no-img
سایت دبیران فایل

دانلود پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن (EQ-i) - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن (EQ-i)
zip
بهمن ۱۹, ۱۴۰۱
۱۴,۹۰۰ تومان
۱۴,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن (EQ-i)


دانلود پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن (EQ-i)

دانلود پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن (EQ-i)  برترین و بروزترین فایل موجود در اینترنت و با فرمت word  در ۹ صفحه می باشد. دانلود این پرسشنامه  توسط دبیران فایل برای شما دوستان و همراهان عزیز گرداوری و آماده دانلود شده است.

مرکز تخصصی بانک پرسشنامه دبیران فایل بصورت تخصصی اقدام به گردآوری , ترجمه و آماده سازی انواع پرسشنامه میکند . در این سایت میتوانید انواع پرسشنامه مدیریت , پرسشنامه روانشناسی , علمی , تربیت بدنی و ورزش , دانش آموزی, پرسشنامه معلمی , پرسشنامه حقوقی, و… را در کسری از ثانیه مشاهده , انتخاب و دانلود نمایید.

توضیحات و مختصری از  دانلود پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن (EQ-i)

پرسشنامه هوش هیجانی بار- آن (EQ-i)

اولین مقیاس هوش هیجانی بار- آن در سال ۱۹۸۰ با طرح این سوال که چرا بعضی مردم نسبت به بعضی دیگر در زندگی موفق ترند آغاز گردید. در این سال مولف مفهوم تعریف و اندازه ای از هوش غیر شناختی (بار- آن، ۱۹۸۸، ۱۹۹۲،a 1996، c19996،a1997، b 1997) ارائه کرد و پس از ۱۷ سال تحقیق اولین مقیاس هوش هیجانی ساخته شد. مقیاس هوش هیجانی او دارای پنج مقیاس یا جنبه (مهارت های درون فردی، مقابله با فشار، سازگاری و خلق کار) و پانزده خرده مقیاس است.

پاسخ های آزمون نیز در روی یک مقیاس ۵ درجه ای در ردیف لیکرت (کاملا موافقم، موافقم، تا حدودی، مخالفم و کاملا مخالفم) تنظیم شده است مقیاس های آزمون عبارتند از:

خود آگاهی هیجانی[۱] توانایی آگاه بودن و فهم احساس خود.

خود ابزاری [۲]: توانایی ابراز احساسات، باورها و افکار صریح و دفاع از مهارت های سازنده و بر حق خود عزت نفس[۳]: توانایی آگاه بودن از ادراک خود، پذیرش خود و احترام به خود.

خودشکوفایی[۴]: توانایی درک ظرفیت های بالقوه و انجام چیزی که ی توان انجام داد، تلاش برای انجام دادن و لذت بردن.

استقلال[۵]: توانایی هدایت افکار و اعمال خود و آزاد بودن از تمایلات اجتماعی.

همدلی[۶]: توانایی آگاه بودن و درک احساسات دیگران و ارزش دادن به آن.

مسئولیت پذیری اجتماعی[۷]: توانایی بروز خود به عنوان یک عضو دارای حس همکاری، موثر و سازنده در گروه.

روابط بین فردی[۸]: توانایی ایجاد و حفظ روابط رضایت بخش متقابل که به وسیله نزدیکی عاطفی، صمیمیت، محبت کردن و محبت گرفتن توصیه می شود.

واقع گرایی[۹]: توانایی سنجش و هماهنگی، بین چیزی که به طور هیجانی تجربه شده و چیزی که بطور واقعی وجود دارد.

انعطاف پذیری[۱۰]: توانایی سازگار بودن افکار و رفتار با تغییرات محیط و موقعیت ها.

حل مساله[۱۱]: توانایی تشخیص و تعریف مشکلات، به همان خوبی خلق کردن و تحقق بخشیدن راه حل های موثر و بالقوه.

تحمل فشار روانی[۱۲]: توانایی مقاومت کردن در برابر رویدادها، موقعیت های فشار آوردن هیجانات قوی، بدون جادادن و یا رویارویی فعال و مثبت با فشار.

کنترل تکانش[۱۳]: توانایی مقاومت در برابر یک تکانش، سایق یا فعالیت های آزمایشی و یا کاهش آنها، بدون جا زدن و یا رویاروی فعال و ثبت با فشار.

خوش بینی[۱۴]: توانایی زیرکانه نگاه کردن به زندگی و تقویت نگرشهای مثبت، حتی در صورت بروز بدبختی و احساسات منفی.

شادمانی[۱۵]: توانایی احساس خوشبختی کردن با زندگی خود، لذت بردن از خود و دیگران، داشتن احساسات مثبت، صریح، مفرح و شوخ.

