دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : میشل فوکو
دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : میشل فوکو
دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : میشل فوکو با جواب با فرمت pdf
قسمتی از محتوی دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : میشل فوکو
۳:چه عواملی باعث شهرت اصلاح طلبی وچپی فوکوشد؟
. یکی از اقداماتی که پس از دو سال بازگشت به پاریس انجام داد مشارکت در تأسیس دانشگاه ونسن (Vincennes) بود که شهرت اصلاحطلبی و چپی پیدا کرد. فوکو در این دانشگاه نیز با دانشجویان معترض همکاری میکرد که همین سبب دستگیری و بازجویی از او شد. این گونه فعالیتها اورا با مخالف فلسفی قدیمی و همرزم سیاسی امروزی، ژان پل سارتر، نزدیکتر کرد و آنها هر دو علیه اقدامات پلیس اعتراض میکردند. این تجارب و درگیری با پلیس اورا بیشتر درگیر فعالیتهای سیاسی کرد و به تدریج شهرت شخصیت مبارزه سیاسی چپ و فیلسوفی پیدا کرد که «در تمام جبههها فکری و عملی دخالت میکند» (Eribon 1991, S. 297). او با تأکید از خوانندگان خود میخواست که به کتابهایش به منزله «جعبه ابزاری» برای کارهای علمی و همچنین مبارزه سیاسی نگاه کنند
۴:آ.ثارفوکوازچه ویژگی برخورداربود؟
به ماهیت آزمایشی بودن کارهای فوکو کلیدی برای فهم فلسفه اوست که ویژگی تجربی و دخالتگرانه دارد.
۵:فوکودر آثارش چه چیزی راجستجوم می کرد؟
، آثار اورا میتوان «تاریخ انتقادی تفکر» نام داد (Foucault 1994, S. 699). فوکو در صدد تحلیل «قومشناسی» (تاریخی) «فرهنگی که به آن تعلق داریم»، (Foucault 2001, S. 776)، «تاریخ دوران معاصر» (Foucault 1977, S.43) یا «هستیشناسی انتقادی» (Foucault 2005, 706) بود. او برای تحقق این هدف «تجارب زنده مانند جنون، جنایت و روابط جنسی»، «شکلگیری دانش»، «هنجاری بودن تجارب» و «ساختن شیوههای هستی سوبژه» (Foucault 1988b, S. 15f) را بررسی و به تحلیل «شیوه عملیاتی کردن مسئله»، «اشکال پیشگویی» (ebd.) یا «بازیهای واقعیت» (Foucault 1989b, S. 13f) پرداخت. تمام این فرمولبندیها هسته مشترکی دارند: تبدیل فلسفه انتزاعی_عمومی به تاریخی_تجربی با هدف رسیدن به توافق ت، آثار اورا میتوان «تاریخ انتقادی تفکر» نام داد (Foucault 1994, S. 699). فوکو در صدد تحلیل «قومشناسی» (تاریخی) «فرهنگی که به آن تعلق داریم»، (Foucault 2001, S. 776)، «تاریخ دوران معاصر» (Foucault 1977, S.43) یا «هستیشناسی انتقادی» (Foucault 2005, 706) بود. او برای تحقق این هدف «تجارب زنده مانند جنون، جنایت و روابط جنسی»، «شکلگیری دانش»، «هنجاری بودن تجارب» و «ساختن شیوههای هستی سوبژه» (Foucault 1988b, S. 15f) را بررسی و به تحلیل «شیوه عملیاتی کردن مسئله»، «اشکال پیشگویی» (ebd.) یا «بازیهای واقعیت» (Foucault 1989b, S. 13f) پرداخت. تمام این فرمولبندیها هسته مشترکی دارند: تبدیل فلسفه انتزاعی_عمومی به تاریخی_تجربی با هدف رسیدن به توافق تاریخی از فهم سوبژه اریخی از فهم سوبژه ازدوران مدرن ودر نتیجه
سهیم شدن در روشنگری به همان معنایی که پیربوردیوبرای جامعه شناسی ادعا میکرد
۶:فوکواقدام به طرح چه مسائلی درارتباط با پیدایش تصورها وشیوه تجربه مدرن از روابط جنسی کرد؟۳مساله
. مسئله اول «پرسش تاریخی» است که با هدف روشنگری رویدادهای تاریخی مشخص از طریق تحلیل آنها طرح میشود. برای نمونه این پرسش که: آیا از قرن هفدهم سرکوب روابط جنسی واقعاً تشدید شده است؟ مسئله دوم «پرسش تاریخی_نظری» است که به تناسب ابزار رهیافتی – نظری استفاده شده برای بررسی موضوع مربوط میشود. برای مثال آیا رهیافت – قدرت برای تحلیل روابط جنسی ابزار مناسبی است. سرانجام مسئله سوم به «مسئله سیاسی_تاریخی» مربوط میشود که موضوع آن اهمیت این گونه تحلیل برای مبارزات سیاسی کنونی است. برای نمونه این که: تا کجا روابط جنسی در دنیای کنونی با جهتگیری رهاییبخش میتواند از سازوکارهای کنونی رها شود
برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی بعد از خرید فایل
تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته
بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد
در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود
آیدی پشتیبانی اینستاگرام دبیران فایل: instagram.com/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile
دیدگاه ها