no-img
سایت دبیران فایل

دانلود روایت پژوهی استفاده از مشوق های کلامی در بهبود رفتار دانش آموزان - سایت دبیران فایل


سایت دبیران فایل
اطلاعیه های سایت دبیران فایل

ادامه مطلب

دانلود روایت پژوهی استفاده از مشوق های کلامی در بهبود رفتار دانش آموزان
zip
آبان ۲۹, ۱۴۰۱
۱۱,۹۰۰ تومان
۱۱,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود روایت پژوهی استفاده از مشوق های کلامی در بهبود رفتار دانش آموزان


دانلود روایت پژوهی استفاده از مشوق های کلامی در بهبود رفتار دانش آموزان

دانلود روایت پژوهی استفاده از مشوق های کلامی در بهبود رفتار دانش آموزان با فرمت word

مقدمه دانلود روایت پژوهی

در سخن یکی از بزرگان آمده است: مواظب افکارت باش؛ چون افکار تبدیل به گفتار می شود. مواظب گفتارت باش؛ چون « گفتار تبدیل به رفتار می شود. مواظب رفتارت باش؛ چون رفتار تبدیل به عادت می شود.

مواظب عادات خود باش؛ چون تبدیل به شخصیت می شود. مواظب شخصیت خود باش؛ .» چون شخصیت شما سرنوشت شما را می سازد کلمات دارای بو، طعم، مزه و احساس هستند و همان گونه که در یک سیم برق

جریان الکتریسیته وجود دارد در کلمات نیز احساسات قوی، مثبت یا منفی، البته با توجه به نوع کلمات وجود دارد   نامنی، ۱۳۹۲   . پس وقتی که کلماتی به بچه ها می گوییم، احساساتی را به آن ها منتقل می کنیم، آن ها با توجه به آن احساسات رفتار می کنند. سوالی که مطرح می شود این است: ما معمولاً چه کلماتی را به بچه ها

می گوییم؟ جواب: با توجه به رفتارهایی که آن ها از خود نشان می دهند. اما مهم این است که ما معمولاً به چه رفتارهایی از بچه ها توجه می کنیم؟! اگر رفتار خوب انجام دهند، زیاد توجه نمی کنیم یا مورد تشویق قرار نمی دهیم. اما اگر رفتار اشتباهی انجام دهند، آن ها را مورد نکوهش قرار می دهیم. اصولاٌ ما تعارفات و کارهای خوب بچه ها را بیشتر از چند ساعت یا چند روز به یاد نخواهیم داشت، اما اشتباهات آن ها را ماه ها و حتی گاهی سال ها در ذهن نگه می داریم. ذره بین خاصیت بزرگ نمایی دارد و زمانی که ما ذره بین در دست گرفته و رفتارهای اشتباه بچه ها را می بینیم، آن رفتارهای بد بزرگ تر از حد واقعی خود دیده می شود و رفتارهای خوب کم رنگ خواهند شد و ما دیگر رفتارهای خوب آن ها را نخواهیم دید؛ چرا که آن ها بسیار ناچیز به نظر می رسند و ما اهمیتی به آن ها نمی دهیم. پس بهتر است جهت ذره بین را عوض کنیم تا قضیه برعکس شود؛ یعنی ذره بین به دست گرفته و رفتارهای مثبت بچه ها را ببینیم و کارهای خوب  آن ها را به آن ها یادآور شویم تا باور آن ها عوض شود که آن ها نیز می توانند بچه های خوبی باشند. در اصل با این کار اعتماد به نفس آن ها بالا می رود. اگر مغز را افقی برش دهیم، مغز به دو قسمت تقسیم می شود؛ قسمت بالا که قسمت بسیار کوچکی است به آن ضمیر خودآگاه و قسمت پایین مغز که قسمت بیشری از مغز را تشکیل می دهد، ضمیر ناخودآگاه می گویند. اگر یک کوه یخ را در یک اقیانوس در نظر بگیرید، قسمتی از کوه که روی آب است، ضمیر خودآگاه و قسمت عظیمی که زیر آب قرار دارد و قابل مشاهده نیست را ضمیر ناخودآگاه می گویند. هر کاری را که ما از روی اراده و اختیار انجام می دهیم؛ مثل گوش کردن، حرف زدن و… مربوط به قسمت خودآگاه و هر کار غیر ارادی مثل ضربان قلب، گردش خون و… مربوط به ضمیر ناخودآگاه می باشد. البته کارکرد این دو قسمت از مغز با هم فرق می کند. مثلاً ضمیر خودآگاه فقط زمانی که ما بیداریم کار می کند. ولی ضمیر ناخودآگاه ۲۴ ساعته کار می کند.

دانلود رایگان روایت پژوهی word

در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی پشتیبانی سروش دبیران فایل: https://sapp.ir/dabiranfile
آیدی پشتیبانی تلگرام دبیران فایل: https://t.me/dabirfile

در صورت عدم دانلود یا مشکل با ما در ارتباط باشید:

آی دی تلگرامی:    dabiranfile@       کانال تلگرامی:  dabirfile@  پیج اینستاگرام:  dabiranfile@ 

آی دی سروش و ایتا :   dabiranfile@       کانال سروش و ایتا:  dabiranfile@



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

error: قادر به کپی نمی باشید!!