no-img
سایت دبیران فایل

دانلود پاورپوینت روش‌های نوین تدریس (طراحی آموزشی) - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت روش‌های نوین تدریس (طراحی آموزشی)
zip
فروردین ۲۹, ۱۴۰۱
۲۹,۹۰۰ تومان
۲۹,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود پاورپوینت روش‌های نوین تدریس (طراحی آموزشی)


دانلود پاورپوینت روش‌های نوین تدریس (طراحی آموزشی) فرآیند یاددهی-یادگیری

توضیحات محصول عنوان پاورپوینت درسی ارایه شده توسط دبیران فایل دانلود پاورپوینت روش‌های نوین تدریس (طراحی آموزشی) فرآیند یاددهی-یادگیری

دانلود پاورپوینت روش‌های نوین تدریس (طراحی آموزشی)

فرمت: پاورپوینت ppt قابل ویرایش  

تعداد اسلاید: ۱۷۳

سه منبع ذکر شده مستقیماًتحت تأثیر فلسفه و ارزشهای حاکم برجامعه قرار دارد که باید از صافی فلسفه آموزش وپرورش و روانشناسی تربیتی گذراند و درصورت مغایرت نداشتن با آنها به عنوان هدفهای خالص و صریح آموزش انتخاب و اجرا کرد.

طبقه بندی و تحلیل هدفهای صریح آموزشی در حیطه یادگیری

طبقه بندی های مختلفی از هدفهای آموزشی ارائه شده است که معروفترین آنها طبقه بندی بنیامین بلوم و همکاران اوست . در این طبقه بندی هدفهای آموزشی در سه حیطه شناختی ، عاطفی و روانی ، حرکتی قرار می گیرند .

سطوح یادگیری در حیطه شناختی

هدفهای شناختی با آنچه شاگرد باید بداند و بفهمد سر وکار دارد . در این حیطه ، هدفها از ساده ترین سطوح شناخت به پیچیده ترین و از امور ذاتی محسوس به امور معنوی و غیرمحسوس تنظیم شده است . این هدفها شامل ۶  سطح به زیر است :

۱- دانش ۲- فهمیدن ۳- به کاربستن ۴- تجزیه وتحلیل

۵- ترکیب ۶- ارزشیابی و قضاوت .

سطوح یادگیری در حیطه عاطفی :

هدفهای حیطه عاطفی ، آن قسمت از هدفهای آموزشی هستند که با نگرشها ، عواطف ، علایق و ارزشها سر و کار دارند .

سطوح یادگیری در این حیطه به پنج طبقه تقسیم می شوند :

(۱دریافت و توجه کردن.

(۲پاسخ دادن.

(۳ارزش گذاری.

(۴سازماندهی ارزشها.

(۵تبلور ارزشهای سازمان یافته در شخصیت.

تحلیل آموزشی

تحلیل آموزشی فرایندی است  که از  طریق آن      می توان هدف کلی آموزشی را به اهداف کوچکتر تقسیم کرد ؛ به عبارت دیگر فرایندی است ، که از طریق آن هدف نهایی آموزش به وظایف یا اعمالی که شاگرد باید انجام دهد یا معلومات یا مهارتهایی که پس از اجرای آموزش بایدکسب کند ، تقسیم می شود .

مراحل تحلیل آموزشی

.۱تبدیل هدف کلی(هدف نهایی)به اهداف جزئی(اهداف مرحله ای).

.۲تبدیل هدف جزئی به اهداف رفتاری ( هدفهای اجرایی ).

.۳تعیین نوع ارتباط بین هدفهای کلی و جزئی (ساده به مشکل ) .

.۴تعیین رفتار ورودی .

.۵ارزشیابی تشخیصی.

.۶تعیین نخستین گام آموزشی .

