no-img
سایت دبیران فایل

طرح درس ابر چگونه تشکیل می شود علوم سوم ابتدایی - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

طرح درس ابر چگونه تشکیل می شود علوم سوم ابتدایی
zip
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰
۰ تومان

طرح درس ابر چگونه تشکیل می شود علوم سوم ابتدایی


در این طرح درس ابر چگونه تشکیل می شود علوم سوم ابتدایی را برای شما قرار داده ایم. طرح درس ابر چگونه تشکیل می شود علوم سوم ابتدایی دیگر در قالب فایل ورد WORD آماده خرید و دانلود می باشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش.طرح درس ابر چگونه تشکیل می شود علوم سوم ابتدایی

نمونه ای از طرح درس ابر چگونه تشکیل می شود علوم سوم ابتدایی

آشنایی دانش آموزان با نحوه ی تشکیل ابر هدف کلی
۱- دانش آموزان با نحوه تشکیل ابر آشنا شوند.
۲- دانش آموز نحوه ی تشکیل ابر را شرح دهد.
۳- دانش آموز علت ایجاد باران و برف را بیان کند.
۴- دانش آموزان بتوانند با انجام آزمایش ، ابر ایجاد کنند.
۵- دانش اموز نکات ایمنی در هنگام انجام ازمایش را رعایت کنند.
۶- دانش آموز در بحث های گروهی به طور فعال شرکت نماید.
۳- دانش آموزان نسبت به انجام آزمایش ) تشکیل ابر( علاقه نشان دهند. اهداف جزیی
کار گروهی )انجام آزمایش(پرسش و پاسخ ، بحث گروهی روش تدریس
سوال :
• بچه ها تبخیر چطوری صورت می گیره ؟
• میعان چطور ؟ ارزشیابی تشخیصی

ارزشیابی پایانی : معلم یک آزمونک به صورت گروهی برگزار میکند که شامل سوالات زیر است ؟

  • ابر چگونه تشکیل می شود ؟
  • علت بروز باران و برف چیست ؟

تعیین تکلیف : از دانش آموزان بخواهید به مدت یک هفته ، هر روز در ساعت معین از خانه بیرون رفته و به ابر ها نگاه کنند و شکل آن ها را در جدولی رسم کند و نوع هوا را هم یادداشت کنند. در پایان هفته یادداشت های خود را ببینند و گزارش دهند تا خوذشان پی ببرند که ابر های مختلف چه نوع هوایی را نشان می دهد.

طرح درس چیست؟

طرح درس یک برنامه یا یک چهارچوب منظم و سازماندهی شده است. که معلم آن را طرح ریزی می کند. تا فرایند تدریس و آموزش را هدفمندانه شروع کند، با نظم پیش ببرد و به موقع، به پایان برساند. همچنین طرح درس همانند یک نقشه راه می ماند که مسیر تدریس را مشخص می کند.

طرح درس به دو صورت طراحی می شود. طرح درس سالانه یا ترمی و طرح درس روزانه یا جلسه ای

سالانه یا ترمی

برنامه ای برای یک سال تحصیلی یا یک ترم درسی است که به صورت کلی تدوین می شود.

روزانه یا جلسه ای

برنامه ای برای یک روز یا یک جلسه درسی است که به صورت جزئی تدوین می شود.

اهمیت و فواید استفاده از طرح درس

– استفاده بهینه از زمان

– تحقق بهتر اهداف درسی از نظر کمی و کیفی

– کاهش بی نظمی و هرج و مرج در کلاس

– ایجاد انگیزه در معلم و دانش آموزان

– افزایش اعتماد به نفس مدرس یا معلم

– ایجاد یادگیری عمیق تر و پایدارتر در دانش آموزان

– نهادینه شدن نظم و انضباط در فعالیت های دانش آموزان

نمونه ی پیش نویس یک طرح درس

 

گام اول: مشخصات

گام دوم: اهداف محتوایی و شناختی

به این سؤالات پاسخ دهید:

