no-img
سایت دبیران فایل

نکات و توصیه مهم در خصوص سامانه سیدا - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

نکات و توصیه مهم در خصوص سامانه سیدا
zip
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹
۰ تومان
رایگان – خرید

نکات و توصیه مهم در خصوص سامانه سیدا


نکات و توصیه مهم در خصوص سامانه سیدا

نکات و توصیه مهم در خصوص سامانه سیدا به شرح زیر می باشد

نکات مهم سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا | چند توصیه و نکته مهم

“به سامانه یکپارچه دانش آموزی سیدا خوش آمدید”
sida.medu.ir

با توجه به بخشنامه وزارتی مقرر شده است که در فاز اول راه اندازی سامانه،نمرات و ارزشیابی کلیه دانش آموزان در نوبت اول و بعد از آن ،صرفا در سامانه سیدا ثبت شود و کارنامه نیز از این سامانه مشاهده و صادر شود.
باتوجه به اینکه سامانه سیدا تحت وب میباشد و به جهت حساسیت موضوع و شخصی بودن کاربریها و پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی و دستکاری و ایجاد خلل در سامانه،موارد زیر بایستی توسط کلیه همکاران محترم(مدیر،معاونین،معلمین و…) مدنظر قرار گرفته و دقیقا رعایت شوند:

نکات مهم سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا

۱- از در اختیار گذاشتن کاربری و رمز عبور سامانه به سایر افراد اکیدا خودداری شود.
۲- در اولین فرصت ممکن،رمز عبور ورود به سامانه را تغییر داده و رمزها ساده و قابل حدس نباشند.
۳- از ذخیره نمودن کاربری و رمز مربوطه در سیستمهای غیر شخصی اکیدا خودداری شود.
۴- از سپردن امور ثبت ارزشیابی و سایر امور مربوط به سامانه،به سایر افراد اکیدا خودداری شود.
۵- ثبت صحیح ارزشیابی در سامانه صرفا بعهده معلمین محترم کلاسهای مربوطه می باشد.
۶- هرگونه سهل انگاری و در اختیار گذاشتن کاربری و رمز عبور شخصی و همچنین سپردن ثبت ارزشیابی و امور مربوطه سامانه به سایر افراد اکیدا ممنوع میباشد.
۷- هیچیک از همکاران مدارس و سایر افراد خارج از مجموعه،نبایستی ثبت ارزشیابی و امور کاربریهای سامانه سیدا همکاران محترم را انجام داده و یا عهده دار شوند.(حتی بصورت رایگان!)
۸- اخذ هرگونه وجه بابت انجام امور سامانه سیدا از اولیا و دانش آموزان و همکاران اکیدا ممنوع میباشد.(بابت هزینه ثبت نمره و موارد مشابه)
۹- هرگونه افشای اطلاعات سامانه و همچنین ارایه اطلاعات سامانه به افراد و موسسات(اعم از اطلاعات کاربریها،اطلاعات مدرسه،اطلاعات دانش آموزان،اطلاعات همکاران و سایر موارد مرتبط)ممنوع میباشد و تخلف محسوب میشود.
۱۰- مسئولیت عدم رعایت موارد ذکر شده بعهده همکار محترم خواهد بود و در صورت گزارش و یا مشاهده تخلف،موارد از طریق مراجع ذیصلاح بررسی خواهد شد.

چند توصیه مهم در خصوص سیدا :

۱۱- ممکن است همکاران محترم با مشکلات و چالشهای متفاوتی مواجه شوند که صبر و حوصله همکاران محترم را می طلبد.لذا لازم است با تشریک مساعی و همکاری لازم و سعه صدر نسبت به رفع مشکلات مربوطه اهتمام لازم بعمل آید.
۱۲- انتظار بر این است که همکاران با دقت لازم نسبت به انجام این مهم اهتمام ورزند.لذا مدیران و سایر عوامل اجرایی محترم بایستی نسبت به ارایه راهنماییهای لازم به سایر همکاران گرانقدر،اقدامات لازم را مبذول فرمایند.
۱۳- همکاران اداری درخصوص مشکلات کاربریها و سامانه و ارایه توضیحات مربوطه،صرفا پاسخگوی مدیر و یا معاون اجرایی محترم میباشند.
۱۴- موارد و سوالات احتمالی مربوط به مشکلات کاربریها،نقص اطلاعات دانش آموزی و همکاران و موارد مشابه را کارشناسی فناوری پاسخگو میباشد و موارد و سوالات احتمالی درخصوص ثبت نمرات در سامانه و موارد آیین نامه ای را همکاران کارشناسی سنجش پاسخگو خواهند بود.
۱۵- درصورت مشکل داشتن کاربریهای همکاران و موارد مشابه،لطفا از ارجاع همکاران به ادارات اکیدا خودداری شود و مدیر محترم شخصا موظف به رفع یا پیگیری موارد مربوطه میباشد.
۱۶- لطفا جهت همکاران محترمی که امکان ثبت نمرات در منزل و یا سیستم شخصی را ندارند،شرایط و امکانات ثبت سیستمی در آموزشگاه فراهم شود.
۱۷- ممکن است در ثبت نمرات در سامانه سیدا در این نوبت،با مقاومتهایی مواجه شوید که درایت و تدبیر مدیران محترم را در این زمینه میطلبد.لذا خواهشمنداست ضمن مدیریت لازم در ثبت نمرات،ارایه آموزشهای لازم حضوری و مجازی را به همکاران محترم داشته باشید تا همکاران ضمن آگاهی به مزیتهای سامانه،تصور نکنند که ثبت نمرات کار مشکل و وقت گیری میباشد.
۱۸- با توجه به نوپا بودن سامانه،این سامانه دارای تغییرات زیادی میباشد و روز به روز به امکانات آن اضافه میشود.مشکلات کلی سامانه و رفع آن در حیطه اختیارات همکاران اداری نمیباشد و مربوط به پشتیبان وزارتی سامانه میباشد.
۱۹- با توجه به اینکه طی اعلام وزارت مقرر شده است از ۱۲ بهمن به بعد،کارنامه های دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی بمرور در سامانه سیدا قرار گیرد،لذا خواهشمند است در اسرع وقت نسبت به ثبت نمرات و ارزشیابی نوبت اول در سامانه سیدا اقدام شود.
هرگونه تاخیر در امور مربوطه،باعث خلل در اعلام نتایج و مشکلات بعدی خواهد شد.
۲۰-بسیاری از مشکلات کاربریها و نقص اطلاعات،با استفاده از تکمیل اطلاعات در سناد و بروزآوری در سیدا پس از حداکثر ۴۸ ساعت بصورت خودکار حل خواهد شد.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)



موضوعات :
برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!