no-img
سایت دبیران فایل

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : ریچارد سنت - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : ریچارد سنت
zip
آبان ۱۸, ۱۴۰۱
۱۷,۹۰۰ تومان
۱۷,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : ریچارد سنت


دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : ریچارد سنت

دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : ریچارد سنت با جواب با فرمت pdf

قسمتی از محتوی دانلود نمونه سوالات نظریه های جامعه شناسان : ریچارد سنت

 

۱۴- جماعت از نظر سنت چگونه است؟

جماعت از نظر او از آن جماعت هایی نیست که ناشی از جهت گیری به ارزش های مشترک باشد،بلکه جماعتی است که علت انسجام آن میزان توانایی برای تحمل کشمکش هاست

 

۱۵- سنت نسبت به دو مفهوم جامعه و جماعت در صدد انجام چه  کاری است؟

او در صدد غلبه بر دلالت مکانی مفهوم جامعه و جماعت از جمله از طریق کنار گذاشتن فکر آموزش در محله های مسکونی فردی است و از گسترش امکان آموزشی به شکلی حمایت می کند که آموزش و پرورش مستلزم نزدیکی مکانی نباشد

 

۱۶- سنت در پی رسیدن به چگونه زندگی است؟

وی در پی رسیدن به زندگی باشکوه فرهنگ های گوناگون در کنار یکدیگر است،تا این نوع زندگی جایگزینی در برابر قرار گرفتن انسان سر دوراهی گزینش میان تحلیل رفتن در جامعه یا انفراد،سازگاری یا الحاق باشد

 

۱۷- پیش بینی سنت از آسیب شناختی عصر ما چیست؟

پیش بینی او این است که انسان ها با بی تفاوتی با یکدیگر برخورد می کنند،یکدیگر را حس نمی کنند و از هرگونه تماس بدنی با یکدیگر هراس دارند

۱۸- سنت در کتاب فرسایش هویت به بررسی چه چیزی پرداخته است؟

او در این کتاب به بررسی چهره سرمایه داری می پردازد که به عقیده او با استفاده از مفهوم جهانی شدن نمی توان آن را به اندازه کافی تشریح کرد

 

۱۹- سنت به بررسی چه چیزی علاقه خاصی داشت؟

او علاقه خاصی به بررسی تغییر دنیای کاری،دگرگونی سارمان ها و شرکت ها و تاثیرات آن ها بر شکل های روابط اجتماعی و امکان تماس میان افراد است

 

۲۰- هدف فردگرایی مدرن چیست؟

خلق فردی خودکفا و کامل

۲۱- مسیر فکری سنت جه بود؟

او نگران تماس و ارتباط ناآشنایان با یکدیگر و خطر عقب نشینی انسان از جامعه درست از ترس این تماس است

 

۲۸-به نظر سنت چه چیزی نقش قابل ملاحظه ای در واکنش انسانها نسبت به یکدیگر دارد؟

سنت معتقد است که مناسبات محیطی بدن انسان نقش قابل توجهی در واکنش انسان ها نسبت به یکدیگر دارد.

۲۹-بنظر سنت از چه طرقی میتوان استنتاج کرد که چه تصور ذهنی معتبری از بدن در آن عصر وجود داشته است؟

از شکل عمومی شهر معماری ساختمان ها جایگاه و عظمت میدان ها و خیابان ها در عصری معین می توان استنتاج کرد که چه تصور ذهنی معتبری از بدن در آن عصر وجود داشته است. عکس این نیز امکان پذیر است از شناخت تصور ذهنی از بدن نیز می توان به گزاره هایی درباره محیط رسید.

۳۰- پیش بینی اسیب شناختی سنت از عصر امروز چگونه است؟ توضیح دهید

پیش بینی آسیب شناختی او از عصر ما این است که انسان ها با بی تفاوتی با یکدیگر برخورد می کنند یکدیگر را حس نمی کنند و از هر گونه تماس بدنی با یکدیگر هراس دارند.