  • می خواهید دانش آموزان چه مطالبی را بدانند یا قادر به انجام چه کاری باشند؟
  • انتظار دارید دانش آموزان چه دانش، مهارت، استراتژی یا رفتاری را بیاموزند؟
  • دانش آموزان چه محتوا یا مفهوم مهمی را یاد  بگیرند؟
    در این باره به چه استانداردهایی باید مراجعه کرد؟

گام سوم: سؤالات راهنمای درس

چرا دانش آموزان باید به این موضوع علاقه نشان دهند یا آن را بدانند؟

چه سؤالات بحث برانگیزی در مورد این درس وجود دارد؟

چه سؤالاتی دانش آموزان را کمک می کند تا بر جنبه های مهم موضوع تمرکز کنند؟

 

گام چهارم: ارزش یابی

چگونه متوجه می شوید که دانش آموزان به اهداف مورد نظر رسیده اند؟

  • از چه ابزارهایی برای ارزش یابی استفاده می کنید؟
  • دانش آموزان چگونه در ارزش یابی مشارکت خواهند کرد؟
  • چگونه خود را ارزیابی می کنند؟
  • تکنولوژی چه نقشی در ارزش یابی خواهد داشت؟

گام پنجم: ارتباطات

کدام یک از نیازها، علایق و دانسته های قبلی دانش آموزان می تواند مبنایی برای این درس باشد؟

ممکن است دانش آموزان با چه مشکلات مفهومی ای رو به رو شوند؟

چگونه می توان این درس را به سایر موضوعات درسی مرتبط کرد؟

 

گام ششم: فعالیت های یادگیری

دانش آموزان موظف به انجام کدام فعالیت های یادگیری مشارکتی هستند؟

  • چگونه می توانند دانش و مهارت را فرا گیرند، دانایی، توانایی و خلاقیت خود را نشان دهند و یادگیری را مدیریت کنند؟
  •  چه دلایلی وجود دارد که بتوان گفت این درس چالش برانگیز، بین رشته ای یا ویژه است؟
    استفاده از تکنولوژی چگونه به یادگیری دانش آموزان کمک می کند؟

گام هفتم: استراتژی های تدریس

از چه تمرین هایی برای درس استفاده خواهید کرد؟

  • محیط اطراف چه اثری بر یادگیری این فعالیت ها دارد؟
  •  نقش شما چیست؟
  • نقش دانش آموزان در یادگیری درس چیست؟

ویژگی های یک طرح درس مناسب :

۱_ روشی که برای آموزش سوره های قرآن ارائه می شود تداخلی با سایر برنامه های دوره پیش دبستانی نداشته باشد و به صورت هماهنگ و مکمل و در کنار کار قرار گیرد.
۲_ از آنجا که سنین خردسالان قادر به استفاده از نسخه مکتوب قرآن کریم نیستند ،طرح درس باید برای این گروه با این ویژگی کارایی داشته باشد.
۳_ از یک طرف ساده و بی پیرایه باشد و از طرف دیگر دارای جذابیت باشد.
۴_ با ویژگی های روانی و اجتماعی گروه خردسال هماهنگ باشد.
۵_ هماهنگی با گروه و از طرف دیگر استقلال و هویت مستقل را بیاموزد.
۶_ بنابراین لازم است تا مدت زمان کلاس کم باشد.
۷_ با فرهنگ ایرانی و سنت آموزش قرآن کریم در میان ایرانیان هماهنگ باشد.

 

راهنمای خرید طرح درس  : برای خرید انلاین طرح درس  ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین طرح درس شوید .در صفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت، طرح درس ، پرسش مهر ،طرح جابر و برنامه سالانه و تقویم اجرایی… عضو کانال شوید:

کانال تلگرام طرح درس:        https://t.me/tarhdaars

کانال تلگرام پرسش مهر:         https://t.me/poorseshmehr

کانال تلگرام دبیران و ضمن خدمت:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش: http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا: http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت راهنما و پشتیبانی طرح درس، ضمن خدمت و پرسش مهر عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا )



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!