no-img
سایت دبیران فایل

دانلود نمونه سوالات استخدامی آشنایی با قوانین و مقررات اداری - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود نمونه سوالات استخدامی آشنایی با قوانین و مقررات اداری
zip
آذر ۱۰, ۱۴۰۲
۱۹,۹۰۰ تومان
۱۹,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود نمونه سوالات استخدامی آشنایی با قوانین و مقررات اداری


دانلود نمونه سوالات استخدامی آشنایی با قوانین و مقررات اداری + سوالات تخلفات اداری  + سوالات قانون مدیریت خدمات کشوری بیش ۱۰۰۰ سوال با پاسخ

کاملترین پکیج دانلود نمونه سوالات استخدامی آشنایی با قوانین و مقررات اداری با بیش ۱۰۰۰ سوال با پاسخ

دانلود نمونه سوالات استخدامی آشنایی با قوانین و مقررات اداری شامل موارد زیر می باشد:

قوانین و مقررات مربوط به رسیدگی به تخلفات اداری

قوانین و مقررات مربوط به رسیدگی به تخلفات اداری در قانون رسیدگی به تخلفات اداری و آیین نامه اجرایی آن مشخص شده است. برخی از موارد این قوانین و مقررات عبارتند از:

تخلفات اداری شامل ۲۵ مورد از اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی یا اداری، نقض قوانین و مقررات مربوط، ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع، اخاذی، اختلاس، تبعیض، ترک خدمت، افشای اسرار، سرپیچی از دستورات، کم کاری، اخذ رشوه، تعطیل خدمت، رعایت نکردن حجاب اسلامی و شئون و شعایر اسلامی، اختفا، نگهداری، حمل، توزیع و خرید و فروش مواد مخدر، استعمال یا اعتیاد به مواد مخدر، داشتن شغل دولتی دیگر، جعل یا مخدوش نمودن و دست بردن در اسناد و اوراق رسمی یا دولتی و هر نوع استفاده غیر مجاز از شئون یا موقعیت شغلی و امکانات و اموال دولتی است.
– هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شامل هیأتهای بدوی و تجدید نظر می باشند که در هر یک از دستگاه های مشمول قانون تشکیل می شوند¹.
– اعضای هیأتهای بدوی و تجدید نظر باید دارای شرایطی مانند تأهل، حداقل ۳۰ سال سن، حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا معادل آن، تدین به دین مبین اسلام و عمل به احکام آن و اعتقاد و تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت فقیه باشند.
– صلاحیت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان با هیأت بدوی است و آراء صادره در صورتی که قابل تجدید نظر نباشد از تاریخ ابلاغ، قطعی و لازم الاجراء است. در مورد آرایی که قابل تجدید نظر باشد هر گاه کارمند ظرف ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ رأی درخواست تجدید نظر نماید، هیأت تجدید نظر مکلف به رسیدگی است. آرای هیأت تجدید نظر از تاریخ ابلاغ قطعی و لازم الاجرا است⁴.
– مجازات های تخلفات اداری شامل اخطار، تنبیه، تنزل در مرتبه یا درجه، تنزل در رتبه یا مرتبه و درجه، انفصال از خدمت و اخراج از خدمت است.
– در صورت سهل انگاری مسئولان کارگزینی یا امور اداری مربوط در ابلاغ آرا و احکام صادر شده به متهم، با آنان طبق قانون رفتار می شود، همچنین هر گونه خودداری یا جلوگیری از اجرای آرای هیأت ها ممنوع است و با متخلفان طبق قانون رفتار می شود².