مقیاس مهارت های درون فردی شامل خود و مقیاس های آگاهی هیجانی خودابرازی احترام به خود خودشکوفایی و استقلال است. مقیاس مهارت های بین فردی شامل خود مقیاس های همدلی، مسئولیت پذیری اجتماعی و روابط بین فردی است. مقیاس مقابله با فشار(کنترل استرس) شامل خرده مقیاسهای تحمل استرس و کنترل تکانه است. مقیاس سازگاری شامل خرده مقیاس های انعطاف پذیری، حل مسئله و واقعیت سنجی است و مقیاس خلق کلی شامل خرده مقیاس های شادی و خوش بینی است (کیانی ۱۳۸۱).

این پرسشنامه دارای ۹۰ سوال است که نخستین پرسشنامه فرا فرهنگی ارزیابی هوش هیجانی است. این آزمون در سه مرحله در ایران اجرا شده و پس از انجام برخی تغییرات در متن اصلی پرسشنامه، حذف یا تغییر بعضی سوالات و تنظیم مجدد سوالات هر مقیاس، پرسشنامه از ۱۱۷ سوال به ۹۰ سوال تقلیل یافت. و در مورد کیفیت روان سنجی آن نیز اقدامات لازم به عمل آمد که در سومین مرحله اجرا، تحلیل اطلاعات در حیطه های زیر انجام گرفت. (راحله سموعی و همکاران موسسه تحقیقاتی علوم رفتاری سینا، ۱۳۸۴).

۳-۵-۱-۱- پایایی

پایایی نشان دهنده­ی این است که تا چه اندازه تفاوتهای فردی در نمرات آزمون به تفاوتهای واقعی در ویژگی های مورد نظر، قابل استناد است (آنا ستاری ۱۳۷۱) دو نوع اساسی از مطالعات پایایی روی (EQ-i) انجام شده است، همسانی درونی و پایایی بازآزمایی (بار- آن و پارکر، ۲۰۰۰)

۱ – Emotional self- Awareness(ES)

۱ – Assertiveness(AS)

۲ – Self Regard(SR)

[۴] – Self- actualration(SA)

[۵] – Indepedence(In)

[۶] – Empathy(EM)

[۷] – Social – Resransibility(RE)

[۸] – interpetsonal Relation ship(IR)

[۹] – Reality Teshiny (RT)

[۱۰] – Flexibility (FL)

[۱۱] – Problem solviny (PS)

[۱۲] – Stress Tolererance(ST)

[۱۳] – Impulse Control(IC)

[۱۴] – Optimism(OP)

[۱۵] – Happiness(HA)

 

پرسشنامه

در دنیای امروز که غالب و اکثر اوقات ما زمان زیادی برای انتخاب , تصمیم گیری و شناخت نداریم استفاده از پرسشنامه میتواند سهم بسزایی در شناخت ما ایفا کند که به تبع آن انتخاب و تصمیم گیری راحتر و دقیق تری را خواهیم داشت.

پرسشنامه ها فرم هایی  هستند که برای اهداف خاصی طراحی میشوند و شامل تعدادی پرسش هستند که از آنها برای گردآوری آمار , تحلیل و … استفاده میشود.

امروز افراد زیادی هستند که میتوانند با استفاده از یک پرسشنامه براحتی و در سریعترین زمان نیازهایشان را مرتفع نمایند.

ساختار و انواع سوالات پرسشنامه

چهار نوع سوال اساسی که ممکن است در پرسشنامه ها استفاده شوند عبارتند از:

۱سوالات باز

۲سوالات چندگزینه ای

۳سوالات دو گزینه ای

  1. مقیاس ها

سوالات باز:

پرسش هایی است که پرسش شوندگان می توانند با کلمات و جملات خود به سوال پاسخ دهند. سوالات تعداد نامحدودی جواب را از جانب پاسخ دهندگان به همراه خواهد داشت.

سوالات  معمولا در شرایط زیر به کار برده می شود:

-جواب های ممکن و احتمالی قابل شناسایی از قبل نیستند.

-پاسخ های کلمه به کلمه و تشریحی برای اهداف و سوالات تحقیق مناسب ترند.

-به دست آوردن بینش عمیق درباره نگرش ها،احساسات و تفکرات پاسخ دهنده درباره موضوع مورد نظر ضروری است.

اصلی ترین مزایای سوالات با عبارتند از:

-چون هیچ پاسخ از پیش تعیین شده ای در اختیار فرد قرار نمی گیرد، تاثیری بر پاسخ های او ندارد.

-فرد به راحتی می تواند تمام عقاید خود را بدون هیچ محدودیتی بیان کند. به همین دلیل سوالات  برای تحقیقات اکتشافی و مشکل یابی بسیار مناسب است.