تحلیل نظام ارزشیابی و کاربرد طراحی آموزشی

پس از مطالعه این فصل از دانشجویان انتظار می رود مفاهیم زیر را توضیح ، تحلیل و مقایسه کنند :

طراحی آموزشی ـ الگوی طراحی آموزشی براساس عوامل چهارگانه  ـ الگوی طراحی آموزشی دانشگاه ایندیا نا ـ الگوی طرح درس سالانه ـ الگوی طرح درس روزانه .

الگوی طراحی آموزشی دانشگاه ایندیانا

این الگو دارای ۷ مرحله است :

.۱ تعیین هدف.

.۲ تجزیه و تحلیل و شناخت شاگردان .

.۳تحلیل و انتخاب محتوای برنامه.

.۴سازماندهی و تنظیم محتوای آموزشی .

.۵تعیین وسیله آموزشی.

.۶تجزیه و تحلیل چگونگی اجرای برنامه .

.۷ارزشیابی .

الگوی طرح درس سالانه

طرح درس سالانه  یا طرح درس کلی ، عبارت از این است  که محتوای یک ماده درسی براساس هدف و برای یکسال آموزش، به مراحل  و قدمهای مناسب  و مشخص تقسیم شود ،  این طرح باید  در ابتدای هر سال بر اساس اصول معین با توجه به هدفهای آموزشی و برنامه هفتگی طوری تنظیم شود که همه فعالیتهای آموزشی در طول سال  به موقع اجرا شود.

الگوی طرح درس روزانه

طرح درس روزانه ، شامل پیش بینی و تنظیم مجموعه فعالیتهایی است ، که معلم از پیش برای رسیدن به یک یا چند هدف آموزشی ویژه دریک جلسه تدریس تدارک می بیند .

الگوی ماشین نگری

الگوی آموزشی بسیار قدیمی است که دارای اعتقادات و ویژگیهای زیر است :

انسان موجودی غیر فعال ، تهی ، و منفعل است که ذاتاً تنبل و تن پرور است .

فعالیت آدمی در اثر نیروهای خارجی انجام می گیرد .

هدف آموزش و پرورش انتقال فرهنگ ، پر کردن ذهن آدمی و شکل دادن به رفتار اوست .

الگوی سازمانی نگری ( شاگرد مداری )

این الگو دارای ویژگیهای زیر است :

توجه به شاگرد.

آدمی موجود زنده ای است که ذاتاً فعال است .

هدف آموزش و پرورش بهبود و پرورش مداوم افراد در جهت ظهور استعدادها .

توجه به تغییرات کیفی به جای کمّی .

تأکید برنقش تجربه در بهبود منابع انسانی.

الگوی عمومی تدریس

این الگو معروفترین الگو است که نخستین بارتوسط رابرت گلیزر در سال ۱۹۶۱مطرح شد این الگو در عین  سادگی فرایند  تدریس را به خوبی توصیف  می کند که خود شامل پنج مرحله می باشد .

الگوی پیش سازمان دهنده

پیش سازمان دهنده یک  مطلب یا مفهوم کلی است که در مقدمه تدریس می آید تا مبحثی را که به شاگردان ارائه می شود با مفاهیم پیشین همان درس مربوط سازد و در عین  حال پایه ای برای ارتباط مفاهیم بعدی با مفاهیم پیشین شود و شاگردان بتوانند تمام مباحث درسی را به صورت یک ساخت منظم  و سازمان یافته  در ذهن خود جای دهند .

الگوی حل مسأله :

طبق این الگو شاگرد در وضعیتی قرار می گیرد که ظرفیت های خود را از راه پژوهش و کاوش و به مدد شواهد موجود یا گرد آوری شده ؛ می آزماید و شخصاً از آنها نتیجه گیری می کند و ضمن رسیدن به هدف مورد نظر ، از روشهای دانش افروزی و جمع آوری اطلاعات نیز آگاه می شود .در این الگو شاگرد فعال و محور فعالیت است .

 

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت روش‌های نوین تدریس (طراحی آموزشی) توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت روش‌های نوین تدریس (طراحی آموزشی) قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی

با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی با خیالی آسوده به تدریس و آموزش و دانش آموزان عزیز به مطالعه بهترخواهید پرداخت.

