریت اطلاعات و … در امر اداره مدرسه

 راه اندازی شورا های گوناگون درون مدرسه ای و توجه ویژه به ستادهای تربیتی و شوراهای مدارس

قانونمند کردن مدارس بر اساس ضوابط و دستوالعل های وزارت آموزش و پرورش و جمع آوری و تحلیل بازخوردهای ناشی از اجرای دستوالعمل ها و انعکاس آنها به مقامات ذی صلاح برا ی اصلاح

استفاده مستمر و برنامه دار از اولیای دانش آموزان در کلیه امور اداری ،‌ آموزشی و پرورشی مدرسه با یک برنامه از پیش تعیین شده          

در بعد دانش آموزی مدارس موفق ، انتظار می ورد لاقل مقوله های زیر مورد توجه قرار گیرد

 تشکیل گروه های مباحثاتی

 تشکیل گروه های مطالعاتی

تشکیل انجمن های علمی

 استفاده از فراگردهای یادگیری دانش آموزمدار و یادگیری مشارکتی در کلیه امور اداری ، آموزشی و پرورشی مدرسه

آموزش روش های مطالعه ، برنامه ریزی درسی و استفاده بهینه از وقت و روش های موقعیت تحصیلی به دانش  آموزان رتیب بازدید های علمی – فرهنگی – مذهبی و اعتقادی مستمرتوجه ویژه به امر تحقیقات دانش آموزی و اختصاص بخشی از نمره امتحانی فراگیرندگان به این امر

در بحث نظام پرورشی مدارس استاندارد آنچه ئدر مدرس کشورمان ما باید انجام شود ، با آنچه در حد مدارس برتر سایر کشورها انجام می شود باید تا حد زیادی متمایز باشد در واقع بحث پژوهشی در کشور ما ، علاوه بر ان که با روحیات ، خلقیات ، و نیازهای فراگیرندگان مرتبط است به طور ویژه ای با مباحث مذهبی – اسلامی نیز در آمیخته است بنابراین انتظار می رود که در مدارس استاندارد مولفه های زیر مورد توجه قرار گیرد

ترویج فرهنگ قرآن کریم- تشکیل خانه های نور در مدرسه و آشنا کردن فراگیرندگان با مفاهیم، معانی و مصداق های علمی قرآن کریم

ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان و اقامه نماز جماعت به منزله محور جدی امور مدرسه به صورت یک فعالیت  داوطلبانه

توسعه فرهنگ ولایت و رهبری در مدرسه

پیشنهاد ها:

ارائه چند پیشنهاد ، سرانجام این بخش است:

پیشنهاد می شود در کنار دانشگاه های علوم تربیتی ، پژوهشکده تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش ، رهبری مدارس استاندارد احتمالی را به عهده بگیرد یا برای الگو برداری مدارس کشور ، تبدیل چند مدرسه عادی به مدرسه استاندارد را سرپرستی و مدیریت کند

در انتخاب دانش آموز برای مدارس استاندارد، باید از توزیع عادی هوش ، استعداد و توانمندی دانش آموزان استفاده و از گزینش یک گروه دانش آموز با شرایط خاص برای این قبیل مدارس خودداری شود

مدارس استاندارد با آموزشگاه های علوم تربیتی یکسان انگاشته نشود و از اجرا کردن طرح هایی که قطعیت نظری آن ها به اثبات نرسیده است خودداری شود

کار پیشرفت مدارس استاندارد با مطالعات تطبیقی ویژه و در مقایسه با مدارس استاندراد جهان به صورت نشریات ادواری ویژه در اختیار مدارسی قرار گیرد که در راه استاندارد شدن گام برداشته اند