اصلی ترین معایب سوالات  عبارتند از:

-اغلب پاسخ دهندگان به ندرت جواب های دقیق به سوالات  می دهند.

-این سوالات در معرض دو خطای اصلی قرار دارند:(۱) ممکن است صراحت فرد پاسخگو را اندازه بگیرد و در نتیجه تمایل فرد به پاسخگویی را کاهش دهد؛(۲) پرسشگر ممکن است نتواند کل پاسخ های فرد را با بی طرفی کامل ثبت و ضبط کند.

-از آنجایی که پاسخ های ارائه شده به  بسیار متنوع است در نتیجه کدگذاری و خلاصه سازی آنها بسیار زمان بر و همراه با خطا خواهد بود.

سوالات چند گزینه ای

سوالاتی هستند که چند گزینه را به پاسخ دهندگان ارائه می دهد. پاسخ دهنده یا باید یک گزینه از چند گزینه را انتخاب کند یا بیشتر از یک گزینه.

محقق هنگام استفاده از سوالات چند گزینه ای باید مسائل زیر را در نظر بگیرد:

تعدد گزینه ها:

یک مساله اساسی در سوالات چند گزینه ای این است که چند گزینه را باید در سوال گنجاند؟پاسخ عادی و معقول به این سوال این است که هر گزینه باید تنها یک بار ظاهر شود و تمامی گزینه های ممکن را باید گنجاند.

-تورش مکانی: 

به این معنا است که معمولا پاسخ دهندگان تمایل دارند،

یا وقتی سوال دارای مقادیر عددی است، تمایل به انتخاب گزینه وسط بیشتر است.

استفاده از تکنیک رای چندگانه یعنی استفاده از چندین گونه پرسشنامه که در هر یک ترتیب گزینه ها تغییر می کند، تورش مکانی را به حداقل ممکن می رساند.

اصلی ترین مزایای سوالات چند گزینه ای عبارتند از:

-هم برای مصاحبه گر و هم برای پاسخگو آسان تر هستند.

-معمولا سوءگیری مصاحبه گر و نیز سوگیری ایجاد شده به واسطه سطوح متفاوت صراحت پاسخ دهندگان، را کم می کنند.

-کدگذاری،جدول بندی و تحلیل آنها خیلی ساده تر و سریع تر است.

اصلی ترین معایب سوالاتچندگزینه ای عبارتند از:

-ساخت یک مجموعه کامل از سوالات چند گزینه ای مستلزم تلاش اولیه فراوان است.

-نشان دادن فهرستی از پاسخ های احتمالی به فرد پاسخگو می تواند سبب انواع مختلف تحریف در داده های حاصله شود.

سوالات دو وجهی

سوالاتی هستند که دو انتخاب را در برابر پاسخ دهنده قرار می دهند. این انتخاب ها می تواند به صورت بله و خیر یا انتخاب بین دو گزینه متضاد باشد. برای طرح سوالات محقق باید مطمئن شود که آیا پاسخ دهندگان در مورد موضوع مورد پرسش به طریق دو جوابی فکر می کنند یا خیر؟

اصلی ترین معایب سوالات دو گزینهایی عبارتند از:

-ساخت مجموعه سوالات دو گزینه  مشکل است.

-نشان دادن تنها دو گزینه به فرد می تواند باعث تحریف در داده های به دست آمده شود.

اصلی ترین مزایای سوالات دو گزینه  عبارتند از:

-کاربرد سوالات دو گزینه  برای مصاحبه گر و پاسخ دهنده بسیار ساده است.

-سوگیری مصاحبه گر و سوگیری فرد پاسخ دهنده با به کارگیری سوالات دو گزینه ایی کم می شود.

-کدگذاری و طبقه بندی و تجزیه و تحلیل آنها ساده است.

مقیاس ها

تخصیص اعداد به خصوصیات اشیا، اشخاص،

حالات یا رویدادها طبق قواعد مشخص و تعریف شده سنجش نامیده می شود.

در حقیقت هنگام سنجش و اندازه گیری ما خود آن شی را نمی سنجیم بلکه تنها خصوصیات آن را مورد سنجش قرار می دهیم مثلا ما هرگز خود مصرف کنندگان را نمی سنجیم

بلکه ادراکات، نگرش ها، ترجیحات یا برخی از خصوصیات دیگرشان را می سنجیم.

زمانی سنجش و اندازه گیری پدیده موردنظر مناسب و صحیح است

که اعداد نسبت داده شده منعکس کننده میزان یک خصیصه از آن پدیده باشد.

بنابراین ما برای سنجش و اندازه گیری به یک معیار یا شاخص نیاز داریم، این معیارها یا شاخص ها را مقیاس می گویند.

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و ضمن خدمت انتصاب مدیران … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!