قانون مدیریت خدمات کشوری

قانون مدیریت خدمات کشوری یک قانون است که در سال ۱۳۸۶ توسط مجلس شورای اسلامی و با تأیید شورای نگهبان و رهبری اسلامی تصویب شده است. این قانون هدف دارد که نظام اداری کشور را تحول دهد و بهبود بخشد و برای انجام وظایف و خدمات دولتی، مقررات و ضوابطی را تعیین کند. این قانون شامل ۱۲۸ ماده و ۱۰۶ تبصره است که در ۱۴ فصل و ۳ بخش تقسیم شده است. برخی از موضوعات این قانون عبارتند از:

– تعاریف وزارتخانه، مؤسسه دولتی، مؤسسه یا نهاد عمومی غیردولتی، شرکت دولتی، دستگاه اجرایی، پست سازمانی و کارمند دستگاه اجرایی.
– اصول و مبانی مدیریت خدمات کشوری، از جمله اصول اسلامی، اصول اساسی، اصول مدیریتی، اصول اخلاقی و اصول حقوقی.
– ساختار و تشکیلات دستگاه های اجرایی، از جمله تعیین تعداد وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی و شرکت های دولتی، تشکیل شورای عالی مدیریت خدمات کشوری، تشکیل شورای مدیریت خدمات کشوری در دستگاه های اجرایی، تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و تشکیل سازمان اداری و استخدامی کشور.
– مدیریت منابع انسانی دستگاه های اجرایی، از جمله تعیین شرایط و معیارهای پذیرش، ارتقا، تنزل، انتقال، ماموریت، مرخصی، تشویق، تنبیه، انفصال و اخراج کارمندان، تعیین حقوق و مزایا و مستمری کارمندان، تعیین سیستم ارزشیابی عملکرد کارمندان، تعیین سیستم آموزش و توسعه کارمندان و تعیین سیستم رفع تعارضات و شکایات کارمندان.
– مدیریت منابع مالی دستگاه های اجرایی، از جمله تعیین سیستم بودجه ریزی و بودجه بندی، تعیین سیستم حسابداری و گزارشگری مالی، تعیین سیستم کنترل و نظارت مالی و تعیین سیستم مدیریت دارایی ها و تأمین مالی.
– مدیریت منابع اطلاعاتی دستگاه های اجرایی، از جمله تعیین سیستم جمع آوری، ذخیره سازی، پردازش، انتقال و ارائه اطلاعات، تعیین سیستم مدیریت دانش و تعیین سیستم حفاظت و امنیت اطلاعات.
– مدیریت منابع فنی و فیزیکی دستگاه های اجرایی، از جمله تعیین سیستم برنامه ریزی، طراحی، اجرا، بهره برداری، نگهداری و بازنویسی منابع فنی و فیزیکی، تعیین سیستم مدیریت کیفیت و تعیین سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت.

قوانین و مقررات اداری

قوانین و مقررات اداری
قوانین و مقررات اداری عبارتند از مجموعه قواعد و احکامی که برای تنظیم فعالیت های دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی در جهت انجام وظایف و خدمات دولتی و حفظ نظم عمومی و حقوق شهروندی وضع می شوند. این قوانین و مقررات می توانند در سطوح مختلفی مانند قانون اساسی، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، آیین نامه های هیئت وزیران، دستورالعمل ها، شیوه نامه ها، بخشنامه ها و غیره صادر شوند. برخی از موضوعات مهم قوانین و مقررات اداری عبارتند از:

قانون مدیریت خدمات کشوری که در سال ۱۳۸۶ تصویب شده است و هدف آن تحول و بهبود نظام اداری کشور و تعیین ضوابط و مقررات برای انجام وظایف و خدمات دولتی است. این قانون شامل ۱۲۸ ماده و ۱۰۶ تبصره است که در ۱۴ فصل و ۳ بخش تقسیم شده است. برای مطالعه بیشتر می توانید به این لینک مراجعه کنید.
قانون رسیدگی به تخلفات اداری که در سال ۱۳۷۲ تصویب شده است و هدف آن پیشگیری و مبارزه با تخلفات اداری و اعمال مجازات های انضباطی به کارمندان دستگاه های اجرایی است. این قانون شامل ۲۵ مورد از تخلفات اداری و مجازات های متناسب با آنها است.

در صورت درخواست دانلود نمونه سوالات استخدامی آشنایی با قوانین و مقررات اداری  از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایلhttps://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile

در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا:  dabiranfile@

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!