محیط هایی که طراحی می شوند نیز از همین ویژگی ها برخوردار هستند. فضای شهری مکان هایی را کم دارد که انسان بتواند در آنها با خیال راحت پرسه بزند و به این ترتیب از امکان تماس برخوردار شود. بنابراین فضاهایی که انسان ها می توانند در آنها با یکدیگر در تماس برقرار بگیرند هر روز محدود تر می شود. طور که انسان این انگیزه را پیدا می کند که هر چه زودتر از آنها بگذرد. شهرهای امروز هر چه بیشتر به شکل شهرهایی در آمده اند که مناسب با نیازهای رانندگان اتومبیل های هستند و در نقشه کشی آنها به نیازهای پیاده روندگان توجهی نمی شود. درک رانندگان از شهر مشابه درک مصرف کنندگان رسانه های همگانی است. رانندگان به سرعت از کنار تصاویر شهرها می گذرند. همان طور که تصاویر تلویزیونی از برابر چشمان تماشاچیان. محصول هر دو پدیده خودداری از مقاومت است. هیچ رادع و چالشی در راه ساکنان شهر نیست و آنها با هیچ چیز درگیر نمی شوند. آنها به چیزی نزدیک نمی شوند چالش با وضعیت ناخواسته در کار نیست. انسان محفوظ در اتومبیل هایی از آهنگ و شیشه و خیابان هایی با ترافیک سبک منظور در غرب است از هر نوع تماس محروم می شود و با سرعت از کنار هر چیز نامطلوب می گذرد. شهر پاکیزه و صاف است و انسان با هیچ سطحی تماس ندارد و به این ترتیب خود را از برخورد با نا آشنایان حفظ می کند. بدن انسان فارغ از مانع بی نیاز به تماس از شرکت در سرنوشت دیگران محروم می شود. شرحی که سنت بر زندگی در شهرها کنونی می دهد از اعتقادات خلل ناپذیر اوست. آسایش بدنی ناشی از عبود از زیر گذرهای زیر زمینی گرایش به فرار از تماس را تقویت می کند. زندگی در شهرهای امروزی شدیدا تحت تاثیر سرعت فرار و بی تفاوتی است. پاسخ او به این پرسش بنیادی که چه چیزی می تواند انسان ها را وادار کند تا در سرنوشت دیگران شرکت کنند؟ این است اعتراف و بصیرت هر فرد به نارسایی و ناتوانی خود. این نارسایی را انسان در محیطی احساس می کند که با نیازهای بدنی او تناسب ندارد. فقط زمانی که موانع در راه باشند نیاز به راهی دیگر احساس شده و مقاومت شکل می گیرد و انسان ها به یکدیگر نزدیک می شوند. بنابراین باید خداحافظی کنیم از تصور قدیمی از بدن و همچنین محیط کلیت وحدت انسجام اینها مفاهیم کلیدی در قاموس قدرت هستند. در همان حال می توان گفت اختلاف پیچیدگی بیگانگی حاوی مقاومت در برابر سلطه است. سنت نمونه موفق از چنین طرحی را در اگورا یونان باستان به ما نشان می دهد. این اشاره طوری است که گویی با مقایسه ای از روی احساسات و پناه بردن به ایده آلی در یونان باستان سر و کار داریم. لیکن سنت با این اشاره بدون آن که در صدد روایت تاریخ سقوط باشد می خواهد نشان دهد که پای مسئله بنیادی تمدن غرب در میان است. این که ادعا می کنیم که او قصد روایت تاریخ در قالب قصه سقوط را ندارد به این دلیل است که او تاریخ را خطی توضیح نمی دهد تا به نتیجه دلخواه برسد بلکه فقط به بررسی تاریخ دوره های مشخصی می پردازد و تکامل شهرها را در لحظه های تاریخی خاص بررسی می کند.

۳۱- هدف سنت از بررسی نمونه هایی در تاریخ گذشته چیست؟

سنت در اشاره به دوران باستان مذکور فوکو در کار متاخر خود درباره خود کفایی در این دوران قصد ندارد به گذشته تاریخی برگردد، بلکه هدف او از بررسی نمونه هایی در تاریخ گذشته رفع کاستی ها در دوران معاصر است. سنت در بررسی تاریخ از آغاز همین هدف را دنبال می کند روشنفکران همواره اصرار دارند تصویر ایده آل از گذشته ترسیم کنند طوری که وقتی کسی با حسرت از مرگ تاریخی چیزی سخن می گوید منظورش این است که گذشته رفته بهتر بوده است. این نوع تفکر یکی از ضعف های اساسی تفکر اتوپیایی است از آنجا که گذشته بهتر از زمان حال است پس در آینده باید درصدد بازسازی گذاشته بود. من قصد چنین کاری را ندارم. آنچه ما می توانیم از وضعیت شهرها در پنجاه یا هفتاد سال پیش بیاموزیم کسب چشم اندازی از کمبودها در حال حاضر و رسیدن به راه های عملی برای این است که شهرها در آینده چگونه مناسب می توانند ساخته شوند. بنابراین بررسی گذشته معیاری برای نقد وضعیت کنونی است بدون این که گذشته الگویی برای آینده باشد. این اصل را می توان به تمام کارهای سنت تسری داد. بنابراین نباید در متهم کردن او به عنوان کسی که حسرت گذشته را می خورد عجله کرد. چرا که صادر کردن چنین حکمی ناشی از نگاه سطحی به آثار اوست. سنت در جست و جوی پاسخ امروزی به مسائل امروزی است و این را می توان در انتقاد او به معماری سنتی عصر رنسانس دید. سنت خواستار این است که شهرهای مدرن طوری ساخته شوند که مناسب با چالش های امروزی باشند. شکایت سنت از این واقعیت است که تاکنون راه حل قانع کننده ای در معماری و شهرسازی برای مسائل اجتماعی پیدا نشده است. شهرها با فقر زدودگی و آراستن چهره شان این امکان را فراهم می کنند تا هر چیز نامطلوب و مزاحم به سادگی نادیده گرفته شود. نقشه کشان شهری من خود را نیز از جمله آنان به حساب می آورم و معماران را باید سرزنش کرد چرا که آنها شریک جرم های ساده لوح و تنگ نظر در خلق فضاهایی هستند که در آنها به انسان احساس سر در گمی بی تفاوتی و عدم تناسب دست می دهد. چیزی که سنت در نظر دارد فکر شکل گیری معماری مقاومت است. او از شیوه ساختمان سازی حمایت می کند که در نظر گرفتن بافت اجتماعی اصل خلل ناپذیر آن باشد تا برخورد افراد نا آشنا به یکدیگر در آن میسر شود.

برای اطمینان بیشتر کاربران گرامی بعد از خرید فایل

تضمین و راهنمایی برای خرید , پاسخ دهی به اشکالات خرید و عدم دانلود  توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته

بعدا از خرید فایل لینک دانلود مستقیم در صفحه مرورگر ظاهر میشود و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد 

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی اینستاگرام دبیران فایل: instagram.com/dabiranfile

آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!