no-img
سایت دبیران فایل

فواید چیستان چیست - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

فواید چیستان چیست
zip
فروردین ۳۰, ۱۴۰۱
۰ تومان
رایگان – خرید

فواید چیستان چیست


فواید چیستان چیست

فواید چیستان چیست به شرح زیر می بلشد:

💥فواید #چیستان

💥 بچه‌ها #عاشق چیستان هستند و دوست دارند چیستان ها را یاد بگیرند و آنها را برای دوستان و فامیل تعریف کنند.

💥چیستان کمک می‌کنه تا کودکان خوب #گوش بدهند. اگر #شنیداری قوی نداشته باشند نکته چیستان را از دست می‌دهند و نمی‌توانند جواب را پیدا کنند.

💥برای سخت تر شدن آنها را با سرعت #تند بخوانید و کودک‌تان را امتحان کنید.

🔆بعد از مدرسه و یا اگر یک روز سختی را کودک‌تان گذرانده است و دنبال فعالیتی هستید که #مغز و جسم او #استراحت کند، چیستان یک گزینه عالی هست.

💥چیستان برای کودکان #استرس را کاهش می‌دهد و احساس بهتری می‌کنند. در حالیکه مغز در حال کار کردن است، یک زنگ #تفریحی برای روز و استراحتی برای مغز هست.

⚠️مشکل عدم #تمرکز و دقت در کودکان این روزها یکی از معضلات آموزش و یادگیری هست و #چیستان منجر به بهبود تمرکز روی #گفتار فرد راوی و تقویت فرایند #گوش دادن خواهد شد.

معما

معما نوعی بازی فکری سرگرم کننده است که به عنوان یک سوال یا جمله برای حل وجود دارد.معمولاً معماها به گونه ای گیج کننده یا گمراه کننده بیان می شوند. بسیاری از آنها معنای مضاعف یا پنهان دارند که نیاز به تفکر خلاقانه و خارج از چارچوب دارد. پاسخ های آنها غالباً غیر منتظره است ، بنابراین خواننده هنگام حل آنها باید بسیار دقیق فکر کند.

معما، چیستان و بازیهای فکری چاله هایی هستند که انسان را برای حرکت در مسیر ناهموار و پر پیچ و خم زندگی آماده می کند. وقتی کودک در زمان مناسب بتواند در این چاله ها قرار گرفته و خودش آنها را حل کند ، آمادگی روبرو شدن با مشکلات و مسائل مختلفی که در زندگی رخ می دهد ، دارد. آگاهی والدین نسبت به اهمیت بازی فکری و تاثیر آن بر رشد روانی و فکری کودک امری ضروری است.
معما مهارت فکر کردن را در کودکان تقویت می‌کند و ذهن او را فعال خواهد کرد. معما و مطرح کردن سؤالات چالش‌برانگیز کودکان را تیز و باهوش می‌کند و قدرت استدلال منطقی را به او خواهد داد.
نکته مهمی که در مهارت حل مسئله مطرح می‌باشد، این است که ما برای رسیدن به یک راه حل کارآمد و موثر، نیازمند تعادل در هر دو نیمه مغز و هر دو نوع تفکر هستیم. نیمه راست مغز مسئولیت تولید ایده‌های جدید، متفاوت و خلاقانه را دارد و نیمه چپ مغز نیز با تفکر منطقی، وظیفه قضاوت در مورد ایده‌ها، انتخاب مناسب‌ترین آن‌ها و بکار گرفتن‌شان در حل مسائل را بر عهده دارد. بنابراین برای ارتقاء مهارت حل مسئله باید در انتخاب معماهای تمرینی هر دو جنبه را در نظر داشت.
نکته دیگر این که، هر چه در حل معما مهارت پیدا کنیم، اعتماد به نفس‌مان بالاتر خواهد رفت و به همان نسبت راحت‌تر از عهده حل مسائل و مشکلات واقعی برخواهیم آمد. باید به این واقعیت توجه داشت که بسیاری از ناتوانایی‌هایمان از باورهای نادرست‌مان نشئت می‌گیرد. زمانی که اعتماد به نفس پایین باشد، باورمان در مورد توانایی‌هایمان دچار تزلزل خواهد شد.
بنابراین باید با تمرین و پشتکار، نسبت به بازسازی و تقویت اعتماد به نفس مبادرت کرد. هر معمایی که حل می‌کنیم، آجری است برای ساخت عمارت مجلل باورها و توانایی‌هایمان. و هر چه برای حل هر معما وقت می‌گذاریم و بیشتر ایده‌سازی می‌کنیم، در واقع بر استحکام این عمارت می‌افزاییم.

به تخیل کودکان خود پروبال دهید، آن وقت است که از پرواز بلند آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد!



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!