برای داشتن مدرسه موفق ، معلم و مدرسه نقش اساسی دارند . گلاسر به عنوان روانپزشک معتقد است اگر یک کودک صرف نظر از سابقه زندگیش ه بتواند در مدرسه موفق شود . برای موفقیت در زندگی نیز شانس فوق العاده دارد و در صورتی که در یکی از مراحل آموزشی خود با شکست مواجه شد او برای موفقیت در زندگی به مقدار زیادی کاهش پیدا می کند تا زمانی که مدارسی را به وجود نیاورده باشیم که کودکان بتوانند از طریق استفاده منطقی و عقلانی از توانایی هایشان به موقیت دست یابند ، شاهد افزایش نابسامانیهای اجتماعی خواهیم بود از جمله افزایش تعداد افرادی که باید در حبس های موقت یا دائم و بیمارستانهای روانی به سر برند و افرادی که برای اداره امور زندگی خود به مددکاران اجتماعی نیازمندد ، چرا که احساس می کنند نمی توانند در این جامعه فرد موفقی باشند و تمایلی به تلاش بیشتر در خود نمی بینند

هیچ کس به اندازه افرادی که در مدارس کار می کنند از مشکلات دانش آموزان شکست خورده آگاه نیست . معلمان و مدیران از دانش آموزانی که در روند تحصیل و مدرسه ، کاملا یاغی و متمرد بوده و در بسیاری از موارد دچاریاس و دلسردی شده بودند یاد می کنند و معتقدند بی انگیزه بودن ، شکست خوردن و بی احساس بودن ، مشکل اساسی اینگونه دانش آموزان در مدارس است

بنابراین باید راههایی پیدا شود که فراگیران بتوانند به موفقیت برسند و برای یافتن این راهها باید دلایل شکست آنان را بررسی کرد

مشخصات و ویژگیهای  مدارس موفق

علاوه بر ویژگی های مناسب و بهداشتی فضای فیزیکی مدرسه ، در یک آموزشگاه دو فضای دیگر نیز در تامین بهداشت و سلامت جسم و روان دانش آموزان دخالت می نماید این دو فضا یکی روش ها و برنامه های آموزشی است و دوم فضای روانی حاکم بر مدرسه است در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر می توانند الگوهایی از سیمای مدارس را ترسیم نمایند

همان گونه که می دانیم یک تعامل پویا بین بار ژنتیکی یا اطلاعات نهاده شده در سرشت دانش آموزان به عنوان تو ارث یا طبنت و اطلاعات داده شده یا گرفته شده از محیط زیست به عنوان تعلیم و تربیت به صورت دو نیرو منبع حرکتی موازی ، مجموعه واکنش های خود را قبال مسائل زندگی می سازند و هر چه عامل زمان بیشتر بر فرد بگذرد میزان واحد های اطلاعاتی منشا گرفته از منابع محیطی افزایش می یابد و در تعامل این دو نیروی موازی ، وزنه محیط ، تاثیر بیشتری را اعمال می کند البته در این میانه نقش محیط های بنیادی یعنی خانواده و زمینه های تعلیم و تربیتی آم مستغنی از تاکید و گفتگو است بنابراین با توجه به نقش منابع محیطی در رشد و تکامل و شکل گیری شخصیت مناسب در دانش آموزان و زمینه سازی لازم جهت افزایش معلومات و شکوفایی استعدادهای بالقوه در آنان ، برقراری شرایط فیزیکی ، روش ها و برنامه های آموزشی و فضای روانی مناسب در محیط مدارس امری الزامی و اجتناب ناپذیر می نماید براین اساس هم ویژگی ها و خطوط مشترکی که در مدارس موفق از نظر تامین شرایط مذکور می توان مورد توجه قرارداد به شرح زیر قابل ذکر هستند:

۱-در یک مدرسه موفق ، تاکید مناسب و مشخصی بر موفقیت درسی دانش آموز وجود دارد و تا امکانات آموزشی لازم و افراد آگاه ، علاقمند و صمیمی به کار تعلیم ، عهده دار امر تدریس در آن مدرسه نباشند امکان برخورداری و توفیق دانش آموزان ناچیز است

   ۲-در یک مدرسه موفق از دانش آموزان انتظار می رود که در زمینه کار و رفتار خود مسئول باشند مدیر یا ناظم مدرسه گناه دانش آموزی را به حساب دیگر دانش آموزان منظور نکند