این پاورپوینت آموزشی شامل :

دارای متن خوانا و گویا با استفاده از فونت های استاندارد

دارای طراحی زیبا و کاربر پسند

انتخاب رنگ مناسب بک گرند ومتن برای بهتر دیده و خوانده شدن متن

استفاده از مارکر ومشخص کردن کلمات ومطالب مهم موضوع

دارای عکس های مرتبط با موضوع

استفاده از تصاویر زیبا برای تاثیر بیشتر

دارای ترنسنشن های متفاوت برای هر اسلاید

طراحی محتوا متناسب با موضوع

دارای صفحه تشکر

 

قسمتی از اسلایدهای پاورپوینت:

اسلاید:۳

تفاوت بین تدریس و یادگیری

تدریس و یادگیری دو فرایند جدا هستند وهرکدام باید نظریه خاص خود را داشته باشند.

یادگیری در همه جا وهمیشه و بدون تدریس صورت خواهد گرفت.

هر تدریس همیشه منجر به یادگیری نخواهد شد.

دیوئی : هدف به منزله روشی است برای دگرگون ساختن موقعیت موجود ، و هدف شایسته هدفی است که باتوجه به اوضاع و احوال موجود اتخاذ شود ـ هدف مرحله نهایی یک سلسله فعالیت مستمر است .

بنیامین بلوم : هدفهای تربیتی ، بیان صریح روشهایی است که با استفاده از آن می توان انتظار داشت که رفتار شاگرد تغییر کند .

رابرت اف.می گر : هدف بیان وضعیت مطلوبی است که باید در شاگرد به وجود آید.

معرفی برنامه پاورپوینت

برنامه پاورپوینت، مهارت ششم از مهارت های هفتگانه کامپیوتر ICDL و یکی از نرم افزارهای بسته نرم افزاری Microsoft Office محصول شرکت بزرگ مایکروسافت است.

همانطور که از اسم مجموعه نرم افزاری Microsoft Office بر می آید این مجموعه یک مجموعه اداری بوده و از همین رو، همانطور که شما میدانید پاورپوینت نیز با توجه به کاربردهای آن در محیط کار یکی از نرم افزارهای با قابلیت اداری است.

مزایای استفاده از پاورپوینت

از مزایای استفاده از پاورپوینت در تدریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش تجارب آموزش و یادگیری برای مدرس و یادگیرنده
تشویق و حمایت مدرسان به منظور ارایه درس به روش های حرفه ای و تخصصی
امکان تلفیق چند رسانه ای و ارایه آموزش اثر بخش
قابلیت استفاده مجدد فایل مربوطه برای همه دانشجویان و دانش آموزان
سهولت در امکان ویرایش و بازنگری مطالب آموزشی

کاربرد پاورپوینت در تدریس

 

به همین دلیل استفاده از روش های نوین تدریس و بهره گیری از امکانات جدید در انجام فعالیت های اجتماعی و آموزشی دانشجویان و دانش آموزان یکی از اولویت ها بخش آموزش و تدریس است.

قابل توجه کسانی که این مجموعه را خریداری و دانلود کرده اند:

راهنمای خرید سوالات ضمن خدمت : برای خرید انلاین سوالات ضمن خدمت ابتدا بر روی لینک خرید بالا (دکمه سبز رنگ) کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید.

همچنین برای دریافت آپدیت نمونه سوالات ضمن خدمت،اخبار ضمن خدمت و … عضو کانال شوید:

کانال تلگرام ضمن خدمت فرهنگیان:  https://t.me/dabirfile

کانال سروش:

 http://Sapp.ir/dabiranfile

کانال ایتا:

http://eitaa.com/dabirfile

حتما برای دریافت سوالات جدید عضو کانال ما شوید (لیست کانال ها در پاراگراف بالا)



موضوعات :
برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!