۳-در یک مدرسه موفق ، میزان مشخصی از انضباط که بیشتر از طریق تشویق حاصل می شود و نه از راه تنبیه باید وجود داشته باشد

   ۴-در یک مدرسه موفق معلمین آن در محیط آموزشی باید خود الگوهای خوبی از اخلاق – رفتار – صداقت و دیگر صفات مطلوب آموزشی باشند

۵-در یک مدرسه موفق باید روابط و اوقات معلم با دانش آموز چنان تنظیم شود که امکان پاسخ گویی به مشکلات شخصی دانش آموز را داشته باشد

۶- یک مدرسه موفق با یک جریان دائمی و زنده ، با خانواده دانش آموز در ارتباط است.

ویژگی مدارس کارآمد

مدرسه باید متناسب با موقعیت خاص خود از امکانات بهره مند باشد و عوامل مدرسه نیز نسبت به موقعیت مدرسه و دانش آموزان احساس مسئولیت کنند. در چنین مدرسه ای توجه ویژه ای به استعدادها، توانمندیها، شرایط خانوادگی محیطی و اخلاقی دانش آموزان صورت می گیرد که در مجموع به اقتضای وضعیت هر فرد با او برخورد مناسبی می شود.  و عناصر و عواملی که در رشد و توانمندی معلم، بهبود مدیریت مدرسه، فراهم آوردن امکانات و زنده نگهداشتن مدرسه مؤثر هستند، بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرند. در اینگونه مدرسه ها شخصیت های علمی، فرهنگی و تربیتی از مدارج علمی بالایی برخوردارند. البته مدارس کارآمد تعامل خوبی با خانواده ها داشته و مشارکتهای مادی و معنوی آنها را جلب می کند. مدرسه ای که از مدیری توانمند، خلاق و مدبر برخوردار است و توان استفاده از فناوری را دارد. مدیری که خودش کار تیمی بلد است. آموزشگاهی که از مشاور و مربی پرورشی کارآمد برخوردار باشد و از تمامی امکانات و فضای آموزشی مطلوب از جمله کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه و… برخوردار بوده و از آن استفاده می نماید .

ً معلمی که علمش به روز نیست نمی تواند یک مدرسه را کارآمد کند همچنین برنامه نیز باید کارآمد باشد و یک سیستم برای دستیابی به کارآمدی نیازمند داشتن برنامه های پویاست. در حقیقت یک مدرسه موفق مدرسه ای است که یک نگاه به آینده دارد و با تصویری که از آینده دارد امروز برنامه ریزی می کند. مدرسه کارآمد مدرسه ای کیفی است که به کارآیی و اثربخشی توجه دارد

به چند مور د از عوامل ناکارآمدی مدارس نیز اشاره می شود:


– وقتی رفتار مدیران با کارمندان خوب نباشد.
– معلمان روحیه پژوهندگی و مشارکت پذیری شان پایین باشد و با دانش آموز تعامل خوبی برقرار نکنند.
– معلمان از نظر حرفه ای ضعیف باشند.
– به دانش آموزان به عنوان گیرنده اصلی خدمات توجه نشود.
– در جهت بهبود شرایط مدرسه برنامه ریزی نشود.
– گرفتار روزمرگی شوند.
– به جای استفاده از منابع موجود به دنبال منابع جدید بروند.

راهنمای خریدطرح تدبیر ۱۴۰۰-۱۴۰۱ : برای خرید انلاین طرح تدبیر ۱۴۰۰-۱۴۰۱ ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحهدانلود فایل طرح تدبیر ۱۴۰۰-۱۴۰۱ می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود طرح تدبیر ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به ایمیل شمانیز فرستاده می شود.

همچنین برای دریافت طرح تدبیر ۱۴۰۰-۱۴۰۱ ، آپدیت نمونه طرح جابر ،اخبار طرح جابر و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام:

https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



موضوعات :

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!